Tomáše Engeho dnes převezou do Indianapolisu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
Martin Hájek 4. dubna 2007 16:00
Sdílej:

Tomáš Enge (český rodák současně žijící v Monaku) podstoupí v pátek 6.dubna operaci zlomeného levého loktu.

Jezdec týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing byl zraněn během nehody na závodech American Le Mans Series v St.Petersburgu na Floridě, kde vedl třídu GT2. Z Bayfront Medical Center v St.Petersburgu bude Enge přemístěn do Indianapolis v Indianě. Z důvodu částečně zraněné plíce nemůže být transportován letecky a tak pojede čtyřnásobný vítěz závodů American Le Mans Series do Indianapolis v obytném voze Michaela Petersena.

Po 24 hodinové jízdě z Floridy do Indiany je Engeho plánovaný příjezd do Indianapolis na čtvrtek 5. dubna. Bude zde přijat do Methodist Hospital a poprvé se osobně setká s doktorem Terry Trammellem, známým ortopedickým chirurgem, který pomohl spoustě profesionálních závodníků vrátit se po vážných nehodách do kokpitu. Lékař již posoudil Engeho rentgenové snímky a připravuje se na operaci. Enge zůstane v Indianapolis i po dobu rehabilitace.

I přes někdy nezvladatelnou bolest z nárazu zůstává Engeho nálada a přístup pozitivní. Má radost z každého kroku k blížící se rehabilitaci a definitivnímu návratu do týmu pod vedením Dale Whita. Do vozu č.31 MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT pak Tomáš usedne až po schválení doktora Trammella.

Další informace budou k dispozici po páteční operaci anebo dle aktuální situace.

Elektronická přání jsou vítána a můžou být zasílána na adresu Tom@PetersenMotorsports.com a následně budou přeposlány Tomáši Engemu.

Tomáš Enge: “Na začátek chci jen říci, jak moc si vážím toho, co pro mě všichni udělali. Doktoři a sestřičky tady v Bayfront byli na mě moc milí. American Le Mans Series, IMSA a celý Petersen/White Lightning tým tu byli od prvního momentu a pomohli zařídit veškeré záležitosti. Tolik lidí mi volalo a psalo, že mi bude dlouho trvat než všem odpovím. Je ale hezké, že se tolik lidí stará. Panoz a Panther Racing mi dokonce nabídli, abych použil jejich soukromé letadlo. Moc si tohoto vážím, že ani neumím vyjádřit jak. Spolupracujeme již  se zdravotním centrem v Indianapolis (Indianapolis Medical Center) a doktorem Trammellem. Operaci podstoupím tam,  protože chci být na nejlepším místě a v rukou nejlepších lidí. Oni závodníky znají. Dnes odsud odjíždím a jsem připraven udělat další krok k tomu,  abych zase seděl v autě. Sice mě stále všechno docela bolí, ale vše dobře dopadne. Doufám, že operace bude v pohodě a budeme na trati co nejdříve to bude možné.“ BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.