Více si Tomáš Enge nemohl snad ani přát. V oficiálním testu, jediné jízdě před kvalifikacemi pro jeho nejoblíbenější závod 24h Le Mans, si počínal výborně.
Se závodnickou lehkostí sobě vlastní proháněl tovární speciál Aston Martin DBR9 tak rychle, že pro jeho zdolání musela konkurence nasadit lehčí vůz a ještě k tomu s novými koly. Enge tak zakončil den na druhém místě ve třídě LM GT1.
Svůj nejlepší čas zajel v průběhu odpolední části testu a vyvolal velký ohlas komentátora, jenž více než 20 000 platícím divákům s pokřikem sděloval, že nejrychlejší pilot velkých „gétéček“ Enge opět září. Populárnímu českému jezdci vzal prvenství až další expilot F1 Jan Magnussen. Zatímco liberecký rodák zajel svůj nejlepší výkon na opotřebovaných kolech, Dán si nechal dát nové gumy a navíc jel s téměř prázdnou nádrží.
Výsledky, test pro 24h Le Mans, 3. června, třída LM GT1: 1. Corvette Racing O'CONNELL J/MAGNUSSEN J/FELLOWS (Corvette C6R) 3:49.207 2. Aston Martin Racing ENGE T/HERBERT J/KOX (Aston Martin DBR9) 3:50.848 3. Corvette Racing BERETTA Ol/GAVIN O/PAPIS (Corvette C6R) 3:51.628 4. Team Oreca PROST N/AYARI S/LAPIERRE N (Saleen S7R) 3:51.721 5. AMR Larbre Comp. BOUCHUT C/GOLLIN F/ELGAARD (Aston Martin DBR9) 3:51.822 6. AMR BMS BABINI F/DAVIES J/MALUCELLI (Aston Martin DBR9) 3:52.028 7. Aston Martin Racing BRABHAM D/RYDELL (Aston Martin DBR9) 3:52.170 8. Team Modena GARCIA A/MENTEN J/FITTIPALDI (Aston Martin DBR9) 3:52.295 9. Alphand Aventures POLICAND J/GOUESLARD (Corvette C6.R) 3:52.938 10. PSI Experience HALLYDAY D/GOSSELIN CY/PETER (Corvette C6R) 3:53.527 11. Team Oreca GROPPI L/PROST N/BELLOC (Saleen S7R) 3:54.176 12. Alphand Aventures BLANCHEMAIN J-L/VOSSE V/ANDRE (Corvette C5-R) 3:54.625 13. AMR Larbre Comp. BORNHAUSER P/BERVILLE R/FISKEN (Aston Martin DBR9) 3:58.935 14. JLOC Isao Noritake APICELLA M/YOGO (Lamborghini Murcielago) 3:59.355 15. Convers Menx Team VASILIEV A/KOSTKA (Ferrari 550 Maranello) 4:01.593 Tomáš Enge: „Nedělní test probíhal podle plánu, který jsme si předem určili. Narušil ho jen drobný problém s motorem, který mechanici během polední přestávky preventivně vyměnili. Zraněný loket je v pořádku, bolest byla docela mírná. Odjel jsem šestadvacet kol a nejlepší čas odpovídal pneumatikám, které za sebou měly dva stinty mých kolegů. Znamená to, že výkonnost našeho Astonu Martin DBR9 je lepší než loni. Pokud bude za dva týdny, kdy se do Le Mans vrátíme, obvyklé velké horko, bude trať o něco pomalejší. Lze tak očekávat problémy s přilnavostí a tudíž i s chováním vozu, ale to bude pro všechny stejné. Se svým výkonem jsem spokojený. Byl jsem nejrychlejší ze všech vozů naší značky. Jedna Corvette se nakonec dostala přede mě jen díky tomu, že vyrazila na nových gumách a s prázdnou nádrží. Docela mě překvapila vyrovnanost startovního pole. Elitní desítka se vešla do tří vteřin. Vypadá to, že nás čeká nejnáročnějších 24 hodin Le Mans naší třídy LM GT1, ve které pojede rekordních patnáct aut. Navíc lze počítat s dalším překonáním počtu diváků při závodě. Dvacet tisíc platících v neděli všechny překvapilo. Ale je to dané stále větší popularitou sportovních vozů stejně jako větším počtem prototypů i vozů naší třídy na úkor těch nejmenších z LM GT1.“
Antonín Charouz: „Mám z Tomáše radost, opět v Le Mans nezklamal. Před starte maratonu je ovšem zřejmé, že boj v jeho třídě LM GT1 bude neuvěřitelně vyrovnaný. Bude záležet na každé drobnosti, snad s Tomášovi a jeho kolegům z týmu Aston Martin Racing konečně přikloní štěstí a porazí rivaly s továrními vozy Corvette.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.