Po čtvrtém závodě šampionátu FIA GT se tým Scuderia Ecosse zdržel v Monze, aby otestoval pneumatiky Pirelli. Nyní míří o něco severněji, na okruh Oschersleben nedaleko od Magdeburgu, kde se o nadcházejícím víkendu (5. – 8. července) uskuteční pátý podnik FIA GT 2007.
Při závodě v Německu se do sestavy stáje vrací Jarek Janiš, jenž společně s Timem Mullenem utvoří posádku Ferrari 430 GT se startovním číslem 62. V identickém voze se startovním číslem 63 se budou střídat Chris Niarchos, který si na Monze odbyl premiéru v roli jezdce pro kvalifikaci, a Andrew Kirkaldy.
V roce 2006 se okruh v Oscherslebenu stal dějištěm prvního triumfu týmu Scuderia Ecosse v šampionátu FIA GT. Andrew Kirkaldy a Nathan Kinch podali naprosto skvělý výkon: vítězství dokázali vydřít i poté, co byli na startu kvůli penalizaci z minulého závodu odsunuti o deset pozic zpět. Chris Niarchos a Tim Mullen před rokem podtrhli výkon týmu třetím místem.
Chris Niarchos: “Na tento závod se skutečně těším. Loni jsem si Oschersleben užil a byl to zábavný závod, i když s Timem (Mullenem) jsme se v jeho většině museli obejít bez spojky. Opět budu řídit vůz číslo 63 v kvalifikaci. V Monze jsme z auta nedostali maximum, vím, že to může být lepší, a jsem připraven se o to pokusit!”
Andrew Kirkaldy: “Loni jsme zde vyhráli ze zadních startovních pozic, proto jsem si jistý, že můžeme získat dobrý výsledek i tentokrát. Právě jsme se vrátili z úspěšného testu v Monze, kde se nám podařilo dospět k několika užitečným vylepšením. Vím, že se trať od našeho posledního startu na několika místech změnila: jiná je první zatáčka a šikana. Na to si budeme muset trochu zvykat, ale to nebude problém. Těším se na příjemný víkend.”
Tim Mullen: “Loni jsem si Oschersleben užil. Jízda na okruhu je zábavná a není důvod pochybovat o tom, že bychom zde nemohli nedosáhnout dalšího dobrého výsledku. Tento víkend pojedu s Jarkem (Janišem) a na to se také těším.”
Jarek Janiš: “Spolupráce s týmem v Bukurešti se mi líbila, bohužel samotný závod netrval tak dlouho, jak by měl. Doufám, že tentokrát odvedeme dobrou práci. Vím, že je pro tým důležité, aby v Německu pořádně zabodoval, takže udělám maximum, abychom toho dosáhli. Důležitá bude kvalifikace, protože na okruhu se obtížně předjíždí, pokud na soupeře nevyvinete tlak a nedonutíte jej k chybě. Loni jsem v Oscherslebenu dojel čtvrtý. Mohlo to být i lepší, ale můj Saleen měl problémy s brzdami a pak přišel ještě defekt a hodiny, ale dokázal jsem vůz udržet tak, abych neskončil ve svodidlech.”
Stewart Roden, šéf týmu: “Zůstali jsme o den déle v Monze, abychom otestovali pneumatiky Pirelli. Obě auta kroužila na trati prakticky celý den, vše šlo podle plánu a my jsme se hodně naučili. Hoši pak měli volný víkend, takže do Oscherslebenu přijedeme odpočatí, osvěžení a připravení!”
Vozy účastnící se seriálu FIA GT se na dráze v Oscherslebenu objeví poprvé v sobotu v 9:00 hodin ráno. Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne a dvouhodinový závod odstartuje v neděli ve 13:15 hod. BPA
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.