Po čtvrtém závodě šampionátu FIA GT se tým Scuderia Ecosse zdržel v Monze, aby otestoval pneumatiky Pirelli. Nyní míří o něco severněji, na okruh Oschersleben nedaleko od Magdeburgu, kde se o nadcházejícím víkendu (5. – 8. července) uskuteční pátý podnik FIA GT 2007.
Při závodě v Německu se do sestavy stáje vrací Jarek Janiš, jenž společně s Timem Mullenem utvoří posádku Ferrari 430 GT se startovním číslem 62. V identickém voze se startovním číslem 63 se budou střídat Chris Niarchos, který si na Monze odbyl premiéru v roli jezdce pro kvalifikaci, a Andrew Kirkaldy.
V roce 2006 se okruh v Oscherslebenu stal dějištěm prvního triumfu týmu Scuderia Ecosse v šampionátu FIA GT. Andrew Kirkaldy a Nathan Kinch podali naprosto skvělý výkon: vítězství dokázali vydřít i poté, co byli na startu kvůli penalizaci z minulého závodu odsunuti o deset pozic zpět. Chris Niarchos a Tim Mullen před rokem podtrhli výkon týmu třetím místem.
Chris Niarchos: “Na tento závod se skutečně těším. Loni jsem si Oschersleben užil a byl to zábavný závod, i když s Timem (Mullenem) jsme se v jeho většině museli obejít bez spojky. Opět budu řídit vůz číslo 63 v kvalifikaci. V Monze jsme z auta nedostali maximum, vím, že to může být lepší, a jsem připraven se o to pokusit!”
Andrew Kirkaldy: “Loni jsme zde vyhráli ze zadních startovních pozic, proto jsem si jistý, že můžeme získat dobrý výsledek i tentokrát. Právě jsme se vrátili z úspěšného testu v Monze, kde se nám podařilo dospět k několika užitečným vylepšením. Vím, že se trať od našeho posledního startu na několika místech změnila: jiná je první zatáčka a šikana. Na to si budeme muset trochu zvykat, ale to nebude problém. Těším se na příjemný víkend.”
Tim Mullen: “Loni jsem si Oschersleben užil. Jízda na okruhu je zábavná a není důvod pochybovat o tom, že bychom zde nemohli nedosáhnout dalšího dobrého výsledku. Tento víkend pojedu s Jarkem (Janišem) a na to se také těším.”
Jarek Janiš: “Spolupráce s týmem v Bukurešti se mi líbila, bohužel samotný závod netrval tak dlouho, jak by měl. Doufám, že tentokrát odvedeme dobrou práci. Vím, že je pro tým důležité, aby v Německu pořádně zabodoval, takže udělám maximum, abychom toho dosáhli. Důležitá bude kvalifikace, protože na okruhu se obtížně předjíždí, pokud na soupeře nevyvinete tlak a nedonutíte jej k chybě. Loni jsem v Oscherslebenu dojel čtvrtý. Mohlo to být i lepší, ale můj Saleen měl problémy s brzdami a pak přišel ještě defekt a hodiny, ale dokázal jsem vůz udržet tak, abych neskončil ve svodidlech.”
Stewart Roden, šéf týmu: “Zůstali jsme o den déle v Monze, abychom otestovali pneumatiky Pirelli. Obě auta kroužila na trati prakticky celý den, vše šlo podle plánu a my jsme se hodně naučili. Hoši pak měli volný víkend, takže do Oscherslebenu přijedeme odpočatí, osvěžení a připravení!”
Vozy účastnící se seriálu FIA GT se na dráze v Oscherslebenu objeví poprvé v sobotu v 9:00 hodin ráno. Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne a dvouhodinový závod odstartuje v neděli ve 13:15 hod. BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?