Tomáš Enge (český rodák současně žijící v Monaku) podstoupí v pátek 6.dubna operaci zlomeného levého loktu.
Jezdec týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing byl zraněn během nehody na závodech American Le Mans Series v St.Petersburgu na Floridě, kde vedl třídu GT2. Z Bayfront Medical Center v St.Petersburgu bude Enge přemístěn do Indianapolis v Indianě. Z důvodu částečně zraněné plíce nemůže být transportován letecky a tak pojede čtyřnásobný vítěz závodů American Le Mans Series do Indianapolis v obytném voze Michaela Petersena.
Po 24 hodinové jízdě z Floridy do Indiany je Engeho plánovaný příjezd do Indianapolis na čtvrtek 5. dubna. Bude zde přijat do Methodist Hospital a poprvé se osobně setká s doktorem Terry Trammellem, známým ortopedickým chirurgem, který pomohl spoustě profesionálních závodníků vrátit se po vážných nehodách do kokpitu. Lékař již posoudil Engeho rentgenové snímky a připravuje se na operaci. Enge zůstane v Indianapolis i po dobu rehabilitace.
I přes někdy nezvladatelnou bolest z nárazu zůstává Engeho nálada a přístup pozitivní. Má radost z každého kroku k blížící se rehabilitaci a definitivnímu návratu do týmu pod vedením Dale Whita. Do vozu č.31 MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT pak Tomáš usedne až po schválení doktora Trammella.
Další informace budou k dispozici po páteční operaci anebo dle aktuální situace.
Elektronická přání jsou vítána a můžou být zasílána na adresu Tom@PetersenMotorsports.com a následně budou přeposlány Tomáši Engemu.
Tomáš Enge: “Na začátek chci jen říci, jak moc si vážím toho, co pro mě všichni udělali. Doktoři a sestřičky tady v Bayfront byli na mě moc milí. American Le Mans Series, IMSA a celý Petersen/White Lightning tým tu byli od prvního momentu a pomohli zařídit veškeré záležitosti. Tolik lidí mi volalo a psalo, že mi bude dlouho trvat než všem odpovím. Je ale hezké, že se tolik lidí stará. Panoz a Panther Racing mi dokonce nabídli, abych použil jejich soukromé letadlo. Moc si tohoto vážím, že ani neumím vyjádřit jak. Spolupracujeme již se zdravotním centrem v Indianapolis (Indianapolis Medical Center) a doktorem Trammellem. Operaci podstoupím tam, protože chci být na nejlepším místě a v rukou nejlepších lidí. Oni závodníky znají. Dnes odsud odjíždím a jsem připraven udělat další krok k tomu, abych zase seděl v autě. Sice mě stále všechno docela bolí, ale vše dobře dopadne. Doufám, že operace bude v pohodě a budeme na trati co nejdříve to bude možné.“ BPA sport marketing, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.