Štefan Rosina vo FIA GT1

Hennerici/Zuber
Hennerici/Zuber, foto: DPPI / FIA GT
iM2 19. května 2010 22:27
Sdílej:

Predstavovať Púchovčana Štefana Rosinu na Slovensku je asi celkom zbytočné. Všetci priaznivci motoristického športu ho poznajú ako jedného z najúspešnejších slovenských automobilových pretekárov.

Napriek mladému veku sa už natrvalo zaradil medzi najrýchlejších jazdcov seriálu Porsche Mobil1 Supercup, čoho dôkazom je aj tretie miesto v konečnom hodnotení tohto prestížneho seriálu v minuloročnej sezóne. Už pred niečo vyše dvoma týždňami rozozvučala slovenský éter správa o možnom štarte Štefana Rosinu v Majstrovstvách sveta športových vozidiel Grand Tourismo. V týchto dňoch sa jeho štart stal realitou a Štefan v rámci nadchádzajúceho víkendu odštartuje v Nemeckom tíme Phoenix Racing po boku Rakúšana Marca Hennericiho s vozidlom Corvette Z06 v rámci pretekov, ktoré sa budú konať na automotodrome v Brne. V rámci tých istých pretekoch sa bude o čo možno najlepší výsledok na okruhu v Brne snažiť aj druhý slovenský jazdec Janko Daniš, ktorý sa už tretiu sezónu aktívne zapája do seriálu Ferrari Challenge Europe. Kariéra Štefana Rosinu začala, keď sa ako dvanásťročný chlapec posadil prvýkrát do motokáry. Počas dlhých desiatich rokov si na svoje konto pripísal niekoľko významných umiestnení od motokár, cez značkové preteky Škoda Octavia Cup, ktorých sa stal dvojnásobným víťazom až po tretie miesto v Porsche Mobil1 Supercupe. Štefan Rosina si už na svojej koži vyskúšal príchuť Majstrovstiev sveta v roku 2006, avšak to bola iba účasť na pretekoch GT2, čo je v podstate oproti FIA GT1 iba druhá liga. V Silverstone mohol byť historicky prvým slovenským jazdcom, ktorý sa do pretekov FIA GT1 zapojil. Dnes budú okruh v Brne brázdiť spoločne s Jankom Danišom. Napriek tomu sa obaja zapíšu do dejín slovenského motoristického športu ako prvá dvojica ktorej sa toto podarilo. Štefan Rosina nám ku svojmu prvému štartu vo FIA GT1 povedal: „V prvom rade vďaka za možnosť byť účastníkom pretekov GT1 patrí môjmu tímovému šéfovi Walterovi Lechnerovi. V pláne boli už preteky v Silverstone, ale na poslednú chvíľu to tím Phoenix Racing odvolal. Som však rád, že sa postavím na štart v Brne. To že mi prvenstvo v rámci v rámci slovenských jazdcov o chlp uniklo nevadí. Som rád, že na trati budeme spolu s Jankom Danišom naraz dvaja Slováci. Možno je to aj lepšie, azda si to aj médiá viacej všimnú.“ zdroj: tisková zpráva/Miroslav Majláth
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?