Ford v kvalitě GT1 za cenu GT3

Mutsch, Thomas
Mutsch, Thomas, foto: DPPI / FIA GT
iM2 9. dubna 2009 19:30
Sdílej:

Zbrusu nový Ford GT1 připravený Matechem byl představený na každoročním jarním shakedownu na okruhu Paul Ricard ve Francii.

Nový Ford, který bude v letošním roce závodit ve stájích Marc VDS Racing team a Matech, byl postaven podle nových regulí, které vstoupí v platnost od roku 2010. Nová pravidla byla zavedená, aby se dosáhlo nižších nákladů na tento sport. Vozy pro rok 2010 mohou být vyvíjeny buďto továrním týmem nebo i soukromým. Vozy GT1 pro rok 2010 mohou být vyvinuty speciálně, nebo mohou vzniknout z vozů kategorie GT2 a GT3 přidáním speciálního kitu. „Když jsme se setkali se Stephanem v roce 2007 a začali jsme hovořit o možnosti vytvořit vůz kategorie GT1, tak jsme se na všem shodli. Chtěli jsme postavit auto, které by závodilo v kategorii GT1, ale náklady na pořízení a provoz by odpovídaly vozům kategorie GT3,“ prozrazuje Martin Bartek z Matechu. „Myslím, že se nám náklady podařily dostat na úroveň, kterou jsme chtěli. Vývoj probíhal v průběhu jednoho roku. Postavili jsme dva vozy, jeden bude jezdit v našich barvách a druhý v Marc VDS Racing,“ dodal Bartek.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.