Tomáš Enge sice kvůli zranění nemůže startovat v dalším závodě American Le Mans Series v Long Beach, jeho jméno bude přesto v „americkém Monaku“ vidět.
Stáj Petersen Motorsports/White Lightning, za kterou letos závodí, totiž přišla s milou myšlenkou.
Na boční okna nalepila dva nápisy: Hurry back, Tomas! a český překlad Pospěš si zpátky, Tome! Stáj tak opět vyjadřuje sympatie ke svému jezdci, který se po nástupu k týmu nestal „jen“ závodníkem, ale je i členem týmové rodiny.
Stáj se ozvala agentuře BPA sport marketing a.s. s výzvou o překlad výzvy „Hurry back, Tomas! Jakmile se jí dostalo přesně odpovědi, vyrobila samolepky v české verzi.
Závod v Long Beach, městské trati s historií Velkých cen formule 1, je třetím v kalendáři ALMS. Tomáš Enge si léčí zranění ze St. Petersburgu, které si ve Ferrari 430 GT přivodil před dvěma týdny. Nejdelší rekonvalescenci si žádá zlomený levý loket.
Než se uzdraví, zastoupí jej Němec Dirk Müller, jenž v posledních letech úspěšně závodil v MS cestovních vozů WTCC a letos přestoupil na scénu sportovních automobilů. V šampionátu FIA Grand Turismo závodí s Ferrari 430 GT v týmu AF Corse.
Závod v Long Beach se pojede v sobotu 14. dubna jako součást víkendu formule Champcar, v St. Petersburgu před dvěma týdny bylo klání ALMS zase partnerem mistrovství Indy Car Series.
Tomáš Enge: „Je to od týmu krásná věc. Udělali velmi milé gesto, ačkoli měli neuvěřitelně hodně práce kvůli v podstatě mé chybě v St. Petersburgu. Moc si toho vážím. Během tří, čtyř dní vlastně vyrobili nové auto. Po mé nehodě totiž bylo zapotřebí zcela nové karoserie a vnitřního rámu. Vše se muselo přepravit z Itálie do USA a připravit tak, aby stáj byla zase na startu. Opravdu bezvadná práce. Přeji týmu v Long Beach hodně štěstí a těším se zpátky. Léčba zranění pokračuje nadmíru dobře. Dělám velké pokroky v rekonvalescenci, se kterými roste moje motivace k návratu.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.