Jarek Janiš testoval v továrním týmu Spyker

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
Tomáš Musil 18. února 2009 18:16
Sdílej:

Působivý návrat do závodního vozu, s nímž bojoval v roce 2007, prožil Jarek Janiš. K testům na italské trati Vallelunga jej pozvala stáj Snoras Spyker Squadron.

Mladý Čech strávil za volantem Spykeru C8 Laviolette GT2R dva dny. Za nizozemský tým závodil před dvěma lety jako tovární pilot v Le Mans Series a ve 24h Le Mans. O přibližně dvě stě kol na okruhu nedaleko Říma se Jarek podělil s Nizozemcem Tomem Coronelem. Jízdy se uskutečnily za slunečného počasí při teplotě nad deset stupňů Celsia. Pro Jarka to byl návrat do vozu ze závodů typu Le Mans po roce a půl. Se spykerem naposledy jel v podniku LMS na 1000 km ve Spa v červenci 2007. Tenkrát kvůli prasklé pneumatice vážně havaroval ve slavné zatáčce Eau Rouge a poranil si páteř. Po dlouhodobém léčení poprvé závodil loni na podzim v mezinárodním mistrovství České republiky. S Mercedesem AMG DTM C-Klasse týmu Charouz Racing System se v Podzimní ceně Brna i v šestihodinovce Epilog dostal na stupně vítězů a hlavně byl zdravotně zcela v pořádku. Totéž platilo i ve Vallelunze. Jarek  Janiš: „Byly to velmi zajímavé testy. Na italském okruhu Vallelunga jsme s Tomem Coronelem měli dva dny na zkoušení nově upraveného Spykeru C8 Laviolette GT2R. Vše šlo velmi dobře. Důležité bylo počasí. Potřebovali jsme suchou trať, což se také naplnilo. Dohromady jsme najeli asi dvě stě kol, s Tomem jsme se podělili napůl. Moc mě těší, že jsem se zdravotně cítil naprosto v pořádku. Potvrdilo se tak, že léčba mé páteře zraněné v létě 2007 ve Spa byla úspěšná. U Říma jsem zkoušeli hlavně nově upravenou zadní nápravu. V týmu jsem závodil v roce 2007, v Le Mans Series a ve 24h Le Mans, a od té doby se vůz podstatně změnil. Je mnohem lepší. Nová je mimo jiné i celá přístrojová deska. Tým mi ji poslal e-mailem na fotografii a já tak v letadle pečlivě studoval každý knoflík a kontrolku. Potěšilo mě, že jsem osobně poznal Toma Coronela. Je to velmi zkušený a zároveň přátelský a otevřený  závodník. Vše jsme společně probírali a téměř ve všem jsme se shodli. Byl bych moc rád, kdyby ve spolupráci s týmem nezůstalo jen u těchto testů. Děkuji šéfovi stáje Peteru van Erpovi, že mě na ně pozval.“ TZ/bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.