Alesi testuje Ferrari AF Corse

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 14. října 2009 17:10
Sdílej:

Ex-hvězda F1, Jean Alesi, je po testu Ferrari F430 týmu AF Corse nadšen: Pojede pro tento italský tým v příští sezoně?

Ve Fioranu toho bylo v minulých dnech hodně k vidění. Prvně Felipe Massa poprvé od jeho nehody, kterou měl v července v Maďarsku, vyzkoušel formuli 1. Pak se dostalo i na Jeana Alesiho, který o den později testoval auto Schuderie Ferrari. Francouz, který působil v F1 na přelomu století, testoval na domácí trati “rudých“ Ferrari F430 GT2 týmu AF Corse. Do kontaktu s týmem Francouz přišel při 24 hodinovce v LeMans. AF Corse pozvala 45letého Francouze na testovací jízdu. Účelem přitom nebylo uspořádat nějakou jednorázovou jízdu, ale začít s testováním. Poté, co skončila Speedcar-Serie, je Alesi bez práce. Alesi na krátké trati odjel 65 kol. „Cítil jsem se opět mladým. Je to jako na začátku mé kariéry, když jsem musel svoje umění dokazovat. Bylo to velmi emotivní, jet opět na této trati a rychle jsem si na auto zvykl. Bylo to fenomenální!“ Nástup Alesiho udělal dojem na všechny zúčastněné. Alesi, který během své kariéry odjel více jak 200 Velkých Cen v F1, brzy dosahoval takových časů jako stabilní jezdci, Gianmaria Bruni a Toni Vilander. „Po obědě jsme již nemuseli jet, protože Jean dosáhl mimořádných výsledků,“ říká týmový šéf Amato Ferrari. Pojede tedy Alesi za tým v příští sezoně? „Musíme pro Alesiho udělat sedačku. V autě nebude potřeba žádných mechanických změn. Ohledně účasti Alesiho v našem programu pro rok 2010 jsme velmi optimističtí,“ řekl Ferrari. Jak přesně ovšem bude program AF Corse pro rok 2010 postaven, zatím není známo. S modifikovaným Ferrari F430 by se mohli i nadále účastnit Le-Mans-Serie, nebo by se mohli účastnit nového MS GTček.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?