Enge bude bojovat především s váhou vozu

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 1. července 2010 19:54
Sdílej:

Po úvodních třech podnicích se FIA GT1 World Championship přesouvá na jih Francie, kde bude pokračovat premiérová sezóna světových gétéček závodem na okruhu Paul Ricard. Jezdci týmu Young Driver AMR, Tomáš Enge a Darren Turner, se budou snažit získat další body do celkové klasifikace.

Malebný okruh s nezaměnitelným panoramatem v letošním roce slaví čtyřicáté výročí, které bude podtrženo světovým závodem vozů Gran Turismo. Poslední podnik světového formátu se zde jel v roce 1990, kdy zde startovaly vozy formule 1. Okruh Paula Ricarda byl od roku 2001 postupně modernizován, až v roce 2006 získal od FIA certifikát „First Center of Excellence by the FIA Institute for Motorsport Safety“. Vedení okruhu proto do názvu zakomponovalo: High Tech Test Track – profilem jedna z nejbezpečnějších tratích světa. Tomáš Enge s britským kolegou Darrenem Turnerem budou na francouzském okruhu bojovat o co nejlepší výsledek, který by je vynesl z osmého místa v průběžném pořadí jezdců co možná nejvýše. Zopakování brněnské druhé pozice však nebude vůbec jednoduché. V úvodních třech podnicích se na stupních vítězů vystřídalo pět posádek, přičemž bodovat dokázalo již šestačtyřicet jezdců.
Vůz Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR obdržel za brněnské druhé místo třicetikilovou zátěž. FIA navíc všem vozům automobilky Aston Martin rozdala dodatečný handicap v podobě 30 kg. Nynější váha vozu se startovním číslem 7 je o deset kilogramů vyšší, něž byla v úvodním podniku v Abú Dhabí. Český závodník však zbraně neskládá a na jih Francie se velice těší. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Na okruhu Paul Ricard jsem nikdy nezávodil, ale testů jsem zde absolvoval nespočet. S týmem Aston Martin Racing jsme zde několikrát absolvovali čtyřiadvacetihodinový test před legendárním závodem v Le Mans. Trať se pyšní tím, že je jednou z nejbezpečnějších na světě, ale britský tým i já máme zkušenosti jiné. Stáj zde přišla celkem o tři vozy Aston Martin.“
„I když se tu nezávodí, všichni jezdci trať velmi dobře znají, protože zde probíhají oficiální předsezónní testy šampionátů GT1 a Le Mans Series. Samozřejmě se budeme s Darrenem snažit o co nejlepší výsledek, ale váha našeho vozu nebude ideální. S tím bude ve vysokých teplotách souviset vyšší opotřebení pneumatik, a to především zadních. Lehké to nebude mít nikdo, ale s naší váhou to bude obzvláště těžké. Zbraně však neskládáme, protože jsme v Brně dokázali, že při troše štěstí se z šestnácté pozice dá závod dokončit na druhém místě. Štěstí přeje připraveným a já doufám, že připraveni jsme.“ zdroj: www.bpa.cz
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.