SAN LUIS - ZÁVOD; PK Saleen dua Bert Longin a Anthony Kumpen ukončil letošní mizernou sezónu poměrně nečekaně, když v dramatickém závěru šokoval svým vítězstvím v Argentině.
Fabrizio Gollin a Mike Hezemans (Phoenix Corvette) dojeli jen těsně na druhém místě, když na vítěze na Saleenu ztratili jen půl vteřiny. Jejich šance na titul se ale odvíjely od toho, jak zajede posádka týmu Maserati Bartels a Bertolini. Hezemans s Gollinem doufali, že pokud vyhrají, tak Bartels s Bertolinim budou hůře než šestí. Duo týmu Vitaphone Michael Bartels a Andrea Bertolini si ovšem pátým místem zajistilo titul i mezi jezdci. Tím se oba stali již podruhé králi šampionátu FIA GT a staly se třetími jezdci v barvách Vitaphonu, kteří dosáhli na jezdecký titul po sobě. Ovšem za vítězství neohroženě po většinu závodu směřovala druhá posádka týmu Phoenix ve složení Marcel Fässler a Ricardo Risatti. Na tratí beroucí dech doslova dominovali po většinu závodu, ale Fässler nezvládl svůj vůz a vyboural se, když do konce zbývalo pouhých 22 minut. Z prvního místa startujícího Fässlera hned na startu porazil Saleen týmu Larbre s Fredericem Makowieckim za volantem. Pro tohoto Francouze to byl teprve druhý start s GT1 vozem, když první byl v Dubaii roku 2006. Jak se přiblížily první zastávky v boxech, tak se Fässler dotáhl na Makowieckého. K první zastávce zamířil jako první jezdec na Saleenu. Po výměně se do vozu posadil Roland Berville, který bohužel hned v prvním kole po výjezdu rozbil Saleen o zeď. Konec, tým Larbre mohl začít balit. Za této situace se na čele vyhřívali Fässler s Risattim s komfortním náskokem před týmovými kolegy, kteří se na druhé místo prokousali díky skvělé práci mechaniků a problémům ostatních týmu. Na Kumpena s Longinem ztratili Hezemans s Gollinem během druhé zastávky, ale Hezemans se ihned dostal před Saleen. Potom ovšem došlo k již zmíněné kolizi, která znamenala stop v závodu pro Fässlera s Risattim. V čele se tedy objevil Hezemans, který ovšem nemohl setřást Longina. Do konce zbývalo osm minut. Holanďan Hezemans musel čelit spoustě útoku, tlak nakonec nevydržel a vítězství si zajistil Longin s Kumpenem.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?