SILVERSTONE - KVALIFIKACE: Mike Hezemans dnes zaznamenal na okruhu v Silverstone celkově desáté pole position své kariéry ve FIA GT, když se svým vozem č. 5 Carsport Holland Corvette C6R zajel nejrychlejší čas.
Na přípravě Hezemansově voze se podílí i Phoenix Racing, i díky této skutečnosti odstartuje zítra do druhého podniku sezony 2007 Mike Hezemans z první pozice.
Hezemans, jenž závodí společně s týmovým kolegou, Švýcarem Jean-Denis Deletrazem, zaznamenali čas 1:43.504, který byl jen o dvě desetiny pomalejší než čas posádky č. 33 Jetalliance Aston Martin DBR9, s jezdcem Karlem Wendlingerem. Držitel pole position z čínského Zhuhai, Thomas Biagi, obstál s vozem č. 1 Vitaphone Maserati MC 12 v kvalifikaci se třetím časem. Vzhledem k tomu, že tři značky budou stát na zítřejším startu na prvních třech pozicích, je zaděláno na pěkný závod a je na co se těšit.
Č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 Jamie Daviese skončil čtvrtý, před dvěma vozy Scuderia Playteam Sarafree Maserati MC12. PK Carsport Corvette C5, jenž kralovala pátečnímu volnému tréninku, se musela spokojit se sedmou pozicí.
1
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:43.504
2
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:43.745
3
1
GT1
Salo/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:44.035
4
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:44.313
5
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:44.446
6
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:44.667
7
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:44.960
8
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.511
9
17
GT1
Johnson/Cocker
Aston Martin DBR9
1:45.568
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:45.616
11
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:45.625
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.927
13
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:46.064
14
7
GT1
Basseng/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:46.373
15
62
GT2
Mullen/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:49.052
16
51
GT2
Bruni/Melo
Ferrari 430 GT2
1:49.419
17
18
GT1
Cloet/Kuismanen
Corvette C5R
1:49.625
18
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.857
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.964
20
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.004
21
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:50.100
22
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:50.319
23
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:50.694
24
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:50.775
25
63
GT2
Niarchos/Mansell
Ferrari 430 GT2
1:51.480
26
21
GT1
Kessel/Cattori
Ferrari 575 Maranello
1:51.610
27
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello GTS
1:52.071
28
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
1:53.038
29
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:54.254
30
102
G2
Carcon/Stepec
Viper GTSR
2:00.450
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.