LMS: Tým Škoda Charouz by rád trochu štěstí

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 13. září 2007 13:48
Sdílej:

Troušku štěstí. To je největší přání všech členů týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd na prahu předposledního závodu šampionátu Le Mans Series v britském Silverstone.

V minulém boji v belgickém Spa totiž naděje české stáje zhatil jeden ze soupeřů již po pár stovkách metrů – v první zatáčce za startem totiž dostala Lola Judd v barvách české trikolory nečekanou ránu zezadu. Stefan Mücke sice mohl pokračovat, ale s rozbitým autem musel jet krokem po celé trati k mechanikům a stáj tak ztratila šanci na dobrý výsledek.

Nyní si sestava vedená Antonínem Charouzem přeje, aby je podobná smůla nepostihla. Česká Lola B07/17 Judd i v Belgii potvrdila svou pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory. V kvalifikaci byla hned ze naftovými peugeoty. Potvrdit svou roli chce tandem Stefan Mücke/Jan Charouz i v Silverstone. V hodnocení pilotů i týmů má stáj šanci být celkově třetí.

Výsledek víkendového závodu na 1000 kilometrů nejdéle však na šest hodin sehraje zásadní roli v působení českého týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, oznámí Antonín Charouz právě až po anglickém podniku. Osmačtyřicet automobilů, 23 prototypů a 25 vozů Grand Turismo, čeká v Silverstone nejdelší varianta slavné trati – okruh Grand Prix o délce 5 141 km.

Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.

Stefan Mücke: „Sice jsem závodil už na velkém množství tratí, nicméně Silverstone je pro mě letos novým okruhem. Poprvé jsem na něm jel v květnu v šampionátu FIA Grand Turismo. Musím říci, že je to velmi těžká dráha s mnoha náročnými úseky, pomalými i velmi rychlými zatáčkami. Doufám, že zopakujeme naši rychlost, kterou jsme naposledy předvedli ve Spa Francorchamps. K dobrému výsledku, což je pro nás absolutní špička mezi „benzinovými“ auty, ovšem potřebujeme také kousek štěstí. V Belgii při nás nestálo.“

Jan Charouz: „Do Silverstone se těším. Vydám se tam z Londýna, kde studuji a trávím tak většinu času. Závod Le Mans Series se pojede na nejdelší variantě okruhu a já znám z testování A1GP jen poloviční verzi, ale věřím, že si velkou trať rychle osahám. Také doufám v kousek štěstí, který nám ve Spa Francorchamps chyběl. Proti soupeřově ráně zezadu v první zatáčce po startu se dá sotva bránit. Také doufám, že v Anglii nepojedeme poslední závod, protože závodění s naší Lolou Judd mě nesmírně baví.“

Antonín Charouz: „Věřím, že potvrdíme naši pozici nejrychlejšího benzínového auta a doufám, že nás mine smůla v podobě nezaviněného problému. V Silverstone budu mít docela nabitý program, protože mě čeká řada rozhovorů a jednání o budoucnosti našeho týmu, stejně jako našich jezdců a to nejen z týmu Le Mans Series. O startu v posledním závodě LMS v Brazílii rozhodneme až podle toho, jak pro nás skončí tento víkend.“

Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 36 2. Bouillon 26 3. Collard 22 4. Gene a Minnassian 18 5. J. Charouz a Mücke 15 6. Primat a Tinseau 14 7. Yoong 13 8. Barbosa a Hall 13 9. Campbell Walter a Ortiz 7 10. Alexander David, Deletraz a Fässler 6 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 36 2. Pescarolo Sport (16) 26 3. Peugeot Total (7) 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 15 5. Pescarolo Sport (17) 14 6. Rollcentre Racing (18) 13 7. Creation Autosportif (9) 7 8. Swiss Spirit (5) 6 9. Chamberlain Synergy Motorsport (19) 6 10. Courage Competition (13) 5 BPA

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.