Český jezdec týmu Petersen Motorsport / White Lightning Tomáš Enge je po vážné nehodě v 87. kole závodu v St. Pete ve stabilizovaném stavu Baycroftově lékařském centru.
Enge utrpěl vážné trauma, jehož přesný rozsah není v této chvíli znám, ale byl během záchranného procesu při vědomí a komunikoval. Přes požár, který se objevil po tvrdém nárazu do vnější zdi ve čtvrté zatáčce 1,8 míle dlouhé trati se 14 zatáčkami, nedošlo k žádným popáleninám. V průběhu noci podstoupí Enge další vyšetření v nemocnici.
Přesná příčina nehody se v tuto chvíli vyšetřuje, ale panuje přesvědčení, že příčinou nebylo mechanické selhání vozu. Enge, který startoval z pole position, jel v době nehody na prvním místě. Ferrari 430 s číslem 31 po nárazu utrpělo značné poškození na straně jezdce a to vpředu i vzadu. Na pravé straně došlo k znatelnému poškození v důsledku požáru. Na straně na straně spolujezdce je mechanické poškození menší, poškozen je také přední nárazník.
Další informace budou vydány ve chvíli, kdy budou dostupné. Tým byl v závodu klasifikován na 10. místě třídy GT2.
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „S Tomášem jsem mluvil asi v devět hodin ráno našeho času a bez problémů komunikoval. Podle prvních vyšetření má zlomená žebra, lehce natrženou plíci a zlomenou ruku. Určitým způsobem měl štěstí v neštěstí, protože se tento závod ALMS jel v rámci víkendu Indycar, takže na místě byl špičkový záchranný tým, který ho navíc zná z jeho působení v IRL. Ruku budou asi muset operovat a nyní se rozhoduje, jestli to provedou přímo v St. Pete nebo ho převezou do Indianapolis. Tomáš by chtěl být v kokpitu závodního vozu co nejdříve, ale prvořadé je, aby se plně uzdravil.“
Michael Petersen, majitel týmu: „Naše veškerá pozornost a myšlenky se v tuto chvíli upírají k Tomášovi. Všichni jsme si oddechli, že jeho stav je stabilizovaný a je při vědomí. Byl to hodně tvrdý náraz. Za krátkou dobu, kdy je v našem týmu, na nás všechny zapůsobil nejen jako jezdec, ale i jako přítel. Když se pak stane něco takového, pak je to velký emoční šok a zasahuje i mimo závodění.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.