Za proměnlivého počasí, provázejícího první kvalifikační tréninky závodu 24 hodin Le Mans 2007, se na trati La Sarthe ve středu večer objevily také oba vozy Spyker C8 Spyder GT2R továrního týmu Spyker Squadron.
Hlavním cílem holandské stáje pro první kvalifikaci bylo ověření a vyzkoušení změn, k nimž na vozech došlo po oficiálním testovacím dnu, který účastníci v Le Mans absolvovali v neděli 3. června. Krátce po zahájení první sekce na trať vyrazily oba oranžové speciály pilotované Jarkem Janišem a Andreou Belicchim, kteří odkroužili několik „instalačních“ kol pro kontrolu všech systémů a pak začali pracovat na hledání správného nastavení Spykeru C8 Spyder GT2R pro samotný závod.
“Dnes jsme odvedli velký kus práce. V průběhu testovacího dne jsme objevili několik věcí, které potřebovaly zlepšit a vše jsme vyřešili. Klimatizace odpovídá novým pravidlům ACO vyžadujícím určitou teplotu v kokpitu v průběhu závodu. Zítra ještě zapracujeme na optimalizaci systému,” komentoval průběh první kvalifikace Peter van Erp, ředitel Spyker Squadron.
Vůz posádky Chiesa, Belicchi, Caffi se startovním číslem 85 se na začátku úvodní části první kvalifikace potýkal s drobnými problémy s regulátorem tlaku paliva. Tým bleskově regulátor vyměnil a „pětaosmdesátka“ absolvovala zbytek tréninku bez dalších problémů. Druhý Spyker C8 Spyder řízený Kanem, Janišem a Hezemansem fungoval bezchybně, piloti mohli nerušeně absolvovat naplánovaný program a pracovat na základním nastavení pro závod.
Obě části první kvalifikace byly pro Le Mans typické: hlavy členů týmů zamotaly dešťové srážky zkrápějící některé části okruhu, kvůli haváriím byly několikrát vyvěšeny žluté i červené vlajky. Červená vlajka se poprvé objevila přibližně po hodině úvodní sekce: Lamborghini týmu JLOC se dostalo do hodin v jedné ze šikan na rovince Mulsanne a chvíli trvalo, než se záchranářům podařilo jezdce vyprostit z poškozeného vozu. Při nehodě došlo také k poškození svodidel, která musela být vyměněna před opětovným restartem kvalifikace.
Přibližně po 40 minutách se některé vozy seřadily na konci pitlane, aby měly jistotu, že se na trať dostanou v závěru úvodní kvalifikační sekce mezi prvními. Jenže v zadní části okruhu začalo pršet. Zatímco v prostoru cílové rovinky a paddocku bylo zcela sucho, v jižní pasáži dráhy dlouhé 13,65 km pršelo. Většina týmu zatlačila své vozy do boxů, aby je přezula na mokré pneumatiky. V tu chvíli zbývalo do konce první části středečních tréninků pouhých pět minut, proto se pořadatelé rozhodli sekci prodloužit o čtvrt hodiny.
V noční kvalifikační dvouhodinovce museli všichni jezdci absolvovat tři povinná kola, aby si zvykli na jízdu na okruhu ve tmě. Bezprostředně po zahájení sekce všichni piloti Spykeru odkroužili tato kola, aby se pak stáj znovu pustila do dalšího vylepšování nastavení vozu. V týmu panovala spokojenost, neboť se jezdci vyhýbali zbytečným problémům a auta nedoznala žádné újmy. Dosahování dobrých kvalifikačních časů nebylo úkolem první kvalifikace.
Peter van Erp: “V tuto chvíli figurujeme na 7. a 9. pozici ve třídě GT2. S naším současným základním setupem budeme pokračovat zítra. Zbývají nám ještě další dva kvalifikační tréninky, ovšem ani během nich nepoužijeme žádné kvalifikační pneumatiky Michelin a budeme se soustředit na nastavení pro závod.”
Program na okruhu v Le Mans pokračuje ve čtvrtek 14. června druhým kvalifikačním tréninkem rozděleným opět do dvou částí (19 - 21 a 22 - 24 hod).
Le Mans, středa 13. června, 1. kvalifikace
Třída LMGT2: 1. Scuderia Ecosse (Niarchos/Kirkaldy/Mullen; Ferrari 430 GT) 4:04.185 2. Imsa Performance (Narac/Lietz/Long; Porsche 997 GT3 RSR) + 0.437 3. Risi Competizione (Salo/Melo/Mowlem; Ferrari F430 GT) + 1.173 4. Flying Lizard Motorsport (Van Overbeek/Bergmeister/Neiman; Porsche 997 GT3 RSR) + 1.403 5. Autorlando Sport (Simonsen/Nielsen/Ehret; Porsche 997 GT3 RSR) + 4.026 6. Risi Competizione (Krohn/Jonsson/Braun; Ferrari F430 GT) + 4.880 7. Spyker Squadron (Belicchini/Caffi/Chiesa; Spyker C8 Spyder GT2R) + 6.534 8. Team LNT (Kimber-Smith/Watts/Milner; Panoz Esperante GTLM) + 6.840 9. Spyker Squadron (Janiš/Hezemans/Kane; Spyker C8 Spyder GT2R) + 7.413 10. Team LNT (Tomlinson /Dean/Bell; Panoz Esperante GTLM) + 8.864 11. GPC Sport (Villaroel/Rosenblad/Marsh; Ferrari F430 GT) + 11.484 12. Seikel Motorsport (Collin/Felbermayr/Felbermayr Jr; Porsche 997 GT3 RSR) + 13.565 13. AF Corse (Macari/Aucott/Newey; Ferrari F430 GT) + 17.529 Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?