Ferrari F430 GT v Sebringu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Petersen Motorsports
Martin Hájek 15. března 2007 11:58
Sdílej:

Michael Petersen, majitel týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing (Las Vegas, Nev.) dnes vzdával poctu, když jeho tým v Severní Americe debutoval s velmi dobrými výsledky v novém týmovém vozu Ferrari F430 GT.

Peterson byl tím prvním, kdo vyjel zde na Sebring International Raceway zpoza pit lany a obkroužil něco kolem 10 kol k premierovému MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/michelin No. 31.

Zatímco tento tým - dvojtý vítěz 24 hodin LeMans své třídy - měl za sebou již první cvičné jízdy v privátním zařízení Ferrari ve Fioranu, dnešní téměř čtyř hodinová zkušební jízda na okruhu dlouhém 3,7 mil, byla prvním skutečným testováním tohoto vozu. Šéfové týmu byly opravdu potěšeni s prvním testovacím dnem. Oficiální trénink pro 55. ročník závodu Mobil 1 Twelve Hours of Sebring nebude dříve než ve středu, ale tým pod vedením Dalea Whita bude mít testovací dny  celé pondělí a úterý, aby se mohl dobře připravit na závod, který se jede 17. března.

Petersen, kvalifikovaný  jezdec, který letos skončil na Euromilhoes Dakar 2007 celkově 23., předal tento italský kousek týmovým jezdcům Timu Bergmeisterovi (Langenfeld, Německo) a Tomáši Engemu (český rodák, současně žijící v Monaku). Dle inženýra Michelinu Briana Monproda se Bergmeister a Enge dali do práce, aby zjistili vhodné nastavení vozu pro teplé a slunečné floridské dny, kdy se teplota vzduchu pohybuje okolo 31oC a trati okolo 40o C. Každý ze tří jezdců se dostane za volant minimálně dva krát. Rezervní jezdec Memo Gidley (Novato, Kalif.) pojede své první kolo s tímto strojem, který má motor usazen na středu, tuto středu. Také se ale objeví 12. března v sesterském vozu Corsa Motorsport/White Lightning Racing s číslem 32. EquiWest/Michelin F430, vlastněn Stevem Pruittem, bude řízen testovacími jezdci Ferrari Mauriziem Medianim (Reggio Emilia, Italie) a Rui Aguasem (Porto, Portugalsko)  a mladou hvězdou Jose Mariou Lopezem (Cordoba, Argentina).

Ačkoliv rychlost dnes nebyla hlavním cílem, tým zajel čas blížící se času v kvalifikaci v roce 2006. Vítězný tým jezdeckého šampionátu American LeMans Série GT2 v roce 2005 a 2006 byl nejvíce povzbuzovaný pohodou, ve které rychlost přišla  a jak pneumatiky Michelin posloužili i přes mimořádně dlouhé stinty. Ve skutečnosti, navzdory horku byl tým schopný zdvojnásobit stint pneumatik – a testovat je dvakrát tak dlouho, než by pravděpodobně bylo požadováno, aby jeli v závodě – bez patrné ztráty v čase na kolo.

Citace: Michael Petersen, majitel: „Byl jsem více nervózní tady z toho (první testování tohoto auta), než na závodech v Dakaru. Ferrari je opravdu impozantní stroj. Řídí se skvěle, přesně tak jak chcete. Nechci nějak prosazovat vůz, či sebe, ale můžete celkem snadno říci, jak rychlý vůz byl. Dokonce již po prvním dnu, si myslím že máme opravdu rychlé auto.“

Dale White, účastník/manager týmu: „ Všechno šlo dle plánu. Dnes jsme ještě nechtěli auto tak tvrdě tlačit. Bylo pro nás důležitější zajet kolo, získat potřebné údaje, které použijeme dále v týdnu a hlavně na závodě. Budeme přemýšlet o tom, co jsme dnes zjístili a dáme to dohromady s ostatními informacemi v neděli a dáme se do toho s oběma auty v pondělí. Sebring je dlouhý týden a mnoho se může přihodit. Zde je opravdu velmi snadné si vyzkoušet vlastní schopnosti a to i mimo soupeření. Prostě si zde zajede tolik kol, kolik můžete, anebo jak nejrychleji můžete. Jde nám to výborně dle plánu a já jsem velmi potěšen s výsledky z prvního dne.  S Ferrari se pracuje skvěle a pneumatiky Michelin předčily naše očekávání. Víme, že máme stále ještě mnoho práce, ale tento první den nás opravdu povzbudil.“

Tomáš Enge, jezdec č. 31: „ Myslím, že dnešek byl dobrý. Byl to pro všechny první den, kdy mohli jet poprvé s tímto autem. Máme celkem těžké podmínky, protože je poměrně velké horko a my jezdíme skoro celý den bez žádných velkých problémů. Myslím, že to až do teď vypadá opravdu dobře, ale nerad bych příliš mnoho nadchl už teď. "(porovnávajíce Ferrari třídy GT2 s vozem třídy GT1, které řídil v roce 2006): „ Hned jak vyjede z pitu, cítíte ten rozdíl. Je to ta síla. S tímto autem můžete brzdit dokonce později než s autem třídy GT1, a to protože nepřenášíte tolik rychlosti na startovní/cílové rovince. Rychlostní bod je podobný, jedná se pouze o rozdíl v síle. Jinak s tímto autem se manipuluje celkem dobře i přes rychlé i pomalé zatáčky, a dále tam nejsou žádné velké rozdíly mezi tímto vozem a vozem GT1."   Závod Mobil 1 Twelve Hours of Sebring bude v přímém přenosu na kanálu SPEED Channel od 9:30 (ET) 17. března. Časy a pořadí bude možné sledovat na www.AmericanLeMans.com. Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Peterson Motorsport

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.