OSCHERSLEBEN - KVALIFIKACE: Anthony Kumpen (Corvette C5R) zajel své druhé Pole position na 3.696 km dlouhé trati v německém Oscherslebenu, kde se zítra pojede pátý závod sezony FIA GT.
Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.
Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.
Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.
Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu. Výsledky kvalifikace - Oschersleben:
1
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:24.492
5
157.47
2
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:25.203
6
0.711
156.16
3
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:25.229
5
0.737
156.11
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:25.705
7
1.213
155.24
5
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:26.180
6
1.688
154.39
6
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:26.270
7
1.778
154.23
7
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:26.294
9
1.802
154.18
8
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:26.357
8
1.865
154.07
9
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:26.400
7
1.908
154.00
10
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:26.577
9
2.085
153.68
11
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:26.581
7
2.089
153.67
12
22
GT1
Alessi/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:27.232
6
2.740
152.53
13
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:30.059
7
5.567
147.74
14
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:30.151
7
5.659
147.59
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:30.314
9
5.822
147.32
16
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.429
8
5.937
147.13
17
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:30.561
9
6.069
146.92
18
62
GT2
Mullen/Janis
Ferrari 430 GT2
1:30.650
8
6.158
146.78
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.784
7
6.292
146.56
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:31.053
5
6.561
146.13
21
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:31.924
7
7.432
144.74
22
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:32.101
9
7.609
144.46
23
15
GT1
Gosse/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:33.185
10
8.693
142.78
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.