Tomáš Enge má za sebou úspěšnou operaci zraněného levého lokte. Českého závodníka operovali američtí specialisté ze soukromé nemocnice Methodist Hospital/OrthoIndy v Indianapolisu.
Kliniku vede proslulý chirurg a ortopéd Terry Trammell, zákrok provedl jeho kolega Tim Weber a český jezdec by měl být už v neděli či pondělí propuštěn do domácího léčení.
Doktor Weber potřeboval na operaci dvě hodiny. Podle Webera vše proběhlo hladce a fraktura se dobře poskládala. Do Engeho lokte byly vloženy dvě destičky a několik šroubů. Populární jezdec nemá sádru a do OrthoIndy se vrátí za dva týdny vytáhnout stehy. Doktor Weber při té příležitosti posoudí, jak zdárně se loket hojí a určí rehabilitační proces. Weber předpokládá, že pokud nedojde k nečekaným komplikacím, součástí rehabilitace bude i jízda na motokárách, aby se zajistili posilování svalů v lokti a paži. Následný postup pak rozhodne o tom, kdy se český jezdec vrátí do kokpitu.
Lékaři jsou ve svých prognózách optimističtí a do ALMS by se Enge mohl vrátit na začátku července v Lime Rock. Jestli Enge stihne svůj nejoblíbenější závod, 24 hodin Le Mans v půlce června, je otevřené a bude záviset na průběhu léčení a samotný jezdec se v žádném případě nevzdává naděje, že nebude na trati La Sarthe chybět.
OthoIndy, využívající Metodistickou nemocnici k operacím akutních úrazů, má přes šedesát specialistů – ortopédů. Je to největší soukromá ordinace se všemi službami ve středozápadní části USA a patří mezi největší v celých Státech. Lékaři a sestry v OrthoIndy jsou specialisté na poli sportovních zranění a úrazů, jaký se stal i Engemu.
Enge se zranil 31. března v závodě ALMS v ulicích St. Petersburgu. Se svým Ferrari 430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning narazil po přibližně dvou hodinách závodu ve velké rychlosti do zdi. Kromě zlomeniny levého lokte, která je nejvážnějším zraněním, si zlomil žebra, pohmoždil plíce a utrpěl pohmožděniny. Tato zranění se léčí přirozeným procesem.
Antonín Charouz: "Jsem moc rád, že se operace povedla. S Tomášem jsem mluvil brzy poté, co se probral z narkózy. Byl unavený a ospalý, ale zároveň měl velkou radost. Stejně jako on i já mnohokrát děkuji všem, kteří Tomáše povzbuzují svými vzkazy na jeho internetových stránkách www.tomas-enge.com i na webech jeho týmů."
Dr. Tim Weber: (O operaci) „Jsem opravdu velmi, velmi spokojený s průběhem operace. Měl jsem velkou radost, jak se podařilo loket poskládat zpátky. Každá část kosti je spojena, je to zase tak, jako tomu bylo předtím. Nemá sádru, takže můžeme začít cvičit hybnost. Za dva týdny se přijde ukázat a vytáhneme mu stehy. Nejdůležitější je, že celá skladba kostí se poskládala velmi dobře, je to dobrá začátek.“
(O Engeho léčení) „Musíme mu dát čas, aby se vše začalo hojit a potom můžeme začít pracovat na tom, jak dlouho bude muset být mimo závody. Jeho návrat bude záviset na tom, jak rychle se vrátí jeho pohyblivost, až budou jeho reflexy zase v pořádku, začneme ho připravovat na motokáry. Podle toho pak určíme, jak brzo se vrátí do závodního vozu.“
(O další péči) „Teď budeme jenom vyzařovat radiaci na loket. Při takovýchto úrazech se část svalů může přimknout ke kosti. Je to častější, čím delší je čas mezi operací a úrazem. Pokud sval přilne ke kosti, omezí to pohybový rozsah. Dáme Tomášovi malou dávku radiace, abychom eliminovali tyto obavy.“
Michael Petersen, majitel týmu Petersen Motorsports/White Lightning: "Telefonát od Tima Webera byl pro mě tou nejlepší zvěstí od zprávy, že Tomáš tu děsivou havárii přežil. Za krátkou dobu, kdy je Tomáš v našem týmu, se mezi námi vytvořilo přátelské pouto. V tuto chvíli nejde o obchod, ale o kamaráda. Nejdůležitější novinkou je to, že operace byla úspěšná. Zaslechnout zároveň i to, že bude brzo zpátky mezi námi na trati je už jen třešničkou na dortu. Jménem celého týmu bych chtěl poděkovat všem lidem z Methodist, OrthoIndy, American Le Mans Series, Baycroft Medical, doktoru Weberovi a všem, kteří na Tomáše mysleli a modlili se za něj.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.