Léčba zranění Tomáše Engeho je natolik úspěšná, že jezdec se bude moci vrátit za volant mnohem dříve, než se původně předpokládalo.
Podle pondělního vyjádření lékařů může rodák z Liberce startovat již 19. května v Salt Lake City, kde bude závodem Utah Grand Prix pokračovat šampionát American Le Mans Series.
Enge má nucenou přestávku od 31. března, kdy se ve druhém závodě ALMS na městské trati St. Petersburg vážně zranil. S Ferrari F430 GT týmu Petersen Motosport/White Lighting narazil ve velké rychlosti do zdi, utrpěl řadu pohmožděnin, poškodil si plíci, zlomil několik žeber a především utrpěl frakturu levého lokte.
Právě operace kloubu, která se uskutečnila 6. dubna, byla nejnáročnějším okamžikem léčby. Nyní se potvrzují předpoklady, že dvouhodinový zákrok odborníků z kliniky Ortho Indy v Indianapolisu byl úspěšný. Podle původního předpokladu se Tomáš Enge měl vrátit za volant až v červenci. Po dnešní prohlídce u lékařů je však vše jinak.
Třicetiletý závodník tak má otevřenou cestu ke svému nejoblíbenějšímu závodu, červnovému maratonu 24 hodin Le Mans. Pro něj je nominován jak tovární pilot stáje Aston Martin Racing.
Tomáš Enge: „Mám neuvěřitelnou radost. Při dnešní kontrole mi ošetřující lékař Tim Weber oznámil, že nic nebrání mému návratu do závodního vozu. Sdělil mi to poté, co dnes opět zrentgenoval můj zraněný loket. Mám svolení testovat o příštím víkendu se svým týmem Petersen Motosport/White Lighting v Salt Lake City a tamtéž 19. května nastoupit k závodu. Než usednu k první zkušební jízdě, budu stále intenzivně rehabilitovat. Ode dneška mohu cvičit i se zátěží. Jsem si jistý, že k uzdravení mi pomohla velká motivace, touha se vrátit. Léčbě jsem vše podřídil, byl jsem mimořádně poslušný a spolupracující pacient. Jakmile jsem novinku oznámil vedení stáje, obratem mi volali snad všichni členové týmu s tím, že se už na můj návrat těší. Nemůžu se dočkat a věřím, že budu brzy schopen jezdit tak rychle jako před havárií. Test i závod v USA budu brát i jako přípravu pro 24 hodin Le Mans. Ve Ferrari F430 GT bych měl poznat, jak se budu cítit v silnějším Aston Martinu DBR9 při testovacím dni před maratonem zkraje června.“
Antonín Charouz: „Je to vynikající zpráva, která nás všechny velmi potěšila. Tomáš je ryzí závodník, při rehabilitaci byl nesmírně pečlivý a ukázněný. Jeho motivace k návratu byla velmi silná a je skvělé, že vše pokročilo tak úspěšně. Musím poděkovat všem fanouškům za podporu. Tomáš ji velmi potřeboval a zajisté mu pomohlo už to, že každý z vás, jeho příznivců, jste na něj mysleli. Patří vám můj velký dík.“ BPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?