Tomáš Enge chce v Německu na stupně vítězů

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 28. srpna 2010 12:08
Sdílej:

Šestým podnikem pokračuje poslední srpnový víkend mistrovství světa vozů GT1 na německém okruhu Nürburgring. Pro tým Young Driver AMR se jedná o domácí závod, Tomáš Enge na zdejším okruhu v loňském roce triumfoval.

Po jedenácti měsících se Tomáš Enge vrací na Nürburgring, kde v loňském roce společně s Janem Charouzem a Stefanem Mückem jasně triumfoval v závodě 1000 km Nürburgring (Le Mans Series). Tehdy zde startoval s prototypem Aston Martin LMP1, letos jej čeká vůz kategorie GT1 – Aston Martin DBR9. Na jezdce čeká v Německu pětikilometrový okruh Grand Prix ležící nedaleko Nordschleife v pohoří Eifel. Tak jako poslední závodní víkend ve Spa-Francorchamps, bude i zde v hlavní roli počasí. Němečtí meteorologové předpovídají na poslední srpnový víkend teploty okolo patnácti stupňů Celsia a časté dešťové přeháňky. V pátém podniku FIA GT1 World Championship v belgickém Spa-Francorchamps dokázala posádka ve složení Tomáš Enge – Darren Turner šestým místem bodovat. V Německu však míří celý tým ještě výše. Stáj Young Driver AMR bude také těžit z „Balance of Performance“, kde FIA povolila všem vozům Aston Martin DBR9 snížit váhu o dvacet kilogramů. Tomáši Engemu a jeho britskému kolegovi patří v šampionátu jezdců průběžná dvanáctá pozice. Tým Young Driver AMR okupuje místo osmé. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Nebude to vůbec jednoduchý víkend. Samozřejmě by bylo hezké, kdybych zde triumfoval jako v loňském roce. Když však budu realistický, chceme skončit v první pětce a popřípadě zasáhnout do bojů o pódiové umístění. Bude to domácí závod pro tým Young Driver AMR, tak chceme všichni skončit co nejlépe. Okruh Nürburgring znám velice dobře. Po českých tratích to bude místo, kde jsem toho najezdil zřejmě nejvíce. Poprvé jsem zde startoval ještě s formulí Ford. Okruh se mi líbí a doufám v dobrý výsledek. Pomoci by nám mělo také snížení hmotnosti našeho vozu o 20 kilogramů.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.