Enge bude bojovat především s váhou vozu

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 1. července 2010 19:54
Sdílej:

Po úvodních třech podnicích se FIA GT1 World Championship přesouvá na jih Francie, kde bude pokračovat premiérová sezóna světových gétéček závodem na okruhu Paul Ricard. Jezdci týmu Young Driver AMR, Tomáš Enge a Darren Turner, se budou snažit získat další body do celkové klasifikace.

Malebný okruh s nezaměnitelným panoramatem v letošním roce slaví čtyřicáté výročí, které bude podtrženo světovým závodem vozů Gran Turismo. Poslední podnik světového formátu se zde jel v roce 1990, kdy zde startovaly vozy formule 1. Okruh Paula Ricarda byl od roku 2001 postupně modernizován, až v roce 2006 získal od FIA certifikát „First Center of Excellence by the FIA Institute for Motorsport Safety“. Vedení okruhu proto do názvu zakomponovalo: High Tech Test Track – profilem jedna z nejbezpečnějších tratích světa. Tomáš Enge s britským kolegou Darrenem Turnerem budou na francouzském okruhu bojovat o co nejlepší výsledek, který by je vynesl z osmého místa v průběžném pořadí jezdců co možná nejvýše. Zopakování brněnské druhé pozice však nebude vůbec jednoduché. V úvodních třech podnicích se na stupních vítězů vystřídalo pět posádek, přičemž bodovat dokázalo již šestačtyřicet jezdců. Vůz Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR obdržel za brněnské druhé místo třicetikilovou zátěž. FIA navíc všem vozům automobilky Aston Martin rozdala dodatečný handicap v podobě 30 kg. Nynější váha vozu se startovním číslem 7 je o deset kilogramů vyšší, něž byla v úvodním podniku v Abú Dhabí. Český závodník však zbraně neskládá a na jih Francie se velice těší. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Na okruhu Paul Ricard jsem nikdy nezávodil, ale testů jsem zde absolvoval nespočet. S týmem Aston Martin Racing jsme zde několikrát absolvovali čtyřiadvacetihodinový test před legendárním závodem v Le Mans. Trať se pyšní tím, že je jednou z nejbezpečnějších na světě, ale britský tým i já máme zkušenosti jiné. Stáj zde přišla celkem o tři vozy Aston Martin.“ „I když se tu nezávodí, všichni jezdci trať velmi dobře znají, protože zde probíhají oficiální předsezónní testy šampionátů GT1 a Le Mans Series. Samozřejmě se budeme s Darrenem snažit o co nejlepší výsledek, ale váha našeho vozu nebude ideální. S tím bude ve vysokých teplotách souviset vyšší opotřebení pneumatik, a to především zadních. Lehké to nebude mít nikdo, ale s naší váhou to bude obzvláště těžké. Zbraně však neskládáme, protože jsme v Brně dokázali, že při troše štěstí se z šestnácté pozice dá závod dokončit na druhém místě. Štěstí přeje připraveným a já doufám, že připraveni jsme.“ zdroj: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.