Bartels/Bertolini mají titul, vyhrál Saleen

Kumpen/Longin
Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
iM2 23. listopadu 2008 20:51
Sdílej:

SAN LUIS - ZÁVOD; PK Saleen dua Bert Longin a Anthony Kumpen ukončil letošní mizernou sezónu poměrně nečekaně, když v dramatickém závěru šokoval svým vítězstvím v Argentině.

Fabrizio Gollin a Mike Hezemans (Phoenix Corvette) dojeli jen těsně na druhém místě, když na vítěze na Saleenu ztratili jen půl vteřiny. Jejich šance na titul se ale odvíjely od toho, jak zajede posádka týmu Maserati Bartels a Bertolini. Hezemans s Gollinem doufali, že pokud vyhrají, tak Bartels s Bertolinim budou hůře než šestí. Duo týmu Vitaphone Michael Bartels a Andrea Bertolini si ovšem pátým místem zajistilo titul i mezi jezdci. Tím se oba stali již podruhé králi šampionátu FIA GT a staly se třetími jezdci v barvách Vitaphonu, kteří dosáhli na jezdecký titul po sobě. Ovšem za vítězství neohroženě po většinu závodu směřovala druhá posádka týmu Phoenix ve složení Marcel Fässler a Ricardo Risatti. Na tratí beroucí dech doslova dominovali po většinu závodu, ale Fässler nezvládl svůj vůz a vyboural se, když do konce zbývalo pouhých 22 minut. Z prvního místa startujícího Fässlera hned na startu porazil Saleen týmu Larbre s Fredericem Makowieckim za volantem. Pro tohoto Francouze to byl teprve druhý start s GT1 vozem, když první byl v Dubaii roku 2006. Jak se přiblížily první zastávky v boxech, tak se Fässler dotáhl na Makowieckého. K první zastávce zamířil jako první jezdec na Saleenu. Po výměně se do vozu posadil Roland Berville, který bohužel hned v prvním kole po výjezdu rozbil Saleen o zeď. Konec, tým Larbre mohl začít balit. Za této situace se na čele vyhřívali Fässler s Risattim s komfortním náskokem před týmovými kolegy, kteří se na druhé místo prokousali díky skvělé práci mechaniků a problémům ostatních týmu. Na Kumpena s Longinem ztratili Hezemans s Gollinem během druhé zastávky, ale  Hezemans se ihned dostal před Saleen. Potom ovšem došlo k již zmíněné kolizi, která znamenala stop v závodu pro Fässlera s Risattim. V čele se tedy objevil Hezemans, který ovšem nemohl setřást Longina. Do konce zbývalo osm minut. Holanďan Hezemans musel čelit spoustě útoku, tlak nakonec nevydržel a vítězství si zajistil Longin s Kumpenem.

Klasifikace závodu:

Celkové pořadí

Třída GT1 jezdci:

Třída GT1 týmy:

Třída GT2 jezdci:

Třída GT2 týmy:

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.