James Ruffier a Bert Longin získali suveréni vítězství v šampionátu FIA GT na okruhu Algarve Autodrome. Jejich Corvette Z06 podpořila druhým místem další Corvette, tentokrát týmu PK. Mike Hezemans a Anthony Kumpen se tak dostali do čela tabulky jezdců!
Duo týmu Selleslagh, James Ruffier s Bertem Longinem, se dostalo do čela v šestém kole, když se Ruffierovi podařilo předjet Corvette brazilského týmu Sangria pilotovanou Enriquem Bernoldim, Rebetem Streitem a Xavierem Maassenem, která startovala z pole position. Maassen se připojil k novému brazilskému týmu jen těsně před startem. Jeho původní Corvette totiž zničil požár, který postil truck týmu Alphand. Ruffier s Longinem zůstávali v čele závodu po většinu času, nakonec zvítězili před nejbližším pronásledovatelem o 33,222s a získali tak pro SRT první vítězství v roce 2009. Posádku vítězného stroje však potkalo během závodu drama, když Ruffier rozpoznal problém s poškozenou pneumatikou, ale tým o tom nemohl informovat, protože se mu rozbilo rádiové spojení s boxy. Když se konečně dostal do boxů, ztratil už 25 vteřin. Naštěstí se týmu podařilo vůz rychle opravit a tým tak mohl pokračovat v cestě za vítězstvím. Téměř až do konce závodu to vypadalo, že Corvette obsadí kompletní stupně vítězů. Nakonec tomu tak nebylo, protože Alex Müller dokázal dostat své Maserati týmu Vitaphone před Brazilce Bernoldiho, který měl co dělat, aby za zády udržel i druhé Maserati. Ve zbývajících chvílích závodu ještě spolu svedli krásný souboj Andrea Bernoldi s druhým Maserati, který útočil na bránícího se Bernoldiho. Hezemans a Kumpen se díky druhému místu dostali v tabulce na stejnou úroveň jako Bertolini se svým týmovým kolegou Michaelem Bartelsem. Do konce zbývají ještě dva závody, a tak nás čeká napínavý boj o titul. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Niki Cadei a Alvarem Barbou Lopezem s Ferrari F430, druzí byli jezdci týmu Prospeed Porsche, Emmanuel Collard a Richard Westbrook, a poslední místo na bedně získal tým BMS Scuderia Italian Ferrari s Ettorem Bonaldim a Diegem Romaninim.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.