Janka Daniša v závere zradila prevodovka

Daniel/Zonta
Daniel/Zonta, foto: DPPI / FIA GT
iMotorSport.cz 25. května 2010 21:03
Sdílej:

Ako sme vás už informovali, Bratislavčan Janko Daniš bol jedným z dvojice slovenských jazdcov, ktorí sa ako prvý zo Slovenska počas uplynulého víkendu postavili na štart pretekov Majstrovstiev sveta športových automobilov Grand Tourismo. Tieto sa konali v neďalekom Brne, na Masarykovom okruhu.

Janko sa na štart pretekov postavil s vozidlom Lamborgini Murciélago R-SV v Nemeckom tíme Reiter. Vo vozidle sa v priebehu pretekov bude striedať s Nemcom Frankom Kechelem. Napriek tomu, že v tomto vozidle sedel absolútne prvý krát až v piatok pri voľnom tréningu, veľmi rýchle sa s ním zžil a začal jazdiť porovnateľné časy s inými jazdcami. Nevýhodou tímu bolo, že nemali potrebné dáta z okruhu v Brne a tak bolo treba nájsť vhodné nastavenie počas voľného tréningu a kvalifikácie, čo navyše sťažil aj fakt, že v piatok v Brne pršalo, zatiaľ čo v sobotu a nedeľu sa jazdilo na suchej trati. Po piatkovej kvalifikácii boli na sobotňajší podvečer naplánované kvalifikačné preteky, ktoré nielenže určovali poradie na štartovom rošte, ale jazdci v nich mali možnosť vybojovať aj body do celkového hodnotenia seriálu FIA GT1. Pre Janka tieto preteky nezačali najšťastnejšie, keď po vyhýbaní sa pred ním jazdiacemu pilotovi skončil v hodinách, čo ho samozrejme posunulo až na záver štartového pola, no následnou rýchlou jazdou sa podarilo poskočiť o pár miest dopredu. Nakoniec Janko aj s tímovým kolegom Frankom Kechelem štartovali z dvadsiateho miesta na štartovom rošte. Ako prvý do vozidla Lamborgini Murciélago R-SV počas nedeľňajších hlavných pretekov nastúpil nemecký jazdec Frank Kechele. Po odštartovaní sa postupne prepracoval na sedemnáste miesto, ale potom sa po jazdeckej chybe dostal mimo trať a Janko Daniš tak striedal na dvadsiatom mieste. Janko počas svojho účinkovania na trati sa s bielo čiernym Lamborgini prepracovával postupne dopredu, až sa dostal do elitnej desiatky, potom však približne pätnásť minút pred koncom prišla porucha prevodovky a vozidlo musel odstaviť.  „Nebyť technickej poruchy, mal by som z tohto víkendu neskutočnú radosť. Som veľmi rád, že som sa mal možnosť porovnať s pretekárskou elitou vrátane môjho slovenského kolegu Štefana Rosinu v triede GT1 a taktiež spoznať pre mňa novú, špičkovú techniku. Počas pretekov som sa cítil fajn, na Lamborgini som si postupne začal zvykať. Nesadlo nám však nastavenie podvozku. Tím za ktorý som štartoval nemal z Brna údaje a preto sa rozhodli, že použijú nastavenie vozidla z predošlých pretekov na Silverstone. Ukázalo sa však, že toto nastavenie nebolo na tento okruh vhodné. Kvalitná príprava pred samotným podujatím vrátane nastavenia vozidla na danú trať je nevyhnutnosťou a neoplatí sa ju podceniť. Ďakujem všetkým, ktorý sa podieľali na mojom účinkovaní v tomto seriáli a teším sa na ďalšiu možnosť pretekať na podujatí FIA GT1„ povedal po pretekoch Janko Daniš. tisková zpráva: Miro Majláth
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.