V sobotu 21. července se český jezdec Tomáš Enge postaví na start sedmého podniku American Le Mans Series 2007.
Ve voze Ferrari F430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing se bude letos poprvé střídat s německým pilotem Dirkem Müllerem a zkušená dvojice by měla patřit k hlavním favoritům třídy GT2.
Petersen Motorsports/White Lightning Racing má na rychlém okruhu Mid-Ohio Sports Car Course solidní bilanci, na vítězství zde však ještě nedosáhl. Při pěti zdejších startech v rámci American Le Mans Series dokázal tým Michaela Petersena třikrát vybojovat umístění v pětici nejlepších, z toho dvakrát na stupních vítězů, ale z vítězství v závodě dlouhém dvě a tři čtvrtě hodiny se zatím radovat nemohl. V sobotu se o vítězství ve třídě GT2 poperou Enge s Müllerem, kteří již oba v barvách týmu letos sklízeli úspěchy, ovšem poprvé budou v kokpitu vozu se startovním číslem 31 střídat jeden druhého.
Müller, jenž letos dokázal vyhrát s vozem Ferrari F430 GT tři z pěti dosud odjetých závodů FIA GT Championship a vede průběžné hodnocení seriálu, posílil sestavu Petersen Motorsports/White Lightning Racing po březnové havárii Tomáše Engeho v St. Petersburgu při závodech v Long Beach a Houstonu. Enge se po doléčení zranění vrátil v Salt Lake City. Zde a následně v Lime Rock Parku startoval společně s Darrenem Turnerem, neboť Dirk Müller byl vázán smlouvou na starty v šampionátu FIA GT. Páru Enge - Turner se dařilo: v Salt Lake společně vybojovali vítězství ve třídě GT2, premiérové pro Petersen Motorsports/White Lightning Racing v sezoně 2007. Následně Tomáš s Darrenem vévodili také průběhu závodu v Lime Rocku, dokud je kontakt se soupeřem při předjíždění o kolo nesrazil z vedoucí na sedmou pozici. Enge s Müller tvoří jednu z nejrychlejších dvojic ve světě současných závodů GT vozů a měli by společně tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing reprezentovat ve zbytku letošní sezony American Le Mans Series.
Délka závodní dráhy Mid-Ohio Sports Car Course činí 2,25 míle. Stáj Petersen Motorsports/White Lightning Racing zde byla triumfu nejblíže v roce 2002, kdy její vůz připravila o vedení kolize, a pak loni: tehdy však suverénní výkon zhatila v závěru závodu poškozená polonáprava. Nejlepšího výsledku (2. místo) zde tým dosáhl v roce 2005.
Dvojnásobný vítěz 24h Le Mans ve své třídě, Petersen Motorsports/White Lightning Racing, věří, že o víkendu obnoví svou vítěznou sérii podepřenou rychlostí, strategií a skvělou prací mechaniků při zastávkách v boxech. Ferrari 430 GT se startovním číslem 31 si připsalo nejrychlejší kolo závodu v pěti ze šesti dosud odjetých podniků letošní sezony American Le Mans Series a v Sebringu týmu uteklo nejrychlejší kolo jen o několik desetin sekundy. Enge a Müller se mohou shodně pochlubit dvěma nejrychlejšími koly závodu: Enge jich dosáhl v St. Petersburgu a Salt Lake, Müller se do tabulek zapsal v Long Beach a Houstonu. V Lime Rocku v tomto ohledu bodoval Turner, jenž si připsal nejen nejrychlejší kolo závodu, ale ustanovil také nový traťový rekord kategorie GT2.
Dale White, manažer týmu: „Mid-Ohio bylo pro náš tým vždycky dobrou tratí. Ale nějak jsme tam ze závodu vždy vyšli zkrátka. Skoro to připomíná naší letošní sezonu. Všude jsme byli rychlí, ale kromě Salt Lake jsme nikde nedokázali vytěžit maximum. Po Dirkově návratu do týmu a Tomášově úplném uzdravení ale máme pocit, že máme dva nejrychlejší piloty Ferrari F430 na světě. Společně s Mikem (Petersenem) věříme, že se budou výborně doplňovat a vzájemně se povzbudí, aby ze sebe pro tým vydali maximum. Teď máme pohromadě vše, co je třeba pro úspěch.”
Tomáš Enge: „Trať v Mid-Ohiu patří v Americe k mým nejoblíbenějším. Věřím, že by se nám v závodě mohlo dařit. V průběhu sezony jsme byli vždy rychlejší než soupeři a v Mid-Ohiu bychom rádi získali další vítězství. S Dirkem se osobně příliš neznáme, věřím však, že naše spolupráce bude fungovat. Oběma se nám letos podařilo zajet po dvou nejrychlejších kolech závodu, nejde však o to, kdo z nás by si ho mohl připsat na této trati, hlavní je, abychom byli celkově rychlí.“
Dirk Müller: „Těším se na návrat za volant vozu týmu Petersen/White Lightning. Myslím, že před sebou máme několik fantastických víkendů. Hodně se těším na tuto náročnou trať. Podle mého názoru by Mid-Ohio mělo Ferrari svědčit víc než městské okruhy, na nichž jsem s autem závodil předtím. Z dřívějška tuto trať znám a je tu několik rychlých zatáček, které by měly Ferrari pomoci. V každém kole, které s Ferrari absolvuji, se široce usmívám: tak nadšený jsem ze závodění v American Le Mans Series. Těším se také na závodní spolupráci s Tomášem. Známe se ze závodů FIA GT. Být jeho týmovým kolegou je pro mě trochu nezvyklé, protože ve FIA GT jsme soupeři, ale těším se na to, že budeme ve zbytku sezony týmovými kolegy.”
Sports Car Challenge v Mid-Ohiu odstartuje v sobotu 21. června ve 3:15 hod místního času. Evropští fanoušci mohou průběh závodu sledovat prostřednictvím American Le Mans Series Radia, které je - stejně jako „live timing“ - dostupné na oficiální stránce šampionátu www.AmericanLeMans.com. BPA
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.