Sezonu 2007 otevřel Biagi na Pole position

Bartels/Biagi
Bartels/Biagi, foto: DPPI / FIA GT
ar1 24. března 2007 14:49
Sdílej:

Zhuhai, kvalifikace: Thomas Biagi s vozem č.1 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 a Dirk Müller s vozem č.50 Ferrari 430 GT2 týmu AF Corse Motorola otevřeli sezonu 2007 FIA GT jejich prvním pole position.

Je to přitom jejich první Pole position ve FIA GT, i když Biagi je už šampionem z roku 2003.  Zhuhai vidělo start sezony s novým formátem kvalifikace, kdy se vozy GT účastnily patnáctiminutové kvalifikace a vozy GT2/G2 zbývající patnáctiminutovky.

Biagi bude pro letošní sezonu týmovým kolegou ve voze s loňským šampionem Michaelem Bartelsem. Biagi dokázal vzdorovat časům oběma Corvette, které bojovaly o každou setinu sekundy. Nový formát ukázal, že každých patnáct minut bude velmi extrémních. Vítězný čas 1:31.339 však už žádná Corvette nepřekonala. „Toto Pole position bylo jedním z mých cílů letošní sezony, který byl splněn,“ říká Biagi. „Závod to bude opravdu těžký a věřím, že s novým dvou hodinovým formátem vzbudí větší zájem.“

Biagi skončil v kvalifikaci jen 0,005 před druhým Mike Hezemansem (č.5 Carsport Holland Corvette C6R) a 0,025 před třetím Anthony Kumpenem (PK Carsport Corvette C5). „Automobil pracoval velmi dobře, stále jsme jeli v top 3, což je důležité pro zítřejší závod, který bude velmi vyrovnaný,“ vysvětluje Hezemans.  Jeho bývalý kolega Kumpen: „Máme jedno z nejstarších vozů, stále se s ním ale dá dosáhnout slušných výsledků. Náš tým odvedl dobrou práci přes zimu, když přestavěl cely automobil. Moc jim děkuji, protože díky jejich práci jsme nyní na třetí pozici. Doufám, že takto budeme i dál pokračovat.“

Čtvrtá pozice patřila překvapivě nováčkovi v seriálu FIA GT, kterým je stáj Scuderia Playteam Sarafree, jenž bude v šampionátu nasazovat vůz č.11 Maserati MC 12 společně s úřadujícím šampiónem Andrea Bertolinim. Na páté pozici bude na startu stát další Corvette, tentokrát týmu PSI Experience C6, kterou řídil Philipp Peter, jenž tak potvrdil letošní sílu těchto závodních vozů Corvette na čínském okruhu.

Fabio Babini s vozem č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 zajel šestý čas 1:32.304 před sedmým Karlem Wendlingerem, jenž nastupuje s vozem č. 33 Jetalliance Racing DBR9. Sedm posádek tak dosáhlo rozdílu jediné sekundy. Výsledky kvalifikace:

 

1

1

GT1

Bartels/Biagi

Maserati MC12 GT1

1:31.339

170.18

2

5

GT1

Deletraz/Hezemans

Corvette C6R

1:31.344

0.005

170.17

3

4

GT1

Kumpen/Longin

Corvette C5R

1:31.364

0.025

170.14

4

11

GT1

Bertolini/Piccini

Maserati MC12 GT1

1:31.551

0.212

169.79

5

19

GT1

Hines/Peter

Corvette C6R

1:32.113

0.774

168.75

6

23

GT1

Babini/Davies

Aston Martin DBR9

1:32.304

0.965

168.40

7

33

GT1

Wendlinger/Sharp

Aston Martin DBR9

1:32.306

0.967

168.40

8

12

GT1

Giannoccaro/Pier Guidi

Maserati MC12 GT1

1:32.433

1.094

168.17

9

2

GT1

Ramos/Montanari

Maserati MC12 GT1

1:32.565

1.226

167.93

10

7

GT1

Bouchut/Mucke

Lamborghini Murcielago

1:32.848

1.509

167.42

11

22

GT1

Mondini/Monfardini

Aston Martin DBR9

1:32.883

1.544

167.35

12

36

GT1

Lichtner-Hoyer/Lechner

Aston Martin DBR9

1:33.170

1.831

166.84

13

8

GT1

Menten/Kox

Lamborghini Murcielago

1:33.286

1.947

166.63

14

17

GT1

Kane/Cocker

Aston Martin DBR9

1:33.398

2.059

166.43

15

50

GT2

Vilander/Muller

Ferrari 430 GT2

1:35.113

3.774

163.43

16

51

GT2

Bruni/Ortelli

Ferrari 430 GT2

1:35.214

3.875

163.26

17

63

GT2

Niarchos/Kirkaldy

Ferrari 430 GT2

1:35.246

3.907

163.20

18

97

GT2

Collard/Malucelli

Porsche 997 GT3 RSR

1:35.683

4.344

162.46

19

74

GT2

Busnelli/Zani

Porsche 997 GT3 RSR

1:36.572

5.233

160.96

20

99

GT2

MacHitski/Edwards

Porsche 997 GT3 RSR

1:36.588

5.249

160.93

21

16

GT1

MacAri/Aucott

Maserati MC12 GT1

1:36.709

5.370

160.73

22

69

GT2

Ried/Basseng

Porsche 996 GT3 RSR

1:38.449

7.110

157.89

Foto: DPPI / FIAGT

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?