SILVERSTONE - KVALIFIKACE: Mike Hezemans dnes zaznamenal na okruhu v Silverstone celkově desáté pole position své kariéry ve FIA GT, když se svým vozem č. 5 Carsport Holland Corvette C6R zajel nejrychlejší čas.
Na přípravě Hezemansově voze se podílí i Phoenix Racing, i díky této skutečnosti odstartuje zítra do druhého podniku sezony 2007 Mike Hezemans z první pozice.
Hezemans, jenž závodí společně s týmovým kolegou, Švýcarem Jean-Denis Deletrazem, zaznamenali čas 1:43.504, který byl jen o dvě desetiny pomalejší než čas posádky č. 33 Jetalliance Aston Martin DBR9, s jezdcem Karlem Wendlingerem. Držitel pole position z čínského Zhuhai, Thomas Biagi, obstál s vozem č. 1 Vitaphone Maserati MC 12 v kvalifikaci se třetím časem. Vzhledem k tomu, že tři značky budou stát na zítřejším startu na prvních třech pozicích, je zaděláno na pěkný závod a je na co se těšit.
Č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 Jamie Daviese skončil čtvrtý, před dvěma vozy Scuderia Playteam Sarafree Maserati MC12. PK Carsport Corvette C5, jenž kralovala pátečnímu volnému tréninku, se musela spokojit se sedmou pozicí. Kompletní výsledky kvalifikace - Silverstone:
1
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:43.504
2
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:43.745
3
1
GT1
Salo/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:44.035
4
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:44.313
5
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:44.446
6
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:44.667
7
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:44.960
8
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.511
9
17
GT1
Johnson/Cocker
Aston Martin DBR9
1:45.568
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:45.616
11
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:45.625
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.927
13
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:46.064
14
7
GT1
Basseng/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:46.373
15
62
GT2
Mullen/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:49.052
16
51
GT2
Bruni/Melo
Ferrari 430 GT2
1:49.419
17
18
GT1
Cloet/Kuismanen
Corvette C5R
1:49.625
18
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.857
19
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:49.964
20
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.004
21
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:50.100
22
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:50.319
23
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:50.694
24
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:50.775
25
63
GT2
Niarchos/Mansell
Ferrari 430 GT2
1:51.480
26
21
GT1
Kessel/Cattori
Ferrari 575 Maranello
1:51.610
27
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello GTS
1:52.071
28
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
1:53.038
29
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:54.254
30
102
G2
Carcon/Stepec
Viper GTSR
2:00.450
Foto: DPPI / FIA GTElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?