Enge se těší na „Zelené peklo"

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. května 2008 16:13
Sdílej:

Bude to jeho čtvrtý maraton se značkou 24h. Po Le Mans, Spa Francorchamps a Daytoně se Tomáš Enge vydá také na německou dráhu Nürburgring. V případě této bitvy ovšem nejde o trať známou z běžných závodů včetně formule 1.

Víkendový boj se totiž tradičně odehraje na takzvané Severní smyčce okruhu propojené s modernějším autodromem. Staré části okruhu o délce přes 20 kilometrů se pro její originalitu říká všelijak – nejčastěji a nejspíš i nejvýstižněji ovšem Zelené peklo. Tomáš Enge se v Astonu Martin DBRS9 bude střídat se třemi velmi kvalitními jezdci. Budou jimi jeho kolegové s tovární soupisky Aston Martin Racingu Stefan Mücke (Něm.) a Karl Wendlinger (Rak.) a čtvrtým členem posádky bude Rakušan Robert Lechner, mimo jiné Tomášův velký soupeř z dob závodění ve formuli Ford a F3. Německý maraton je kromě specifické a mimořádně dlouhé trati výjimečný i počtem startujících – v sobotu odpoledne vyrazí 230 posádek, přičemž tento rošt  vzejde z pátečních kvalifikací s bezmála 280 auty. Jednou z řady zajímavostí je skutečnost, že na Severní smyčce se do havárie Nikiho Laudy v roce 1976 jezdila i Velká cena Německa F1. Závod, který se pojede již po šestatřicáté, je v Německu velmi populární. K trati každoročně dorazí kolem 200 000 diváků. Velká část fanoušků si svá místa zabírá již týden předem. Tím, že se v příslušné zatáčce zkrátka ubytuje se svým stanem. Pamětníci vzpomenou na stejný styl „rezervace místenek“ na starém brněnském Masarykově okruhu. I tam si diváci rozbíjeli své stany v nepopulárnějších místem. Tomáš Enge: „Na Nürburgring jsem přijel rovnou z víkendových závodů v Mostě a musím říct, že jsem byl překvapený tím, co jsem při příjezdu do Německa viděl. Okolo trati bylo velké množství kempujících lidí. Říkal jsem si, aha, dneska se tu jely nějaké závody. Jenže nebyla to pravda. Byli to fanoušci, kteří přijeli na čtyřiadvacetihodinovku! Dorazili tak brzy, aby si zajistili ta nejlepší místa podél Severní smyčky. To se mi moc líbí, když diváci žijí závody takovým způsobem. Každý rok je u tohoto maratonu kolem 200 000 diváků, už se moc těším na atmosféru. Náš vůz Aston Martin DBRS9 je postavený podle předpisů FIA GT3, nicméně má několik dalších úprav, například větší přítlak. V pondělí jsme na Nürburgringu testovali, vše šlo velmi dobře. Když jsem zde v dubnu jel poprvé závod série LMN, připadal jsem si tak trochu jako na rychlostní zkoušce rally. Myslím, že přezdívka Zelené peklo k této trati sedí, už se na něj těším.“ Tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.