Český jezdec týmu Petersen Motorsport / White Lightning Tomáš Enge je po vážné nehodě v 87. kole závodu v St. Pete ve stabilizovaném stavu Baycroftově lékařském centru.
Enge utrpěl vážné trauma, jehož přesný rozsah není v této chvíli znám, ale byl během záchranného procesu při vědomí a komunikoval. Přes požár, který se objevil po tvrdém nárazu do vnější zdi ve čtvrté zatáčce 1,8 míle dlouhé trati se 14 zatáčkami, nedošlo k žádným popáleninám. V průběhu noci podstoupí Enge další vyšetření v nemocnici.
Přesná příčina nehody se v tuto chvíli vyšetřuje, ale panuje přesvědčení, že příčinou nebylo mechanické selhání vozu. Enge, který startoval z pole position, jel v době nehody na prvním místě. Ferrari 430 s číslem 31 po nárazu utrpělo značné poškození na straně jezdce a to vpředu i vzadu. Na pravé straně došlo k znatelnému poškození v důsledku požáru. Na straně na straně spolujezdce je mechanické poškození menší, poškozen je také přední nárazník.
Další informace budou vydány ve chvíli, kdy budou dostupné. Tým byl v závodu klasifikován na 10. místě třídy GT2.
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „S Tomášem jsem mluvil asi v devět hodin ráno našeho času a bez problémů komunikoval. Podle prvních vyšetření má zlomená žebra, lehce natrženou plíci a zlomenou ruku. Určitým způsobem měl štěstí v neštěstí, protože se tento závod ALMS jel v rámci víkendu Indycar, takže na místě byl špičkový záchranný tým, který ho navíc zná z jeho působení v IRL. Ruku budou asi muset operovat a nyní se rozhoduje, jestli to provedou přímo v St. Pete nebo ho převezou do Indianapolis. Tomáš by chtěl být v kokpitu závodního vozu co nejdříve, ale prvořadé je, aby se plně uzdravil.“
Michael Petersen, majitel týmu: „Naše veškerá pozornost a myšlenky se v tuto chvíli upírají k Tomášovi. Všichni jsme si oddechli, že jeho stav je stabilizovaný a je při vědomí. Byl to hodně tvrdý náraz. Za krátkou dobu, kdy je v našem týmu, na nás všechny zapůsobil nejen jako jezdec, ale i jako přítel. Když se pak stane něco takového, pak je to velký emoční šok a zasahuje i mimo závodění.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.