Sedmý čas znamenající čtvrtou startovní řadu pro zítřejší závod 1000 km Valencie vybojovala v dnešní kvalifikaci stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.
Měřený trénink pro druhý podnik šampionátu Le Mans Series absolvoval malajský expilot F1 Alex Yoong.
Český tým, který nasazuje tovární speciál Lola B07/17 Judd, je s výsledkem spokojený. Yoong dostal kvalifikační prostor poté, co nejrychlejší pilot trojice Stefan Mücke musel odletět za svými povinnostmi do Silverstone (FIA Grand Turismo) a Jan Charouz nemá tolik zkušeností jako malajská hvězda.
Vůz v české trikolóře fungoval bezchybně, stejně jako v předchozích volných trénincích, což je pro stáj nejdůležitější informace. Zítřejší závod totiž měří 1000 km, nejdéle 6 hodin, takže na taktický postup vpřed bude dost času. Podobně jako při premiéře v Monze je startovní pole neuvěřitelně nabité – čítá 47 vozů čtyř různých tříd.
Na úzké, členité a jen 4 kilometry dlouhé trati proto bude zítra největším problém extra hustý provoz, v němž výrazně rychlejší sportovní prototypy bude muset kličkovat mezi pomalejšími vozy Grand Turismo. Zítřejší závod bude za česko ustáj rozjíždět Alex Yoong, po dvou hodinách jej vystřídá Jan Charouz a poslední část by měl odjet Stefan Mücke, jenž do Španělska dorazí speciálním letadle ze závodu FIA GT v Silverstone.
Alex Yoong: „Hlavní věc, která pro mě z tréninků a kvalifikace plyne, je potvrzení toho, že naše Lola Judd je perfektně připravená pro závod. Kdybych bych s vozem více sžitý, mohl být čas o kus lepší. Ale mám za sebou finále A1 Grand Prix a s týmem Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd jsem poprvé, takže můj výkon stoprocentní být nemůže. Nicméně po zítřejším závodě budu perfektně připravený pro hlavní boj roku, červnový maratón 24 h Le Mans.“
Jan Charouz: „Alex dostal v kvalifikaci přednost, protože je mnohem zkušenější než já a zajel velmi dobře. Já jsem zase dostal prostor v poslední volném tréninku a jelo se mi stále lépe. Za Alexem jsem zaostával o dvě desetiny vteřiny na kolo. V týmu je výborná nálada, s Alexem a Stefanem si výborně rozumíme.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsem spokojený. Náš nejrychlejší pilot Stefan Mücke nemohl do kvalifikace nastoupit, protože si plnil povinnosti ve FIA Grand Turismo v Silverstone, takže dostal prostor Alex Yoong. Je zkušenější než Jan. Alex zajel dobře, nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu, protože závod je velmi dlouhý a my víme, že kromě peugeotů v první řadě máme na kohokoli ze soupeřů okolo nás.“
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých přenosů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport. (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.15).
Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, kvalifikace: 1. LMP1 Team Peugeot Total GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) 11 1:23.489 2. LMP1 Team Peugeot Total LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) -0.441 3. LMP1 Arena Motorsport JOHANSSON Stefan/SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) -1.105 4. LMP2 Barazi Epsilon BARAZI Juan/VERGERS Michael/OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) -2.117 5. LMP1 Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe/DUMAS Romain (Pescarolo Judd) -2.128 6. LMP2 RML ERDOS Thomas/NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) -2.457 7. LMP1 Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan/MÜCKE Stefan/YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) -2.595 8. LMP1 Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis/FASSLER Marcel/ALEXANDER DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) -2.845 9. LMP1 Rollcentre Racing BARBOSA Joao/HALL Stuart/SHORT Martin (Pescarolo Judd) -3.032 10. LMP2 Quifel ASM Team AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (LolaBl05/40 AER) -3.232 BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?