Po dvou bodovaných výsledcích, třetím místě v Barceloně a osmém v Monze, se posádce Jan Charouz, Stefan Mücke v belgickém Spa Francorchamps už tolik nedařilo. V závodě Le Mans Series skončili v královské kategorii LMP1 desátí a absolutně dojeli devětadvacátí.
Jejich nový prototyp LMP1 s motorem Aston Martin totiž trápilo několik technických problémů v elektrické výbavě vozu.
Po startu z páté pozice se vůz na stejné příčce držel i v závodě. Před ním byly jen výkonnější turbodiesely, přičemž s jedním z vozů Audi udržoval Stefan Mücke velmi blízký kontakt. Nicméně po necelé hodině se vůz týmu Charouz Racing System ocitl v garáži, kde mechanici museli řešit porouchaný alternátor. Následná ztráta byla tak velká, že posádka už neměla šanci proniknout k bodované osmičce.
Stefan Mücke Byl to pro nás velmi nešťastný závod. Bohužel. Auto bylo totiž zase velice rychlé, měli jsme šanci bojovat s druhým vozem Audi a být nejrychlejší z benzinových automobilů, jenže dnes jsme neměli svůj den. Technika byla proti nám a já jen doufám, že v příštích závodech, nejblíže v červnových 24 hodinách Le Mans, bude vše v pořádku.
Jan Charouz Po takových závodech se moc dobře nemluví. Je to velká škoda, protože náš vůz byl opět velmi rychlý. Ale je třeba zmínit, že jsme stále na začátku našeho programu, vůz jel teprve třetí závod. Za sebe jsem rád, že jsem zajel nejrychlejší kolo naší posádky, jsme se Stefanem stále více vyrovnaní, což je pro další závody velmi důležité.
Antonín Charouz, šéf stáje Smutná neděle. Jinak nemůžeme dnešek označit. Bohužel nás potkaly technické potíže, s alternátorem i dalšími věcmi, takže jsme neměli šanci bojovat o stupně vítězů, jak jsme si přáli. Pozitivní je stále větší vyrovnanost našich závodníků, která se ve Spa Francorchamps opět posílila.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Po poruše alternátoru během prvního stintu se pro nás stal zbytek závodu testovací jízdou. Stáj i jezdci pracovali úžasně, velmi tvrdě a náš vůz předvedl vysokou rychlost, která Janovi umožnila zajet nejrychlejší kolo mezi vozy se zážehovými motory.
Výsledky ze Spa, 1000 km 1. LMP1 Team Peugeot Total GENE Marc/MINASSIAN Nicolas/VILLENEUVE Jacques (Peugeot 908 Hdi-FAP) 143 kol za 5:17:48.566 2. LMP1 Audi Sport Team Joest PREMAT Alexandre/ROCKENFELLER Mike (Audi R10 TDI) -30.387 3. LMP1 Team Oreca Matmut PANIS Olivier/LAPIERRE Nicolas (Courage-Oreca Judd) -3 kola 4. LMP1 Audi Sport Team Joest CAPELLO Rinaldo/McNISH Allan (Audi R10 TDI) -4 kola 5. LMP1 Pescarolo Sport COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (Pescarolo Judd) -4 kola 6. LMP2 Van Merksteijn Motorsport VAN MERKSTEIJN Peter/VERSTAPPEN Jos (Porsche RS Spyder) -5 kol 7. LMP2 Horag Racing LIENHARD Fredy/THEYS Didier/LAMMERS Jan Porsche RS Spyder -5 kol 8. LMP2 Team Essex ELGAARD Casper/NIELSEN John (Porsche RS Spyder) -8 kol 29. LMP1 Charouz Racing System MUCKE Stefan/CHAROUZ Jan (Lola Aston Martin) -36 kol, 10. v LMP1
LMP1 průběžně, jezdci 1. GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Špa., Fr) 24 2. PREMAT Alexandre, ROCKENFELLER Mike (Fr., Něm) 24 3. CAPELLO Rinaldo, McNISH Allan (It., Brit.) 12 4. LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Port., Fr.) 11 5. Villeneuve 10 6. PRIMAT Harold, TINSEAU Christophe (Švýc., Fr.) 9 7. BOULLION Jean-Christophe, COLLARD Emmanuel (Fr.) 9 8. KERR Robbie, HALL Stuart (Brit.) 8 9. CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan (Čr., Něm.) 7
Stáje 1. Team Peugeot Total No. 7 – 24 bodů 2. Audi Sport Team Joest No. 2 – 24 3. Audi Sport Team Joest No. 1 - 12 4. Team Peugeot Total No. 8 - 11 5. Pescarolo Sport No. 17 - 9 6. Pescarolo Sport No. 16 - 9 7. Creation AIM No. 15 - 8 8. Charouz Racing System No. 10 - 7
Le Mans Series 2008 1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna 1000 km Monzy, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září
Tisková zpráva: bpa.czDo další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.