Troušku štěstí. To je největší přání všech členů týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd na prahu předposledního závodu šampionátu Le Mans Series v britském Silverstone.
V minulém boji v belgickém Spa totiž naděje české stáje zhatil jeden ze soupeřů již po pár stovkách metrů – v první zatáčce za startem totiž dostala Lola Judd v barvách české trikolory nečekanou ránu zezadu. Stefan Mücke sice mohl pokračovat, ale s rozbitým autem musel jet krokem po celé trati k mechanikům a stáj tak ztratila šanci na dobrý výsledek.
Nyní si sestava vedená Antonínem Charouzem přeje, aby je podobná smůla nepostihla. Česká Lola B07/17 Judd i v Belgii potvrdila svou pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory. V kvalifikaci byla hned ze naftovými peugeoty. Potvrdit svou roli chce tandem Stefan Mücke/Jan Charouz i v Silverstone. V hodnocení pilotů i týmů má stáj šanci být celkově třetí.
Výsledek víkendového závodu na 1000 kilometrů nejdéle však na šest hodin sehraje zásadní roli v působení českého týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, oznámí Antonín Charouz právě až po anglickém podniku. Osmačtyřicet automobilů, 23 prototypů a 25 vozů Grand Turismo, čeká v Silverstone nejdelší varianta slavné trati – okruh Grand Prix o délce 5 141 km.
Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.
Stefan Mücke: „Sice jsem závodil už na velkém množství tratí, nicméně Silverstone je pro mě letos novým okruhem. Poprvé jsem na něm jel v květnu v šampionátu FIA Grand Turismo. Musím říci, že je to velmi těžká dráha s mnoha náročnými úseky, pomalými i velmi rychlými zatáčkami. Doufám, že zopakujeme naši rychlost, kterou jsme naposledy předvedli ve Spa Francorchamps. K dobrému výsledku, což je pro nás absolutní špička mezi „benzinovými“ auty, ovšem potřebujeme také kousek štěstí. V Belgii při nás nestálo.“
Jan Charouz: „Do Silverstone se těším. Vydám se tam z Londýna, kde studuji a trávím tak většinu času. Závod Le Mans Series se pojede na nejdelší variantě okruhu a já znám z testování A1GP jen poloviční verzi, ale věřím, že si velkou trať rychle osahám. Také doufám v kousek štěstí, který nám ve Spa Francorchamps chyběl. Proti soupeřově ráně zezadu v první zatáčce po startu se dá sotva bránit. Také doufám, že v Anglii nepojedeme poslední závod, protože závodění s naší Lolou Judd mě nesmírně baví.“
Antonín Charouz: „Věřím, že potvrdíme naši pozici nejrychlejšího benzínového auta a doufám, že nás mine smůla v podobě nezaviněného problému. V Silverstone budu mít docela nabitý program, protože mě čeká řada rozhovorů a jednání o budoucnosti našeho týmu, stejně jako našich jezdců a to nejen z týmu Le Mans Series. O startu v posledním závodě LMS v Brazílii rozhodneme až podle toho, jak pro nás skončí tento víkend.“
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 36 2. Bouillon 26 3. Collard 22 4. Gene a Minnassian 18 5. J. Charouz a Mücke 15 6. Primat a Tinseau 14 7. Yoong 13 8. Barbosa a Hall 13 9. Campbell Walter a Ortiz 7 10. Alexander David, Deletraz a Fässler 6 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 36 2. Pescarolo Sport (16) 26 3. Peugeot Total (7) 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 15 5. Pescarolo Sport (17) 14 6. Rollcentre Racing (18) 13 7. Creation Autosportif (9) 7 8. Swiss Spirit (5) 6 9. Chamberlain Synergy Motorsport (19) 6 10. Courage Competition (13) 5 BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?