K plus K penalizováni, vítězí Viptaphone

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 31. srpna 2009 15:16
Sdílej:

HUNGARORING AKTUALIZACE; Vítězná posádka týmu K plus K, Karl Wendlinger / Ryan Sharp, byla po závodu v Budapešti diskvalifikována. Provizorními vítězi se tedy stali druzí v pořadí, Bertolini a Bartels. Důvod diskvalifikace je nesprávné nastavení restriktoru motoru.

Karl Wendlinger a Ryan Sharp na Hungaroringu získali již druhé vítězství v tomto roce pro tým K plus K ve FIA GT. Stříbrný Saleen přežil brzký útok od Alexe Mullera z týmu Vitaphone Maserati, který se po startu z pole position propadl na třetí místo. Do čela se dostal Enrique Bernoldi s Corvette týmu Sangari. Muller se snažil dostat v první zatáčce čtvrtého kola zpět na druhé místo. Při tomto manévru roztočil na druhém místě jedoucí Saleen. Když se však snažil zaútočit na vedoucí Corvette, tak se propadl zpět za Wendlingera, což vyústilo ve výlet mimo trať na výjezdu ze zatáčky pro oba jezdce. Muller na to doplatil, když musel odstoupit kvůli poškozenému zavěšení. Wendlinger byl schopný pokračovat dále, i když až na osmém místě. Karl však začal tlačit na pilu, předvedl vynikající jízdu a dostal se až na čtvrté místo. Zaznamenal však ještě jeden výlet mimo trať o 12 kol později, což vyústilo v propad na sedmé místo. Corvette týmu Sangari ztratila čas během první zastávky, když měla díky dřívějšímu ataku ze strany Mullera problém s doplňováním paliva. Do čela tak šlo Maserati Michaela Bartelse a Andreji Bertoliniho, to mělo jen krátkého trvání, když posádka dostala později penalizaci za překročení rychlostního limitu v boxech. Díky rychlé zastávce v boxech Ryana Sharpa se opět do čela na chvíli podíval Saleen týmu K plus K. I tak zůstal český Saleen pod tlakem třetího Maserati týmu Vitaphone dvojice Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi. Italské duo se dostalo do vedení během posledních zastávek, ale Karl Wendlinger jejich 2,7s náskok rychle zlikvidoval a znovu vybojoval vedení. To do cíle zbývalo devět minut. Bertolini také předjel Piera Guidiho. Pro Bertoliniho a jeho kolegu druhé místo znamená posun do čela průběžného pořadí jezdců, když rivalové Mike Hezemans a Anthony Kumpen (PK Carsport Corvette) dojeli s odstupem šestí. Výsledky naleznetezde.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.