Zhuhai, kvalifikace: Thomas Biagi s vozem č.1 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 a Dirk Müller s vozem č.50 Ferrari 430 GT2 týmu AF Corse Motorola otevřeli sezonu 2007 FIA GT jejich prvním pole position.
Je to přitom jejich první Pole position ve FIA GT, i když Biagi je už šampionem z roku 2003. Zhuhai vidělo start sezony s novým formátem kvalifikace, kdy se vozy GT účastnily patnáctiminutové kvalifikace a vozy GT2/G2 zbývající patnáctiminutovky.
Biagi bude pro letošní sezonu týmovým kolegou ve voze s loňským šampionem Michaelem Bartelsem. Biagi dokázal vzdorovat časům oběma Corvette, které bojovaly o každou setinu sekundy. Nový formát ukázal, že každých patnáct minut bude velmi extrémních. Vítězný čas 1:31.339 však už žádná Corvette nepřekonala. „Toto Pole position bylo jedním z mých cílů letošní sezony, který byl splněn,“ říká Biagi. „Závod to bude opravdu těžký a věřím, že s novým dvou hodinovým formátem vzbudí větší zájem.“
Biagi skončil v kvalifikaci jen 0,005 před druhým Mike Hezemansem (č.5 Carsport Holland Corvette C6R) a 0,025 před třetím Anthony Kumpenem (PK Carsport Corvette C5). „Automobil pracoval velmi dobře, stále jsme jeli v top 3, což je důležité pro zítřejší závod, který bude velmi vyrovnaný,“ vysvětluje Hezemans. Jeho bývalý kolega Kumpen: „Máme jedno z nejstarších vozů, stále se s ním ale dá dosáhnout slušných výsledků. Náš tým odvedl dobrou práci přes zimu, když přestavěl cely automobil. Moc jim děkuji, protože díky jejich práci jsme nyní na třetí pozici. Doufám, že takto budeme i dál pokračovat.“
Čtvrtá pozice patřila překvapivě nováčkovi v seriálu FIA GT, kterým je stáj Scuderia Playteam Sarafree, jenž bude v šampionátu nasazovat vůz č.11 Maserati MC 12 společně s úřadujícím šampiónem Andrea Bertolinim. Na páté pozici bude na startu stát další Corvette, tentokrát týmu PSI Experience C6, kterou řídil Philipp Peter, jenž tak potvrdil letošní sílu těchto závodních vozů Corvette na čínském okruhu.
Fabio Babini s vozem č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 zajel šestý čas 1:32.304 před sedmým Karlem Wendlingerem, jenž nastupuje s vozem č. 33 Jetalliance Racing DBR9. Sedm posádek tak dosáhlo rozdílu jediné sekundy. Výsledky kvalifikace:
1
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:31.339
170.18
2
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:31.344
0.005
170.17
3
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:31.364
0.025
170.14
4
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:31.551
0.212
169.79
5
19
GT1
Hines/Peter
Corvette C6R
1:32.113
0.774
168.75
6
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:32.304
0.965
168.40
7
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:32.306
0.967
168.40
8
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:32.433
1.094
168.17
9
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:32.565
1.226
167.93
10
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:32.848
1.509
167.42
11
22
GT1
Mondini/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:32.883
1.544
167.35
12
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:33.170
1.831
166.84
13
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
1:33.286
1.947
166.63
14
17
GT1
Kane/Cocker
Aston Martin DBR9
1:33.398
2.059
166.43
15
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:35.113
3.774
163.43
16
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:35.214
3.875
163.26
17
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:35.246
3.907
163.20
18
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:35.683
4.344
162.46
19
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:36.572
5.233
160.96
20
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:36.588
5.249
160.93
21
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:36.709
5.370
160.73
22
69
GT2
Ried/Basseng
Porsche 996 GT3 RSR
1:38.449
7.110
157.89
Foto: DPPI / FIAGTV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.