Enge bude bojovat především s váhou vozu

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 1. července 2010 19:54
Sdílej:

Po úvodních třech podnicích se FIA GT1 World Championship přesouvá na jih Francie, kde bude pokračovat premiérová sezóna světových gétéček závodem na okruhu Paul Ricard. Jezdci týmu Young Driver AMR, Tomáš Enge a Darren Turner, se budou snažit získat další body do celkové klasifikace.

Malebný okruh s nezaměnitelným panoramatem v letošním roce slaví čtyřicáté výročí, které bude podtrženo světovým závodem vozů Gran Turismo. Poslední podnik světového formátu se zde jel v roce 1990, kdy zde startovaly vozy formule 1. Okruh Paula Ricarda byl od roku 2001 postupně modernizován, až v roce 2006 získal od FIA certifikát „First Center of Excellence by the FIA Institute for Motorsport Safety“. Vedení okruhu proto do názvu zakomponovalo: High Tech Test Track – profilem jedna z nejbezpečnějších tratích světa. Tomáš Enge s britským kolegou Darrenem Turnerem budou na francouzském okruhu bojovat o co nejlepší výsledek, který by je vynesl z osmého místa v průběžném pořadí jezdců co možná nejvýše. Zopakování brněnské druhé pozice však nebude vůbec jednoduché. V úvodních třech podnicích se na stupních vítězů vystřídalo pět posádek, přičemž bodovat dokázalo již šestačtyřicet jezdců. Vůz Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR obdržel za brněnské druhé místo třicetikilovou zátěž. FIA navíc všem vozům automobilky Aston Martin rozdala dodatečný handicap v podobě 30 kg. Nynější váha vozu se startovním číslem 7 je o deset kilogramů vyšší, něž byla v úvodním podniku v Abú Dhabí. Český závodník však zbraně neskládá a na jih Francie se velice těší. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Na okruhu Paul Ricard jsem nikdy nezávodil, ale testů jsem zde absolvoval nespočet. S týmem Aston Martin Racing jsme zde několikrát absolvovali čtyřiadvacetihodinový test před legendárním závodem v Le Mans. Trať se pyšní tím, že je jednou z nejbezpečnějších na světě, ale britský tým i já máme zkušenosti jiné. Stáj zde přišla celkem o tři vozy Aston Martin.“ „I když se tu nezávodí, všichni jezdci trať velmi dobře znají, protože zde probíhají oficiální předsezónní testy šampionátů GT1 a Le Mans Series. Samozřejmě se budeme s Darrenem snažit o co nejlepší výsledek, ale váha našeho vozu nebude ideální. S tím bude ve vysokých teplotách souviset vyšší opotřebení pneumatik, a to především zadních. Lehké to nebude mít nikdo, ale s naší váhou to bude obzvláště těžké. Zbraně však neskládáme, protože jsme v Brně dokázali, že při troše štěstí se z šestnácté pozice dá závod dokončit na druhém místě. Štěstí přeje připraveným a já doufám, že připraveni jsme.“ zdroj: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?