OSCHERSLEBEN - KVALIFIKACE: Anthony Kumpen (Corvette C5R) zajel své druhé Pole position na 3.696 km dlouhé trati v německém Oscherslebenu, kde se zítra pojede pátý závod sezony FIA GT.
Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.
Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.
Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.
Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu. Výsledky kvalifikace - Oschersleben:
1
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:24.492
5
157.47
2
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:25.203
6
0.711
156.16
3
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:25.229
5
0.737
156.11
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:25.705
7
1.213
155.24
5
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:26.180
6
1.688
154.39
6
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:26.270
7
1.778
154.23
7
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:26.294
9
1.802
154.18
8
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:26.357
8
1.865
154.07
9
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:26.400
7
1.908
154.00
10
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:26.577
9
2.085
153.68
11
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:26.581
7
2.089
153.67
12
22
GT1
Alessi/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:27.232
6
2.740
152.53
13
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:30.059
7
5.567
147.74
14
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:30.151
7
5.659
147.59
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:30.314
9
5.822
147.32
16
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.429
8
5.937
147.13
17
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:30.561
9
6.069
146.92
18
62
GT2
Mullen/Janis
Ferrari 430 GT2
1:30.650
8
6.158
146.78
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.784
7
6.292
146.56
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:31.053
5
6.561
146.13
21
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:31.924
7
7.432
144.74
22
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:32.101
9
7.609
144.46
23
15
GT1
Gosse/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:33.185
10
8.693
142.78
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.