Tomáš Enge chce v Německu na stupně vítězů

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 28. srpna 2010 12:08
Sdílej:

Šestým podnikem pokračuje poslední srpnový víkend mistrovství světa vozů GT1 na německém okruhu Nürburgring. Pro tým Young Driver AMR se jedná o domácí závod, Tomáš Enge na zdejším okruhu v loňském roce triumfoval.

Po jedenácti měsících se Tomáš Enge vrací na Nürburgring, kde v loňském roce společně s Janem Charouzem a Stefanem Mückem jasně triumfoval v závodě 1000 km Nürburgring (Le Mans Series). Tehdy zde startoval s prototypem Aston Martin LMP1, letos jej čeká vůz kategorie GT1 – Aston Martin DBR9. Na jezdce čeká v Německu pětikilometrový okruh Grand Prix ležící nedaleko Nordschleife v pohoří Eifel. Tak jako poslední závodní víkend ve Spa-Francorchamps, bude i zde v hlavní roli počasí. Němečtí meteorologové předpovídají na poslední srpnový víkend teploty okolo patnácti stupňů Celsia a časté dešťové přeháňky. V pátém podniku FIA GT1 World Championship v belgickém Spa-Francorchamps dokázala posádka ve složení Tomáš Enge – Darren Turner šestým místem bodovat. V Německu však míří celý tým ještě výše. Stáj Young Driver AMR bude také těžit z „Balance of Performance“, kde FIA povolila všem vozům Aston Martin DBR9 snížit váhu o dvacet kilogramů. Tomáši Engemu a jeho britskému kolegovi patří v šampionátu jezdců průběžná dvanáctá pozice. Tým Young Driver AMR okupuje místo osmé. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Nebude to vůbec jednoduchý víkend. Samozřejmě by bylo hezké, kdybych zde triumfoval jako v loňském roce. Když však budu realistický, chceme skončit v první pětce a popřípadě zasáhnout do bojů o pódiové umístění. Bude to domácí závod pro tým Young Driver AMR, tak chceme všichni skončit co nejlépe. Okruh Nürburgring znám velice dobře. Po českých tratích to bude místo, kde jsem toho najezdil zřejmě nejvíce. Poprvé jsem zde startoval ještě s formulí Ford. Okruh se mi líbí a doufám v dobrý výsledek. Pomoci by nám mělo také snížení hmotnosti našeho vozu o 20 kilogramů.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.