James Ruffier a Bert Longin získali suveréni vítězství v šampionátu FIA GT na okruhu Algarve Autodrome. Jejich Corvette Z06 podpořila druhým místem další Corvette, tentokrát týmu PK. Mike Hezemans a Anthony Kumpen se tak dostali do čela tabulky jezdců!
Duo týmu Selleslagh, James Ruffier s Bertem Longinem, se dostalo do čela v šestém kole, když se Ruffierovi podařilo předjet Corvette brazilského týmu Sangria pilotovanou Enriquem Bernoldim, Rebetem Streitem a Xavierem Maassenem, která startovala z pole position. Maassen se připojil k novému brazilskému týmu jen těsně před startem. Jeho původní Corvette totiž zničil požár, který postil truck týmu Alphand. Ruffier s Longinem zůstávali v čele závodu po většinu času, nakonec zvítězili před nejbližším pronásledovatelem o 33,222s a získali tak pro SRT první vítězství v roce 2009. Posádku vítězného stroje však potkalo během závodu drama, když Ruffier rozpoznal problém s poškozenou pneumatikou, ale tým o tom nemohl informovat, protože se mu rozbilo rádiové spojení s boxy. Když se konečně dostal do boxů, ztratil už 25 vteřin. Naštěstí se týmu podařilo vůz rychle opravit a tým tak mohl pokračovat v cestě za vítězstvím. Téměř až do konce závodu to vypadalo, že Corvette obsadí kompletní stupně vítězů. Nakonec tomu tak nebylo, protože Alex Müller dokázal dostat své Maserati týmu Vitaphone před Brazilce Bernoldiho, který měl co dělat, aby za zády udržel i druhé Maserati. Ve zbývajících chvílích závodu ještě spolu svedli krásný souboj Andrea Bernoldi s druhým Maserati, který útočil na bránícího se Bernoldiho. Hezemans a Kumpen se díky druhému místu dostali v tabulce na stejnou úroveň jako Bertolini se svým týmovým kolegou Michaelem Bartelsem. Do konce zbývají ještě dva závody, a tak nás čeká napínavý boj o titul. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Niki Cadei a Alvarem Barbou Lopezem s Ferrari F430, druzí byli jezdci týmu Prospeed Porsche, Emmanuel Collard a Richard Westbrook, a poslední místo na bedně získal tým BMS Scuderia Italian Ferrari s Ettorem Bonaldim a Diegem Romaninim.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?