ALMS: Janiš byl při premiéře čtvrtý

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 22. dubna 2007 10:00
Sdílej:

Posádka týmu Petersen Motorsports/White Lightning ve složení Jarek Janiš a Dirk Müller zůstala po kontroverzním závěru závodu American Le Mans Series v Houstonu těsně pod stupni vítězů.

Tým Michaela Petersena letos prožívá z výsledkového pohledu obtížné chvíle, nicméně neustále ukazuje velkou rychlost na dráze i v boxech. Dirk Müller zajel s Ferrari F430 GT se startovním číslem 31 podruhé v řadě nejrychlejší kolo závodu třídy GT2, německý jezdec se do ALMS vrátil v minulém závodu.

Závod poznamenala značná dávka kontroverze. V závěrečných minutách závodu na dvě hodiny a pětačtyřicet minut byl Müller, šampion ALMS GT z roku 2000, povolán k penalizaci stop&go. Penalizace byla uložena za to, co bylo v té chvíli prohlášeno za “zbytečný“ kontakt s jiným vozem. Odpykáním penalizace tým klesl ze třetího na čtvrté místo, když do konce závodu zbývaly jen dvě minuty. Později bylo rozhodnuto, že Müller se nedopustil zbytečného nebo agresivního kontaktu.

Závod rozjížděl pro Dale Whitem vedený tým Jarek Janiš, který vyrazil z druhé pozice. Janiš měl problém s nedotáčivým vozem a hrboly na 1,7 míle dlouhé městské trati v Reliant parku v Houstonu. Krátce po oplynutí hodiny závodu předal vůz Müllerovi. Ten se po úžasně rychlé zastávce vrátil na trať na sedmém místě. Na nových pneumatikách Michelin pilot a s plnou nádrží začal Müller hodně zostra a hned ve druhém kole zajel nejrychlejší čas závodu 1:09,948 třídy GT2.

Pro německého jezdce to bylo druhé nejlepší kolo na druhé trati. Pro tým to bylo hned třetí nejrychlejší kolo GT2 v řadě, když v St. Petersburgu se o něj zasloužil Tomáš Enge, který závod vedl a v následné nehodě byl zraněn.

Müller absolvoval po dvou hodinách závodu další zastávku, při které bylo doplněno palivo a vyměněny pneumatiky Michelin. Zpomalovací vůz dvě kola po zastávce se postaral o to, že tým ztratil kolo na vedoucí vozy, které absolvovaly zastávky při zpomalené fázi. Müller nicméně pokračoval v zajíždění stejných časů jako vedoucí vozy, často byl i rychlejší.

Po čtyřech závodech American Le Mans Series 2007 má Petersen Motorsports/White Lightning na svém kontě nejen tři nejrychlejší kola závodu, ale také třikrát startoval z první řady a jednou získal pole position. V Houstonu zajeli Müller s Janišem nejrychlejší čas v prvních dvou trénincích a v kvalifikaci byli druzí.

Dale White, manažér týmu: „Dnes jsme byli hodně blízko. Opravdu jsem si myslel, že to vyjde. Kdybychom neměli smůlu na zpomalovací vůz kolo po naší zastávce v boxech, místo o stupně vítězů bychom bojovali o vítězství. Ale takové jsou závody. Pochopitelně jsme zklamáni, jak to na konci závodu dopadlo s penalizací stop&go, ale přes takové věci se musíme přenést. Víme, že máme vůz, který může vyhrávat závody a jenom nám zkrátka musí vyjít celý víkend. Dokážeme to. Když nad tím přemýšlíte tímto způsobem, pak je snadné udržet optimismus.“

Dirk Müller: „Vůz byl druhý týden po sobě úžasný. Opravdu si cením být u Petersen Motrosports/White Lightning Ferrari. Vůz byl od začátku velmi rychlý. Měli jsme smůlu na zpomalovací vůz. Došlo k tomu o dvě kola později, než jsme potřebovali. Jinak bychom mohli bojovat o vítězství. V závěru se pak stalo něco hodně divného. Pouštěl jsem před sebe vedoucí vůz a dostal jsem opravdu škaredou ránu zezadu. Někdo chtěl hodit vinu na mě, ale komisaři tentokrát neviděli, jak tomu bylo ve skutečnosti. Nejsem s tím vůbec spokojený, ale musíme to přijmout. Vůz je skvělý. Těším se na další závod a velice děkuji týmu.“

Antonín Charouz: "Jarek měl bohužel zdravotní problémy, které jej postihly až v USA. Nad jeho startem dokonce visel otazník, ale nakonec jel a já jsem rád, že to zvládl a dokázal být hodně rychlý. Byl rovnocenný kolegou Dirka Müllera. Škoda, že nevyšlo podium, nicméně i chybná rozhodnutí maršálů k závodům patří. Nyní bude záležet na zdravotním stavu obou našich jezdců. Jarkovi vyvstaly problémy v Houstonu, Tomáš Enge se zase úspěšně dostává z vážného zranění ze St. Petersburgu. Od toho se odvine jejich další působení v týmu Petersen Motorsports/White Lightning."

Výsledky, 4. závod ALMS, Houston 1.  P2   Dumas/Bernhard            Porsche RS Spyder         146 2.  P2   Franchitti/Herta          Acura/ARX-01a             146 3.  P1   McNish/Capello            Audi AG/R10/TDI           146 4.  P2   Briscoe/Maassen           Porsche RS Spyder         146

5.  P2   Brabham/Dayton/Johansson  Acura/ARX-01a             145 6.  P2   Dyson/Smith               Porsche RS Spyder         144 7.  P2   Wallace/Leitzinger        Porsche RS Spyder         144 8.  P2   Diaz/Fernandez            Lola/B06-43/Acura         144
9.  P2   Bach/Devlin               Lola/B07-40/Mazda         140 10.  GT1  O'Connell/Magnussen       Corvette C6.R             138 11.  GT1  Beretta/Gavin             Corvette C6.R             138 12.  P1   Werner/Pirro              Audi AG/R10/TDI           138 13.  GT2  Melo/Salo                 Ferrari 430GT Berlinetta  134 14.  GT2  van Overbeek/Bergmeister  Porsche 911 GT3 RSR       134
15.  GT2  Liddell/Henzler           Porsche 911 GT3 RSR       133 16.  GT2  J. Janiš/D. Mueller             Ferrari 430GT             133 17.  GT2  Law/Neiman                Porsche 911 GT3 RSR       130 18.  GT2  Pappas/Borcheller         Porsche 911 GT3 RSR       128
19.  GT2  Smith/Sellers/Maxwell     Panoz Esperante GTLM      127 20.  GT2  Kelleners/Milner          Porsche 911 GT3 RSR       122 21.  P1   Field/Berry/Field         Creation/CA06H/Judd       102 22.  GT2  Farnbacher/Tafel          Porsche 911 GT3 RSR        98 23.  GT2  Krohn/Jonsson             Ferrari 430GT Berlinetta   78 24.  GT2  Hand/Auberlen             Panoz Esperante GTLM       60
Legenda: pořadí, třída, jezdci, vůz, počet kol

American Le Mans Series 2007 17.03. Sebring (USA) 31.03. St. Petersburg (USA)

14.04. Long Beach (USA) 21.04. Houston (USA)   19.05. Salt Lake City (USA)   07.07. Lime Rock (USA)   22.07. Mid-Ohio (USA)   11.08. Elkhart Lake (USA)  
26.08. Mosport (CDN)   01.09. Detroit (USA)   06.10. Road Atlanta (USA)   20.10. Laguna Seca (USA
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.