Po desátých místech v obou volných trénincích obsadil Adam Lacko stejnou příčku i v kvalifikaci pro nedělní závod série Porsche Carrera Cup v německém Hockenheimu.
Podnik otevře sezonu, v níž dvaadvacetiletý Čech absolvuje za stáj Farnbacher Racing všech osm víkendů. V konkurenci čtyřiceti shodných vozů byl závodník se svým výkonem spokojen.
V nevídaně početném poli jen těžko hledal prostor pro ideální kvalifikační výkon. Měřený trénink trval půl hodiny a na slavné německé trati bylo bez ustání plno. I svůj nejlepší čas zajel v kole, kdy musel předjíždět pomalejší vůz.
Adam Lacko byl nejrychlejším ze čtyř Čechů, kteří v PCC celkově startují. Jeho stáj Farnbacher Racing měla dvojnásobnou radost. Němec Jörg Hardt totiž získal pole position. Třetí týmový pilot Mario Kosmehl skončil devětadvacátý. Závodníci z deseti zemí jsou velmi vyrovnaní, prvních třináct jezdců na startovním roštu se vešlo do jediné vteřiny.
Nedělní závod startuje v 10.40 a přímo ho odvysílá česká televizní stanice Galaxie Sport. Pohárový šampionát se jede v rámci prestižního mistrovství cestovních speciálů DTM.
Adam Lacko: „V Hockenheimu bojuji poprvé v životě, jsem v novém týmu, myslím, že s pátou řadou můžu být i proto spokojený. Možná bych byl rychlejší, kdybych měl jen trošku volnější trať. Provoz byl vážně velmi hustý. V závěru půlhodinové honičky s časem jsem si nechal dát ještě sadu nových pneumatik, abych na nich zabojoval. Jenže v posledním možném měřeném kole mě zbrzdil jeden ze soupeřů. S tím se ale musí počítat. V závodě bych si přál být v elitní desítce, se štěstí bych mohl být i kolem pátého místa.“
Horst Farnbacher, šéf týmu: „Adam mě velmi příjemně překvapil. Od pátku jsme spolu neustále pracovali, hledali ideální nastavení a on se na tom aktivně podílel. Musím jej pochválit i za jezdecký styl. Jezdí velmi čistou a přitom rychlou stopu. Pokud pojede v závodě hlavou, mohl by skončit kolem pátého místa.“
Výsledky, PCC Hockenheim, sobota 21. dubna, kvalifikace:
1. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) 1:43.055, 2. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) -0:00.033, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0:00.046, 4. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) -0:00.098, 5. Rast, René (MRS-Team) -0:00.279, 6. Armindo, Nicolas (tolimit motorsport) -0:00.507, 7. Menzel, Christian (tolimit motorsport) -0:00.675, 8. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0:00.694, 9. Frey, Michel (ARAXA RACING) -0:00.730, 10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0:00.801, ...29. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -0:02.268. Startovalo 40 závodníků.
Pátek, 1. volný trénink:
1. Westbrook, Richard (ARAXA RACING) 1:43.543, 2. Alzen, Uwe (Herberth Motosport) -0.043, 3. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.181, 4. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.195, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.940, 33. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -4.577.
Pátek, 2. volný trénink:
1. Alzen, Uwe (Herberth Motorsport) 1:43.128, 2. Mamerow, Chris (Mamerow Racing) -0.165, 3. Seyffarth, Jan (SMS Seyffarth-Motorsport) -0.190, 4. Armindo, Nicolas (tolimit motosport) -0.195, 5. Hardt, Jörg (FARNBACHER RACING) -0.244, …10. Lacko, Adam (FARNBACHER RACING) -0.702, 31. Kossmehl, Mario (FARNBACHER RACING) -2.644.
Porsche Carrera Cup 2007 22.04. Hockenheim (Něm.) 06.05. Oschersleben (Něm.) 20.05. Eurospeedway Lausitz (Něm.) 24.06. Norisring (Něm.) 29.07. Zandvoort (Niz) 02.09. Nürburgring (Něm.) 23.09. Barcelona (Špa.) 14.10. Hockenheim (Něm.) Internet: www.racecam.de Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?