Ruffier a Longin vítězí, celkově tuhý boj

Longin/Ruffier
Longin/Ruffier, foto: DPPI / FIA GT
iM2 21. září 2009 17:54
Sdílej:

James Ruffier a Bert Longin získali suveréni vítězství v šampionátu FIA GT na okruhu Algarve Autodrome. Jejich Corvette Z06 podpořila druhým místem další Corvette, tentokrát týmu PK. Mike Hezemans a Anthony Kumpen se tak dostali do čela tabulky jezdců!

Duo týmu Selleslagh, James Ruffier s Bertem Longinem, se dostalo do čela v šestém kole, když se Ruffierovi podařilo předjet Corvette brazilského týmu Sangria pilotovanou Enriquem Bernoldim, Rebetem Streitem a Xavierem Maassenem, která startovala z pole position. Maassen se připojil k novému brazilskému týmu jen těsně před startem. Jeho původní Corvette totiž zničil požár, který postil truck týmu Alphand. Ruffier s Longinem zůstávali v čele závodu po většinu času, nakonec zvítězili před nejbližším pronásledovatelem o 33,222s a získali tak pro SRT první vítězství v roce 2009. Posádku vítězného stroje však potkalo během závodu drama, když Ruffier rozpoznal problém s poškozenou pneumatikou, ale tým o tom nemohl informovat, protože se mu rozbilo rádiové spojení s boxy. Když se konečně dostal do boxů, ztratil už 25 vteřin. Naštěstí se týmu podařilo vůz rychle opravit a tým tak mohl pokračovat v cestě za vítězstvím. Téměř až do konce závodu to vypadalo, že Corvette obsadí kompletní stupně vítězů. Nakonec tomu tak nebylo, protože Alex Müller dokázal dostat své Maserati týmu Vitaphone před Brazilce Bernoldiho, který měl co dělat, aby za zády udržel i druhé Maserati. Ve zbývajících chvílích závodu ještě spolu svedli krásný souboj Andrea Bernoldi s druhým Maserati, který útočil na bránícího se Bernoldiho. Hezemans a Kumpen se díky druhému místu dostali v tabulce na stejnou úroveň jako Bertolini se svým týmovým kolegou Michaelem Bartelsem. Do konce zbývají ještě dva závody, a tak nás čeká napínavý boj o titul. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Niki Cadei a Alvarem Barbou Lopezem s Ferrari F430, druzí byli jezdci týmu Prospeed Porsche, Emmanuel Collard a Richard Westbrook, a poslední místo na bedně získal tým BMS Scuderia Italian Ferrari s Ettorem Bonaldim a Diegem Romaninim.

Výsledky závodu naleznete zde.

Průběžné pořadí naleznete zde.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?