LMS: Škoda Charouz vyrazí ze čtvrté řady

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 5. května 2007 17:30
Sdílej:

Sedmý čas znamenající čtvrtou startovní řadu pro zítřejší závod 1000 km Valencie vybojovala v dnešní kvalifikaci stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.

Měřený trénink pro druhý podnik šampionátu Le Mans Series absolvoval malajský expilot F1 Alex Yoong.

Český tým, který nasazuje tovární speciál Lola B07/17 Judd, je s výsledkem spokojený. Yoong dostal kvalifikační prostor poté, co nejrychlejší pilot trojice Stefan Mücke musel odletět za svými povinnostmi do Silverstone (FIA Grand Turismo) a Jan Charouz nemá tolik zkušeností jako malajská hvězda.

Vůz v české trikolóře fungoval bezchybně, stejně jako v předchozích volných trénincích, což je pro stáj nejdůležitější informace. Zítřejší závod totiž měří 1000 km, nejdéle 6 hodin, takže na taktický postup vpřed bude dost času. Podobně jako při premiéře v Monze je startovní pole neuvěřitelně nabité – čítá 47 vozů čtyř různých tříd.

Na úzké, členité a jen 4 kilometry dlouhé trati proto bude zítra největším problém extra hustý provoz, v němž výrazně rychlejší sportovní prototypy bude muset kličkovat mezi pomalejšími vozy Grand Turismo. Zítřejší závod bude za česko ustáj rozjíždět Alex Yoong, po dvou hodinách jej vystřídá Jan Charouz a poslední část by měl odjet Stefan Mücke, jenž do Španělska dorazí speciálním letadle ze závodu FIA GT v Silverstone.

Alex Yoong: „Hlavní věc, která pro mě z tréninků a kvalifikace plyne, je potvrzení toho, že naše Lola Judd je perfektně připravená pro závod. Kdybych bych s vozem více sžitý, mohl být čas o kus lepší. Ale mám za sebou finále A1 Grand Prix a s týmem Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd jsem poprvé, takže můj výkon stoprocentní být nemůže. Nicméně po zítřejším závodě budu perfektně připravený pro hlavní boj roku, červnový maratón 24 h Le Mans.“

Jan Charouz: „Alex dostal v kvalifikaci přednost, protože je mnohem zkušenější než já a zajel velmi dobře. Já jsem zase dostal prostor v poslední volném tréninku a jelo se mi stále lépe. Za Alexem jsem zaostával o dvě desetiny vteřiny na kolo. V týmu je výborná nálada, s Alexem a Stefanem si výborně rozumíme.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsem spokojený. Náš nejrychlejší pilot Stefan Mücke nemohl do kvalifikace nastoupit, protože si plnil povinnosti ve FIA Grand Turismo v Silverstone, takže dostal prostor Alex Yoong. Je zkušenější než Jan. Alex zajel dobře, nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu, protože závod je velmi dlouhý a my víme, že kromě peugeotů v první řadě máme na kohokoli ze soupeřů okolo nás.“

Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých přenosů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport. (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.15).

Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, kvalifikace: 1. LMP1 Team Peugeot Total GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) 11 1:23.489 2. LMP1 Team Peugeot Total LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) -0.441 3. LMP1 Arena Motorsport JOHANSSON Stefan/SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) -1.105 4. LMP2 Barazi Epsilon BARAZI Juan/VERGERS Michael/OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) -2.117 5. LMP1 Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe/DUMAS Romain (Pescarolo Judd) -2.128 6. LMP2 RML ERDOS Thomas/NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) -2.457 7. LMP1 Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan/MÜCKE Stefan/YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) -2.595 8. LMP1 Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis/FASSLER Marcel/ALEXANDER DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) -2.845 9. LMP1 Rollcentre Racing BARBOSA Joao/HALL Stuart/SHORT Martin (Pescarolo Judd) -3.032 10. LMP2 Quifel ASM Team AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (LolaBl05/40 AER) -3.232 BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.