Janko Daniš sa predstaví vo FIA GT1

Daniel/Zonta
Daniel/Zonta, foto: DPPI / FIA GT
iM2 20. května 2010 15:51
Sdílej:

Slovenského pretekára Janka Daniša poznajú priaznivci automobilových športov už dlhé roky, či už je to z pretekov motokár, ale aj automobilov na okruhu.

Najskôr to bolo z pretekov motokár, kde sa stal trikrát majstrom Slovenskej republiky v najsilnejšej triede ICC. Napriek tomu, že motokáry ostali stále jeho srdcovou záležitosťou, v roku 2007 začal poškuľovať po pretekoch automobilov na okruhu. Najskôr to boli motoricky slabšie modely, ale postupne prichádzali nové a nové výzvy, v podobe vozidiel so silnejšími motormi, až sa Janko Daniš koncom roku 2007 prvýkrát posadil do vozidla špecifikácie DTM a hneď sa mu podarilo zajazdiť najrýchlejší čas spomedzi všetkých slovenských jazdcov na okruhu v Brne. Spomedzi všetkých automobilových pretekov na okruhu však preferoval možnosť jazdiť cupové preteky, teda také, pri ktorých majú všetci jazdci rovnaký typ vozidla a záleží iba na schopnostiach jazdca ako dobre zajazdí tie konkrétne preteky. Túto predstavu spĺňal seriál Ferrari Challenge Europe. Tu sa už počas prvej sezóny napriek spoznávaniu jednotlivých okruhov, ale aj hraníc vozidla umiestnil v konečnom hodnotení seriálu v prvej polovici štartového pola. Stále to však nebolo to, kam by sa Janko rád zapojil. A práve v týchto dňoch nastal ten správny čas na zmenu. Už nadchádzajúcu sobotu a nedeľu budú mať všetci diváci možnosť sledovať Danišov výkon v rámci seriálu Majstrovstiev sveta športových automobilov Grand Tourismo, známejšieho pod názvom FIA GT1. Jeho aktuálne podujatie je naplánované počas nadchádzajúceho víkendu na okruhu v Brne. Janko Daniš sa na štart pretekov FIA GT1 v Brne postaví s vozidlom Lamborgini Murciélago R-SV v Nemeckom tíme Reiter. Vo vozidle sa v priebehu pretekov bude striedať s Nemcom Frankom Kechelem. Dlho sa čakalo, kto bude prvým slovenským jazdcom, ktorý sa do pretekov FIA GT1 zapojí. Vždy musí byť niekto prvý. V tomto prípade to však neplatí tak úplne doslova. Slovensko dlhé roky čakalo na chvíľu, kedy príde ten naozaj úplne prvý jazdec, ktorému sa podarí v tomto seriáli odštartovať. Dnes máme takýchto jazdcov dvoch. Jedným z nich je samozrejme Bratislavčan Janko Daniš, známy z podnikov Ferrari Challenge, druhým Púchovčan Štefan Rosina, ktorého výkony sledujeme zase v rámci seriálu Porsche Mobil1 Supercup. „Som neskutočne rád, že sa nám podarilo z manažovať môj štart v Brne, a to vo Svetovom  šampionáte kráľovskej triedy GT1. Nebolo to ľahké, no nakoniec sa to podarilo. O to viacej ma to teší, lebo som sa nedávno dozvedel, že na tom istom podujatí bude štartovať aj "kolega" a skúsený pilot Štefan Rosina,“ vyznal nám svoje pocity Janko Daniš. zdroj: tisková zpráva/Miroslav Majláth
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.