Troušku štěstí. To je největší přání všech členů týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd na prahu předposledního závodu šampionátu Le Mans Series v britském Silverstone.
V minulém boji v belgickém Spa totiž naděje české stáje zhatil jeden ze soupeřů již po pár stovkách metrů – v první zatáčce za startem totiž dostala Lola Judd v barvách české trikolory nečekanou ránu zezadu. Stefan Mücke sice mohl pokračovat, ale s rozbitým autem musel jet krokem po celé trati k mechanikům a stáj tak ztratila šanci na dobrý výsledek.
Nyní si sestava vedená Antonínem Charouzem přeje, aby je podobná smůla nepostihla. Česká Lola B07/17 Judd i v Belgii potvrdila svou pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory. V kvalifikaci byla hned ze naftovými peugeoty. Potvrdit svou roli chce tandem Stefan Mücke/Jan Charouz i v Silverstone. V hodnocení pilotů i týmů má stáj šanci být celkově třetí.
Výsledek víkendového závodu na 1000 kilometrů nejdéle však na šest hodin sehraje zásadní roli v působení českého týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, oznámí Antonín Charouz právě až po anglickém podniku. Osmačtyřicet automobilů, 23 prototypů a 25 vozů Grand Turismo, čeká v Silverstone nejdelší varianta slavné trati – okruh Grand Prix o délce 5 141 km.
Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.
Stefan Mücke: „Sice jsem závodil už na velkém množství tratí, nicméně Silverstone je pro mě letos novým okruhem. Poprvé jsem na něm jel v květnu v šampionátu FIA Grand Turismo. Musím říci, že je to velmi těžká dráha s mnoha náročnými úseky, pomalými i velmi rychlými zatáčkami. Doufám, že zopakujeme naši rychlost, kterou jsme naposledy předvedli ve Spa Francorchamps. K dobrému výsledku, což je pro nás absolutní špička mezi „benzinovými“ auty, ovšem potřebujeme také kousek štěstí. V Belgii při nás nestálo.“
Jan Charouz: „Do Silverstone se těším. Vydám se tam z Londýna, kde studuji a trávím tak většinu času. Závod Le Mans Series se pojede na nejdelší variantě okruhu a já znám z testování A1GP jen poloviční verzi, ale věřím, že si velkou trať rychle osahám. Také doufám v kousek štěstí, který nám ve Spa Francorchamps chyběl. Proti soupeřově ráně zezadu v první zatáčce po startu se dá sotva bránit. Také doufám, že v Anglii nepojedeme poslední závod, protože závodění s naší Lolou Judd mě nesmírně baví.“
Antonín Charouz: „Věřím, že potvrdíme naši pozici nejrychlejšího benzínového auta a doufám, že nás mine smůla v podobě nezaviněného problému. V Silverstone budu mít docela nabitý program, protože mě čeká řada rozhovorů a jednání o budoucnosti našeho týmu, stejně jako našich jezdců a to nejen z týmu Le Mans Series. O startu v posledním závodě LMS v Brazílii rozhodneme až podle toho, jak pro nás skončí tento víkend.“
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů, jezdci 1. Lamy a Sarrazin 36 2. Bouillon 26 3. Collard 22 4. Gene a Minnassian 18 5. J. Charouz a Mücke 15 6. Primat a Tinseau 14 7. Yoong 13 8. Barbosa a Hall 13 9. Campbell Walter a Ortiz 7 10. Alexander David, Deletraz a Fässler 6 Stáje 1. Peugeot Total (No 8) 36 2. Pescarolo Sport (16) 26 3. Peugeot Total (7) 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 15 5. Pescarolo Sport (17) 14 6. Rollcentre Racing (18) 13 7. Creation Autosportif (9) 7 8. Swiss Spirit (5) 6 9. Chamberlain Synergy Motorsport (19) 6 10. Courage Competition (13) 5 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?