Tomáš Enge sice kvůli zranění nemůže startovat v dalším závodě American Le Mans Series v Long Beach, jeho jméno bude přesto v „americkém Monaku“ vidět.
Stáj Petersen Motorsports/White Lightning, za kterou letos závodí, totiž přišla s milou myšlenkou.
Na boční okna nalepila dva nápisy: Hurry back, Tomas! a český překlad Pospěš si zpátky, Tome! Stáj tak opět vyjadřuje sympatie ke svému jezdci, který se po nástupu k týmu nestal „jen“ závodníkem, ale je i členem týmové rodiny.
Stáj se ozvala agentuře BPA sport marketing a.s. s výzvou o překlad výzvy „Hurry back, Tomas! Jakmile se jí dostalo přesně odpovědi, vyrobila samolepky v české verzi.
Závod v Long Beach, městské trati s historií Velkých cen formule 1, je třetím v kalendáři ALMS. Tomáš Enge si léčí zranění ze St. Petersburgu, které si ve Ferrari 430 GT přivodil před dvěma týdny. Nejdelší rekonvalescenci si žádá zlomený levý loket.
Než se uzdraví, zastoupí jej Němec Dirk Müller, jenž v posledních letech úspěšně závodil v MS cestovních vozů WTCC a letos přestoupil na scénu sportovních automobilů. V šampionátu FIA Grand Turismo závodí s Ferrari 430 GT v týmu AF Corse.
Závod v Long Beach se pojede v sobotu 14. dubna jako součást víkendu formule Champcar, v St. Petersburgu před dvěma týdny bylo klání ALMS zase partnerem mistrovství Indy Car Series.
Tomáš Enge: „Je to od týmu krásná věc. Udělali velmi milé gesto, ačkoli měli neuvěřitelně hodně práce kvůli v podstatě mé chybě v St. Petersburgu. Moc si toho vážím. Během tří, čtyř dní vlastně vyrobili nové auto. Po mé nehodě totiž bylo zapotřebí zcela nové karoserie a vnitřního rámu. Vše se muselo přepravit z Itálie do USA a připravit tak, aby stáj byla zase na startu. Opravdu bezvadná práce. Přeji týmu v Long Beach hodně štěstí a těším se zpátky. Léčba zranění pokračuje nadmíru dobře. Dělám velké pokroky v rekonvalescenci, se kterými roste moje motivace k návratu.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?