Po dvou bodovaných výsledcích, třetím místě v Barceloně a osmém v Monze, se posádce Jan Charouz, Stefan Mücke v belgickém Spa Francorchamps už tolik nedařilo. V závodě Le Mans Series skončili v královské kategorii LMP1 desátí a absolutně dojeli devětadvacátí.
Jejich nový prototyp LMP1 s motorem Aston Martin totiž trápilo několik technických problémů v elektrické výbavě vozu.
Po startu z páté pozice se vůz na stejné příčce držel i v závodě. Před ním byly jen výkonnější turbodiesely, přičemž s jedním z vozů Audi udržoval Stefan Mücke velmi blízký kontakt. Nicméně po necelé hodině se vůz týmu Charouz Racing System ocitl v garáži, kde mechanici museli řešit porouchaný alternátor. Následná ztráta byla tak velká, že posádka už neměla šanci proniknout k bodované osmičce.
Stefan Mücke Byl to pro nás velmi nešťastný závod. Bohužel. Auto bylo totiž zase velice rychlé, měli jsme šanci bojovat s druhým vozem Audi a být nejrychlejší z benzinových automobilů, jenže dnes jsme neměli svůj den. Technika byla proti nám a já jen doufám, že v příštích závodech, nejblíže v červnových 24 hodinách Le Mans, bude vše v pořádku.
Jan Charouz Po takových závodech se moc dobře nemluví. Je to velká škoda, protože náš vůz byl opět velmi rychlý. Ale je třeba zmínit, že jsme stále na začátku našeho programu, vůz jel teprve třetí závod. Za sebe jsem rád, že jsem zajel nejrychlejší kolo naší posádky, jsme se Stefanem stále více vyrovnaní, což je pro další závody velmi důležité.
Antonín Charouz, šéf stáje Smutná neděle. Jinak nemůžeme dnešek označit. Bohužel nás potkaly technické potíže, s alternátorem i dalšími věcmi, takže jsme neměli šanci bojovat o stupně vítězů, jak jsme si přáli. Pozitivní je stále větší vyrovnanost našich závodníků, která se ve Spa Francorchamps opět posílila.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Po poruše alternátoru během prvního stintu se pro nás stal zbytek závodu testovací jízdou. Stáj i jezdci pracovali úžasně, velmi tvrdě a náš vůz předvedl vysokou rychlost, která Janovi umožnila zajet nejrychlejší kolo mezi vozy se zážehovými motory.
Výsledky ze Spa, 1000 km 1. LMP1 Team Peugeot Total GENE Marc/MINASSIAN Nicolas/VILLENEUVE Jacques (Peugeot 908 Hdi-FAP) 143 kol za 5:17:48.566 2. LMP1 Audi Sport Team Joest PREMAT Alexandre/ROCKENFELLER Mike (Audi R10 TDI) -30.387 3. LMP1 Team Oreca Matmut PANIS Olivier/LAPIERRE Nicolas (Courage-Oreca Judd) -3 kola 4. LMP1 Audi Sport Team Joest CAPELLO Rinaldo/McNISH Allan (Audi R10 TDI) -4 kola 5. LMP1 Pescarolo Sport COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (Pescarolo Judd) -4 kola 6. LMP2 Van Merksteijn Motorsport VAN MERKSTEIJN Peter/VERSTAPPEN Jos (Porsche RS Spyder) -5 kol 7. LMP2 Horag Racing LIENHARD Fredy/THEYS Didier/LAMMERS Jan Porsche RS Spyder -5 kol 8. LMP2 Team Essex ELGAARD Casper/NIELSEN John (Porsche RS Spyder) -8 kol 29. LMP1 Charouz Racing System MUCKE Stefan/CHAROUZ Jan (Lola Aston Martin) -36 kol, 10. v LMP1
LMP1 průběžně, jezdci 1. GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Špa., Fr) 24 2. PREMAT Alexandre, ROCKENFELLER Mike (Fr., Něm) 24 3. CAPELLO Rinaldo, McNISH Allan (It., Brit.) 12 4. LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Port., Fr.) 11 5. Villeneuve 10 6. PRIMAT Harold, TINSEAU Christophe (Švýc., Fr.) 9 7. BOULLION Jean-Christophe, COLLARD Emmanuel (Fr.) 9 8. KERR Robbie, HALL Stuart (Brit.) 8 9. CHAROUZ Jan, MÜCKE Stefan (Čr., Něm.) 7
Stáje 1. Team Peugeot Total No. 7 – 24 bodů 2. Audi Sport Team Joest No. 2 – 24 3. Audi Sport Team Joest No. 1 - 12 4. Team Peugeot Total No. 8 - 11 5. Pescarolo Sport No. 17 - 9 6. Pescarolo Sport No. 16 - 9 7. Creation AIM No. 15 - 8 8. Charouz Racing System No. 10 - 7
Le Mans Series 2008 1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna 1000 km Monzy, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září
Tisková zpráva: bpa.czKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?