Jarek Janiš si v Sebringu ve dvanáctihodinovém závodu poprvé vyzkouší vůz Spyker Squadron, ve kterém se bude střídat s holandským jezdcem Peterem Koxem.
Tým Spyker Squadron přes zimu vložil velké úsilí do vylepšení vozu a model 2006 dostal nové zavěšení kol a zadní křídlo. Vůz byl úspěšně testován na evropských tratích a v Sebringu chce zužitkovat zkušenosti z minulých let, na americké trati startuje od roku 2002.
Janiš se stal továrním jezdcem Spykeru pro celou sezonu 2007. Sebring bude zároveň jeho prvním závodem v letošní sezoně a mladý český jezdec odletěl do USA po intenzivním tréninkovém soustředění v rakouských Alpách, kde se všichni jezdce BPA Sport marketing připravovali pod vedením Jaromir Jiříka na novou sezonu.
Český jezdec se bude ve voze střídat se zkušeným Holanďanem Peterem Koxem. Pro Janiše s Koxem to nebude první setkání, společně absolvovali v roce 2005 dva závody Le Mans Series za český tým MenX, společně s Robertem Perglem vyhráli třídu GT1 v 1000 km Silverstone.
Oficiální program v Sebringu začal v pondělí testy, samotný závod startuje v sobotu v 10 místního času.
Jarek Janiš: „Cítím se připravený na sezonu a mám hlad po závodění. Je skvělé být součástí tak ambiciózního projektu, jaký má Spyker a jsem připravený jim maximálně pomoci. Ještě jsem neměl možnost s týmem pracovat, ale jsem si jistý, že rychle do něj zapadnu. Petera znám velmi dobře, je to velmi příjemný člověk, excelentní jezdce a skvělý týmový hráč, takže se těším na naši obnovenou spolupráci. V Sebringu se budu muset naučit dlouhou verzi okruhu. Před dvěma lety jsem tam testoval vůz champcar s týmem Forsythe, ale to jsme jezdili na krátké verzi. Každopádně mám alespoň představu o charakteru trati. Náš tréninkový kemp v Alpách bych skvělý, užili jsme si spoustu zábavy a měl jsem možnost hodně pracovat na fyzické kondici. To během sezony není snadné, takže zimní trénink je důležitý pro celou sezonu.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Ilustrační foto: DPPI / FIA GT
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?