LMS: Tým Škoda Charouz by rád trochu štěstí

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 13. září 2007 13:48
Sdílej:

Troušku štěstí. To je největší přání všech členů týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd na prahu předposledního závodu šampionátu Le Mans Series v britském Silverstone.

V minulém boji v belgickém Spa totiž naděje české stáje zhatil jeden ze soupeřů již po pár stovkách metrů – v první zatáčce za startem totiž dostala Lola Judd v barvách české trikolory nečekanou ránu zezadu. Stefan Mücke sice mohl pokračovat, ale s rozbitým autem musel jet krokem po celé trati k mechanikům a stáj tak ztratila šanci na dobrý výsledek.

Nyní si sestava vedená Antonínem Charouzem přeje, aby je podobná smůla nepostihla. Česká Lola B07/17 Judd i v Belgii potvrdila svou pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory. V kvalifikaci byla hned ze naftovými peugeoty. Potvrdit svou roli chce tandem Stefan Mücke/Jan Charouz i v Silverstone. V hodnocení pilotů i týmů má stáj šanci být celkově třetí.

Výsledek víkendového závodu na 1000 kilometrů nejdéle však na šest hodin sehraje zásadní roli v působení českého týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, oznámí Antonín Charouz právě až po anglickém podniku. Osmačtyřicet automobilů, 23 prototypů a 25 vozů Grand Turismo, čeká v Silverstone nejdelší varianta slavné trati – okruh Grand Prix o délce 5 141 km.

Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.

Stefan Mücke: „Sice jsem závodil už na velkém množství tratí, nicméně Silverstone je pro mě letos novým okruhem. Poprvé jsem na něm jel v květnu v šampionátu FIA Grand Turismo. Musím říci, že je to velmi těžká dráha s mnoha náročnými úseky, pomalými i velmi rychlými zatáčkami. Doufám, že zopakujeme naši rychlost, kterou jsme naposledy předvedli ve Spa Francorchamps. K dobrému výsledku, což je pro nás absolutní špička mezi „benzinovými“ auty, ovšem potřebujeme také kousek štěstí. V Belgii při nás nestálo.“

Jan Charouz: „Do Silverstone se těším. Vydám se tam z Londýna, kde studuji a trávím tak většinu času. Závod Le Mans Series se pojede na nejdelší variantě okruhu a já znám z testování A1GP jen poloviční verzi, ale věřím, že si velkou trať rychle osahám. Také doufám v kousek štěstí, který nám ve Spa Francorchamps chyběl. Proti soupeřově ráně zezadu v první zatáčce po startu se dá sotva bránit. Také doufám, že v Anglii nepojedeme poslední závod, protože závodění s naší Lolou Judd mě nesmírně baví.“

Antonín Charouz: „Věřím, že potvrdíme naši pozici nejrychlejšího benzínového auta a doufám, že nás mine smůla v podobě nezaviněného problému. V Silverstone budu mít docela nabitý program, protože mě čeká řada rozhovorů a jednání o budoucnosti našeho týmu, stejně jako našich jezdců a to nejen z týmu Le Mans Series. O startu v posledním závodě LMS v Brazílii rozhodneme až podle toho, jak pro nás skončí tento víkend.“

Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 36 2. Bouillon 26 3. Collard 22 4. Gene a Minnassian 18 5. J. Charouz a Mücke 15 6. Primat a Tinseau 14 7. Yoong 13 8. Barbosa a Hall 13 9. Campbell Walter a Ortiz 7 10. Alexander David, Deletraz a Fässler 6 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 36 2. Pescarolo Sport (16) 26 3. Peugeot Total (7) 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 15 5. Pescarolo Sport (17) 14 6. Rollcentre Racing (18) 13 7. Creation Autosportif (9) 7 8. Swiss Spirit (5) 6 9. Chamberlain Synergy Motorsport (19) 6 10. Courage Competition (13) 5 BPA

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?