Posádka týmu Petersen Motorsports/White Lightning ve složení Jarek Janiš a Dirk Müller zůstala po kontroverzním závěru závodu American Le Mans Series v Houstonu těsně pod stupni vítězů.
Tým Michaela Petersena letos prožívá z výsledkového pohledu obtížné chvíle, nicméně neustále ukazuje velkou rychlost na dráze i v boxech. Dirk Müller zajel s Ferrari F430 GT se startovním číslem 31 podruhé v řadě nejrychlejší kolo závodu třídy GT2, německý jezdec se do ALMS vrátil v minulém závodu.
Závod poznamenala značná dávka kontroverze. V závěrečných minutách závodu na dvě hodiny a pětačtyřicet minut byl Müller, šampion ALMS GT z roku 2000, povolán k penalizaci stop&go. Penalizace byla uložena za to, co bylo v té chvíli prohlášeno za “zbytečný“ kontakt s jiným vozem. Odpykáním penalizace tým klesl ze třetího na čtvrté místo, když do konce závodu zbývaly jen dvě minuty. Později bylo rozhodnuto, že Müller se nedopustil zbytečného nebo agresivního kontaktu.
Závod rozjížděl pro Dale Whitem vedený tým Jarek Janiš, který vyrazil z druhé pozice. Janiš měl problém s nedotáčivým vozem a hrboly na 1,7 míle dlouhé městské trati v Reliant parku v Houstonu. Krátce po oplynutí hodiny závodu předal vůz Müllerovi. Ten se po úžasně rychlé zastávce vrátil na trať na sedmém místě. Na nových pneumatikách Michelin pilot a s plnou nádrží začal Müller hodně zostra a hned ve druhém kole zajel nejrychlejší čas závodu 1:09,948 třídy GT2.
Pro německého jezdce to bylo druhé nejlepší kolo na druhé trati. Pro tým to bylo hned třetí nejrychlejší kolo GT2 v řadě, když v St. Petersburgu se o něj zasloužil Tomáš Enge, který závod vedl a v následné nehodě byl zraněn.
Müller absolvoval po dvou hodinách závodu další zastávku, při které bylo doplněno palivo a vyměněny pneumatiky Michelin. Zpomalovací vůz dvě kola po zastávce se postaral o to, že tým ztratil kolo na vedoucí vozy, které absolvovaly zastávky při zpomalené fázi. Müller nicméně pokračoval v zajíždění stejných časů jako vedoucí vozy, často byl i rychlejší.
Po čtyřech závodech American Le Mans Series 2007 má Petersen Motorsports/White Lightning na svém kontě nejen tři nejrychlejší kola závodu, ale také třikrát startoval z první řady a jednou získal pole position. V Houstonu zajeli Müller s Janišem nejrychlejší čas v prvních dvou trénincích a v kvalifikaci byli druzí.
Dale White, manažér týmu: „Dnes jsme byli hodně blízko. Opravdu jsem si myslel, že to vyjde. Kdybychom neměli smůlu na zpomalovací vůz kolo po naší zastávce v boxech, místo o stupně vítězů bychom bojovali o vítězství. Ale takové jsou závody. Pochopitelně jsme zklamáni, jak to na konci závodu dopadlo s penalizací stop&go, ale přes takové věci se musíme přenést. Víme, že máme vůz, který může vyhrávat závody a jenom nám zkrátka musí vyjít celý víkend. Dokážeme to. Když nad tím přemýšlíte tímto způsobem, pak je snadné udržet optimismus.“
Dirk Müller: „Vůz byl druhý týden po sobě úžasný. Opravdu si cením být u Petersen Motrosports/White Lightning Ferrari. Vůz byl od začátku velmi rychlý. Měli jsme smůlu na zpomalovací vůz. Došlo k tomu o dvě kola později, než jsme potřebovali. Jinak bychom mohli bojovat o vítězství. V závěru se pak stalo něco hodně divného. Pouštěl jsem před sebe vedoucí vůz a dostal jsem opravdu škaredou ránu zezadu. Někdo chtěl hodit vinu na mě, ale komisaři tentokrát neviděli, jak tomu bylo ve skutečnosti. Nejsem s tím vůbec spokojený, ale musíme to přijmout. Vůz je skvělý. Těším se na další závod a velice děkuji týmu.“
Antonín Charouz: "Jarek měl bohužel zdravotní problémy, které jej postihly až v USA. Nad jeho startem dokonce visel otazník, ale nakonec jel a já jsem rád, že to zvládl a dokázal být hodně rychlý. Byl rovnocenný kolegou Dirka Müllera. Škoda, že nevyšlo podium, nicméně i chybná rozhodnutí maršálů k závodům patří. Nyní bude záležet na zdravotním stavu obou našich jezdců. Jarkovi vyvstaly problémy v Houstonu, Tomáš Enge se zase úspěšně dostává z vážného zranění ze St. Petersburgu. Od toho se odvine jejich další působení v týmu Petersen Motorsports/White Lightning."
Výsledky, 4. závod ALMS, Houston 1. P2 Dumas/Bernhard Porsche RS Spyder 146 2. P2 Franchitti/Herta Acura/ARX-01a 146 3. P1 McNish/Capello Audi AG/R10/TDI 146 4. P2 Briscoe/Maassen Porsche RS Spyder 146 5. P2 Brabham/Dayton/Johansson Acura/ARX-01a 145 6. P2 Dyson/Smith Porsche RS Spyder 144 7. P2 Wallace/Leitzinger Porsche RS Spyder 144 8. P2 Diaz/Fernandez Lola/B06-43/Acura 144 9. P2 Bach/Devlin Lola/B07-40/Mazda 140 10. GT1 O'Connell/Magnussen Corvette C6.R 138 11. GT1 Beretta/Gavin Corvette C6.R 138 12. P1 Werner/Pirro Audi AG/R10/TDI 138 13. GT2 Melo/Salo Ferrari 430GT Berlinetta 134 14. GT2 van Overbeek/Bergmeister Porsche 911 GT3 RSR 134 15. GT2 Liddell/Henzler Porsche 911 GT3 RSR 133 16. GT2 J. Janiš/D. Mueller Ferrari 430GT 133 17. GT2 Law/Neiman Porsche 911 GT3 RSR 130 18. GT2 Pappas/Borcheller Porsche 911 GT3 RSR 128 19. GT2 Smith/Sellers/Maxwell Panoz Esperante GTLM 127 20. GT2 Kelleners/Milner Porsche 911 GT3 RSR 122 21. P1 Field/Berry/Field Creation/CA06H/Judd 102 22. GT2 Farnbacher/Tafel Porsche 911 GT3 RSR 98 23. GT2 Krohn/Jonsson Ferrari 430GT Berlinetta 78 24. GT2 Hand/Auberlen Panoz Esperante GTLM 60 Legenda: pořadí, třída, jezdci, vůz, počet kol
American Le Mans Series 2007 17.03. Sebring (USA) 31.03. St. Petersburg (USA) 14.04. Long Beach (USA) 21.04. Houston (USA) 19.05. Salt Lake City (USA) 07.07. Lime Rock (USA) 22.07. Mid-Ohio (USA) 11.08. Elkhart Lake (USA) 26.08. Mosport (CDN) 01.09. Detroit (USA) 06.10. Road Atlanta (USA) 20.10. Laguna Seca (USA Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?