O víkendu 21. až 23. května se na Masarykově okruhu v Brně premiérově představí závody FIA GT1 World Championship. Světový šampionát vozů GT1 odstartoval historicky prvním závodem letos v polovině dubna v Abú Dhabí.
Na začátku května se přesunul do Evropy na okruh Silverstone a následující víkend zavítá na brněnský automotodrom.
První závod vozů Gran Turismo se v Brně uskutečnil v září roku 2000. O rok později se na startovním roštu objevil Tomáš Enge s vozem Porsche 996 GT3-RS kategorie GT2, který v závodě skončil na sedmé pozici. Následující sezónu poprvé český jezdec usedl do vozu hlavní kategorie GT za volant Ferrari 550-GTS Maranello, ale závod nedokončil. V následujících letech se bývalý jezdec formule 1 objevoval na domácím podniku v druhořadých týmech, s jejichž vozy nemohl rovnocenně bojovat o nejvyšší pozice. Po roční přestávce (2009) se na Moravu opět vrací vozy Gran Turismo. Pro středoevropské a východoevropské fanoušky je brněnský podnik v kalendáři FIA GT1 World Championship jediným dostupným závodem ve střední Evropě.
Vozy Aston Martin DBR9 obdržely po závodě v Silverstone nové hodnoty Balast of Performance. Speciály týmu Young Driver AMR budou o třicet kilogramů těžší a restriktor nasávaného vzduchu do motoru bude o 0,4 mm menší. Tým Young Driver AMR společně s jezdci Tomášem Engem a Darrenem Turnerem věří, že výkon vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 bude i tak konkurenceschopný.
Před víkendovými boji se ve čtvrtek Tomáš Enge společně s dalšími jezdci Gran Turismo představí v hlavní brněnské požární stanici, kde si mimo jiné vyzkouší skluz po požární tyči. Po následující oficiální tiskové konferenci se český jezdec společně s Darrenem Turnerem začne již naplno připravovat k úvodním volným tréninkům, které začínají v pátek 21. května 2010 již v 9:00 hod.
V sobotu 22. května 2010 odstartuje víkendový program hodinovou kvalifikací v 11:15 hod. Ta určí postavení na startu odpoledního kvalifikačního závodu (17:30 hod), ve kterém bodují první tři vozy v cíli. Podle výsledů kvalifikačního závodu odstartují jezdci do nedělního hlavního závodu ve 14:15 hod.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Do Brna se samozřejmě moc těším. Jen doufám, že se do víkendu umoudří počasí, a to už kvůli fanouškům. Našemu speciálu Aston Martin DBR9 voda nevadí a to samé platí o mně a Darrenovi. Tímto bych chtěl samozřejmě pozvat všechny fanoušky, na které čeká šest modelů různých značek a přes čtyři desítky zkušených jezdců, kteří si ve dvou hodinových závodech nic nedarují. Po závodě v Silverstone jsme obdrželi nový Balast of Performance. Myslím si však, že to ještě není tak hrozné, abychom nemohli bojovat na čele výsledkové listiny.“
zdroj: tisková zpráva/www.bpa.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.