SILVERSTONE (LMS) - ZÁVOD: Stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd prožívala v Silverstone velké chvíle. Po startu z třetí pozice bojovala neustále na špici pole. Část bitvy na 1000 kilometrů i vedla, vše směřovalo ke druhé, nejhůře třetí příčce v cíli.
Ovšem technika „řekla“ ne. Patnáct kol před cílem závodu na 195 okruhů nevydrželo zavěšení levého předního kola. Do té chvíle famozně jedoucí Stefan Mücke musel odstavit speciál Lola B07/17 Judd vedle trati. Společně s Janem Charouzem nakonec byli klasifikování jako jedenáctí absolutně a sedmí v kategorii LMP1.
To znamená, že si na své a týmové konto připsali dva body. Ve stáji vedené Antonínem Charouzem ovšem zavládl smutek, protože Lola Judd v barvách české trikolory měla jasně na pódiové umístění, což mohli sledovat i čeští diváci prostřednictvím stanice Galaxie Sport (dvouhodinový sestřih zítra od 9.10 a hodinový záznam v úterý od 13.00). Souboj Mückeho s Emmanuelem Collardem v poslední hodině byl nejnapínavější bitvou závodu.
Vzhledem k výsledku v Silverstone se vedení týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd rozhodlo nenastoupit k poslednímu závodu sezony LMS v na brazilské dráze Interlagos (11.11.). Šéf stáje Antonín Charouz k tomu poznamenal, že na rozhodnutí, jestli jeho sestava bude v LMS pokračovat i napřesrok, je zatím brzy.
Stefan Mücke: „Moc mne to mrzí. Byli jsme rychlí v trénincích, kvalifikaci, stejně jako v závodě samotném. Nebýt problému, který nás nakonec zastavil, jsem přesvědčen, že bych vůz dovedl na druhém místě. V nesmírně tvrdém, ovšem férovém boji s Emmanuelem Collardem v poslední fázi závodu, bych svou pozici ustál. Jenže to už byl vůz stále neklidnější. Měl jsem velkou práci udržet Lolu Judd na trati a nedlouho poté, co jsem musel soupeře pustit, odešlo zavěšení levého předního kola zcela. Nic ale nenaděláme, alespoň jsme opět ukázali, jak dokážeme být rychlí. Teď už se začínám těšit do Brna, kde o příštím víkendu pojedu ve FIA Grand Turismo stejně jako v „Českém DTM“, čili v mezinárodním českém mistrovství Divize 4, ve kterém budu opět řídit vůz týmu AMG M3000 Mercedes.“
Jan Charouz: „Nemám slov, jak jsem zklamaný. Další podium jsme měli doslova nadosah… Jelo se mi velmi dobře, měl jsem hlavně radost z toho, že jsem kus závodu jel zcela vyrovnaně s jedním z peugeotů. Jedinou vážnější chybou byly hodiny, do kterých jsem se dostal právě v souboji s francouzským vozem. Na moment jsem ztratil přítlak a vůz se proto roztočil.“
Antonín Charouz: „Jsem naštvaný. Tolik práce, vynikající výkon na trati a pak nás zastaví technika. Největší radost mi udělal asi syn Honza, který v přímém boji předjel jeden z továrních peugeotů. Poslední závod v Brazílii vypouštíme, v této situaci už pro nás nemá valný smysl. Nesmím zapomenout na Tomáše Engeho, který v noci na dnešek vybojoval vynikající výsledek v USA. V posledním závodě Grand-Am v Salt Lake City dojel s kolegy z týmu Samax druhý absolutně, čímž opět potvrdil, jak kvalitním pilotem je.“
Výsledky, LMS v Silverstone, závod na 1000 km 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) 195 kol 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola 3. Barbosa, Hall, Short (Pescarolo Judd) -4 kola 4. Campbell Walter, Ortiz, Kurosawa (Creation CA07 Judd) -7 kol 5. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) -8 kol 6. Barazi, Vergers, K. Ojjeh (Zytek 07S Zytek) -8 kol 7. T. Chilton, M. Chilton (Zytek 07S Zytek) -8 kol 8. Kimber-Smith, Watts (Zytek 07S Zytek) -9 kol 9. Amaral, De Astro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -10 kol 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -11 kol 11. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -12 kol Startovalo 46 vozů
Průběžné pořadí Le Mans Series po 5. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 40 2. Bouillon 34 3. Collard 30 4. Gene a Minnassian 28 5. Barbosa a Hall 19 5. J. Charouz a Mücke 17 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 40 2. Pescarolo Sport (16) 34 3. Peugeot Total (7) 28 4. Rollcentre Racing (18) 19 5. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 17 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?