Engeho s Turnerem zradila ve Francii technika

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 8. července 2010 15:01
Sdílej:

Neúspěšný závod mají za sebou Tomáš Enge s Darrenem Turnerem startující v barvách německého týmu Young Driver AMR na okruhu Paul Ricard. Již v samotném začátku závodu je zradila technika vozu Aston Martin DBR9.

Čtvrtým závodem pokračovalo mistrovství světa vozů GT1 na francouzském okruhu Paul Ricard. Nedělní teplé počasí přálo divákům, ale nesvědčilo příliš závodním speciálům. Fanoušci závodů Gran Turismo shlédli další nádherné boje plné kontaktů a napětí. Bohužel tohoto dění se přímo neúčastnila posádka Tomáš Enge - Darren Turner. Darren Turner při startovní proceduře zajel ke svým mechanikům, protože na jeho voze Aston Martin DBR9 nefungoval posilovač řízení. Mechanici týmu Young Driver AMR vyměnili řídící jednotku a britský jezdec mohl opět na trať. Ztráta na startovní pole byla však ohromná a Turner předával vůz Tomáši Engemu z dvacáté pozice, na kterou se dostal díky výpadkům soupeřů. Tomáš Enge se dokázal dotáhnout na skupinku jezdců jedoucích před ním. Postupně se český závodník prokousával vzhůru až v posledním kole předjel Marca Bassenga jedoucího s Lamborghini na šestnáctou pozici. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Bohužel nám v zahřívacím kole odešla řídící jednotka posilovače řízení, kterou museli mechanici vyměnit. Ztráta, kterou jsme nabrali v boxech, nás připravila o možnost bojovat na bodovaných pozicích. Darren kroužil úplně sám, já jsem ke konci závodu dojel pár jezdců a postupně jsem se také dostal přes ně. Takovéto věci se však v motorsportu stávají. Doufám, že se nám technické potíže v následujícím závodním víkendu ve Spa vyhnou a naše vozy budou opět konkurenceschopné.“ FIA GT1 World Championship pokračuje pátým podnikem na belgickém okruhu Spa-Francorchamps ve dnech 29. až 31. července 2010. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.