Testy na Lausitzringu prověřily jezdce i vozy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: K plus K motorsport
iM2 29. března 2009 03:07
Sdílej:

Automobilový tým K plus K motorsport, který bude v letošní sezoně startovat v šampionátu FIA GT, testoval v uplynulých třech dnech dva závodní vozy Saleen na německém okruhu Lausitzring.

V barvách K plus K Motorsport za volant usedl český jezdec Adam Lacko, dále bývalý pilot Formule 1 Karl Wendlinger z Rakouska a Ryan Sharp z Británie. V kokpitu Saleen se objevil i Daryll O´Young a mexický pilot Mario Dominguez, hvězda zámořské Indy Car Racing (IRL), svá první kola odkroužil i testovací jezdec Michal Matějovský. "Při příjezdu Domingueze byli pracovníci okruhu překvapeni a později nám vysvětlili, že je Mario zapsán zlatými písmeny v síni slávy Lausitzringu," konstatoval majitel stále K plus K motorsport Karel Kubů. Cílem testů bylo především vyzkoušet druhý vůz Saleen, který stáj obdržela před čtrnácti dny. "Absolvovali jsme první zatěžkávací zkoušku, která spočívala v základním nastavení, vyzkoušení všech funkcí vozu, mechanických částí, motoru a tak dále," poznamenal Kubů. Tým také chtěl vyzkoušet druhý vůz, na kterém mechanici provedli po úvodních testech v Almerii několik změn. Především chtěl ale šéf K plus K motorsport vyzkoušet dva kandidáty na pozici čtvrtého jezdce týmu. "Oba se ukázali ve velmi dobrém světle. Jsou to ostřílení profesionálové," pochválil oba Kubů a pokračoval: "Dominguezova pověst hvězdy zámořské IRL nelhala, ale ani O´Young nebyl pozadu, také on umí s vozy velice dobře závodit. Nakonec jsme se domluvili, že se v příštím týdnu uskuteční závěrečná schůzka se šéfinženýrem, na které rozebereme veškerá data a učiníme konečné rozhodnutí. Mírným favoritem je v tuto chvíli Dominguez, jezdec velkého formátu, jehož bychom rádi měli v týmu." Testování probíhalo za náročných povětrnostních podmínek, jeden den dokonce padal sníh. "Proto jsme tento den využili k dopracování trakční kontroly vozů a zkoušeli jsme a testovali různé mapy pro různé režimy jízdy. Mohli jsme tak vyzkoušet téměř všechny druhy povrchu okruhu a nastavení," popsal část testů Karel Kubů a dodal: "Druhý den byl, co se týká testování, nejlepší. Zkoušeli jsme především nové jezdce a hledali optimální nastavení vozu." Nutno podotknout, že tým zatím neměl k dispozici pneumatiky, s nimiž se bude závodit, a proto testoval na komerčních gumách. Poslední den testů se zkoušeli jezdci a prováděla se optimalizace podvozku a převodovky. "Ukázalo se, že tým je již výborně sehraný, včetně mechaniků a inženýrů. Všichni se těší na sezonu a očekávají ostrý výjezd na první závod. Poslední den testů navíc oslavil narozeniny Othmar Welti," podotkl šéf stáje K plus K motorsport Karel Kubů a na závěr řekl: "Doufám, že budeme důstojnými soupeři ostatním týmům." Sezona oficiálně začíná první týden v dubnu, kdy K plus K motorsport bude povinně testovat ve Francii a poté odcestuje do portugalského Algarve. Tím skončí také testovací část FIA GT. První závod šampionátu vozů FIA GT je na programu úvodní květnový víkend v anglickém Silverstonu, následuje podnik v italské Adrii a třetí závod se koná v první polovině června na okruhu v německém Orscheslebenu. tisková zpráva: K plus K motorsport
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.