Bartels/Bertolini mají titul, vyhrál Saleen

Kumpen/Longin
Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
iM2 23. listopadu 2008 20:51
Sdílej:

SAN LUIS - ZÁVOD; PK Saleen dua Bert Longin a Anthony Kumpen ukončil letošní mizernou sezónu poměrně nečekaně, když v dramatickém závěru šokoval svým vítězstvím v Argentině.

Fabrizio Gollin a Mike Hezemans (Phoenix Corvette) dojeli jen těsně na druhém místě, když na vítěze na Saleenu ztratili jen půl vteřiny. Jejich šance na titul se ale odvíjely od toho, jak zajede posádka týmu Maserati Bartels a Bertolini. Hezemans s Gollinem doufali, že pokud vyhrají, tak Bartels s Bertolinim budou hůře než šestí. Duo týmu Vitaphone Michael Bartels a Andrea Bertolini si ovšem pátým místem zajistilo titul i mezi jezdci. Tím se oba stali již podruhé králi šampionátu FIA GT a staly se třetími jezdci v barvách Vitaphonu, kteří dosáhli na jezdecký titul po sobě. Ovšem za vítězství neohroženě po většinu závodu směřovala druhá posádka týmu Phoenix ve složení Marcel Fässler a Ricardo Risatti. Na tratí beroucí dech doslova dominovali po většinu závodu, ale Fässler nezvládl svůj vůz a vyboural se, když do konce zbývalo pouhých 22 minut. Z prvního místa startujícího Fässlera hned na startu porazil Saleen týmu Larbre s Fredericem Makowieckim za volantem. Pro tohoto Francouze to byl teprve druhý start s GT1 vozem, když první byl v Dubaii roku 2006. Jak se přiblížily první zastávky v boxech, tak se Fässler dotáhl na Makowieckého. K první zastávce zamířil jako první jezdec na Saleenu. Po výměně se do vozu posadil Roland Berville, který bohužel hned v prvním kole po výjezdu rozbil Saleen o zeď. Konec, tým Larbre mohl začít balit. Za této situace se na čele vyhřívali Fässler s Risattim s komfortním náskokem před týmovými kolegy, kteří se na druhé místo prokousali díky skvělé práci mechaniků a problémům ostatních týmu. Na Kumpena s Longinem ztratili Hezemans s Gollinem během druhé zastávky, ale  Hezemans se ihned dostal před Saleen. Potom ovšem došlo k již zmíněné kolizi, která znamenala stop v závodu pro Fässlera s Risattim. V čele se tedy objevil Hezemans, který ovšem nemohl setřást Longina. Do konce zbývalo osm minut. Holanďan Hezemans musel čelit spoustě útoku, tlak nakonec nevydržel a vítězství si zajistil Longin s Kumpenem.

Klasifikace závodu:

Celkové pořadí

Třída GT1 jezdci:

Třída GT1 týmy:

Třída GT2 jezdci:

Třída GT2 týmy:

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?