LMS - MONZA - ZÁVOD; Jeden z nejdramatičtějších závodů moderní historie sportovních vozů, 1000km Monzy, přinesl posádce Jan Charouz, Stefan Mücke bod za osmé místo v královské kategorii LMP1.
Zcela nový vůz LMP1 s motorem Aston Martin byl po hodině a čtvrt absolutně v čele, nicméně závada na palivovém systému motoru je nadlouho zdržela v boxech. Po opravě pak česko-německá dvojice ve strhující stíhací jízdě dosáhla na bodovanou příčku.
Dvacetiletý Pražan a o šest let starší závodník z Berlína patřili k hrdinům druhého závodu Le Mans Series 2008. Po dlouhém zdržení při opravě v boxech klesli na samý konec početného a výjimečně pestrého pole vozů, ale nevzdali se. Stefan Mücke dokonce v závěru zajel v jednom z kol čas, který byl lepší než jeho výkon z kvalifikace.
Jezdci i další členové týmu Charouz Racing System se už nyní těší k dalšímu závodu LMS za dva týdny v belgickém Spa Francorchamps. Až na potíže s palivovým systémem totiž byl zcela nový prototyp LMP1 s motorem Aston Martin velmi rychlý i spolehlivý. V druhé polovině závodu zajížděli týmoví jezdci rovnocenné časy s turbodieselovými prototypy.
Aston Martin Racing se radoval také z výkonu Tomáše Engeho a jeho španělského kolegy Antonia Garcii. Posádka Astonu Martin DBR9 totiž po znamenitém výkonu vyhrála třídu LMGT1.
Druhý závod Le Mans Series vedle divokých soubojů poznamenala i řada drsných havárií. Tu nejděsivější předvedl Stephane Ortelli s vozem Courage Oreca, jenž se v rychlosti okolo 300km/h vznesl a diváci viděl několik salt. Monacký závodník havárii přečkal s šokem a zlomeným kotníkem.
Stefan Mücke Dnes nám nebylo štěstí zrovna nakloněno. Náš vůz byl přitom neuvěřitelně rychlý, po hodině a čtvrt od startu jsme byli v provizorním vedení, naše šance na stupně vítězů byly veliké, ale technika byla bohužel proti. Vůz zničehonic začal ztrácet výkon, téměř se zastavil, byl jsem dost nervozní, abych vůbec dojel k mechanikům. Ti nakonec vše dali do pořádku a na nás s Honzou pak bylo dohánět ztrátu, Naštěstí jsme zcela vyrovnaná dvojice, tak jsme se probili až k bodu za osmé místo.
Jan Charouz Musím říct, že to bylo opravdu velké drama. Pocit beznaděje, kdy vám auto opakovaně samo od sebe zastavuje, je skutečně hodně silný. Stejné potíže, které měl Stefan, potkaly i mě, ale naštěstí to mechanici opravili. V okamžiku závady jsem musel na trati co tři vteřiny vypínat a zapínat celou elektroniku motoru, což mohli diváci u televizorů poznat podle světel, která jednou svítila, jednou ne. Nebýt poruchy, byli jsme hodně vysoko. Ale to už jsou závody.
Antonín Charouz, šéf stáje Potíže s palivovým systémem nás dnes srazily z našich vysokých a myslím oprávněných ambicí. Je to velká škoda, ale to už k motorsportu patří. Je důležité, že se nám vyhnuly divoké havárie, kterých dnes bylo v Monze ažaž. Při pomalé jízdě jsem měl o oba jezdce strach, jde totiž o velmi nebezpečnou situaci. Když ale celý víkend shrnu, jsem velmi spokojen s naší rychlostí. Nesmíme zapomenout, že náš vůz je zcela nový, takže nějaký ten technický problém k novým autům vždy patří.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing Samozřejmě jsme zklamaní, že se nám nepodařil dnes lepší výsledek, ale s menšími problémy jsme v našem programu počítali. Budeme ovšem i nadále vytrvalí v naší tvrdé práci. Uděláme vše pro napravení drobných potíží, z nichž si pro příští závod bereme ponaučení.
Výsledky, 1000km Monzy, 2. z 5 závodů Le Mans Series 1. Lamy, Sarrazin (Por.Fr./Peugeot 908 HDi FAP) 173 kol 2. Premat, Rocknefeller (Fr., Něm./Audi R10 TDI) -47,672 3. Primat, Tinseau (Švýc., Fr./Pescarolo Judd) -4 kola 4. Kerr, Hall, Jouanny (oba Brit.,Fr./Creation –Aim) -4 kola 5. M. Gene, Minassian (Špa. Fr./Peugeot 908 HDi FAP) -6 kol 6. Capello, McNish (It.Brit./Audi R10 TDI) -7 kol 7. Tappy, Ickxová, Short (Brit., Belg, Brit/Pescarolo Judd) -7 kol 8. Charouz, Mücke (ČR, Něm./Lola Aston Martin) -15 kol
Tisková zpráva bpa.czTřetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.