OSCHERSLEBEN - KVALIFIKACE: Anthony Kumpen (Corvette C5R) zajel své druhé Pole position na 3.696 km dlouhé trati v německém Oscherslebenu, kde se zítra pojede pátý závod sezony FIA GT.
Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.
Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.
Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.
Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu. Výsledky kvalifikace - Oschersleben:
1
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:24.492
5
157.47
2
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:25.203
6
0.711
156.16
3
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:25.229
5
0.737
156.11
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:25.705
7
1.213
155.24
5
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:26.180
6
1.688
154.39
6
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:26.270
7
1.778
154.23
7
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:26.294
9
1.802
154.18
8
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:26.357
8
1.865
154.07
9
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:26.400
7
1.908
154.00
10
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:26.577
9
2.085
153.68
11
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:26.581
7
2.089
153.67
12
22
GT1
Alessi/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:27.232
6
2.740
152.53
13
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:30.059
7
5.567
147.74
14
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:30.151
7
5.659
147.59
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:30.314
9
5.822
147.32
16
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.429
8
5.937
147.13
17
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:30.561
9
6.069
146.92
18
62
GT2
Mullen/Janis
Ferrari 430 GT2
1:30.650
8
6.158
146.78
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.784
7
6.292
146.56
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:31.053
5
6.561
146.13
21
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:31.924
7
7.432
144.74
22
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:32.101
9
7.609
144.46
23
15
GT1
Gosse/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:33.185
10
8.693
142.78
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?