Zhuhai, kvalifikace: Thomas Biagi s vozem č.1 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 a Dirk Müller s vozem č.50 Ferrari 430 GT2 týmu AF Corse Motorola otevřeli sezonu 2007 FIA GT jejich prvním pole position.
Je to přitom jejich první Pole position ve FIA GT, i když Biagi je už šampionem z roku 2003. Zhuhai vidělo start sezony s novým formátem kvalifikace, kdy se vozy GT účastnily patnáctiminutové kvalifikace a vozy GT2/G2 zbývající patnáctiminutovky.
Biagi bude pro letošní sezonu týmovým kolegou ve voze s loňským šampionem Michaelem Bartelsem. Biagi dokázal vzdorovat časům oběma Corvette, které bojovaly o každou setinu sekundy. Nový formát ukázal, že každých patnáct minut bude velmi extrémních. Vítězný čas 1:31.339 však už žádná Corvette nepřekonala. „Toto Pole position bylo jedním z mých cílů letošní sezony, který byl splněn,“ říká Biagi. „Závod to bude opravdu těžký a věřím, že s novým dvou hodinovým formátem vzbudí větší zájem.“
Biagi skončil v kvalifikaci jen 0,005 před druhým Mike Hezemansem (č.5 Carsport Holland Corvette C6R) a 0,025 před třetím Anthony Kumpenem (PK Carsport Corvette C5). „Automobil pracoval velmi dobře, stále jsme jeli v top 3, což je důležité pro zítřejší závod, který bude velmi vyrovnaný,“ vysvětluje Hezemans. Jeho bývalý kolega Kumpen: „Máme jedno z nejstarších vozů, stále se s ním ale dá dosáhnout slušných výsledků. Náš tým odvedl dobrou práci přes zimu, když přestavěl cely automobil. Moc jim děkuji, protože díky jejich práci jsme nyní na třetí pozici. Doufám, že takto budeme i dál pokračovat.“
Čtvrtá pozice patřila překvapivě nováčkovi v seriálu FIA GT, kterým je stáj Scuderia Playteam Sarafree, jenž bude v šampionátu nasazovat vůz č.11 Maserati MC 12 společně s úřadujícím šampiónem Andrea Bertolinim. Na páté pozici bude na startu stát další Corvette, tentokrát týmu PSI Experience C6, kterou řídil Philipp Peter, jenž tak potvrdil letošní sílu těchto závodních vozů Corvette na čínském okruhu.
Fabio Babini s vozem č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 zajel šestý čas 1:32.304 před sedmým Karlem Wendlingerem, jenž nastupuje s vozem č. 33 Jetalliance Racing DBR9. Sedm posádek tak dosáhlo rozdílu jediné sekundy. Výsledky kvalifikace:
1
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:31.339
170.18
2
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:31.344
0.005
170.17
3
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:31.364
0.025
170.14
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:31.551
0.212
169.79
5
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:32.113
0.774
168.75
6
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:32.304
0.965
168.40
7
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:32.306
0.967
168.40
8
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:32.433
1.094
168.17
9
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:32.565
1.226
167.93
10
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:32.848
1.509
167.42
11
22
GT1
Mondini/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:32.883
1.544
167.35
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:33.170
1.831
166.84
13
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:33.286
1.947
166.63
14
17
GT1
Kane/Cocker
Aston Martin DBR9
1:33.398
2.059
166.43
15
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:35.113
3.774
163.43
16
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:35.214
3.875
163.26
17
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:35.246
3.907
163.20
18
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:35.683
4.344
162.46
19
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:36.572
5.233
160.96
20
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:36.588
5.249
160.93
21
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:36.709
5.370
160.73
22
69
GT2
Ried/Basseng
Porsche 996 GT3 RSR
1:38.449
7.110
157.89
Foto: DPPI / FIAGTPřed třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.