Kumpen v Oscherslebenu na Pole position

Kumpen/Longin
Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
ar1 8. července 2007 00:18
Sdílej:

OSCHERSLEBEN - KVALIFIKACE: Anthony Kumpen (Corvette C5R) zajel své druhé Pole position na 3.696 km dlouhé trati v německém Oscherslebenu, kde se zítra pojede pátý závod sezony FIA GT.

Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.

Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.

Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.

Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu. Výsledky kvalifikace - Oschersleben:  

1

4

GT1

Kumpen/Longin

Corvette C5R

1:24.492

5

157.47

2

7

GT1

Bouchut/Mucke

Lamborghini Murcielago

1:25.203

6

0.711

156.16

3

33

GT1

Wendlinger/Sharp

Aston Martin DBR9

1:25.229

5

0.737

156.11

4

11

GT1

Bertolini/Piccini

Maserati MC12 GT1

1:25.705

7

1.213

155.24

5

36

GT1

Lichtner-Hoyer/Lechner

Aston Martin DBR9

1:26.180

6

1.688

154.39

6

2

GT1

Ramos/Montanari

Maserati MC12 GT1

1:26.270

7

1.778

154.23

7

5

GT1

Deletraz/Hezemans

Corvette C6R

1:26.294

9

1.802

154.18

8

23

GT1

Babini/Davies

Aston Martin DBR9

1:26.357

8

1.865

154.07

9

1

GT1

Bartels/Biagi

Maserati MC12 GT1

1:26.400

7

1.908

154.00

10

8

GT1

Menten/Kox

Lamborghini Murcielago

1:26.577

9

2.085

153.68

11

12

GT1

Giannoccaro/Pier Guidi

Maserati MC12 GT1

1:26.581

7

2.089

153.67

12

22

GT1

Alessi/Monfardini

Aston Martin DBR9

1:27.232

6

2.740

152.53

13

63

GT2

Niarchos/Kirkaldy

Ferrari 430 GT2

1:30.059

7

5.567

147.74

14

50

GT2

Vilander/Muller

Ferrari 430 GT2

1:30.151

7

5.659

147.59

15

51

GT2

Bruni/Ortelli

Ferrari 430 GT2

1:30.314

9

5.822

147.32

16

99

GT2

MacHitski/Edwards

Porsche 997 GT3 RSR

1:30.429

8

5.937

147.13

17

16

GT1

MacAri/Aucott

Maserati MC12 GT1

1:30.561

9

6.069

146.92

18

62

GT2

Mullen/Janis

Ferrari 430 GT2

1:30.650

8

6.158

146.78

19

97

GT2

Collard/Malucelli

Porsche 997 GT3 RSR

1:30.784

7

6.292

146.56

20

74

GT2

Busnelli/Zani

Porsche 997 GT3 RSR

1:31.053

5

6.561

146.13

21

52

GT2

Ruberti/Pasini

Ferrari 430 GT2

1:31.924

7

7.432

144.74

22

53

GT2

Cressoni/Rugolo

Ferrari 430 GT2

1:32.101

9

7.609

144.46

23

15

GT1

Gosse/Kutemann

Maserati MC12 GT1

1:33.185

10

8.693

142.78

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.