Český jezdec týmu Petersen Motorsport / White Lightning Tomáš Enge je po vážné nehodě v 87. kole závodu v St. Pete ve stabilizovaném stavu Baycroftově lékařském centru.
Enge utrpěl vážné trauma, jehož přesný rozsah není v této chvíli znám, ale byl během záchranného procesu při vědomí a komunikoval. Přes požár, který se objevil po tvrdém nárazu do vnější zdi ve čtvrté zatáčce 1,8 míle dlouhé trati se 14 zatáčkami, nedošlo k žádným popáleninám. V průběhu noci podstoupí Enge další vyšetření v nemocnici.
Přesná příčina nehody se v tuto chvíli vyšetřuje, ale panuje přesvědčení, že příčinou nebylo mechanické selhání vozu. Enge, který startoval z pole position, jel v době nehody na prvním místě. Ferrari 430 s číslem 31 po nárazu utrpělo značné poškození na straně jezdce a to vpředu i vzadu. Na pravé straně došlo k znatelnému poškození v důsledku požáru. Na straně na straně spolujezdce je mechanické poškození menší, poškozen je také přední nárazník.
Další informace budou vydány ve chvíli, kdy budou dostupné. Tým byl v závodu klasifikován na 10. místě třídy GT2.
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „S Tomášem jsem mluvil asi v devět hodin ráno našeho času a bez problémů komunikoval. Podle prvních vyšetření má zlomená žebra, lehce natrženou plíci a zlomenou ruku. Určitým způsobem měl štěstí v neštěstí, protože se tento závod ALMS jel v rámci víkendu Indycar, takže na místě byl špičkový záchranný tým, který ho navíc zná z jeho působení v IRL. Ruku budou asi muset operovat a nyní se rozhoduje, jestli to provedou přímo v St. Pete nebo ho převezou do Indianapolis. Tomáš by chtěl být v kokpitu závodního vozu co nejdříve, ale prvořadé je, aby se plně uzdravil.“
Michael Petersen, majitel týmu: „Naše veškerá pozornost a myšlenky se v tuto chvíli upírají k Tomášovi. Všichni jsme si oddechli, že jeho stav je stabilizovaný a je při vědomí. Byl to hodně tvrdý náraz. Za krátkou dobu, kdy je v našem týmu, na nás všechny zapůsobil nejen jako jezdec, ale i jako přítel. Když se pak stane něco takového, pak je to velký emoční šok a zasahuje i mimo závodění.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.