Výbor OSK, rakouský závodní řídící orgán, rozhodl, že bude jezdci Jetalliance Karlu Wendlingerovi uděleno ocenění “jezdec roku 2007“. Bývalý pilot F1 dostal toto ocenění podruhé ve své kariéře. Poprvé se tak stalo v roce 1999.
Poprvé získal jmenovaný titul po sezóně, ve které působivým stylem zvítězil ve FIA GT se svým týmovým kolegou Olivierem Berettou za volantem vozu Chrysler Viper GTS-R.
V roce 2007 Karl se svým Jetalliance Aston Martin DBR9 prohrál těsnou bitvu o titul až ve finálovém závodě. Titul mu unikl sice o fous, ale stal se jezdcem s nejvíce vítězstvími i pole position (obojí třikrát), čímž se stal také nejlepším kvalifikantem z celého startovního pole.
„Nakonec to byla jasná volba pro Karla, který letos podal vynikající výkony. Opravdu si tohle ocenění zaslouží,“ říká předseda OSK Dr. Harald Hertz.
Wendlinger byl očividně z tohoto ocenění překvapený. „Ocenění je opravdu velice příjemné, protože je to uznání za celoroční výsledky. Chtěl bych využít této příležitosti k tomu, abych poděkoval všem, co se na úspěchu podíleli. Chtěl bych také poděkovat všem sponzorům, ale hlavně mému týmu Jetalliance Racing. Každý zde tvrdě pracuje.“
Lukas Lichtner-Hoyer, majitel Jetalliance Racing, je pochopitelně také velice potěšen: „Jsme velice potěšeni, že máme jezdce roku. Jsme pořád ještě mladý tým. Do špičky ve FIA GT jsme se ale zvládli dostat ve velice krátké době. Gratuluji Karlovi, který měl letos opravdu velice silnou sezonu.“
Oficiální předávací ceremonie proběhne 30. listopadu v Linci.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.