Jarek Janiš testoval v továrním týmu Spyker

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
Tomáš Musil 18. února 2009 18:16
Sdílej:

Působivý návrat do závodního vozu, s nímž bojoval v roce 2007, prožil Jarek Janiš. K testům na italské trati Vallelunga jej pozvala stáj Snoras Spyker Squadron.

Mladý Čech strávil za volantem Spykeru C8 Laviolette GT2R dva dny. Za nizozemský tým závodil před dvěma lety jako tovární pilot v Le Mans Series a ve 24h Le Mans. O přibližně dvě stě kol na okruhu nedaleko Říma se Jarek podělil s Nizozemcem Tomem Coronelem. Jízdy se uskutečnily za slunečného počasí při teplotě nad deset stupňů Celsia. Pro Jarka to byl návrat do vozu ze závodů typu Le Mans po roce a půl. Se spykerem naposledy jel v podniku LMS na 1000 km ve Spa v červenci 2007. Tenkrát kvůli prasklé pneumatice vážně havaroval ve slavné zatáčce Eau Rouge a poranil si páteř. Po dlouhodobém léčení poprvé závodil loni na podzim v mezinárodním mistrovství České republiky. S Mercedesem AMG DTM C-Klasse týmu Charouz Racing System se v Podzimní ceně Brna i v šestihodinovce Epilog dostal na stupně vítězů a hlavně byl zdravotně zcela v pořádku. Totéž platilo i ve Vallelunze. Jarek  Janiš: „Byly to velmi zajímavé testy. Na italském okruhu Vallelunga jsme s Tomem Coronelem měli dva dny na zkoušení nově upraveného Spykeru C8 Laviolette GT2R. Vše šlo velmi dobře. Důležité bylo počasí. Potřebovali jsme suchou trať, což se také naplnilo. Dohromady jsme najeli asi dvě stě kol, s Tomem jsme se podělili napůl. Moc mě těší, že jsem se zdravotně cítil naprosto v pořádku. Potvrdilo se tak, že léčba mé páteře zraněné v létě 2007 ve Spa byla úspěšná. U Říma jsem zkoušeli hlavně nově upravenou zadní nápravu. V týmu jsem závodil v roce 2007, v Le Mans Series a ve 24h Le Mans, a od té doby se vůz podstatně změnil. Je mnohem lepší. Nová je mimo jiné i celá přístrojová deska. Tým mi ji poslal e-mailem na fotografii a já tak v letadle pečlivě studoval každý knoflík a kontrolku. Potěšilo mě, že jsem osobně poznal Toma Coronela. Je to velmi zkušený a zároveň přátelský a otevřený  závodník. Vše jsme společně probírali a téměř ve všem jsme se shodli. Byl bych moc rád, kdyby ve spolupráci s týmem nezůstalo jen u těchto testů. Děkuji šéfovi stáje Peteru van Erpovi, že mě na ně pozval.“ TZ/bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?