Erik Janiš je z Lamba nadšený

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 5. května 2007 19:27
Sdílej:

Erik Janiš září v britském Silverstone při úvodním podniku evropského šampionátu FIA GT3.

Ovládl volné tréninky, v kvalifikaci pro první ze dvou víkendových závodů zajel s Lamborghini Gallardo druhý čas z jednačtyřiceti startujících a v samotné bitvě o první body roku potkala posádku Erik Janiš-Jaromír Jiřík smůla. Dojeli čtrnáctí, byť bojovali o stupně vítězů.

Závody FIA GT3 se jezdí vždy na jednu hodinu, přičemž v polovině se musejí jezdci vystřídat. Devatenáctiletý Janiš se po letmém startu z druhé příčky kvůli problému s řazením propadl o několik míst, nicméně za několik kol byl už druhý. Na špici zůstal i v okamžiku, kdy kvůli havárii vyjel zpomalovací vůz.

Měl však velkou smůlu. Zrovna když míjel boxy, maršálové je otevřely pro střídání pilotů. Zatímco předloňský mistr Evropy motokár musel pomalu kroužit další kolo, většina soupeřů využila situace k výměně jezdců. Jaromír Jiřík se po vystřídání propadl na samý chvost pole. Při stíhací jízdě překonal asi deset vozů, takže česká dvojice byla nakonec čtrnáctá.

Do nedělního závodu nastoupí posádka rakouského týmu s-berg racing z jedenácté pozice (čas zajel a závod začne Jaromír Jiřík). Druhá česká dvojice v poli, Martin Matzke-Jiří Skula (Corvette Z06 GT3 německé stáje Martini Callaway), se závodů nakonec neúčastní. Důvodem je rozbitá rozvodovka.

V šampionátu je výjimečně silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.

Erik Janiš: „Smůla nás srazila dolů, nicméně i tak mám velkou radost. „Lambo“ je neuvěřitelné auto. Zalíbilo se mi při první testu, pak při Jarní ceně Brna a tady v Anglii si jen potvrzuji, že jsem dosud neřídil lepší auto. Podobně nadšený jsem z trati. Jsem tu poprvé a okamžitě jsem si bývalé letiště zamiloval. Teď jen doufám, že ve druhém závodě budeme mít více štěstí.“

Výsledky, 1. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:01:29.278 2. Khan/Daoudi (Ferrari 430) -1.802 3. Pirri/Von Garten (Corvette Z06R GT3) -4.838 4. Laginiez/Makowiecki (Aston Martin DBRS9) -10.489 5. Spooner/Willmott (Ascari KZ1R GT3) -21.675 6. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -22.840 7. Gibson/Collins (Ascari KZ1R GT3) -30.270 8. Lemee/Sourd (Corvette Z06R GT3) -31.769 9. Duqueine/Mortimer (Dodge Viper Competition Coupe) -36.182 10. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -37.081 14. E. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -51.547 BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.