Výbor OSK, rakouský závodní řídící orgán, rozhodl, že bude jezdci Jetalliance Karlu Wendlingerovi uděleno ocenění “jezdec roku 2007“. Bývalý pilot F1 dostal toto ocenění podruhé ve své kariéře. Poprvé se tak stalo v roce 1999.
Poprvé získal jmenovaný titul po sezóně, ve které působivým stylem zvítězil ve FIA GT se svým týmovým kolegou Olivierem Berettou za volantem vozu Chrysler Viper GTS-R.
V roce 2007 Karl se svým Jetalliance Aston Martin DBR9 prohrál těsnou bitvu o titul až ve finálovém závodě. Titul mu unikl sice o fous, ale stal se jezdcem s nejvíce vítězstvími i pole position (obojí třikrát), čímž se stal také nejlepším kvalifikantem z celého startovního pole.
„Nakonec to byla jasná volba pro Karla, který letos podal vynikající výkony. Opravdu si tohle ocenění zaslouží,“ říká předseda OSK Dr. Harald Hertz.
Wendlinger byl očividně z tohoto ocenění překvapený. „Ocenění je opravdu velice příjemné, protože je to uznání za celoroční výsledky. Chtěl bych využít této příležitosti k tomu, abych poděkoval všem, co se na úspěchu podíleli. Chtěl bych také poděkovat všem sponzorům, ale hlavně mému týmu Jetalliance Racing. Každý zde tvrdě pracuje.“
Lukas Lichtner-Hoyer, majitel Jetalliance Racing, je pochopitelně také velice potěšen: „Jsme velice potěšeni, že máme jezdce roku. Jsme pořád ještě mladý tým. Do špičky ve FIA GT jsme se ale zvládli dostat ve velice krátké době. Gratuluji Karlovi, který měl letos opravdu velice silnou sezonu.“
Oficiální předávací ceremonie proběhne 30. listopadu v Linci.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.