Po desátých místech v obou volných trénincích obsadil Adam Lacko stejnou příčku i v kvalifikaci pro nedělní závod série Porsche Carrera Cup v německém Hockenheimu.
Podnik otevře sezonu, v níž dvaadvacetiletý Čech absolvuje za stáj Farnbacher Racing všech osm víkendů. V konkurenci čtyřiceti shodných vozů byl závodník se svým výkonem spokojen.
V nevídaně početném poli jen těžko hledal prostor pro ideální kvalifikační výkon. Měřený trénink trval půl hodiny a na slavné německé trati bylo bez ustání plno. I svůj nejlepší čas zajel v kole, kdy musel předjíždět pomalejší vůz.
Adam Lacko byl nejrychlejším ze čtyř Čechů, kteří v PCC celkově startují. Jeho stáj Farnbacher Racing měla dvojnásobnou radost. Němec Jörg Hardt totiž získal pole position. Třetí týmový pilot Mario Kosmehl skončil devětadvacátý. Závodníci z deseti zemí jsou velmi vyrovnaní, prvních třináct jezdců na startovním roštu se vešlo do jediné vteřiny.
Nedělní závod startuje v 10.40 a přímo ho odvysílá česká televizní stanice Galaxie Sport. Pohárový šampionát se jede v rámci prestižního mistrovství cestovních speciálů DTM.
Adam Lacko: „V Hockenheimu bojuji poprvé v životě, jsem v novém týmu, myslím, že s pátou řadou můžu být i proto spokojený. Možná bych byl rychlejší, kdybych měl jen trošku volnější trať. Provoz byl vážně velmi hustý. V závěru půlhodinové honičky s časem jsem si nechal dát ještě sadu nových pneumatik, abych na nich zabojoval. Jenže v posledním možném měřeném kole mě zbrzdil jeden ze soupeřů. S tím se ale musí počítat. V závodě bych si přál být v elitní desítce, se štěstí bych mohl být i kolem pátého místa.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Adam mě velmi příjemně překvapil. Od pátku jsme spolu neustále pracovali, hledali ideální nastavení a on se na tom aktivně podílel. Musím jej pochválit i za jezdecký styl. Jezdí velmi čistou a přitom rychlou stopu. Pokud pojede v závodě hlavou, mohl by skončit kolem pátého místa.“
Výsledky, PCC Hockenheim, sobota 21. dubna, kvalifikace:
1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek, 1. volný trénink:
1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek, 2. volný trénink:
1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Internet: www.racecam.de Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.