OSCHERSLEBEN - KVALIFIKACE: Anthony Kumpen (Corvette C5R) zajel své druhé Pole position na 3.696 km dlouhé trati v německém Oscherslebenu, kde se zítra pojede pátý závod sezony FIA GT.
Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.
Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.
Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.
Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu. Výsledky kvalifikace - Oschersleben:
1
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:24.492
5
157.47
2
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:25.203
6
0.711
156.16
3
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:25.229
5
0.737
156.11
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:25.705
7
1.213
155.24
5
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:26.180
6
1.688
154.39
6
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:26.270
7
1.778
154.23
7
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:26.294
9
1.802
154.18
8
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:26.357
8
1.865
154.07
9
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:26.400
7
1.908
154.00
10
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:26.577
9
2.085
153.68
11
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:26.581
7
2.089
153.67
12
22
GT1
Alessi/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:27.232
6
2.740
152.53
13
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:30.059
7
5.567
147.74
14
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:30.151
7
5.659
147.59
15
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:30.314
9
5.822
147.32
16
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.429
8
5.937
147.13
17
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:30.561
9
6.069
146.92
18
62
GT2
Mullen/Janis
Ferrari 430 GT2
1:30.650
8
6.158
146.78
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:30.784
7
6.292
146.56
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:31.053
5
6.561
146.13
21
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:31.924
7
7.432
144.74
22
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:32.101
9
7.609
144.46
23
15
GT1
Gosse/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:33.185
10
8.693
142.78
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?