LMS: Tým Škoda Charouz by rád trochu štěstí

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 13. září 2007 13:48
Sdílej:

Troušku štěstí. To je největší přání všech členů týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd na prahu předposledního závodu šampionátu Le Mans Series v britském Silverstone.

V minulém boji v belgickém Spa totiž naděje české stáje zhatil jeden ze soupeřů již po pár stovkách metrů – v první zatáčce za startem totiž dostala Lola Judd v barvách české trikolory nečekanou ránu zezadu. Stefan Mücke sice mohl pokračovat, ale s rozbitým autem musel jet krokem po celé trati k mechanikům a stáj tak ztratila šanci na dobrý výsledek.

Nyní si sestava vedená Antonínem Charouzem přeje, aby je podobná smůla nepostihla. Česká Lola B07/17 Judd i v Belgii potvrdila svou pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory. V kvalifikaci byla hned ze naftovými peugeoty. Potvrdit svou roli chce tandem Stefan Mücke/Jan Charouz i v Silverstone. V hodnocení pilotů i týmů má stáj šanci být celkově třetí.

Výsledek víkendového závodu na 1000 kilometrů nejdéle však na šest hodin sehraje zásadní roli v působení českého týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, oznámí Antonín Charouz právě až po anglickém podniku. Osmačtyřicet automobilů, 23 prototypů a 25 vozů Grand Turismo, čeká v Silverstone nejdelší varianta slavné trati – okruh Grand Prix o délce 5 141 km.

Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.

Stefan Mücke: „Sice jsem závodil už na velkém množství tratí, nicméně Silverstone je pro mě letos novým okruhem. Poprvé jsem na něm jel v květnu v šampionátu FIA Grand Turismo. Musím říci, že je to velmi těžká dráha s mnoha náročnými úseky, pomalými i velmi rychlými zatáčkami. Doufám, že zopakujeme naši rychlost, kterou jsme naposledy předvedli ve Spa Francorchamps. K dobrému výsledku, což je pro nás absolutní špička mezi „benzinovými“ auty, ovšem potřebujeme také kousek štěstí. V Belgii při nás nestálo.“

Jan Charouz: „Do Silverstone se těším. Vydám se tam z Londýna, kde studuji a trávím tak většinu času. Závod Le Mans Series se pojede na nejdelší variantě okruhu a já znám z testování A1GP jen poloviční verzi, ale věřím, že si velkou trať rychle osahám. Také doufám v kousek štěstí, který nám ve Spa Francorchamps chyběl. Proti soupeřově ráně zezadu v první zatáčce po startu se dá sotva bránit. Také doufám, že v Anglii nepojedeme poslední závod, protože závodění s naší Lolou Judd mě nesmírně baví.“

Antonín Charouz: „Věřím, že potvrdíme naši pozici nejrychlejšího benzínového auta a doufám, že nás mine smůla v podobě nezaviněného problému. V Silverstone budu mít docela nabitý program, protože mě čeká řada rozhovorů a jednání o budoucnosti našeho týmu, stejně jako našich jezdců a to nejen z týmu Le Mans Series. O startu v posledním závodě LMS v Brazílii rozhodneme až podle toho, jak pro nás skončí tento víkend.“

Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 36 2. Bouillon 26 3. Collard 22 4. Gene a Minnassian 18 5. J. Charouz a Mücke 15 6. Primat a Tinseau 14 7. Yoong 13 8. Barbosa a Hall 13 9. Campbell Walter a Ortiz 7 10. Alexander David, Deletraz a Fässler 6 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 36 2. Pescarolo Sport (16) 26 3. Peugeot Total (7) 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 15 5. Pescarolo Sport (17) 14 6. Rollcentre Racing (18) 13 7. Creation Autosportif (9) 7 8. Swiss Spirit (5) 6 9. Chamberlain Synergy Motorsport (19) 6 10. Courage Competition (13) 5 BPA

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.