Enge bude bojovat především s váhou vozu

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 1. července 2010 19:54
Sdílej:

Po úvodních třech podnicích se FIA GT1 World Championship přesouvá na jih Francie, kde bude pokračovat premiérová sezóna světových gétéček závodem na okruhu Paul Ricard. Jezdci týmu Young Driver AMR, Tomáš Enge a Darren Turner, se budou snažit získat další body do celkové klasifikace.

Malebný okruh s nezaměnitelným panoramatem v letošním roce slaví čtyřicáté výročí, které bude podtrženo světovým závodem vozů Gran Turismo. Poslední podnik světového formátu se zde jel v roce 1990, kdy zde startovaly vozy formule 1. Okruh Paula Ricarda byl od roku 2001 postupně modernizován, až v roce 2006 získal od FIA certifikát „First Center of Excellence by the FIA Institute for Motorsport Safety“. Vedení okruhu proto do názvu zakomponovalo: High Tech Test Track – profilem jedna z nejbezpečnějších tratích světa. Tomáš Enge s britským kolegou Darrenem Turnerem budou na francouzském okruhu bojovat o co nejlepší výsledek, který by je vynesl z osmého místa v průběžném pořadí jezdců co možná nejvýše. Zopakování brněnské druhé pozice však nebude vůbec jednoduché. V úvodních třech podnicích se na stupních vítězů vystřídalo pět posádek, přičemž bodovat dokázalo již šestačtyřicet jezdců. Vůz Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR obdržel za brněnské druhé místo třicetikilovou zátěž. FIA navíc všem vozům automobilky Aston Martin rozdala dodatečný handicap v podobě 30 kg. Nynější váha vozu se startovním číslem 7 je o deset kilogramů vyšší, něž byla v úvodním podniku v Abú Dhabí. Český závodník však zbraně neskládá a na jih Francie se velice těší. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Na okruhu Paul Ricard jsem nikdy nezávodil, ale testů jsem zde absolvoval nespočet. S týmem Aston Martin Racing jsme zde několikrát absolvovali čtyřiadvacetihodinový test před legendárním závodem v Le Mans. Trať se pyšní tím, že je jednou z nejbezpečnějších na světě, ale britský tým i já máme zkušenosti jiné. Stáj zde přišla celkem o tři vozy Aston Martin.“ „I když se tu nezávodí, všichni jezdci trať velmi dobře znají, protože zde probíhají oficiální předsezónní testy šampionátů GT1 a Le Mans Series. Samozřejmě se budeme s Darrenem snažit o co nejlepší výsledek, ale váha našeho vozu nebude ideální. S tím bude ve vysokých teplotách souviset vyšší opotřebení pneumatik, a to především zadních. Lehké to nebude mít nikdo, ale s naší váhou to bude obzvláště těžké. Zbraně však neskládáme, protože jsme v Brně dokázali, že při troše štěstí se z šestnácté pozice dá závod dokončit na druhém místě. Štěstí přeje připraveným a já doufám, že připraveni jsme.“ zdroj: www.bpa.cz
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?