V sobotu 21. července se český jezdec Tomáš Enge postaví na start sedmého podniku American Le Mans Series 2007.
Ve voze Ferrari F430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing se bude letos poprvé střídat s německým pilotem Dirkem Müllerem a zkušená dvojice by měla patřit k hlavním favoritům třídy GT2.
Petersen Motorsports/White Lightning Racing má na rychlém okruhu Mid-Ohio Sports Car Course solidní bilanci, na vítězství zde však ještě nedosáhl. Při pěti zdejších startech v rámci American Le Mans Series dokázal tým Michaela Petersena třikrát vybojovat umístění v pětici nejlepších, z toho dvakrát na stupních vítězů, ale z vítězství v závodě dlouhém dvě a tři čtvrtě hodiny se zatím radovat nemohl. V sobotu se o vítězství ve třídě GT2 poperou Enge s Müllerem, kteří již oba v barvách týmu letos sklízeli úspěchy, ovšem poprvé budou v kokpitu vozu se startovním číslem 31 střídat jeden druhého.
Müller, jenž letos dokázal vyhrát s vozem Ferrari F430 GT tři z pěti dosud odjetých závodů FIA GT Championship a vede průběžné hodnocení seriálu, posílil sestavu Petersen Motorsports/White Lightning Racing po březnové havárii Tomáše Engeho v St. Petersburgu při závodech v Long Beach a Houstonu. Enge se po doléčení zranění vrátil v Salt Lake City. Zde a následně v Lime Rock Parku startoval společně s Darrenem Turnerem, neboť Dirk Müller byl vázán smlouvou na starty v šampionátu FIA GT. Páru Enge - Turner se dařilo: v Salt Lake společně vybojovali vítězství ve třídě GT2, premiérové pro Petersen Motorsports/White Lightning Racing v sezoně 2007. Následně Tomáš s Darrenem vévodili také průběhu závodu v Lime Rocku, dokud je kontakt se soupeřem při předjíždění o kolo nesrazil z vedoucí na sedmou pozici. Enge s Müller tvoří jednu z nejrychlejších dvojic ve světě současných závodů GT vozů a měli by společně tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing reprezentovat ve zbytku letošní sezony American Le Mans Series.
Délka závodní dráhy Mid-Ohio Sports Car Course činí 2,25 míle. Stáj Petersen Motorsports/White Lightning Racing zde byla triumfu nejblíže v roce 2002, kdy její vůz připravila o vedení kolize, a pak loni: tehdy však suverénní výkon zhatila v závěru závodu poškozená polonáprava. Nejlepšího výsledku (2. místo) zde tým dosáhl v roce 2005.
Dvojnásobný vítěz 24h Le Mans ve své třídě, Petersen Motorsports/White Lightning Racing, věří, že o víkendu obnoví svou vítěznou sérii podepřenou rychlostí, strategií a skvělou prací mechaniků při zastávkách v boxech. Ferrari 430 GT se startovním číslem 31 si připsalo nejrychlejší kolo závodu v pěti ze šesti dosud odjetých podniků letošní sezony American Le Mans Series a v Sebringu týmu uteklo nejrychlejší kolo jen o několik desetin sekundy. Enge a Müller se mohou shodně pochlubit dvěma nejrychlejšími koly závodu: Enge jich dosáhl v St. Petersburgu a Salt Lake, Müller se do tabulek zapsal v Long Beach a Houstonu. V Lime Rocku v tomto ohledu bodoval Turner, jenž si připsal nejen nejrychlejší kolo závodu, ale ustanovil také nový traťový rekord kategorie GT2.
Dale White, manažer týmu: „Mid-Ohio bylo pro náš tým vždycky dobrou tratí. Ale nějak jsme tam ze závodu vždy vyšli zkrátka. Skoro to připomíná naší letošní sezonu. Všude jsme byli rychlí, ale kromě Salt Lake jsme nikde nedokázali vytěžit maximum. Po Dirkově návratu do týmu a Tomášově úplném uzdravení ale máme pocit, že máme dva nejrychlejší piloty Ferrari F430 na světě. Společně s Mikem (Petersenem) věříme, že se budou výborně doplňovat a vzájemně se povzbudí, aby ze sebe pro tým vydali maximum. Teď máme pohromadě vše, co je třeba pro úspěch.”
Tomáš Enge: „Trať v Mid-Ohiu patří v Americe k mým nejoblíbenějším. Věřím, že by se nám v závodě mohlo dařit. V průběhu sezony jsme byli vždy rychlejší než soupeři a v Mid-Ohiu bychom rádi získali další vítězství. S Dirkem se osobně příliš neznáme, věřím však, že naše spolupráce bude fungovat. Oběma se nám letos podařilo zajet po dvou nejrychlejších kolech závodu, nejde však o to, kdo z nás by si ho mohl připsat na této trati, hlavní je, abychom byli celkově rychlí.“
Dirk Müller: „Těším se na návrat za volant vozu týmu Petersen/White Lightning. Myslím, že před sebou máme několik fantastických víkendů. Hodně se těším na tuto náročnou trať. Podle mého názoru by Mid-Ohio mělo Ferrari svědčit víc než městské okruhy, na nichž jsem s autem závodil předtím. Z dřívějška tuto trať znám a je tu několik rychlých zatáček, které by měly Ferrari pomoci. V každém kole, které s Ferrari absolvuji, se široce usmívám: tak nadšený jsem ze závodění v American Le Mans Series. Těším se také na závodní spolupráci s Tomášem. Známe se ze závodů FIA GT. Být jeho týmovým kolegou je pro mě trochu nezvyklé, protože ve FIA GT jsme soupeři, ale těším se na to, že budeme ve zbytku sezony týmovými kolegy.”
Sports Car Challenge v Mid-Ohiu odstartuje v sobotu 21. června ve 3:15 hod místního času. Evropští fanoušci mohou průběh závodu sledovat prostřednictvím American Le Mans Series Radia, které je - stejně jako „live timing“ - dostupné na oficiální stránce šampionátu www.AmericanLeMans.com. BPA
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.