Tomáš Enge se představí v Brně

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 21. května 2010 08:51
Sdílej:

O víkendu 21. až 23. května se na Masarykově okruhu v Brně premiérově představí závody FIA GT1 World Championship. Světový šampionát vozů GT1 odstartoval historicky prvním závodem letos v polovině dubna v Abú Dhabí.

Na začátku května se přesunul do Evropy na okruh Silverstone a následující víkend zavítá na brněnský automotodrom.

První závod vozů Gran Turismo se v Brně uskutečnil v září roku 2000. O rok později se na startovním roštu objevil Tomáš Enge s vozem Porsche 996 GT3-RS kategorie GT2, který v závodě skončil na sedmé pozici. Následující sezónu poprvé český jezdec usedl do vozu hlavní kategorie GT za volant Ferrari 550-GTS Maranello, ale závod nedokončil. V následujících letech se bývalý jezdec formule 1 objevoval na domácím podniku v druhořadých týmech, s jejichž vozy nemohl rovnocenně bojovat o nejvyšší pozice. Po roční přestávce (2009) se na Moravu opět vrací vozy Gran Turismo. Pro středoevropské a východoevropské fanoušky je brněnský podnik v kalendáři FIA GT1 World Championship jediným dostupným závodem ve střední Evropě.

Vozy Aston Martin DBR9 obdržely po závodě v Silverstone nové hodnoty Balast of Performance. Speciály týmu Young Driver AMR budou o třicet kilogramů těžší a restriktor nasávaného vzduchu do motoru bude o 0,4 mm menší. Tým Young Driver AMR společně s jezdci Tomášem Engem a Darrenem Turnerem věří, že výkon vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 bude i tak konkurenceschopný.

Před víkendovými boji se ve čtvrtek Tomáš Enge společně s dalšími jezdci Gran Turismo představí v hlavní brněnské požární stanici, kde si mimo jiné vyzkouší skluz po požární tyči. Po následující oficiální tiskové konferenci se český jezdec společně s Darrenem Turnerem začne již naplno připravovat k úvodním volným tréninkům, které začínají v pátek 21. května 2010 již v 9:00 hod.

V sobotu 22. května 2010 odstartuje víkendový program hodinovou kvalifikací v 11:15 hod. Ta určí postavení na startu odpoledního kvalifikačního závodu (17:30 hod), ve kterém bodují první tři vozy v cíli. Podle výsledů kvalifikačního závodu odstartují jezdci do nedělního hlavního závodu ve 14:15 hod.

Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Do Brna se samozřejmě moc těším. Jen doufám, že se do víkendu umoudří počasí, a to už kvůli fanouškům. Našemu speciálu Aston Martin DBR9 voda nevadí a to samé platí o mně a Darrenovi. Tímto bych chtěl samozřejmě pozvat všechny fanoušky, na které čeká šest modelů různých značek a přes čtyři desítky zkušených jezdců, kteří si ve dvou hodinových závodech nic nedarují. Po závodě v Silverstone jsme obdrželi nový Balast of Performance. Myslím si však, že to ještě není tak hrozné, abychom nemohli bojovat na čele výsledkové listiny.“

 

 zdroj: tisková zpráva/www.bpa.cz

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.