Sezonu 2007 otevřel Biagi na Pole position

Bartels/Biagi
Bartels/Biagi, foto: DPPI / FIA GT
ar1 24. března 2007 14:49
Sdílej:

Zhuhai, kvalifikace: Thomas Biagi s vozem č.1 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 a Dirk Müller s vozem č.50 Ferrari 430 GT2 týmu AF Corse Motorola otevřeli sezonu 2007 FIA GT jejich prvním pole position.

Je to přitom jejich první Pole position ve FIA GT, i když Biagi je už šampionem z roku 2003.  Zhuhai vidělo start sezony s novým formátem kvalifikace, kdy se vozy GT účastnily patnáctiminutové kvalifikace a vozy GT2/G2 zbývající patnáctiminutovky.

Biagi bude pro letošní sezonu týmovým kolegou ve voze s loňským šampionem Michaelem Bartelsem. Biagi dokázal vzdorovat časům oběma Corvette, které bojovaly o každou setinu sekundy. Nový formát ukázal, že každých patnáct minut bude velmi extrémních. Vítězný čas 1:31.339 však už žádná Corvette nepřekonala. „Toto Pole position bylo jedním z mých cílů letošní sezony, který byl splněn,“ říká Biagi. „Závod to bude opravdu těžký a věřím, že s novým dvou hodinovým formátem vzbudí větší zájem.“

Biagi skončil v kvalifikaci jen 0,005 před druhým Mike Hezemansem (č.5 Carsport Holland Corvette C6R) a 0,025 před třetím Anthony Kumpenem (PK Carsport Corvette C5). „Automobil pracoval velmi dobře, stále jsme jeli v top 3, což je důležité pro zítřejší závod, který bude velmi vyrovnaný,“ vysvětluje Hezemans.  Jeho bývalý kolega Kumpen: „Máme jedno z nejstarších vozů, stále se s ním ale dá dosáhnout slušných výsledků. Náš tým odvedl dobrou práci přes zimu, když přestavěl cely automobil. Moc jim děkuji, protože díky jejich práci jsme nyní na třetí pozici. Doufám, že takto budeme i dál pokračovat.“

Čtvrtá pozice patřila překvapivě nováčkovi v seriálu FIA GT, kterým je stáj Scuderia Playteam Sarafree, jenž bude v šampionátu nasazovat vůz č.11 Maserati MC 12 společně s úřadujícím šampiónem Andrea Bertolinim. Na páté pozici bude na startu stát další Corvette, tentokrát týmu PSI Experience C6, kterou řídil Philipp Peter, jenž tak potvrdil letošní sílu těchto závodních vozů Corvette na čínském okruhu.

Fabio Babini s vozem č. 23 Aston Martin Racing BMS DBR9 zajel šestý čas 1:32.304 před sedmým Karlem Wendlingerem, jenž nastupuje s vozem č. 33 Jetalliance Racing DBR9. Sedm posádek tak dosáhlo rozdílu jediné sekundy. Výsledky kvalifikace:

 

1

1

GT1

Bartels/Biagi

Maserati MC12 GT1

1:31.339

170.18

2

5

GT1

Deletraz/Hezemans

Corvette C6R

1:31.344

0.005

170.17

3

4

GT1

Kumpen/Longin

Corvette C5R

1:31.364

0.025

170.14

4

11

GT1

Bertolini/Piccini

Maserati MC12 GT1

1:31.551

0.212

169.79

5

19

GT1

Hines/Peter

Corvette C6R

1:32.113

0.774

168.75

6

23

GT1

Babini/Davies

Aston Martin DBR9

1:32.304

0.965

168.40

7

33

GT1

Wendlinger/Sharp

Aston Martin DBR9

1:32.306

0.967

168.40

8

12

GT1

Giannoccaro/Pier Guidi

Maserati MC12 GT1

1:32.433

1.094

168.17

9

2

GT1

Ramos/Montanari

Maserati MC12 GT1

1:32.565

1.226

167.93

10

7

GT1

Bouchut/Mucke

Lamborghini Murcielago

1:32.848

1.509

167.42

11

22

GT1

Mondini/Monfardini

Aston Martin DBR9

1:32.883

1.544

167.35

12

36

GT1

Lichtner-Hoyer/Lechner

Aston Martin DBR9

1:33.170

1.831

166.84

13

8

GT1

Menten/Kox

Lamborghini Murcielago

1:33.286

1.947

166.63

14

17

GT1

Kane/Cocker

Aston Martin DBR9

1:33.398

2.059

166.43

15

50

GT2

Vilander/Muller

Ferrari 430 GT2

1:35.113

3.774

163.43

16

51

GT2

Bruni/Ortelli

Ferrari 430 GT2

1:35.214

3.875

163.26

17

63

GT2

Niarchos/Kirkaldy

Ferrari 430 GT2

1:35.246

3.907

163.20

18

97

GT2

Collard/Malucelli

Porsche 997 GT3 RSR

1:35.683

4.344

162.46

19

74

GT2

Busnelli/Zani

Porsche 997 GT3 RSR

1:36.572

5.233

160.96

20

99

GT2

MacHitski/Edwards

Porsche 997 GT3 RSR

1:36.588

5.249

160.93

21

16

GT1

MacAri/Aucott

Maserati MC12 GT1

1:36.709

5.370

160.73

22

69

GT2

Ried/Basseng

Porsche 996 GT3 RSR

1:38.449

7.110

157.89

Foto: DPPI / FIAGT

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.