OSCHERSLEBEN - KVALIFIKACE: Anthony Kumpen (Corvette C5R) zajel své druhé Pole position na 3.696 km dlouhé trati v německém Oscherslebenu, kde se zítra pojede pátý závod sezony FIA GT.
Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.
Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.
Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.
Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu. Výsledky kvalifikace - Oschersleben:
1
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:24.492
5
157.47
2
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:25.203
6
0.711
156.16
3
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:25.229
5
0.737
156.11
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:25.705
7
1.213
155.24
5
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:26.180
6
1.688
154.39
6
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:26.270
7
1.778
154.23
7
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:26.294
9
1.802
154.18
8
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:26.357
8
1.865
154.07
9
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:26.400
7
1.908
154.00
10
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:26.577
9
2.085
153.68
11
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:26.581
7
2.089
153.67
12
22
GT1
Alessi/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:27.232
6
2.740
152.53
13
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:30.059
7
5.567
147.74
14
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:30.151
7
5.659
147.59
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:30.314
9
5.822
147.32
16
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.429
8
5.937
147.13
17
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:30.561
9
6.069
146.92
18
62
GT2
Mullen/Janis
Ferrari 430 GT2
1:30.650
8
6.158
146.78
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.784
7
6.292
146.56
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:31.053
5
6.561
146.13
21
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:31.924
7
7.432
144.74
22
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:32.101
9
7.609
144.46
23
15
GT1
Gosse/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:33.185
10
8.693
142.78
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?