K plus K penalizováni, vítězí Viptaphone

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 31. srpna 2009 15:16
Sdílej:

HUNGARORING AKTUALIZACE; Vítězná posádka týmu K plus K, Karl Wendlinger / Ryan Sharp, byla po závodu v Budapešti diskvalifikována. Provizorními vítězi se tedy stali druzí v pořadí, Bertolini a Bartels. Důvod diskvalifikace je nesprávné nastavení restriktoru motoru.

Karl Wendlinger a Ryan Sharp na Hungaroringu získali již druhé vítězství v tomto roce pro tým K plus K ve FIA GT. Stříbrný Saleen přežil brzký útok od Alexe Mullera z týmu Vitaphone Maserati, který se po startu z pole position propadl na třetí místo. Do čela se dostal Enrique Bernoldi s Corvette týmu Sangari. Muller se snažil dostat v první zatáčce čtvrtého kola zpět na druhé místo. Při tomto manévru roztočil na druhém místě jedoucí Saleen. Když se však snažil zaútočit na vedoucí Corvette, tak se propadl zpět za Wendlingera, což vyústilo ve výlet mimo trať na výjezdu ze zatáčky pro oba jezdce. Muller na to doplatil, když musel odstoupit kvůli poškozenému zavěšení. Wendlinger byl schopný pokračovat dále, i když až na osmém místě. Karl však začal tlačit na pilu, předvedl vynikající jízdu a dostal se až na čtvrté místo. Zaznamenal však ještě jeden výlet mimo trať o 12 kol později, což vyústilo v propad na sedmé místo. Corvette týmu Sangari ztratila čas během první zastávky, když měla díky dřívějšímu ataku ze strany Mullera problém s doplňováním paliva. Do čela tak šlo Maserati Michaela Bartelse a Andreji Bertoliniho, to mělo jen krátkého trvání, když posádka dostala později penalizaci za překročení rychlostního limitu v boxech. Díky rychlé zastávce v boxech Ryana Sharpa se opět do čela na chvíli podíval Saleen týmu K plus K. I tak zůstal český Saleen pod tlakem třetího Maserati týmu Vitaphone dvojice Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi. Italské duo se dostalo do vedení během posledních zastávek, ale Karl Wendlinger jejich 2,7s náskok rychle zlikvidoval a znovu vybojoval vedení. To do cíle zbývalo devět minut. Bertolini také předjel Piera Guidiho. Pro Bertoliniho a jeho kolegu druhé místo znamená posun do čela průběžného pořadí jezdců, když rivalové Mike Hezemans a Anthony Kumpen (PK Carsport Corvette) dojeli s odstupem šestí. Výsledky naleznetezde.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.