SILVERSTONE (LMS) - ZÁVOD: Stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd prožívala v Silverstone velké chvíle. Po startu z třetí pozice bojovala neustále na špici pole. Část bitvy na 1000 kilometrů i vedla, vše směřovalo ke druhé, nejhůře třetí příčce v cíli.
Ovšem technika „řekla“ ne. Patnáct kol před cílem závodu na 195 okruhů nevydrželo zavěšení levého předního kola. Do té chvíle famozně jedoucí Stefan Mücke musel odstavit speciál Lola B07/17 Judd vedle trati. Společně s Janem Charouzem nakonec byli klasifikování jako jedenáctí absolutně a sedmí v kategorii LMP1.
To znamená, že si na své a týmové konto připsali dva body. Ve stáji vedené Antonínem Charouzem ovšem zavládl smutek, protože Lola Judd v barvách české trikolory měla jasně na pódiové umístění, což mohli sledovat i čeští diváci prostřednictvím stanice Galaxie Sport (dvouhodinový sestřih zítra od 9.10 a hodinový záznam v úterý od 13.00). Souboj Mückeho s Emmanuelem Collardem v poslední hodině byl nejnapínavější bitvou závodu.
Vzhledem k výsledku v Silverstone se vedení týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd rozhodlo nenastoupit k poslednímu závodu sezony LMS v na brazilské dráze Interlagos (11.11.). Šéf stáje Antonín Charouz k tomu poznamenal, že na rozhodnutí, jestli jeho sestava bude v LMS pokračovat i napřesrok, je zatím brzy.
Stefan Mücke: „Moc mne to mrzí. Byli jsme rychlí v trénincích, kvalifikaci, stejně jako v závodě samotném. Nebýt problému, který nás nakonec zastavil, jsem přesvědčen, že bych vůz dovedl na druhém místě. V nesmírně tvrdém, ovšem férovém boji s Emmanuelem Collardem v poslední fázi závodu, bych svou pozici ustál. Jenže to už byl vůz stále neklidnější. Měl jsem velkou práci udržet Lolu Judd na trati a nedlouho poté, co jsem musel soupeře pustit, odešlo zavěšení levého předního kola zcela. Nic ale nenaděláme, alespoň jsme opět ukázali, jak dokážeme být rychlí. Teď už se začínám těšit do Brna, kde o příštím víkendu pojedu ve FIA Grand Turismo stejně jako v „Českém DTM“, čili v mezinárodním českém mistrovství Divize 4, ve kterém budu opět řídit vůz týmu AMG M3000 Mercedes.“
Jan Charouz: „Nemám slov, jak jsem zklamaný. Další podium jsme měli doslova nadosah… Jelo se mi velmi dobře, měl jsem hlavně radost z toho, že jsem kus závodu jel zcela vyrovnaně s jedním z peugeotů. Jedinou vážnější chybou byly hodiny, do kterých jsem se dostal právě v souboji s francouzským vozem. Na moment jsem ztratil přítlak a vůz se proto roztočil.“
Antonín Charouz: „Jsem naštvaný. Tolik práce, vynikající výkon na trati a pak nás zastaví technika. Největší radost mi udělal asi syn Honza, který v přímém boji předjel jeden z továrních peugeotů. Poslední závod v Brazílii vypouštíme, v této situaci už pro nás nemá valný smysl. Nesmím zapomenout na Tomáše Engeho, který v noci na dnešek vybojoval vynikající výsledek v USA. V posledním závodě Grand-Am v Salt Lake City dojel s kolegy z týmu Samax druhý absolutně, čímž opět potvrdil, jak kvalitním pilotem je.“
Výsledky, LMS v Silverstone, závod na 1000 km 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) 195 kol 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola 3. Barbosa, Hall, Short (Pescarolo Judd) -4 kola 4. Campbell Walter, Ortiz, Kurosawa (Creation CA07 Judd) -7 kol 5. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) -8 kol 6. Barazi, Vergers, K. Ojjeh (Zytek 07S Zytek) -8 kol 7. T. Chilton, M. Chilton (Zytek 07S Zytek) -8 kol 8. Kimber-Smith, Watts (Zytek 07S Zytek) -9 kol 9. Amaral, De Astro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -10 kol 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -11 kol 11. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -12 kol Startovalo 46 vozů
Průběžné pořadí Le Mans Series po 5. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 40 2. Bouillon 34 3. Collard 30 4. Gene a Minnassian 28 5. Barbosa a Hall 19 5. J. Charouz a Mücke 17 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 40 2. Pescarolo Sport (16) 34 3. Peugeot Total (7) 28 4. Rollcentre Racing (18) 19 5. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 17 BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?