Tomáš Enge sice kvůli zranění nemůže startovat v dalším závodě American Le Mans Series v Long Beach, jeho jméno bude přesto v „americkém Monaku“ vidět.
Stáj Petersen Motorsports/White Lightning, za kterou letos závodí, totiž přišla s milou myšlenkou.
Na boční okna nalepila dva nápisy: Hurry back, Tomas! a český překlad Pospěš si zpátky, Tome! Stáj tak opět vyjadřuje sympatie ke svému jezdci, který se po nástupu k týmu nestal „jen“ závodníkem, ale je i členem týmové rodiny.
Stáj se ozvala agentuře BPA sport marketing a.s. s výzvou o překlad výzvy „Hurry back, Tomas! Jakmile se jí dostalo přesně odpovědi, vyrobila samolepky v české verzi.
Závod v Long Beach, městské trati s historií Velkých cen formule 1, je třetím v kalendáři ALMS. Tomáš Enge si léčí zranění ze St. Petersburgu, které si ve Ferrari 430 GT přivodil před dvěma týdny. Nejdelší rekonvalescenci si žádá zlomený levý loket.
Než se uzdraví, zastoupí jej Němec Dirk Müller, jenž v posledních letech úspěšně závodil v MS cestovních vozů WTCC a letos přestoupil na scénu sportovních automobilů. V šampionátu FIA Grand Turismo závodí s Ferrari 430 GT v týmu AF Corse.
Závod v Long Beach se pojede v sobotu 14. dubna jako součást víkendu formule Champcar, v St. Petersburgu před dvěma týdny bylo klání ALMS zase partnerem mistrovství Indy Car Series.
Tomáš Enge: „Je to od týmu krásná věc. Udělali velmi milé gesto, ačkoli měli neuvěřitelně hodně práce kvůli v podstatě mé chybě v St. Petersburgu. Moc si toho vážím. Během tří, čtyř dní vlastně vyrobili nové auto. Po mé nehodě totiž bylo zapotřebí zcela nové karoserie a vnitřního rámu. Vše se muselo přepravit z Itálie do USA a připravit tak, aby stáj byla zase na startu. Opravdu bezvadná práce. Přeji týmu v Long Beach hodně štěstí a těším se zpátky. Léčba zranění pokračuje nadmíru dobře. Dělám velké pokroky v rekonvalescenci, se kterými roste moje motivace k návratu.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?