Štefan Rosina vo FIA GT1

Hennerici/Zuber
Hennerici/Zuber, foto: DPPI / FIA GT
iM2 19. května 2010 22:27
Sdílej:

Predstavovať Púchovčana Štefana Rosinu na Slovensku je asi celkom zbytočné. Všetci priaznivci motoristického športu ho poznajú ako jedného z najúspešnejších slovenských automobilových pretekárov.

Napriek mladému veku sa už natrvalo zaradil medzi najrýchlejších jazdcov seriálu Porsche Mobil1 Supercup, čoho dôkazom je aj tretie miesto v konečnom hodnotení tohto prestížneho seriálu v minuloročnej sezóne. Už pred niečo vyše dvoma týždňami rozozvučala slovenský éter správa o možnom štarte Štefana Rosinu v Majstrovstvách sveta športových vozidiel Grand Tourismo. V týchto dňoch sa jeho štart stal realitou a Štefan v rámci nadchádzajúceho víkendu odštartuje v Nemeckom tíme Phoenix Racing po boku Rakúšana Marca Hennericiho s vozidlom Corvette Z06 v rámci pretekov, ktoré sa budú konať na automotodrome v Brne. V rámci tých istých pretekoch sa bude o čo možno najlepší výsledok na okruhu v Brne snažiť aj druhý slovenský jazdec Janko Daniš, ktorý sa už tretiu sezónu aktívne zapája do seriálu Ferrari Challenge Europe. Kariéra Štefana Rosinu začala, keď sa ako dvanásťročný chlapec posadil prvýkrát do motokáry. Počas dlhých desiatich rokov si na svoje konto pripísal niekoľko významných umiestnení od motokár, cez značkové preteky Škoda Octavia Cup, ktorých sa stal dvojnásobným víťazom až po tretie miesto v Porsche Mobil1 Supercupe. Štefan Rosina si už na svojej koži vyskúšal príchuť Majstrovstiev sveta v roku 2006, avšak to bola iba účasť na pretekoch GT2, čo je v podstate oproti FIA GT1 iba druhá liga. V Silverstone mohol byť historicky prvým slovenským jazdcom, ktorý sa do pretekov FIA GT1 zapojil. Dnes budú okruh v Brne brázdiť spoločne s Jankom Danišom. Napriek tomu sa obaja zapíšu do dejín slovenského motoristického športu ako prvá dvojica ktorej sa toto podarilo. Štefan Rosina nám ku svojmu prvému štartu vo FIA GT1 povedal: „V prvom rade vďaka za možnosť byť účastníkom pretekov GT1 patrí môjmu tímovému šéfovi Walterovi Lechnerovi. V pláne boli už preteky v Silverstone, ale na poslednú chvíľu to tím Phoenix Racing odvolal. Som však rád, že sa postavím na štart v Brne. To že mi prvenstvo v rámci v rámci slovenských jazdcov o chlp uniklo nevadí. Som rád, že na trati budeme spolu s Jankom Danišom naraz dvaja Slováci. Možno je to aj lepšie, azda si to aj médiá viacej všimnú.“ zdroj: tisková zpráva/Miroslav Majláth
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.