Tomáš Enge (český rodák současně žijící v Monaku) podstoupí v pátek 6.dubna operaci zlomeného levého loktu.
Jezdec týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing byl zraněn během nehody na závodech American Le Mans Series v St.Petersburgu na Floridě, kde vedl třídu GT2. Z Bayfront Medical Center v St.Petersburgu bude Enge přemístěn do Indianapolis v Indianě. Z důvodu částečně zraněné plíce nemůže být transportován letecky a tak pojede čtyřnásobný vítěz závodů American Le Mans Series do Indianapolis v obytném voze Michaela Petersena.
Po 24 hodinové jízdě z Floridy do Indiany je Engeho plánovaný příjezd do Indianapolis na čtvrtek 5. dubna. Bude zde přijat do Methodist Hospital a poprvé se osobně setká s doktorem Terry Trammellem, známým ortopedickým chirurgem, který pomohl spoustě profesionálních závodníků vrátit se po vážných nehodách do kokpitu. Lékař již posoudil Engeho rentgenové snímky a připravuje se na operaci. Enge zůstane v Indianapolis i po dobu rehabilitace.
I přes někdy nezvladatelnou bolest z nárazu zůstává Engeho nálada a přístup pozitivní. Má radost z každého kroku k blížící se rehabilitaci a definitivnímu návratu do týmu pod vedením Dale Whita. Do vozu č.31 MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT pak Tomáš usedne až po schválení doktora Trammella.
Další informace budou k dispozici po páteční operaci anebo dle aktuální situace.
Elektronická přání jsou vítána a můžou být zasílána na adresu Tom@PetersenMotorsports.com a následně budou přeposlány Tomáši Engemu.
Tomáš Enge: “Na začátek chci jen říci, jak moc si vážím toho, co pro mě všichni udělali. Doktoři a sestřičky tady v Bayfront byli na mě moc milí. American Le Mans Series, IMSA a celý Petersen/White Lightning tým tu byli od prvního momentu a pomohli zařídit veškeré záležitosti. Tolik lidí mi volalo a psalo, že mi bude dlouho trvat než všem odpovím. Je ale hezké, že se tolik lidí stará. Panoz a Panther Racing mi dokonce nabídli, abych použil jejich soukromé letadlo. Moc si tohoto vážím, že ani neumím vyjádřit jak. Spolupracujeme již se zdravotním centrem v Indianapolis (Indianapolis Medical Center) a doktorem Trammellem. Operaci podstoupím tam, protože chci být na nejlepším místě a v rukou nejlepších lidí. Oni závodníky znají. Dnes odsud odjíždím a jsem připraven udělat další krok k tomu, abych zase seděl v autě. Sice mě stále všechno docela bolí, ale vše dobře dopadne. Doufám, že operace bude v pohodě a budeme na trati co nejdříve to bude možné.“ BPA sport marketing, a.s.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.