O víkendu 21. až 23. května se na Masarykově okruhu v Brně premiérově představí závody FIA GT1 World Championship. Světový šampionát vozů GT1 odstartoval historicky prvním závodem letos v polovině dubna v Abú Dhabí.
Na začátku května se přesunul do Evropy na okruh Silverstone a následující víkend zavítá na brněnský automotodrom.
První závod vozů Gran Turismo se v Brně uskutečnil v září roku 2000. O rok později se na startovním roštu objevil Tomáš Enge s vozem Porsche 996 GT3-RS kategorie GT2, který v závodě skončil na sedmé pozici. Následující sezónu poprvé český jezdec usedl do vozu hlavní kategorie GT za volant Ferrari 550-GTS Maranello, ale závod nedokončil. V následujících letech se bývalý jezdec formule 1 objevoval na domácím podniku v druhořadých týmech, s jejichž vozy nemohl rovnocenně bojovat o nejvyšší pozice. Po roční přestávce (2009) se na Moravu opět vrací vozy Gran Turismo. Pro středoevropské a východoevropské fanoušky je brněnský podnik v kalendáři FIA GT1 World Championship jediným dostupným závodem ve střední Evropě.
Vozy Aston Martin DBR9 obdržely po závodě v Silverstone nové hodnoty Balast of Performance. Speciály týmu Young Driver AMR budou o třicet kilogramů těžší a restriktor nasávaného vzduchu do motoru bude o 0,4 mm menší. Tým Young Driver AMR společně s jezdci Tomášem Engem a Darrenem Turnerem věří, že výkon vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 bude i tak konkurenceschopný.
Před víkendovými boji se ve čtvrtek Tomáš Enge společně s dalšími jezdci Gran Turismo představí v hlavní brněnské požární stanici, kde si mimo jiné vyzkouší skluz po požární tyči. Po následující oficiální tiskové konferenci se český jezdec společně s Darrenem Turnerem začne již naplno připravovat k úvodním volným tréninkům, které začínají v pátek 21. května 2010 již v 9:00 hod.
V sobotu 22. května 2010 odstartuje víkendový program hodinovou kvalifikací v 11:15 hod. Ta určí postavení na startu odpoledního kvalifikačního závodu (17:30 hod), ve kterém bodují první tři vozy v cíli. Podle výsledů kvalifikačního závodu odstartují jezdci do nedělního hlavního závodu ve 14:15 hod.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Do Brna se samozřejmě moc těším. Jen doufám, že se do víkendu umoudří počasí, a to už kvůli fanouškům. Našemu speciálu Aston Martin DBR9 voda nevadí a to samé platí o mně a Darrenovi. Tímto bych chtěl samozřejmě pozvat všechny fanoušky, na které čeká šest modelů různých značek a přes čtyři desítky zkušených jezdců, kteří si ve dvou hodinových závodech nic nedarují. Po závodě v Silverstone jsme obdrželi nový Balast of Performance. Myslím si však, že to ještě není tak hrozné, abychom nemohli bojovat na čele výsledkové listiny.“
zdroj: tisková zpráva/www.bpa.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?