Tomáš Enge (český rodák současně žijící v Monaku) podstoupí v pátek 6.dubna operaci zlomeného levého loktu.
Jezdec týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing byl zraněn během nehody na závodech American Le Mans Series v St.Petersburgu na Floridě, kde vedl třídu GT2. Z Bayfront Medical Center v St.Petersburgu bude Enge přemístěn do Indianapolis v Indianě. Z důvodu částečně zraněné plíce nemůže být transportován letecky a tak pojede čtyřnásobný vítěz závodů American Le Mans Series do Indianapolis v obytném voze Michaela Petersena.
Po 24 hodinové jízdě z Floridy do Indiany je Engeho plánovaný příjezd do Indianapolis na čtvrtek 5. dubna. Bude zde přijat do Methodist Hospital a poprvé se osobně setká s doktorem Terry Trammellem, známým ortopedickým chirurgem, který pomohl spoustě profesionálních závodníků vrátit se po vážných nehodách do kokpitu. Lékař již posoudil Engeho rentgenové snímky a připravuje se na operaci. Enge zůstane v Indianapolis i po dobu rehabilitace.
I přes někdy nezvladatelnou bolest z nárazu zůstává Engeho nálada a přístup pozitivní. Má radost z každého kroku k blížící se rehabilitaci a definitivnímu návratu do týmu pod vedením Dale Whita. Do vozu č.31 MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT pak Tomáš usedne až po schválení doktora Trammella.
Další informace budou k dispozici po páteční operaci anebo dle aktuální situace.
Elektronická přání jsou vítána a můžou být zasílána na adresu Tom@PetersenMotorsports.com a následně budou přeposlány Tomáši Engemu.
Tomáš Enge: “Na začátek chci jen říci, jak moc si vážím toho, co pro mě všichni udělali. Doktoři a sestřičky tady v Bayfront byli na mě moc milí. American Le Mans Series, IMSA a celý Petersen/White Lightning tým tu byli od prvního momentu a pomohli zařídit veškeré záležitosti. Tolik lidí mi volalo a psalo, že mi bude dlouho trvat než všem odpovím. Je ale hezké, že se tolik lidí stará. Panoz a Panther Racing mi dokonce nabídli, abych použil jejich soukromé letadlo. Moc si tohoto vážím, že ani neumím vyjádřit jak. Spolupracujeme již se zdravotním centrem v Indianapolis (Indianapolis Medical Center) a doktorem Trammellem. Operaci podstoupím tam, protože chci být na nejlepším místě a v rukou nejlepších lidí. Oni závodníky znají. Dnes odsud odjíždím a jsem připraven udělat další krok k tomu, abych zase seděl v autě. Sice mě stále všechno docela bolí, ale vše dobře dopadne. Doufám, že operace bude v pohodě a budeme na trati co nejdříve to bude možné.“ BPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.