Jarek Janiš testoval v továrním týmu Spyker

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
Tomáš Musil 18. února 2009 18:16
Sdílej:

Působivý návrat do závodního vozu, s nímž bojoval v roce 2007, prožil Jarek Janiš. K testům na italské trati Vallelunga jej pozvala stáj Snoras Spyker Squadron.

Mladý Čech strávil za volantem Spykeru C8 Laviolette GT2R dva dny. Za nizozemský tým závodil před dvěma lety jako tovární pilot v Le Mans Series a ve 24h Le Mans. O přibližně dvě stě kol na okruhu nedaleko Říma se Jarek podělil s Nizozemcem Tomem Coronelem. Jízdy se uskutečnily za slunečného počasí při teplotě nad deset stupňů Celsia. Pro Jarka to byl návrat do vozu ze závodů typu Le Mans po roce a půl. Se spykerem naposledy jel v podniku LMS na 1000 km ve Spa v červenci 2007. Tenkrát kvůli prasklé pneumatice vážně havaroval ve slavné zatáčce Eau Rouge a poranil si páteř.
Po dlouhodobém léčení poprvé závodil loni na podzim v mezinárodním mistrovství České republiky. S Mercedesem AMG DTM C-Klasse týmu Charouz Racing System se v Podzimní ceně Brna i v šestihodinovce Epilog dostal na stupně vítězů a hlavně byl zdravotně zcela v pořádku. Totéž platilo i ve Vallelunze. Jarek  Janiš: „Byly to velmi zajímavé testy. Na italském okruhu Vallelunga jsme s Tomem Coronelem měli dva dny na zkoušení nově upraveného Spykeru C8 Laviolette GT2R. Vše šlo velmi dobře. Důležité bylo počasí. Potřebovali jsme suchou trať, což se také naplnilo. Dohromady jsme najeli asi dvě stě kol, s Tomem jsme se podělili napůl. Moc mě těší, že jsem se zdravotně cítil naprosto v pořádku. Potvrdilo se tak, že léčba mé páteře zraněné v létě 2007 ve Spa byla úspěšná. U Říma jsem zkoušeli hlavně nově upravenou zadní nápravu. V týmu jsem závodil v roce 2007, v Le Mans Series a ve 24h Le Mans, a od té doby se vůz podstatně změnil. Je mnohem lepší. Nová je mimo jiné i celá přístrojová deska. Tým mi ji poslal e-mailem na fotografii a já tak v letadle pečlivě studoval každý knoflík a kontrolku. Potěšilo mě, že jsem osobně poznal Toma Coronela. Je to velmi zkušený a zároveň přátelský a otevřený  závodník. Vše jsme společně probírali a téměř ve všem jsme se shodli. Byl bych moc rád, kdyby ve spolupráci s týmem nezůstalo jen u těchto testů. Děkuji šéfovi stáje Peteru van Erpovi, že mě na ně pozval.“
TZ/bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.