LMS: Škoda Charouz vyrazí ze čtvrté řady

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 5. května 2007 17:30
Sdílej:

Sedmý čas znamenající čtvrtou startovní řadu pro zítřejší závod 1000 km Valencie vybojovala v dnešní kvalifikaci stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd.

Měřený trénink pro druhý podnik šampionátu Le Mans Series absolvoval malajský expilot F1 Alex Yoong.

Český tým, který nasazuje tovární speciál Lola B07/17 Judd, je s výsledkem spokojený. Yoong dostal kvalifikační prostor poté, co nejrychlejší pilot trojice Stefan Mücke musel odletět za svými povinnostmi do Silverstone (FIA Grand Turismo) a Jan Charouz nemá tolik zkušeností jako malajská hvězda.

Vůz v české trikolóře fungoval bezchybně, stejně jako v předchozích volných trénincích, což je pro stáj nejdůležitější informace. Zítřejší závod totiž měří 1000 km, nejdéle 6 hodin, takže na taktický postup vpřed bude dost času. Podobně jako při premiéře v Monze je startovní pole neuvěřitelně nabité – čítá 47 vozů čtyř různých tříd.

Na úzké, členité a jen 4 kilometry dlouhé trati proto bude zítra největším problém extra hustý provoz, v němž výrazně rychlejší sportovní prototypy bude muset kličkovat mezi pomalejšími vozy Grand Turismo. Zítřejší závod bude za česko ustáj rozjíždět Alex Yoong, po dvou hodinách jej vystřídá Jan Charouz a poslední část by měl odjet Stefan Mücke, jenž do Španělska dorazí speciálním letadle ze závodu FIA GT v Silverstone.

Alex Yoong: „Hlavní věc, která pro mě z tréninků a kvalifikace plyne, je potvrzení toho, že naše Lola Judd je perfektně připravená pro závod. Kdybych bych s vozem více sžitý, mohl být čas o kus lepší. Ale mám za sebou finále A1 Grand Prix a s týmem Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd jsem poprvé, takže můj výkon stoprocentní být nemůže. Nicméně po zítřejším závodě budu perfektně připravený pro hlavní boj roku, červnový maratón 24 h Le Mans.“

Jan Charouz: „Alex dostal v kvalifikaci přednost, protože je mnohem zkušenější než já a zajel velmi dobře. Já jsem zase dostal prostor v poslední volném tréninku a jelo se mi stále lépe. Za Alexem jsem zaostával o dvě desetiny vteřiny na kolo. V týmu je výborná nálada, s Alexem a Stefanem si výborně rozumíme.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsem spokojený. Náš nejrychlejší pilot Stefan Mücke nemohl do kvalifikace nastoupit, protože si plnil povinnosti ve FIA Grand Turismo v Silverstone, takže dostal prostor Alex Yoong. Je zkušenější než Jan. Alex zajel dobře, nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu, protože závod je velmi dlouhý a my víme, že kromě peugeotů v první řadě máme na kohokoli ze soupeřů okolo nás.“

Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých přenosů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport. (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.15).

Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, kvalifikace: 1. LMP1 Team Peugeot Total GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) 11 1:23.489 2. LMP1 Team Peugeot Total LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) -0.441 3. LMP1 Arena Motorsport JOHANSSON Stefan/SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) -1.105 4. LMP2 Barazi Epsilon BARAZI Juan/VERGERS Michael/OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) -2.117 5. LMP1 Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe/DUMAS Romain (Pescarolo Judd) -2.128 6. LMP2 RML ERDOS Thomas/NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) -2.457 7. LMP1 Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan/MÜCKE Stefan/YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) -2.595 8. LMP1 Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis/FASSLER Marcel/ALEXANDER DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) -2.845 9. LMP1 Rollcentre Racing BARBOSA Joao/HALL Stuart/SHORT Martin (Pescarolo Judd) -3.032 10. LMP2 Quifel ASM Team AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (LolaBl05/40 AER) -3.232 BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.