Tomáš Enge se představí v Brně

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 21. května 2010 08:51
Sdílej:

O víkendu 21. až 23. května se na Masarykově okruhu v Brně premiérově představí závody FIA GT1 World Championship. Světový šampionát vozů GT1 odstartoval historicky prvním závodem letos v polovině dubna v Abú Dhabí.

Na začátku května se přesunul do Evropy na okruh Silverstone a následující víkend zavítá na brněnský automotodrom.

První závod vozů Gran Turismo se v Brně uskutečnil v září roku 2000. O rok později se na startovním roštu objevil Tomáš Enge s vozem Porsche 996 GT3-RS kategorie GT2, který v závodě skončil na sedmé pozici. Následující sezónu poprvé český jezdec usedl do vozu hlavní kategorie GT za volant Ferrari 550-GTS Maranello, ale závod nedokončil. V následujících letech se bývalý jezdec formule 1 objevoval na domácím podniku v druhořadých týmech, s jejichž vozy nemohl rovnocenně bojovat o nejvyšší pozice. Po roční přestávce (2009) se na Moravu opět vrací vozy Gran Turismo. Pro středoevropské a východoevropské fanoušky je brněnský podnik v kalendáři FIA GT1 World Championship jediným dostupným závodem ve střední Evropě.

Vozy Aston Martin DBR9 obdržely po závodě v Silverstone nové hodnoty Balast of Performance. Speciály týmu Young Driver AMR budou o třicet kilogramů těžší a restriktor nasávaného vzduchu do motoru bude o 0,4 mm menší. Tým Young Driver AMR společně s jezdci Tomášem Engem a Darrenem Turnerem věří, že výkon vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 bude i tak konkurenceschopný.

Před víkendovými boji se ve čtvrtek Tomáš Enge společně s dalšími jezdci Gran Turismo představí v hlavní brněnské požární stanici, kde si mimo jiné vyzkouší skluz po požární tyči. Po následující oficiální tiskové konferenci se český jezdec společně s Darrenem Turnerem začne již naplno připravovat k úvodním volným tréninkům, které začínají v pátek 21. května 2010 již v 9:00 hod.

V sobotu 22. května 2010 odstartuje víkendový program hodinovou kvalifikací v 11:15 hod. Ta určí postavení na startu odpoledního kvalifikačního závodu (17:30 hod), ve kterém bodují první tři vozy v cíli. Podle výsledů kvalifikačního závodu odstartují jezdci do nedělního hlavního závodu ve 14:15 hod.

Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Do Brna se samozřejmě moc těším. Jen doufám, že se do víkendu umoudří počasí, a to už kvůli fanouškům. Našemu speciálu Aston Martin DBR9 voda nevadí a to samé platí o mně a Darrenovi. Tímto bych chtěl samozřejmě pozvat všechny fanoušky, na které čeká šest modelů různých značek a přes čtyři desítky zkušených jezdců, kteří si ve dvou hodinových závodech nic nedarují. Po závodě v Silverstone jsme obdrželi nový Balast of Performance. Myslím si však, že to ještě není tak hrozné, abychom nemohli bojovat na čele výsledkové listiny.“

 

 zdroj: tisková zpráva/www.bpa.cz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.