K plus K penalizováni, vítězí Viptaphone

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 31. srpna 2009 15:16
Sdílej:

HUNGARORING AKTUALIZACE; Vítězná posádka týmu K plus K, Karl Wendlinger / Ryan Sharp, byla po závodu v Budapešti diskvalifikována. Provizorními vítězi se tedy stali druzí v pořadí, Bertolini a Bartels. Důvod diskvalifikace je nesprávné nastavení restriktoru motoru.

Karl Wendlinger a Ryan Sharp na Hungaroringu získali již druhé vítězství v tomto roce pro tým K plus K ve FIA GT. Stříbrný Saleen přežil brzký útok od Alexe Mullera z týmu Vitaphone Maserati, který se po startu z pole position propadl na třetí místo. Do čela se dostal Enrique Bernoldi s Corvette týmu Sangari. Muller se snažil dostat v první zatáčce čtvrtého kola zpět na druhé místo. Při tomto manévru roztočil na druhém místě jedoucí Saleen. Když se však snažil zaútočit na vedoucí Corvette, tak se propadl zpět za Wendlingera, což vyústilo ve výlet mimo trať na výjezdu ze zatáčky pro oba jezdce. Muller na to doplatil, když musel odstoupit kvůli poškozenému zavěšení. Wendlinger byl schopný pokračovat dále, i když až na osmém místě. Karl však začal tlačit na pilu, předvedl vynikající jízdu a dostal se až na čtvrté místo. Zaznamenal však ještě jeden výlet mimo trať o 12 kol později, což vyústilo v propad na sedmé místo. Corvette týmu Sangari ztratila čas během první zastávky, když měla díky dřívějšímu ataku ze strany Mullera problém s doplňováním paliva. Do čela tak šlo Maserati Michaela Bartelse a Andreji Bertoliniho, to mělo jen krátkého trvání, když posádka dostala později penalizaci za překročení rychlostního limitu v boxech. Díky rychlé zastávce v boxech Ryana Sharpa se opět do čela na chvíli podíval Saleen týmu K plus K. I tak zůstal český Saleen pod tlakem třetího Maserati týmu Vitaphone dvojice Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi. Italské duo se dostalo do vedení během posledních zastávek, ale Karl Wendlinger jejich 2,7s náskok rychle zlikvidoval a znovu vybojoval vedení. To do cíle zbývalo devět minut. Bertolini také předjel Piera Guidiho. Pro Bertoliniho a jeho kolegu druhé místo znamená posun do čela průběžného pořadí jezdců, když rivalové Mike Hezemans a Anthony Kumpen (PK Carsport Corvette) dojeli s odstupem šestí. Výsledky naleznetezde.
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?