Jarek Janiš si v Sebringu ve dvanáctihodinovém závodu poprvé vyzkouší vůz Spyker Squadron, ve kterém se bude střídat s holandským jezdcem Peterem Koxem.
Tým Spyker Squadron přes zimu vložil velké úsilí do vylepšení vozu a model 2006 dostal nové zavěšení kol a zadní křídlo. Vůz byl úspěšně testován na evropských tratích a v Sebringu chce zužitkovat zkušenosti z minulých let, na americké trati startuje od roku 2002.
Janiš se stal továrním jezdcem Spykeru pro celou sezonu 2007. Sebring bude zároveň jeho prvním závodem v letošní sezoně a mladý český jezdec odletěl do USA po intenzivním tréninkovém soustředění v rakouských Alpách, kde se všichni jezdce BPA Sport marketing připravovali pod vedením Jaromir Jiříka na novou sezonu.
Český jezdec se bude ve voze střídat se zkušeným Holanďanem Peterem Koxem. Pro Janiše s Koxem to nebude první setkání, společně absolvovali v roce 2005 dva závody Le Mans Series za český tým MenX, společně s Robertem Perglem vyhráli třídu GT1 v 1000 km Silverstone.
Oficiální program v Sebringu začal v pondělí testy, samotný závod startuje v sobotu v 10 místního času.
Jarek Janiš: „Cítím se připravený na sezonu a mám hlad po závodění. Je skvělé být součástí tak ambiciózního projektu, jaký má Spyker a jsem připravený jim maximálně pomoci. Ještě jsem neměl možnost s týmem pracovat, ale jsem si jistý, že rychle do něj zapadnu. Petera znám velmi dobře, je to velmi příjemný člověk, excelentní jezdce a skvělý týmový hráč, takže se těším na naši obnovenou spolupráci. V Sebringu se budu muset naučit dlouhou verzi okruhu. Před dvěma lety jsem tam testoval vůz champcar s týmem Forsythe, ale to jsme jezdili na krátké verzi. Každopádně mám alespoň představu o charakteru trati. Náš tréninkový kemp v Alpách bych skvělý, užili jsme si spoustu zábavy a měl jsem možnost hodně pracovat na fyzické kondici. To během sezony není snadné, takže zimní trénink je důležitý pro celou sezonu.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Ilustrační foto: DPPI / FIA GT
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.