SAN LUIS - ZÁVOD; PK Saleen dua Bert Longin a Anthony Kumpen ukončil letošní mizernou sezónu poměrně nečekaně, když v dramatickém závěru šokoval svým vítězstvím v Argentině.
Fabrizio Gollin a Mike Hezemans (Phoenix Corvette) dojeli jen těsně na druhém místě, když na vítěze na Saleenu ztratili jen půl vteřiny. Jejich šance na titul se ale odvíjely od toho, jak zajede posádka týmu Maserati Bartels a Bertolini. Hezemans s Gollinem doufali, že pokud vyhrají, tak Bartels s Bertolinim budou hůře než šestí. Duo týmu Vitaphone Michael Bartels a Andrea Bertolini si ovšem pátým místem zajistilo titul i mezi jezdci. Tím se oba stali již podruhé králi šampionátu FIA GT a staly se třetími jezdci v barvách Vitaphonu, kteří dosáhli na jezdecký titul po sobě. Ovšem za vítězství neohroženě po většinu závodu směřovala druhá posádka týmu Phoenix ve složení Marcel Fässler a Ricardo Risatti. Na tratí beroucí dech doslova dominovali po většinu závodu, ale Fässler nezvládl svůj vůz a vyboural se, když do konce zbývalo pouhých 22 minut. Z prvního místa startujícího Fässlera hned na startu porazil Saleen týmu Larbre s Fredericem Makowieckim za volantem. Pro tohoto Francouze to byl teprve druhý start s GT1 vozem, když první byl v Dubaii roku 2006. Jak se přiblížily první zastávky v boxech, tak se Fässler dotáhl na Makowieckého. K první zastávce zamířil jako první jezdec na Saleenu. Po výměně se do vozu posadil Roland Berville, který bohužel hned v prvním kole po výjezdu rozbil Saleen o zeď. Konec, tým Larbre mohl začít balit. Za této situace se na čele vyhřívali Fässler s Risattim s komfortním náskokem před týmovými kolegy, kteří se na druhé místo prokousali díky skvělé práci mechaniků a problémům ostatních týmu. Na Kumpena s Longinem ztratili Hezemans s Gollinem během druhé zastávky, ale Hezemans se ihned dostal před Saleen. Potom ovšem došlo k již zmíněné kolizi, která znamenala stop v závodu pro Fässlera s Risattim. V čele se tedy objevil Hezemans, který ovšem nemohl setřást Longina. Do konce zbývalo osm minut. Holanďan Hezemans musel čelit spoustě útoku, tlak nakonec nevydržel a vítězství si zajistil Longin s Kumpenem.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?