Vůz týmu AMR Eastern Europe přibrzdil defekt

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. června 2009 22:40
Sdílej:

První čtvrtina závodu 24 hodin Le Mans 2009 je minulostí. Tovární vozy Aston Martin LMP1 stále kralují v hodnocení vozů poháněných benzinovými motory, prototyp se startovním číslem 007 česko-německé posádky Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke přibrzdila v 6 hodině závodu smůla v podobě defektu.

Český tým Aston Martin Racing Eastern Europe tak přišel o páté místo průběžného pořadí a klesl na sedmou pozici. Přesně ve chvíli, kdy se francouzský maratón přehoupl do své čtvrté hodiny, absolvovaly tovární vozy Aston Martin LMP1 svou další zastávku v boxech. Nejprve k mechanikům zamířil Jos Verstappen (#008), o kolo později pak Tomáš Enge s vozem startujícím pod hlavičkou českého týmu AMR Eastern Europe (#007). Dotankování vozu pilotovaného českým jezdcem trvalo přibližně o 10 sekund déle než v případě auta holandského ex-pilota formule 1 a v důsledku toho si oba závodníci prohodili pořadí. Verstappen pokračoval v závodě na pátém místě, zatímco Enge klesl na šestou příčku. „Do auta mi dávali nový program launch control, který používáme při rozjíždění. V průběhu závodu nějak přestal fungovat, Stefan se špatně rozjížděl, já jsem se špatně rozjížděl, proto se tým rozhodl nahrát nový program a jeho nahrávání trvalo delší dobu než samotné tankování,“ vysvětlil Tomáš Enge poté, co jej ve voze vystřídal Jan Charouz. Tomáš Enge ale každým kolem snižoval svůj odstup od týmového kolegy a po dalších čtyřiceti minutách jej dostihl. V tu chvíli Verstappen zamířil do boxů a český jezdec se vrátil na páté místo z náskokem 56 vteřin před Holanďanem. Enge zamířil do boxů o dvě kola později, navíc jeho zastávka byla o dvě sekundy kratší než zastávka sesterského vozu, proto tentokrát AMR Eastern Europe pátou pozici uhájil, prototyp českého týmu se vrátil na trať 2,5 s před Astonem číslo 008 a postupně začal zvyšovat svůj náskok, který po čtyřech hodinách závodu činil přibližně 4 sekundy. Krátce před půl osmou, tedy po 4 hodinách a 23 minutách, od startu zamířil Aston Martin LMP1 #008 ke své další zastávce v boxech. O dvě kola později zastavilo u mechaniků také auto s číslem 007, do jehož kokpitu usedl Jan Charouz. „Auto funguje dobře, dá se s ním jet rychle a jak je vidět, nejedeme o tolik pomaleji než dieselová Audi, navíc i po třech stintech dokážeme na ojetých pneumatikách jezdit stejně rychle, jako když jsou pneumatiky nové,“ podělil se o své pocity Tomáš Enge. „Pokud jde o strategii čtyř stintů na jedněch pneumatikách, uvidíme, jaká bude situace v noci, jestli se ochladí. Zatím si myslím, že tři stinty jsou tak akorát i pro nás jezdce.“ Brzy po těchto zastávkách ale na trať vyjel safety car, což „český“ vůz připravil o jeho náskok. Jan Charouz neuhájil pátou pozici před týmovým kolegou Anthony Davidsonem, jenž převzal vůz s číslem 008 a klesl na šestou pozici. Na oba Astony navíc začal dotírat Peugeot týmu Pescarolo, který mocně dohání ztrátu z úvodu závodu způsobenou kolizí s dalším z Peugeotů v boxech. Když českého jezdce přibrzdil defekt, propadl se právě za tento Peugeot na sedmé místo, které patřilo posádce týmu AMR Eastern Europe také po šesti hodinách závodu. tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.