Gigawave Motorsport proťal cílovou čáru v závodě FIA GT ve velké Británii jako jediný britský tým ve třídě GT1. Hlavní týmový manažer Steve Hagger prozradil, že budou nasazovat jeden Aston Martin DBR9, který bude připravován v jejich základně v Essex.
Tento stroj absolvuje všech 10 podniků FIA GT. Současný australský šampión GT vozů Allan Simonsen doplní za volantem DBR9 rakouskou hvězdu GT vozů Philippa Petera. Jezdecká dvojice demonstruje odhodlání týmu Gigawave Motorsport uspět!
Zkušenost Philippa Petera dokazuje i to, že jeho debut ve FIA GT se datuje do roku 1997 na závodní trať Hockenheimring. Odjel už 66 závodů, 5 z nich vyhrál a získal 2 pole position. V sezoně 2007 řídil čtyři odlišné stroje. Byly to Corvette C6R, se kterou dojel na druhém místě v Zhuhai, JMB Maserati MC 12 v závodě Total 24 Hodin ve Spa, Advanced Engineering Ferrari 430 GT2 v Nogaru a Gigawave Aston Martin DBR9 v Zolderu. Byla to tedy pro něj velice pestrá sezóna, přitom 12krát skončil na pódiu.
Allan Simonsen se narodil v Dánsku před 29 lety. V šampionátu FIA GT závodil pouze jedenkrát. Bylo to v roce 2006 pro tým Scuderia Ecosse v závodě 24 Hodin ve Spa. Bude ovšem na vždy zapsán jako první vítěz závodu ve třídě GT3. Vyhrál první závod této třídy v Silverstone v roce 2006 s vozem Ferrari 430 GT3 týmu JMB Racing. Kolegou mu byl Hector Lester.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.