Jarek Janiš testoval v továrním týmu Spyker

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
Tomáš Musil 18. února 2009 18:16
Sdílej:

Působivý návrat do závodního vozu, s nímž bojoval v roce 2007, prožil Jarek Janiš. K testům na italské trati Vallelunga jej pozvala stáj Snoras Spyker Squadron.

Mladý Čech strávil za volantem Spykeru C8 Laviolette GT2R dva dny. Za nizozemský tým závodil před dvěma lety jako tovární pilot v Le Mans Series a ve 24h Le Mans. O přibližně dvě stě kol na okruhu nedaleko Říma se Jarek podělil s Nizozemcem Tomem Coronelem. Jízdy se uskutečnily za slunečného počasí při teplotě nad deset stupňů Celsia. Pro Jarka to byl návrat do vozu ze závodů typu Le Mans po roce a půl. Se spykerem naposledy jel v podniku LMS na 1000 km ve Spa v červenci 2007. Tenkrát kvůli prasklé pneumatice vážně havaroval ve slavné zatáčce Eau Rouge a poranil si páteř. Po dlouhodobém léčení poprvé závodil loni na podzim v mezinárodním mistrovství České republiky. S Mercedesem AMG DTM C-Klasse týmu Charouz Racing System se v Podzimní ceně Brna i v šestihodinovce Epilog dostal na stupně vítězů a hlavně byl zdravotně zcela v pořádku. Totéž platilo i ve Vallelunze. Jarek  Janiš: „Byly to velmi zajímavé testy. Na italském okruhu Vallelunga jsme s Tomem Coronelem měli dva dny na zkoušení nově upraveného Spykeru C8 Laviolette GT2R. Vše šlo velmi dobře. Důležité bylo počasí. Potřebovali jsme suchou trať, což se také naplnilo. Dohromady jsme najeli asi dvě stě kol, s Tomem jsme se podělili napůl. Moc mě těší, že jsem se zdravotně cítil naprosto v pořádku. Potvrdilo se tak, že léčba mé páteře zraněné v létě 2007 ve Spa byla úspěšná. U Říma jsem zkoušeli hlavně nově upravenou zadní nápravu. V týmu jsem závodil v roce 2007, v Le Mans Series a ve 24h Le Mans, a od té doby se vůz podstatně změnil. Je mnohem lepší. Nová je mimo jiné i celá přístrojová deska. Tým mi ji poslal e-mailem na fotografii a já tak v letadle pečlivě studoval každý knoflík a kontrolku. Potěšilo mě, že jsem osobně poznal Toma Coronela. Je to velmi zkušený a zároveň přátelský a otevřený  závodník. Vše jsme společně probírali a téměř ve všem jsme se shodli. Byl bych moc rád, kdyby ve spolupráci s týmem nezůstalo jen u těchto testů. Děkuji šéfovi stáje Peteru van Erpovi, že mě na ně pozval.“ TZ/bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?