O víkendu 21. až 23. května se na Masarykově okruhu v Brně premiérově představí závody FIA GT1 World Championship. Světový šampionát vozů GT1 odstartoval historicky prvním závodem letos v polovině dubna v Abú Dhabí.
Na začátku května se přesunul do Evropy na okruh Silverstone a následující víkend zavítá na brněnský automotodrom.
První závod vozů Gran Turismo se v Brně uskutečnil v září roku 2000. O rok později se na startovním roštu objevil Tomáš Enge s vozem Porsche 996 GT3-RS kategorie GT2, který v závodě skončil na sedmé pozici. Následující sezónu poprvé český jezdec usedl do vozu hlavní kategorie GT za volant Ferrari 550-GTS Maranello, ale závod nedokončil. V následujících letech se bývalý jezdec formule 1 objevoval na domácím podniku v druhořadých týmech, s jejichž vozy nemohl rovnocenně bojovat o nejvyšší pozice. Po roční přestávce (2009) se na Moravu opět vrací vozy Gran Turismo. Pro středoevropské a východoevropské fanoušky je brněnský podnik v kalendáři FIA GT1 World Championship jediným dostupným závodem ve střední Evropě.
Vozy Aston Martin DBR9 obdržely po závodě v Silverstone nové hodnoty Balast of Performance. Speciály týmu Young Driver AMR budou o třicet kilogramů těžší a restriktor nasávaného vzduchu do motoru bude o 0,4 mm menší. Tým Young Driver AMR společně s jezdci Tomášem Engem a Darrenem Turnerem věří, že výkon vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 bude i tak konkurenceschopný.
Před víkendovými boji se ve čtvrtek Tomáš Enge společně s dalšími jezdci Gran Turismo představí v hlavní brněnské požární stanici, kde si mimo jiné vyzkouší skluz po požární tyči. Po následující oficiální tiskové konferenci se český jezdec společně s Darrenem Turnerem začne již naplno připravovat k úvodním volným tréninkům, které začínají v pátek 21. května 2010 již v 9:00 hod.
V sobotu 22. května 2010 odstartuje víkendový program hodinovou kvalifikací v 11:15 hod. Ta určí postavení na startu odpoledního kvalifikačního závodu (17:30 hod), ve kterém bodují první tři vozy v cíli. Podle výsledů kvalifikačního závodu odstartují jezdci do nedělního hlavního závodu ve 14:15 hod.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Do Brna se samozřejmě moc těším. Jen doufám, že se do víkendu umoudří počasí, a to už kvůli fanouškům. Našemu speciálu Aston Martin DBR9 voda nevadí a to samé platí o mně a Darrenovi. Tímto bych chtěl samozřejmě pozvat všechny fanoušky, na které čeká šest modelů různých značek a přes čtyři desítky zkušených jezdců, kteří si ve dvou hodinových závodech nic nedarují. Po závodě v Silverstone jsme obdrželi nový Balast of Performance. Myslím si však, že to ještě není tak hrozné, abychom nemohli bojovat na čele výsledkové listiny.“
zdroj: tisková zpráva/www.bpa.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.