Po čtvrtém závodě šampionátu FIA GT se tým Scuderia Ecosse zdržel v Monze, aby otestoval pneumatiky Pirelli. Nyní míří o něco severněji, na okruh Oschersleben nedaleko od Magdeburgu, kde se o nadcházejícím víkendu (5. – 8. července) uskuteční pátý podnik FIA GT 2007.
Při závodě v Německu se do sestavy stáje vrací Jarek Janiš, jenž společně s Timem Mullenem utvoří posádku Ferrari 430 GT se startovním číslem 62. V identickém voze se startovním číslem 63 se budou střídat Chris Niarchos, který si na Monze odbyl premiéru v roli jezdce pro kvalifikaci, a Andrew Kirkaldy.
V roce 2006 se okruh v Oscherslebenu stal dějištěm prvního triumfu týmu Scuderia Ecosse v šampionátu FIA GT. Andrew Kirkaldy a Nathan Kinch podali naprosto skvělý výkon: vítězství dokázali vydřít i poté, co byli na startu kvůli penalizaci z minulého závodu odsunuti o deset pozic zpět. Chris Niarchos a Tim Mullen před rokem podtrhli výkon týmu třetím místem.
Chris Niarchos: “Na tento závod se skutečně těším. Loni jsem si Oschersleben užil a byl to zábavný závod, i když s Timem (Mullenem) jsme se v jeho většině museli obejít bez spojky. Opět budu řídit vůz číslo 63 v kvalifikaci. V Monze jsme z auta nedostali maximum, vím, že to může být lepší, a jsem připraven se o to pokusit!”
Andrew Kirkaldy: “Loni jsme zde vyhráli ze zadních startovních pozic, proto jsem si jistý, že můžeme získat dobrý výsledek i tentokrát. Právě jsme se vrátili z úspěšného testu v Monze, kde se nám podařilo dospět k několika užitečným vylepšením. Vím, že se trať od našeho posledního startu na několika místech změnila: jiná je první zatáčka a šikana. Na to si budeme muset trochu zvykat, ale to nebude problém. Těším se na příjemný víkend.”
Tim Mullen: “Loni jsem si Oschersleben užil. Jízda na okruhu je zábavná a není důvod pochybovat o tom, že bychom zde nemohli nedosáhnout dalšího dobrého výsledku. Tento víkend pojedu s Jarkem (Janišem) a na to se také těším.”
Jarek Janiš: “Spolupráce s týmem v Bukurešti se mi líbila, bohužel samotný závod netrval tak dlouho, jak by měl. Doufám, že tentokrát odvedeme dobrou práci. Vím, že je pro tým důležité, aby v Německu pořádně zabodoval, takže udělám maximum, abychom toho dosáhli. Důležitá bude kvalifikace, protože na okruhu se obtížně předjíždí, pokud na soupeře nevyvinete tlak a nedonutíte jej k chybě. Loni jsem v Oscherslebenu dojel čtvrtý. Mohlo to být i lepší, ale můj Saleen měl problémy s brzdami a pak přišel ještě defekt a hodiny, ale dokázal jsem vůz udržet tak, abych neskončil ve svodidlech.”
Stewart Roden, šéf týmu: “Zůstali jsme o den déle v Monze, abychom otestovali pneumatiky Pirelli. Obě auta kroužila na trati prakticky celý den, vše šlo podle plánu a my jsme se hodně naučili. Hoši pak měli volný víkend, takže do Oscherslebenu přijedeme odpočatí, osvěžení a připravení!”
Vozy účastnící se seriálu FIA GT se na dráze v Oscherslebenu objeví poprvé v sobotu v 9:00 hodin ráno. Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne a dvouhodinový závod odstartuje v neděli ve 13:15 hod.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.