Erik Janiš září v britském Silverstone při úvodním podniku evropského šampionátu FIA GT3.
Ovládl volné tréninky, v kvalifikaci pro první ze dvou víkendových závodů zajel s Lamborghini Gallardo druhý čas z jednačtyřiceti startujících a v samotné bitvě o první body roku potkala posádku Erik Janiš-Jaromír Jiřík smůla. Dojeli čtrnáctí, byť bojovali o stupně vítězů.
Závody FIA GT3 se jezdí vždy na jednu hodinu, přičemž v polovině se musejí jezdci vystřídat. Devatenáctiletý Janiš se po letmém startu z druhé příčky kvůli problému s řazením propadl o několik míst, nicméně za několik kol byl už druhý. Na špici zůstal i v okamžiku, kdy kvůli havárii vyjel zpomalovací vůz.
Měl však velkou smůlu. Zrovna když míjel boxy, maršálové je otevřely pro střídání pilotů. Zatímco předloňský mistr Evropy motokár musel pomalu kroužit další kolo, většina soupeřů využila situace k výměně jezdců. Jaromír Jiřík se po vystřídání propadl na samý chvost pole. Při stíhací jízdě překonal asi deset vozů, takže česká dvojice byla nakonec čtrnáctá.
Do nedělního závodu nastoupí posádka rakouského týmu s-berg racing z jedenácté pozice (čas zajel a závod začne Jaromír Jiřík). Druhá česká dvojice v poli, Martin Matzke-Jiří Skula (Corvette Z06 GT3 německé stáje Martini Callaway), se závodů nakonec neúčastní. Důvodem je rozbitá rozvodovka.
V šampionátu je výjimečně silná konkurence – kolem padesáti vozů značek Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Competition Coupe, Ferrari 430 Challenge GT3, Ford GT, Ford Mustang FR500 GT, Jaguar XKR GT3, Lamborghini Gallardo, Morgan Aero 8 a Porsche 997 GT3 Cup.
Erik Janiš: „Smůla nás srazila dolů, nicméně i tak mám velkou radost. „Lambo“ je neuvěřitelné auto. Zalíbilo se mi při první testu, pak při Jarní ceně Brna a tady v Anglii si jen potvrzuji, že jsem dosud neřídil lepší auto. Podobně nadšený jsem z trati. Jsem tu poprvé a okamžitě jsem si bývalé letiště zamiloval. Teď jen doufám, že ve druhém závodě budeme mít více štěstí.“
Výsledky, 1. závod FIA GT3, Silverstone: 1. Vannelet/Moser (Ferrari 430) 1:01:29.278 2. Khan/Daoudi (Ferrari 430) -1.802 3. Pirri/Von Garten (Corvette Z06R GT3) -4.838 4. Laginiez/Makowiecki (Aston Martin DBRS9) -10.489 5. Spooner/Willmott (Ascari KZ1R GT3) -21.675 6. Tuchbant/Amado (Lamborghini Gallardo GT3) -22.840 7. Gibson/Collins (Ascari KZ1R GT3) -30.270 8. Lemee/Sourd (Corvette Z06R GT3) -31.769 9. Duqueine/Mortimer (Dodge Viper Competition Coupe) -36.182 10. Alessi/Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -37.081 14. E. Janiš/Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -51.547 BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.