Výbor OSK, rakouský závodní řídící orgán, rozhodl, že bude jezdci Jetalliance Karlu Wendlingerovi uděleno ocenění “jezdec roku 2007“. Bývalý pilot F1 dostal toto ocenění podruhé ve své kariéře. Poprvé se tak stalo v roce 1999.
Poprvé získal jmenovaný titul po sezóně, ve které působivým stylem zvítězil ve FIA GT se svým týmovým kolegou Olivierem Berettou za volantem vozu Chrysler Viper GTS-R.
V roce 2007 Karl se svým Jetalliance Aston Martin DBR9 prohrál těsnou bitvu o titul až ve finálovém závodě. Titul mu unikl sice o fous, ale stal se jezdcem s nejvíce vítězstvími i pole position (obojí třikrát), čímž se stal také nejlepším kvalifikantem z celého startovního pole.
„Nakonec to byla jasná volba pro Karla, který letos podal vynikající výkony. Opravdu si tohle ocenění zaslouží,“ říká předseda OSK Dr. Harald Hertz.
Wendlinger byl očividně z tohoto ocenění překvapený. „Ocenění je opravdu velice příjemné, protože je to uznání za celoroční výsledky. Chtěl bych využít této příležitosti k tomu, abych poděkoval všem, co se na úspěchu podíleli. Chtěl bych také poděkovat všem sponzorům, ale hlavně mému týmu Jetalliance Racing. Každý zde tvrdě pracuje.“
Lukas Lichtner-Hoyer, majitel Jetalliance Racing, je pochopitelně také velice potěšen: „Jsme velice potěšeni, že máme jezdce roku. Jsme pořád ještě mladý tým. Do špičky ve FIA GT jsme se ale zvládli dostat ve velice krátké době. Gratuluji Karlovi, který měl letos opravdu velice silnou sezonu.“
Oficiální předávací ceremonie proběhne 30. listopadu v Linci.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.