SILVERSTONE - KVALIFIKACE: Mike Hezemans dnes zaznamenal na okruhu v Silverstone celkově desáté pole position své kariéry ve FIA GT, když se svým vozem č. 5 Carsport Holland Corvette C6R zajel nejrychlejší čas.
Na přípravě Hezemansově voze se podílí i Phoenix Racing, i díky této skutečnosti odstartuje zítra do druhého podniku sezony 2007 Mike Hezemans z první pozice.
Hezemans, jenž závodí společně s týmovým kolegou, Švýcarem Jean-Denis Deletrazem, zaznamenali čas 1:43.504, který byl jen o dvě desetiny pomalejší než čas posádky č. 33 Jetalliance Aston Martin DBR9, s jezdcem Karlem Wendlingerem. Držitel pole position z čínského Zhuhai, Thomas Biagi, obstál s vozem č. 1 Vitaphone Maserati MC 12 v kvalifikaci se třetím časem. Vzhledem k tomu, že tři značky budou stát na zítřejším startu na prvních třech pozicích, je zaděláno na pěkný závod a je na co se těšit.
Č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 Jamie Daviese skončil čtvrtý, před dvěma vozy Scuderia Playteam Sarafree Maserati MC12. PK Carsport Corvette C5, jenž kralovala pátečnímu volnému tréninku, se musela spokojit se sedmou pozicí. Kompletní výsledky kvalifikace - Silverstone:
1
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:43.504
2
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:43.745
3
1
GT1
Salo/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:44.035
4
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:44.313
5
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:44.446
6
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:44.667
7
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:44.960
8
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.511
9
17
GT1
Johnson/Cocker
Aston Martin DBR9
1:45.568
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:45.616
11
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:45.625
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.927
13
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:46.064
14
7
GT1
Basseng/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:46.373
15
62
GT2
Mullen/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:49.052
16
51
GT2
Bruni/Melo
Ferrari 430 GT2
1:49.419
17
18
GT1
Cloet/Kuismanen
Corvette C5R
1:49.625
18
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.857
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.964
20
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.004
21
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:50.100
22
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:50.319
23
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:50.694
24
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:50.775
25
63
GT2
Niarchos/Mansell
Ferrari 430 GT2
1:51.480
26
21
GT1
Kessel/Cattori
Ferrari 575 Maranello
1:51.610
27
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello GTS
1:52.071
28
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
1:53.038
29
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:54.254
30
102
G2
Carcon/Stepec
Viper GTSR
2:00.450
Foto: DPPI / FIA GTMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?