James Ruffier a Bert Longin získali suveréni vítězství v šampionátu FIA GT na okruhu Algarve Autodrome. Jejich Corvette Z06 podpořila druhým místem další Corvette, tentokrát týmu PK. Mike Hezemans a Anthony Kumpen se tak dostali do čela tabulky jezdců!
Duo týmu Selleslagh, James Ruffier s Bertem Longinem, se dostalo do čela v šestém kole, když se Ruffierovi podařilo předjet Corvette brazilského týmu Sangria pilotovanou Enriquem Bernoldim, Rebetem Streitem a Xavierem Maassenem, která startovala z pole position. Maassen se připojil k novému brazilskému týmu jen těsně před startem. Jeho původní Corvette totiž zničil požár, který postil truck týmu Alphand. Ruffier s Longinem zůstávali v čele závodu po většinu času, nakonec zvítězili před nejbližším pronásledovatelem o 33,222s a získali tak pro SRT první vítězství v roce 2009. Posádku vítězného stroje však potkalo během závodu drama, když Ruffier rozpoznal problém s poškozenou pneumatikou, ale tým o tom nemohl informovat, protože se mu rozbilo rádiové spojení s boxy. Když se konečně dostal do boxů, ztratil už 25 vteřin. Naštěstí se týmu podařilo vůz rychle opravit a tým tak mohl pokračovat v cestě za vítězstvím. Téměř až do konce závodu to vypadalo, že Corvette obsadí kompletní stupně vítězů. Nakonec tomu tak nebylo, protože Alex Müller dokázal dostat své Maserati týmu Vitaphone před Brazilce Bernoldiho, který měl co dělat, aby za zády udržel i druhé Maserati. Ve zbývajících chvílích závodu ještě spolu svedli krásný souboj Andrea Bernoldi s druhým Maserati, který útočil na bránícího se Bernoldiho. Hezemans a Kumpen se díky druhému místu dostali v tabulce na stejnou úroveň jako Bertolini se svým týmovým kolegou Michaelem Bartelsem. Do konce zbývají ještě dva závody, a tak nás čeká napínavý boj o titul. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Niki Cadei a Alvarem Barbou Lopezem s Ferrari F430, druzí byli jezdci týmu Prospeed Porsche, Emmanuel Collard a Richard Westbrook, a poslední místo na bedně získal tým BMS Scuderia Italian Ferrari s Ettorem Bonaldim a Diegem Romaninim.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?