Na slavném okruhu La Sarthe již burácejí motory vozů, které se v sobotu 16. června postaví na start závodu 24 hodin Le Mans. Středeční kvalifikaci poznamenal déšť a několik přerušení kvůli haváriím.
Proto pro jezdce nebylo snadné dostat se do rytmu. Tým Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd figuruje po prvních kvalifikačních trénincích na 11. pozici.
Předpovědi meteorologů se začaly naplňovat už od první kvalifikace. Již před týdnem se objevily informace, že v průběhu 75. ročníku závodu 24 hodin Le Mans by se jezdci a týmy mohli kromě dalších nástrah prát také s rozmary počasí. A svatý Petr začal míchat kartami už ve středu večer.
Úvodní dvouhodinová část prvního kvalifikačního tréninku odstartovala v 19 hodin na suché trati. Většina týmů využila úvodních kol k ověření funkčnosti všech systémů svých vozů, Alex Yoong za volantem vozu Lola B07/17 Judd v barvách českého týmu Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd se ale po několika minutách postaral o první vzrušení: v úseku Tertre Rouge udělal hodiny, probrzdil pneumatiky a musel zajet do boxu k jejich výměně. Horkou chvilku za volantem bílo-modro-červeného prototypu si prožil i Jan Charouz, jenž se v jednu chvíli na draze také poněkud sklouzl.
První sekce byla na začátku své druhé poloviny téměř na tři čtvrtě hodiny přerušena vyvěšením červených vlajek po havárii vozu Lamborghini týmu JLOC Isao Noritake v první šikaně.
Na konci úvodní části středeční kvalifikace, v době, kdy většina vozů čekala seřazených na konci boxové uličky na opětovné vyvěšení zelených vlajek, přišel první déšť, jenž začal vydatně zkrápět především rovinku Mulsanne. Kvalifikační sekce byla ředitelstvím závodu prohlášena za mokrou a týmy tak mohly na své vozy obout „mokré“ pneumatiky. Zároveň došlo k prodloužení prvního středečního tréninku o patnáct minut (konec přesunut na 21:15). Vozy byly zatlačeny zpět do boxů a mechanici začali s přezouváním. První část středeční kvalifikace byla restartována ve 20:53 a většina týmů využila zbývajících 22 minut k otestování nastavení vozů na mokro. Některé úseky okruhu ovšem zůstaly suché (např. cílová rovina), jinde - a zvláště na konci pasáže Mulsanne - bylo hodně mokro. Na dráze panovaly velice zrádné podmínky, tak typické pro Le Mans. Tým Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd se rozhodl neriskovat, na dráhu již vůz nevyslal a Stefan Mücke tak musel čekat na svou jezdeckou příležitost až do druhé části prvního kvalifikačního tréninku. Přesto česká stáj v tu chvíli figurovala na 9. příčce díky času Alexe Yoonga (3:37.737 min).
Kvůli prodloužení první sekce se o 7 minut zpozdil start druhé části (20:07), která začala na mokru. I tento trénink musel být na několik minut přerušen, když se na výjezdu ze šikany PlayStation dostal mimo trať jezdec Alexander a poškodil přední i zadní část své Loly. Boj s časem odstartovaly zelené vlajky opět až ve 22:39 hod. V nočním tréninku se za volantem Loly B07/17 nakrátko objevili opět jak Alex Yoong, tak Jan Charouz, ke slovu se měl ovšem dostat především Stefan Mücke. V závěrečné části začala trať po dešti osychat a také náš tým se chtěl pokusit o několik rychlých kol. Yoongův čas z prvních jízd se ale Mückemu překonat nepodařilo a tým Škoda Charouz Racing systém - Lola/Judd po prvním kvalifikačním tréninku klesl na 11. místo.
Alex Yoong: „Auto funguje dobře a určitě se nám v další kvalifikaci povede vylepšit dosažené časy. Dnes to bylo obtížné, neboť trénink se mnohokrát přerušoval. Potřeboval bych ujet více kol.“
Stefan Mücke: „V prvním tréninku jsem se nesvezl vůbec a druhý byl také přerušen. Doufám, že zítra to bude jiné a my budeme pokračovat v naší práci a budeme se zlepšovat.“
Jan Charouz: „Nejvíce mi dnes vadilo, že jsem neměl možnost dostat se do správného rytmu. Každou chvíli byla vyvěšena červená vlajka a my jsme museli zajet do boxu. Přitom jako nováček potřebuji najet co nejvíce okruhů a učit se.“
Ve čtvrtek 14. června 2007 pokračuje program druhým kvalifikačním tréninkem rozděleným opět do dvou sekcí (19 - 21 a 22 - 24 hod).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.