Více si Tomáš Enge nemohl snad ani přát. V oficiálním testu, jediné jízdě před kvalifikacemi pro jeho nejoblíbenější závod 24h Le Mans, si počínal výborně.
Se závodnickou lehkostí sobě vlastní proháněl tovární speciál Aston Martin DBR9 tak rychle, že pro jeho zdolání musela konkurence nasadit lehčí vůz a ještě k tomu s novými koly. Enge tak zakončil den na druhém místě ve třídě LM GT1.
Svůj nejlepší čas zajel v průběhu odpolední části testu a vyvolal velký ohlas komentátora, jenž více než 20 000 platícím divákům s pokřikem sděloval, že nejrychlejší pilot velkých „gétéček“ Enge opět září. Populárnímu českému jezdci vzal prvenství až další expilot F1 Jan Magnussen. Zatímco liberecký rodák zajel svůj nejlepší výkon na opotřebovaných kolech, Dán si nechal dát nové gumy a navíc jel s téměř prázdnou nádrží.
Výsledky, test pro 24h Le Mans, 3. června, třída LM GT1: 1. Corvette Racing O'CONNELL J/MAGNUSSEN J/FELLOWS (Corvette C6R) 3:49.207 2. Aston Martin Racing ENGE T/HERBERT J/KOX (Aston Martin DBR9) 3:50.848 3. Corvette Racing BERETTA Ol/GAVIN O/PAPIS (Corvette C6R) 3:51.628 4. Team Oreca PROST N/AYARI S/LAPIERRE N (Saleen S7R) 3:51.721 5. AMR Larbre Comp. BOUCHUT C/GOLLIN F/ELGAARD (Aston Martin DBR9) 3:51.822 6. AMR BMS BABINI F/DAVIES J/MALUCELLI (Aston Martin DBR9) 3:52.028 7. Aston Martin Racing BRABHAM D/RYDELL (Aston Martin DBR9) 3:52.170 8. Team Modena GARCIA A/MENTEN J/FITTIPALDI (Aston Martin DBR9) 3:52.295 9. Alphand Aventures POLICAND J/GOUESLARD (Corvette C6.R) 3:52.938 10. PSI Experience HALLYDAY D/GOSSELIN CY/PETER (Corvette C6R) 3:53.527 11. Team Oreca GROPPI L/PROST N/BELLOC (Saleen S7R) 3:54.176 12. Alphand Aventures BLANCHEMAIN J-L/VOSSE V/ANDRE (Corvette C5-R) 3:54.625 13. AMR Larbre Comp. BORNHAUSER P/BERVILLE R/FISKEN (Aston Martin DBR9) 3:58.935 14. JLOC Isao Noritake APICELLA M/YOGO (Lamborghini Murcielago) 3:59.355 15. Convers Menx Team VASILIEV A/KOSTKA (Ferrari 550 Maranello) 4:01.593 Tomáš Enge: „Nedělní test probíhal podle plánu, který jsme si předem určili. Narušil ho jen drobný problém s motorem, který mechanici během polední přestávky preventivně vyměnili. Zraněný loket je v pořádku, bolest byla docela mírná. Odjel jsem šestadvacet kol a nejlepší čas odpovídal pneumatikám, které za sebou měly dva stinty mých kolegů. Znamená to, že výkonnost našeho Astonu Martin DBR9 je lepší než loni. Pokud bude za dva týdny, kdy se do Le Mans vrátíme, obvyklé velké horko, bude trať o něco pomalejší. Lze tak očekávat problémy s přilnavostí a tudíž i s chováním vozu, ale to bude pro všechny stejné. Se svým výkonem jsem spokojený. Byl jsem nejrychlejší ze všech vozů naší značky. Jedna Corvette se nakonec dostala přede mě jen díky tomu, že vyrazila na nových gumách a s prázdnou nádrží. Docela mě překvapila vyrovnanost startovního pole. Elitní desítka se vešla do tří vteřin. Vypadá to, že nás čeká nejnáročnějších 24 hodin Le Mans naší třídy LM GT1, ve které pojede rekordních patnáct aut. Navíc lze počítat s dalším překonáním počtu diváků při závodě. Dvacet tisíc platících v neděli všechny překvapilo. Ale je to dané stále větší popularitou sportovních vozů stejně jako větším počtem prototypů i vozů naší třídy na úkor těch nejmenších z LM GT1.“
Antonín Charouz: „Mám z Tomáše radost, opět v Le Mans nezklamal. Před starte maratonu je ovšem zřejmé, že boj v jeho třídě LM GT1 bude neuvěřitelně vyrovnaný. Bude záležet na každé drobnosti, snad s Tomášovi a jeho kolegům z týmu Aston Martin Racing konečně přikloní štěstí a porazí rivaly s továrními vozy Corvette.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?