V sobotu 21. července se český jezdec Tomáš Enge postaví na start sedmého podniku American Le Mans Series 2007.
Ve voze Ferrari F430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing se bude letos poprvé střídat s německým pilotem Dirkem Müllerem a zkušená dvojice by měla patřit k hlavním favoritům třídy GT2.
Petersen Motorsports/White Lightning Racing má na rychlém okruhu Mid-Ohio Sports Car Course solidní bilanci, na vítězství zde však ještě nedosáhl. Při pěti zdejších startech v rámci American Le Mans Series dokázal tým Michaela Petersena třikrát vybojovat umístění v pětici nejlepších, z toho dvakrát na stupních vítězů, ale z vítězství v závodě dlouhém dvě a tři čtvrtě hodiny se zatím radovat nemohl. V sobotu se o vítězství ve třídě GT2 poperou Enge s Müllerem, kteří již oba v barvách týmu letos sklízeli úspěchy, ovšem poprvé budou v kokpitu vozu se startovním číslem 31 střídat jeden druhého.
Müller, jenž letos dokázal vyhrát s vozem Ferrari F430 GT tři z pěti dosud odjetých závodů FIA GT Championship a vede průběžné hodnocení seriálu, posílil sestavu Petersen Motorsports/White Lightning Racing po březnové havárii Tomáše Engeho v St. Petersburgu při závodech v Long Beach a Houstonu. Enge se po doléčení zranění vrátil v Salt Lake City. Zde a následně v Lime Rock Parku startoval společně s Darrenem Turnerem, neboť Dirk Müller byl vázán smlouvou na starty v šampionátu FIA GT. Páru Enge - Turner se dařilo: v Salt Lake společně vybojovali vítězství ve třídě GT2, premiérové pro Petersen Motorsports/White Lightning Racing v sezoně 2007. Následně Tomáš s Darrenem vévodili také průběhu závodu v Lime Rocku, dokud je kontakt se soupeřem při předjíždění o kolo nesrazil z vedoucí na sedmou pozici. Enge s Müller tvoří jednu z nejrychlejších dvojic ve světě současných závodů GT vozů a měli by společně tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing reprezentovat ve zbytku letošní sezony American Le Mans Series.
Délka závodní dráhy Mid-Ohio Sports Car Course činí 2,25 míle. Stáj Petersen Motorsports/White Lightning Racing zde byla triumfu nejblíže v roce 2002, kdy její vůz připravila o vedení kolize, a pak loni: tehdy však suverénní výkon zhatila v závěru závodu poškozená polonáprava. Nejlepšího výsledku (2. místo) zde tým dosáhl v roce 2005.
Dvojnásobný vítěz 24h Le Mans ve své třídě, Petersen Motorsports/White Lightning Racing, věří, že o víkendu obnoví svou vítěznou sérii podepřenou rychlostí, strategií a skvělou prací mechaniků při zastávkách v boxech. Ferrari 430 GT se startovním číslem 31 si připsalo nejrychlejší kolo závodu v pěti ze šesti dosud odjetých podniků letošní sezony American Le Mans Series a v Sebringu týmu uteklo nejrychlejší kolo jen o několik desetin sekundy. Enge a Müller se mohou shodně pochlubit dvěma nejrychlejšími koly závodu: Enge jich dosáhl v St. Petersburgu a Salt Lake, Müller se do tabulek zapsal v Long Beach a Houstonu. V Lime Rocku v tomto ohledu bodoval Turner, jenž si připsal nejen nejrychlejší kolo závodu, ale ustanovil také nový traťový rekord kategorie GT2.
Dale White, manažer týmu: „Mid-Ohio bylo pro náš tým vždycky dobrou tratí. Ale nějak jsme tam ze závodu vždy vyšli zkrátka. Skoro to připomíná naší letošní sezonu. Všude jsme byli rychlí, ale kromě Salt Lake jsme nikde nedokázali vytěžit maximum. Po Dirkově návratu do týmu a Tomášově úplném uzdravení ale máme pocit, že máme dva nejrychlejší piloty Ferrari F430 na světě. Společně s Mikem (Petersenem) věříme, že se budou výborně doplňovat a vzájemně se povzbudí, aby ze sebe pro tým vydali maximum. Teď máme pohromadě vše, co je třeba pro úspěch.”
Tomáš Enge: „Trať v Mid-Ohiu patří v Americe k mým nejoblíbenějším. Věřím, že by se nám v závodě mohlo dařit. V průběhu sezony jsme byli vždy rychlejší než soupeři a v Mid-Ohiu bychom rádi získali další vítězství. S Dirkem se osobně příliš neznáme, věřím však, že naše spolupráce bude fungovat. Oběma se nám letos podařilo zajet po dvou nejrychlejších kolech závodu, nejde však o to, kdo z nás by si ho mohl připsat na této trati, hlavní je, abychom byli celkově rychlí.“
Dirk Müller: „Těším se na návrat za volant vozu týmu Petersen/White Lightning. Myslím, že před sebou máme několik fantastických víkendů. Hodně se těším na tuto náročnou trať. Podle mého názoru by Mid-Ohio mělo Ferrari svědčit víc než městské okruhy, na nichž jsem s autem závodil předtím. Z dřívějška tuto trať znám a je tu několik rychlých zatáček, které by měly Ferrari pomoci. V každém kole, které s Ferrari absolvuji, se široce usmívám: tak nadšený jsem ze závodění v American Le Mans Series. Těším se také na závodní spolupráci s Tomášem. Známe se ze závodů FIA GT. Být jeho týmovým kolegou je pro mě trochu nezvyklé, protože ve FIA GT jsme soupeři, ale těším se na to, že budeme ve zbytku sezony týmovými kolegy.”
Sports Car Challenge v Mid-Ohiu odstartuje v sobotu 21. června ve 3:15 hod místního času. Evropští fanoušci mohou průběh závodu sledovat prostřednictvím American Le Mans Series Radia, které je - stejně jako „live timing“ - dostupné na oficiální stránce šampionátu www.AmericanLeMans.com. BPA
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?