Zhuhai, kvalifikace: Thomas Biagi s vozem č.1 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 a Dirk Müller s vozem č.50 Ferrari 430 GT2 týmu AF Corse Motorola otevřeli sezonu 2007 FIA GT jejich prvním pole position.
Je to přitom jejich první Pole position ve FIA GT, i když Biagi je už šampionem z roku 2003. Zhuhai vidělo start sezony s novým formátem kvalifikace, kdy se vozy GT účastnily patnáctiminutové kvalifikace a vozy GT2/G2 zbývající patnáctiminutovky.
Biagi bude pro letošní sezonu týmovým kolegou ve voze s loňským šampionem Michaelem Bartelsem. Biagi dokázal vzdorovat časům oběma Corvette, které bojovaly o každou setinu sekundy. Nový formát ukázal, že každých patnáct minut bude velmi extrémních. Vítězný čas 1:31.339 však už žádná Corvette nepřekonala. „Toto Pole position bylo jedním z mých cílů letošní sezony, který byl splněn,“ říká Biagi. „Závod to bude opravdu těžký a věřím, že s novým dvou hodinovým formátem vzbudí větší zájem.“
Biagi skončil v kvalifikaci jen 0,005 před druhým Mike Hezemansem (č.5 Carsport Holland Corvette C6R) a 0,025 před třetím Anthony Kumpenem (PK Carsport Corvette C5). „Automobil pracoval velmi dobře, stále jsme jeli v top 3, což je důležité pro zítřejší závod, který bude velmi vyrovnaný,“ vysvětluje Hezemans. Jeho bývalý kolega Kumpen: „Máme jedno z nejstarších vozů, stále se s ním ale dá dosáhnout slušných výsledků. Náš tým odvedl dobrou práci přes zimu, když přestavěl cely automobil. Moc jim děkuji, protože díky jejich práci jsme nyní na třetí pozici. Doufám, že takto budeme i dál pokračovat.“
Čtvrtá pozice patřila překvapivě nováčkovi v seriálu FIA GT, kterým je stáj Scuderia Playteam Sarafree, jenž bude v šampionátu nasazovat vůz č.11 Maserati MC 12 společně s úřadujícím šampiónem Andrea Bertolinim. Na páté pozici bude na startu stát další Corvette, tentokrát týmu PSI Experience C6, kterou řídil Philipp Peter, jenž tak potvrdil letošní sílu těchto závodních vozů Corvette na čínském okruhu.
Fabio Babini s vozem č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 zajel šestý čas 1:32.304 před sedmým Karlem Wendlingerem, jenž nastupuje s vozem č. 33 Jetalliance Racing DBR9. Sedm posádek tak dosáhlo rozdílu jediné sekundy. Výsledky kvalifikace:
1
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:31.339
170.18
2
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:31.344
0.005
170.17
3
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:31.364
0.025
170.14
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:31.551
0.212
169.79
5
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:32.113
0.774
168.75
6
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:32.304
0.965
168.40
7
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:32.306
0.967
168.40
8
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:32.433
1.094
168.17
9
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:32.565
1.226
167.93
10
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:32.848
1.509
167.42
11
22
GT1
Mondini/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:32.883
1.544
167.35
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:33.170
1.831
166.84
13
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:33.286
1.947
166.63
14
17
GT1
Kane/Cocker
Aston Martin DBR9
1:33.398
2.059
166.43
15
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:35.113
3.774
163.43
16
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:35.214
3.875
163.26
17
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:35.246
3.907
163.20
18
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:35.683
4.344
162.46
19
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:36.572
5.233
160.96
20
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:36.588
5.249
160.93
21
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:36.709
5.370
160.73
22
69
GT2
Ried/Basseng
Porsche 996 GT3 RSR
1:38.449
7.110
157.89
Foto: DPPI / FIAGTMinulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?