Erik Janiš září v britském Silverstone při úvodním podniku evropského šampionátu FIA GT3.
Ovládl volné tréninky, v kvalifikaci pro první ze dvou víkendových závodů zajel s Lamborghini Gallardo druhý čas z jednačtyřiceti startujících a v samotné bitvě o první body roku potkala posádku Erik Janiš-Jaromír Jiřík smůla. Dojeli čtrnáctí, byť bojovali o stupně vítězů.
Závody FIA GT3 se jezdí vždy na jednu hodinu, přičemž v polovině se musejí jezdci vystřídat. Devatenáctiletý Janiš se po letmém startu z druhé příčky kvůli problému s řazením propadl o několik míst, nicméně za několik kol byl už druhý. Na špici zůstal i v okamžiku, kdy kvůli havárii vyjel zpomalovací vůz.
Měl však velkou smůlu. Zrovna když míjel boxy, maršálové je otevřely pro střídání pilotů. Zatímco předloňský mistr Evropy motokár musel pomalu kroužit další kolo, většina soupeřů využila situace k výměně jezdců. Jaromír Jiřík se po vystřídání propadl na samý chvost pole. Při stíhací jízdě překonal asi deset vozů, takže česká dvojice byla nakonec čtrnáctá.
Do nedělního závodu nastoupí posádka rakouského týmu s-berg racing z jedenácté pozice (čas zajel a závod začne Jaromír Jiřík). Druhá česká dvojice v poli, Martin Matzke-Jiří Skula (Corvette Z06 GT3 německé stáje Martini Callaway), se závodů nakonec neúčastní. Důvodem je rozbitá rozvodovka.
V šampionátu je výjimečně silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.
Erik Janiš: „Smůla nás srazila dolů, nicméně i tak mám velkou radost. „Lambo“ je neuvěřitelné auto. Zalíbilo se mi při první testu, pak při Jarní ceně Brna a tady v Anglii si jen potvrzuji, že jsem dosud neřídil lepší auto. Podobně nadšený jsem z trati. Jsem tu poprvé a okamžitě jsem si bývalé letiště zamiloval. Teď jen doufám, že ve druhém závodě budeme mít více štěstí.“
Výsledky, 1. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:01:29.278
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.