Po čtvrtém závodě šampionátu FIA GT se tým Scuderia Ecosse zdržel v Monze, aby otestoval pneumatiky Pirelli. Nyní míří o něco severněji, na okruh Oschersleben nedaleko od Magdeburgu, kde se o nadcházejícím víkendu (5. – 8. července) uskuteční pátý podnik FIA GT 2007.
Při závodě v Německu se do sestavy stáje vrací Jarek Janiš, jenž společně s Timem Mullenem utvoří posádku Ferrari 430 GT se startovním číslem 62. V identickém voze se startovním číslem 63 se budou střídat Chris Niarchos, který si na Monze odbyl premiéru v roli jezdce pro kvalifikaci, a Andrew Kirkaldy.
V roce 2006 se okruh v Oscherslebenu stal dějištěm prvního triumfu týmu Scuderia Ecosse v šampionátu FIA GT. Andrew Kirkaldy a Nathan Kinch podali naprosto skvělý výkon: vítězství dokázali vydřít i poté, co byli na startu kvůli penalizaci z minulého závodu odsunuti o deset pozic zpět. Chris Niarchos a Tim Mullen před rokem podtrhli výkon týmu třetím místem.
Chris Niarchos: “Na tento závod se skutečně těším. Loni jsem si Oschersleben užil a byl to zábavný závod, i když s Timem (Mullenem) jsme se v jeho většině museli obejít bez spojky. Opět budu řídit vůz číslo 63 v kvalifikaci. V Monze jsme z auta nedostali maximum, vím, že to může být lepší, a jsem připraven se o to pokusit!”
Andrew Kirkaldy: “Loni jsme zde vyhráli ze zadních startovních pozic, proto jsem si jistý, že můžeme získat dobrý výsledek i tentokrát. Právě jsme se vrátili z úspěšného testu v Monze, kde se nám podařilo dospět k několika užitečným vylepšením. Vím, že se trať od našeho posledního startu na několika místech změnila: jiná je první zatáčka a šikana. Na to si budeme muset trochu zvykat, ale to nebude problém. Těším se na příjemný víkend.”
Tim Mullen: “Loni jsem si Oschersleben užil. Jízda na okruhu je zábavná a není důvod pochybovat o tom, že bychom zde nemohli nedosáhnout dalšího dobrého výsledku. Tento víkend pojedu s Jarkem (Janišem) a na to se také těším.”
Jarek Janiš: “Spolupráce s týmem v Bukurešti se mi líbila, bohužel samotný závod netrval tak dlouho, jak by měl. Doufám, že tentokrát odvedeme dobrou práci. Vím, že je pro tým důležité, aby v Německu pořádně zabodoval, takže udělám maximum, abychom toho dosáhli. Důležitá bude kvalifikace, protože na okruhu se obtížně předjíždí, pokud na soupeře nevyvinete tlak a nedonutíte jej k chybě. Loni jsem v Oscherslebenu dojel čtvrtý. Mohlo to být i lepší, ale můj Saleen měl problémy s brzdami a pak přišel ještě defekt a hodiny, ale dokázal jsem vůz udržet tak, abych neskončil ve svodidlech.”
Stewart Roden, šéf týmu: “Zůstali jsme o den déle v Monze, abychom otestovali pneumatiky Pirelli. Obě auta kroužila na trati prakticky celý den, vše šlo podle plánu a my jsme se hodně naučili. Hoši pak měli volný víkend, takže do Oscherslebenu přijedeme odpočatí, osvěžení a připravení!”
Vozy účastnící se seriálu FIA GT se na dráze v Oscherslebenu objeví poprvé v sobotu v 9:00 hodin ráno. Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne a dvouhodinový závod odstartuje v neděli ve 13:15 hod. BPA
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?