James Ruffier a Bert Longin získali suveréni vítězství v šampionátu FIA GT na okruhu Algarve Autodrome. Jejich Corvette Z06 podpořila druhým místem další Corvette, tentokrát týmu PK. Mike Hezemans a Anthony Kumpen se tak dostali do čela tabulky jezdců!
Duo týmu Selleslagh, James Ruffier s Bertem Longinem, se dostalo do čela v šestém kole, když se Ruffierovi podařilo předjet Corvette brazilského týmu Sangria pilotovanou Enriquem Bernoldim, Rebetem Streitem a Xavierem Maassenem, která startovala z pole position. Maassen se připojil k novému brazilskému týmu jen těsně před startem. Jeho původní Corvette totiž zničil požár, který postil truck týmu Alphand. Ruffier s Longinem zůstávali v čele závodu po většinu času, nakonec zvítězili před nejbližším pronásledovatelem o 33,222s a získali tak pro SRT první vítězství v roce 2009. Posádku vítězného stroje však potkalo během závodu drama, když Ruffier rozpoznal problém s poškozenou pneumatikou, ale tým o tom nemohl informovat, protože se mu rozbilo rádiové spojení s boxy. Když se konečně dostal do boxů, ztratil už 25 vteřin. Naštěstí se týmu podařilo vůz rychle opravit a tým tak mohl pokračovat v cestě za vítězstvím. Téměř až do konce závodu to vypadalo, že Corvette obsadí kompletní stupně vítězů. Nakonec tomu tak nebylo, protože Alex Müller dokázal dostat své Maserati týmu Vitaphone před Brazilce Bernoldiho, který měl co dělat, aby za zády udržel i druhé Maserati. Ve zbývajících chvílích závodu ještě spolu svedli krásný souboj Andrea Bernoldi s druhým Maserati, který útočil na bránícího se Bernoldiho. Hezemans a Kumpen se díky druhému místu dostali v tabulce na stejnou úroveň jako Bertolini se svým týmovým kolegou Michaelem Bartelsem. Do konce zbývají ještě dva závody, a tak nás čeká napínavý boj o titul. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Niki Cadei a Alvarem Barbou Lopezem s Ferrari F430, druzí byli jezdci týmu Prospeed Porsche, Emmanuel Collard a Richard Westbrook, a poslední místo na bedně získal tým BMS Scuderia Italian Ferrari s Ettorem Bonaldim a Diegem Romaninim.
Výsledky závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí naleznete zde.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).