SILVERSTONE - KVALIFIKACE: Mike Hezemans dnes zaznamenal na okruhu v Silverstone celkově desáté pole position své kariéry ve FIA GT, když se svým vozem č. 5 Carsport Holland Corvette C6R zajel nejrychlejší čas.
Na přípravě Hezemansově voze se podílí i Phoenix Racing, i díky této skutečnosti odstartuje zítra do druhého podniku sezony 2007 Mike Hezemans z první pozice.
Hezemans, jenž závodí společně s týmovým kolegou, Švýcarem Jean-Denis Deletrazem, zaznamenali čas 1:43.504, který byl jen o dvě desetiny pomalejší než čas posádky č. 33 Jetalliance Aston Martin DBR9, s jezdcem Karlem Wendlingerem. Držitel pole position z čínského Zhuhai, Thomas Biagi, obstál s vozem č. 1 Vitaphone Maserati MC 12 v kvalifikaci se třetím časem. Vzhledem k tomu, že tři značky budou stát na zítřejším startu na prvních třech pozicích, je zaděláno na pěkný závod a je na co se těšit.
Č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 Jamie Daviese skončil čtvrtý, před dvěma vozy Scuderia Playteam Sarafree Maserati MC12. PK Carsport Corvette C5, jenž kralovala pátečnímu volnému tréninku, se musela spokojit se sedmou pozicí. Kompletní výsledky kvalifikace - Silverstone:
1
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:43.504
2
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:43.745
3
1
GT1
Salo/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:44.035
4
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:44.313
5
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:44.446
6
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:44.667
7
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:44.960
8
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.511
9
17
GT1
Johnson/Cocker
Aston Martin DBR9
1:45.568
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:45.616
11
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:45.625
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.927
13
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:46.064
14
7
GT1
Basseng/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:46.373
15
62
GT2
Mullen/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:49.052
16
51
GT2
Bruni/Melo
Ferrari 430 GT2
1:49.419
17
18
GT1
Cloet/Kuismanen
Corvette C5R
1:49.625
18
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.857
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.964
20
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.004
21
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:50.100
22
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:50.319
23
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:50.694
24
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:50.775
25
63
GT2
Niarchos/Mansell
Ferrari 430 GT2
1:51.480
26
21
GT1
Kessel/Cattori
Ferrari 575 Maranello
1:51.610
27
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello GTS
1:52.071
28
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
1:53.038
29
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:54.254
30
102
G2
Carcon/Stepec
Viper GTSR
2:00.450
Foto: DPPI / FIA GTS příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?