Testy na Lausitzringu prověřily jezdce i vozy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: K plus K motorsport
iM2 29. března 2009 3:07
Sdílej:

Automobilový tým K plus K motorsport, který bude v letošní sezoně startovat v šampionátu FIA GT, testoval v uplynulých třech dnech dva závodní vozy Saleen na německém okruhu Lausitzring.

V barvách K plus K Motorsport za volant usedl český jezdec Adam Lacko, dále bývalý pilot Formule 1 Karl Wendlinger z Rakouska a Ryan Sharp z Británie. V kokpitu Saleen se objevil i Daryll O´Young a mexický pilot Mario Dominguez, hvězda zámořské Indy Car Racing (IRL), svá první kola odkroužil i testovací jezdec Michal Matějovský. "Při příjezdu Domingueze byli pracovníci okruhu překvapeni a později nám vysvětlili, že je Mario zapsán zlatými písmeny v síni slávy Lausitzringu," konstatoval majitel stále K plus K motorsport Karel Kubů. Cílem testů bylo především vyzkoušet druhý vůz Saleen, který stáj obdržela před čtrnácti dny. "Absolvovali jsme první zatěžkávací zkoušku, která spočívala v základním nastavení, vyzkoušení všech funkcí vozu, mechanických částí, motoru a tak dále," poznamenal Kubů. Tým také chtěl vyzkoušet druhý vůz, na kterém mechanici provedli po úvodních testech v Almerii několik změn.
Především chtěl ale šéf K plus K motorsport vyzkoušet dva kandidáty na pozici čtvrtého jezdce týmu. "Oba se ukázali ve velmi dobrém světle. Jsou to ostřílení profesionálové," pochválil oba Kubů a pokračoval: "Dominguezova pověst hvězdy zámořské IRL nelhala, ale ani O´Young nebyl pozadu, také on umí s vozy velice dobře závodit. Nakonec jsme se domluvili, že se v příštím týdnu uskuteční závěrečná schůzka se šéfinženýrem, na které rozebereme veškerá data a učiníme konečné rozhodnutí. Mírným favoritem je v tuto chvíli Dominguez, jezdec velkého formátu, jehož bychom rádi měli v týmu." Testování probíhalo za náročných povětrnostních podmínek, jeden den dokonce padal sníh. "Proto jsme tento den využili k dopracování trakční kontroly vozů a zkoušeli jsme a testovali různé mapy pro různé režimy jízdy. Mohli jsme tak vyzkoušet téměř všechny druhy povrchu okruhu a nastavení," popsal část testů Karel Kubů a dodal: "Druhý den byl, co se týká testování, nejlepší. Zkoušeli jsme především nové jezdce a hledali optimální nastavení vozu." Nutno podotknout, že tým zatím neměl k dispozici pneumatiky, s nimiž se bude závodit, a proto testoval na komerčních gumách. Poslední den testů se zkoušeli jezdci a prováděla se optimalizace podvozku a převodovky.
"Ukázalo se, že tým je již výborně sehraný, včetně mechaniků a inženýrů. Všichni se těší na sezonu a očekávají ostrý výjezd na první závod. Poslední den testů navíc oslavil narozeniny Othmar Welti," podotkl šéf stáje K plus K motorsport Karel Kubů a na závěr řekl: "Doufám, že budeme důstojnými soupeři ostatním týmům." Sezona oficiálně začíná první týden v dubnu, kdy K plus K motorsport bude povinně testovat ve Francii a poté odcestuje do portugalského Algarve. Tím skončí také testovací část FIA GT. První závod šampionátu vozů FIA GT je na programu úvodní květnový víkend v anglickém Silverstonu, následuje podnik v italské Adrii a třetí závod se koná v první polovině června na okruhu v německém Orscheslebenu. tisková zpráva: K plus K motorsport
Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.