Peter a Simonsen s vozem DBR9 týmu Gigawave

Hines/Peter
Hines/Peter, foto: DPPI / FIA GT
iM2 20. ledna 2008 19:32
Sdílej:

Gigawave Motorsport proťal cílovou čáru v závodě FIA GT ve velké Británii jako jediný britský tým ve třídě GT1. Hlavní týmový manažer Steve Hagger prozradil, že budou nasazovat jeden Aston Martin DBR9, který bude připravován v jejich základně v Essex.

Tento stroj absolvuje všech 10 podniků FIA GT. Současný australský šampión GT vozů Allan Simonsen doplní za volantem DBR9 rakouskou hvězdu GT vozů Philippa Petera. Jezdecká dvojice demonstruje odhodlání týmu Gigawave Motorsport uspět!

Zkušenost Philippa Petera dokazuje i to, že jeho debut ve FIA GT se datuje do roku 1997 na závodní trať Hockenheimring. Odjel už 66 závodů, 5 z nich vyhrál a získal 2 pole position. V sezoně 2007 řídil čtyři odlišné stroje. Byly to Corvette C6R, se kterou dojel na druhém místě v Zhuhai, JMB Maserati MC 12 v závodě Total 24 Hodin ve Spa, Advanced Engineering Ferrari 430 GT2 v Nogaru a Gigawave Aston Martin DBR9 v Zolderu. Byla to tedy pro něj velice pestrá sezóna, přitom 12krát skončil na pódiu.

Allan Simonsen se narodil v Dánsku před 29 lety. V šampionátu FIA GT závodil pouze jedenkrát. Bylo to v roce 2006 pro tým Scuderia Ecosse v závodě 24 Hodin ve Spa. Bude ovšem na vždy zapsán jako první vítěz závodu ve třídě GT3. Vyhrál první závod této třídy v Silverstone v roce 2006 s vozem Ferrari 430 GT3 týmu JMB Racing. Kolegou mu byl Hector Lester.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.