LMS: Škoda Charouz se smůlou, ale body má

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 16. září 2007 20:56
Sdílej:

SILVERSTONE (LMS) - ZÁVOD: Stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd prožívala v Silverstone velké chvíle. Po startu z třetí pozice bojovala neustále na špici pole. Část bitvy na 1000 kilometrů i vedla, vše směřovalo ke druhé, nejhůře třetí příčce v cíli.

Ovšem technika „řekla“ ne. Patnáct kol před cílem závodu na 195 okruhů nevydrželo zavěšení levého předního kola. Do té chvíle famozně jedoucí Stefan Mücke musel odstavit speciál Lola B07/17 Judd vedle trati. Společně s Janem Charouzem nakonec byli klasifikování jako jedenáctí absolutně a sedmí v kategorii LMP1.

To znamená, že si na své a týmové konto připsali dva body. Ve stáji vedené Antonínem Charouzem ovšem zavládl smutek, protože Lola Judd v barvách české trikolory měla jasně na pódiové umístění, což mohli sledovat i čeští diváci prostřednictvím stanice Galaxie Sport (dvouhodinový sestřih zítra od 9.10 a hodinový záznam v úterý od 13.00). Souboj Mückeho s Emmanuelem Collardem v poslední hodině byl nejnapínavější bitvou závodu.

Vzhledem k výsledku v Silverstone se vedení týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd rozhodlo nenastoupit k poslednímu závodu sezony LMS v na brazilské dráze Interlagos (11.11.). Šéf stáje Antonín Charouz k tomu poznamenal, že na rozhodnutí, jestli jeho sestava bude v LMS pokračovat i napřesrok, je zatím brzy.

Stefan Mücke: „Moc mne to mrzí. Byli jsme rychlí v trénincích, kvalifikaci, stejně jako v závodě samotném. Nebýt problému, který nás nakonec zastavil, jsem přesvědčen, že bych vůz dovedl na druhém místě. V nesmírně tvrdém, ovšem férovém boji s  Emmanuelem Collardem v poslední fázi závodu, bych svou pozici ustál. Jenže to už byl vůz stále neklidnější. Měl jsem velkou práci udržet Lolu Judd na trati a nedlouho poté, co jsem musel soupeře pustit, odešlo zavěšení levého předního kola zcela. Nic ale nenaděláme, alespoň jsme opět ukázali, jak dokážeme být rychlí. Teď už se začínám těšit do Brna, kde o příštím víkendu pojedu ve FIA Grand Turismo stejně jako v „Českém DTM“, čili v  mezinárodním českém mistrovství Divize 4, ve kterém budu opět řídit vůz týmu AMG M3000 Mercedes.“

Jan Charouz: „Nemám slov, jak jsem zklamaný. Další podium jsme měli doslova nadosah… Jelo se mi velmi dobře, měl jsem hlavně radost z toho, že jsem kus závodu jel zcela vyrovnaně s jedním z peugeotů. Jedinou vážnější chybou byly hodiny, do kterých jsem se dostal právě v souboji s francouzským vozem. Na moment jsem ztratil přítlak a vůz se proto roztočil.“

Antonín Charouz: „Jsem naštvaný. Tolik práce, vynikající výkon na trati a pak nás zastaví technika. Největší radost mi udělal asi syn Honza, který v přímém boji předjel jeden z továrních peugeotů. Poslední závod v Brazílii vypouštíme, v této situaci už pro nás nemá valný smysl. Nesmím zapomenout na Tomáše Engeho, který v noci na dnešek vybojoval vynikající výsledek v USA. V posledním závodě Grand-Am v Salt Lake City dojel s kolegy z týmu Samax druhý absolutně, čímž opět potvrdil, jak kvalitním pilotem je.“

Výsledky, LMS v Silverstone, závod na 1000 km 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) 195 kol 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola 3. Barbosa, Hall, Short (Pescarolo Judd) -4 kola 4. Campbell Walter, Ortiz, Kurosawa (Creation CA07 Judd) -7 kol 5. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) -8 kol 6. Barazi, Vergers, K. Ojjeh (Zytek 07S Zytek) -8 kol 7. T. Chilton, M. Chilton (Zytek 07S Zytek) -8 kol 8. Kimber-Smith, Watts (Zytek 07S Zytek) -9 kol 9. Amaral, De Astro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -10 kol 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -11 kol 11. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -12 kol Startovalo 46 vozů

Průběžné pořadí Le Mans Series po 5. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 40 2. Bouillon 34 3. Collard 30 4. Gene a Minnassian 28 5. Barbosa a Hall 19 5. J. Charouz a Mücke 17 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 40 2. Pescarolo Sport (16) 34 3. Peugeot Total (7) 28 4. Rollcentre Racing (18) 19 5. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 17 BPA

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.