Tomáš Enge chce v Německu na stupně vítězů

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 28. srpna 2010 12:08
Sdílej:

Šestým podnikem pokračuje poslední srpnový víkend mistrovství světa vozů GT1 na německém okruhu Nürburgring. Pro tým Young Driver AMR se jedná o domácí závod, Tomáš Enge na zdejším okruhu v loňském roce triumfoval.

Po jedenácti měsících se Tomáš Enge vrací na Nürburgring, kde v loňském roce společně s Janem Charouzem a Stefanem Mückem jasně triumfoval v závodě 1000 km Nürburgring (Le Mans Series). Tehdy zde startoval s prototypem Aston Martin LMP1, letos jej čeká vůz kategorie GT1 – Aston Martin DBR9. Na jezdce čeká v Německu pětikilometrový okruh Grand Prix ležící nedaleko Nordschleife v pohoří Eifel. Tak jako poslední závodní víkend ve Spa-Francorchamps, bude i zde v hlavní roli počasí. Němečtí meteorologové předpovídají na poslední srpnový víkend teploty okolo patnácti stupňů Celsia a časté dešťové přeháňky. V pátém podniku FIA GT1 World Championship v belgickém Spa-Francorchamps dokázala posádka ve složení Tomáš Enge – Darren Turner šestým místem bodovat. V Německu však míří celý tým ještě výše. Stáj Young Driver AMR bude také těžit z „Balance of Performance“, kde FIA povolila všem vozům Aston Martin DBR9 snížit váhu o dvacet kilogramů. Tomáši Engemu a jeho britskému kolegovi patří v šampionátu jezdců průběžná dvanáctá pozice. Tým Young Driver AMR okupuje místo osmé. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Nebude to vůbec jednoduchý víkend. Samozřejmě by bylo hezké, kdybych zde triumfoval jako v loňském roce. Když však budu realistický, chceme skončit v první pětce a popřípadě zasáhnout do bojů o pódiové umístění. Bude to domácí závod pro tým Young Driver AMR, tak chceme všichni skončit co nejlépe. Okruh Nürburgring znám velice dobře. Po českých tratích to bude místo, kde jsem toho najezdil zřejmě nejvíce. Poprvé jsem zde startoval ještě s formulí Ford. Okruh se mi líbí a doufám v dobrý výsledek. Pomoci by nám mělo také snížení hmotnosti našeho vozu o 20 kilogramů.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.