LMS - MONZA - ZÁVOD; Jeden z nejdramatičtějších závodů moderní historie sportovních vozů, 1000km Monzy, přinesl posádce Jan Charouz, Stefan Mücke bod za osmé místo v královské kategorii LMP1.
Zcela nový vůz LMP1 s motorem Aston Martin byl po hodině a čtvrt absolutně v čele, nicméně závada na palivovém systému motoru je nadlouho zdržela v boxech. Po opravě pak česko-německá dvojice ve strhující stíhací jízdě dosáhla na bodovanou příčku.
Dvacetiletý Pražan a o šest let starší závodník z Berlína patřili k hrdinům druhého závodu Le Mans Series 2008. Po dlouhém zdržení při opravě v boxech klesli na samý konec početného a výjimečně pestrého pole vozů, ale nevzdali se. Stefan Mücke dokonce v závěru zajel v jednom z kol čas, který byl lepší než jeho výkon z kvalifikace.
Jezdci i další členové týmu Charouz Racing System se už nyní těší k dalšímu závodu LMS za dva týdny v belgickém Spa Francorchamps. Až na potíže s palivovým systémem totiž byl zcela nový prototyp LMP1 s motorem Aston Martin velmi rychlý i spolehlivý. V druhé polovině závodu zajížděli týmoví jezdci rovnocenné časy s turbodieselovými prototypy.
Aston Martin Racing se radoval také z výkonu Tomáše Engeho a jeho španělského kolegy Antonia Garcii. Posádka Astonu Martin DBR9 totiž po znamenitém výkonu vyhrála třídu LMGT1.
Druhý závod Le Mans Series vedle divokých soubojů poznamenala i řada drsných havárií. Tu nejděsivější předvedl Stephane Ortelli s vozem Courage Oreca, jenž se v rychlosti okolo 300km/h vznesl a diváci viděl několik salt. Monacký závodník havárii přečkal s šokem a zlomeným kotníkem.
Stefan Mücke Dnes nám nebylo štěstí zrovna nakloněno. Náš vůz byl přitom neuvěřitelně rychlý, po hodině a čtvrt od startu jsme byli v provizorním vedení, naše šance na stupně vítězů byly veliké, ale technika byla bohužel proti. Vůz zničehonic začal ztrácet výkon, téměř se zastavil, byl jsem dost nervozní, abych vůbec dojel k mechanikům. Ti nakonec vše dali do pořádku a na nás s Honzou pak bylo dohánět ztrátu, Naštěstí jsme zcela vyrovnaná dvojice, tak jsme se probili až k bodu za osmé místo.
Jan Charouz
Antonín Charouz, šéf stáje Potíže s palivovým systémem nás dnes srazily z našich vysokých a myslím oprávněných ambicí. Je to velká škoda, ale to už k motorsportu patří. Je důležité, že se nám vyhnuly divoké havárie, kterých dnes bylo v Monze ažaž. Při pomalé jízdě jsem měl o oba jezdce strach, jde totiž o velmi nebezpečnou situaci. Když ale celý víkend shrnu, jsem velmi spokojen s naší rychlostí. Nesmíme zapomenout, že náš vůz je zcela nový, takže nějaký ten technický problém k novým autům vždy patří.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Samozřejmě jsme zklamaní, že se nám nepodařil dnes lepší výsledek, ale s menšími problémy jsme v našem programu počítali. Budeme ovšem i nadále vytrvalí v naší tvrdé práci. Uděláme vše pro napravení drobných potíží, z nichž si pro příští závod bereme ponaučení.
Výsledky, 1000km Monzy, 2. z 5 závodů Le Mans Series
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.