24h LeMans: Enge čeká na nejtvrdší maraton

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 4. června 2007 13:35
Sdílej:

Více si Tomáš Enge nemohl snad ani přát. V oficiálním testu, jediné jízdě před kvalifikacemi pro jeho nejoblíbenější závod 24h Le Mans, si počínal výborně.

Se závodnickou lehkostí sobě vlastní proháněl tovární speciál Aston Martin DBR9 tak rychle, že pro jeho zdolání musela konkurence nasadit lehčí vůz a ještě k tomu s novými koly. Enge tak zakončil den na druhém místě ve třídě LM GT1.

Svůj nejlepší čas zajel v průběhu odpolední části testu a vyvolal velký ohlas komentátora, jenž více než 20 000 platícím divákům s pokřikem sděloval, že nejrychlejší pilot velkých „gétéček“ Enge opět září. Populárnímu českému jezdci vzal prvenství až další expilot F1 Jan Magnussen. Zatímco liberecký rodák zajel svůj nejlepší výkon na opotřebovaných kolech, Dán si nechal dát nové gumy a navíc jel s téměř prázdnou nádrží.

Výsledky, test pro 24h Le Mans, 3. června, třída LM GT1: 1. Corvette Racing O'CONNELL J/MAGNUSSEN J/FELLOWS (Corvette C6R) 3:49.207 2. Aston Martin Racing ENGE T/HERBERT J/KOX (Aston Martin DBR9) 3:50.848 3. Corvette Racing BERETTA Ol/GAVIN O/PAPIS (Corvette C6R) 3:51.628 4. Team Oreca PROST N/AYARI S/LAPIERRE N (Saleen S7R) 3:51.721 5. AMR Larbre Comp. BOUCHUT C/GOLLIN F/ELGAARD (Aston Martin DBR9) 3:51.822 6. AMR BMS BABINI F/DAVIES J/MALUCELLI (Aston Martin DBR9) 3:52.028 7. Aston Martin Racing BRABHAM D/RYDELL (Aston Martin DBR9) 3:52.170 8. Team Modena GARCIA A/MENTEN J/FITTIPALDI (Aston Martin DBR9) 3:52.295 9. Alphand Aventures POLICAND J/GOUESLARD (Corvette C6.R) 3:52.938 10. PSI Experience HALLYDAY D/GOSSELIN CY/PETER (Corvette C6R) 3:53.527 11. Team Oreca GROPPI L/PROST N/BELLOC (Saleen S7R) 3:54.176 12. Alphand Aventures BLANCHEMAIN J-L/VOSSE V/ANDRE (Corvette C5-R) 3:54.625 13. AMR Larbre Comp. BORNHAUSER P/BERVILLE R/FISKEN (Aston Martin DBR9) 3:58.935 14. JLOC Isao Noritake APICELLA M/YOGO (Lamborghini Murcielago) 3:59.355 15. Convers Menx Team VASILIEV A/KOSTKA (Ferrari 550 Maranello) 4:01.593 Tomáš Enge: „Nedělní test probíhal podle plánu, který jsme si předem určili. Narušil ho jen drobný problém s motorem, který mechanici během polední přestávky preventivně vyměnili. Zraněný loket je v pořádku, bolest byla docela mírná. Odjel jsem šestadvacet kol a nejlepší čas odpovídal pneumatikám, které za sebou měly dva stinty mých kolegů. Znamená to, že výkonnost našeho Astonu Martin DBR9 je lepší než loni. Pokud bude za dva týdny, kdy se do Le Mans vrátíme, obvyklé velké horko, bude trať o něco pomalejší. Lze tak očekávat problémy s přilnavostí a tudíž i s chováním vozu, ale to bude pro všechny stejné. Se svým výkonem jsem spokojený. Byl jsem nejrychlejší ze všech vozů naší značky. Jedna Corvette se nakonec dostala přede mě jen díky tomu, že vyrazila na nových gumách a s prázdnou nádrží. Docela mě překvapila vyrovnanost startovního pole. Elitní desítka se vešla do tří vteřin. Vypadá to, že nás čeká nejnáročnějších 24 hodin Le Mans naší třídy LM GT1, ve které pojede rekordních patnáct aut. Navíc lze počítat s dalším překonáním počtu diváků při závodě. Dvacet tisíc platících v neděli všechny překvapilo. Ale je to dané stále větší popularitou sportovních vozů stejně jako větším počtem prototypů i vozů naší třídy na úkor těch nejmenších z LM GT1.“

Antonín Charouz: „Mám z Tomáše radost, opět v Le Mans nezklamal. Před starte maratonu je ovšem zřejmé, že boj v jeho třídě LM GT1 bude neuvěřitelně vyrovnaný. Bude záležet na každé drobnosti, snad s Tomášovi a jeho kolegům z týmu Aston Martin Racing konečně přikloní štěstí a porazí rivaly s továrními vozy Corvette.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.