Úspěšnou premiéru ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně zažil Tomáš Enge, který s prototypem Riley&Scott týmu Samax Motorsport dojel na šestém místě absolutního pořadí.
Jan Charouz neměl při svém debutu s Porsche GT3 týmu Farnbacher tolik štěstí a po nehodě týmového kolegy závod nedokončil.
Půldruhé hodině po sobotním poledni floridského času odstartoval čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně. Za volantem vozu číslo 7 seděl Enge, který po problémech v kvalifikaci startoval až jako poslední prototyp z 28. místa. Jízdu zahájil hodně dravě a rychle předjížděl své soupeře, po dvou hodinách předával vůz v kontaktu s první desítkou. Nadějný začátek přibrzdila kolize Chrise Festy s jiným vozem, která si vyžádala výměnu přídě. Po dlouhé hodiny pak Engeho posádka držela stabilní odstup pěti až šesti kol na lídra závodu. Ten byl hodně dramatický se spoustou kolizí, v polovině musel být dokonce na chvíli přerušen. Chris Pallis totiž ztratil kontrolu nad svým Porsche a poničil svodidla v první zatáčce natolik, že muselo dojít k jejich opravě.
Enge a jeho kolegové se v dalším průběhu závodu posouvali vpřed, dlouhou dobu jezdili na pátém místě. Hodinu a půl před koncem ovšem zamířil Roger Yasukawa s poškozenou převodovkou do boxů. Kvůli opravě klesli na sedmé místo, Enge byl následně poslán na trať s jasným cílem – pokusit se vylepšit konečné umístění. V napínavém souboji se mu podařilo dojet a předjet vůz č. 77 a protnul cílovou pásku na šestém místě.
Zatímco Enge bojoval za volantem prototypu, Jan Charouz usedal do GT vozu Porsche. Jeho posádka se pohybovala v první desítce a Charouz si i přes první start v Daytoně nezadal se zkušenějšími jezdci. Ve voze absolvoval přibližně dvakrát dvě hodiny, když druhou dvouhodinovku rozdělilo již zmíněné přerušení závodu. Dalšího stintu se již bohužel nedočkal, když jen pár kol před střídáním v sedm ráno jeho kolega havaroval a vůz dále nemohl pokračovat.
Tomáš Enge: „Závod jsem si hodně užil a hlavně po startu jsem se bavil. Během dvou hodin jsem se dostal z 28. místa do desítky, pořád jsem někoho předjížděl. Škoda, že jsme hned v první čtvrtině ztratili opravou vozu po kontaktu Chrise s jiným vozem asi pět kol, protože náš odstup na čelo se pak po většinu závodu držel na stejné úrovni. Samotný závěr byl hodně hektický, po problémech s převodovkou mě tým posadil do auta s tím, že mám jet naplno a pokusit se dostat aspoň na šesté místo. Většina aut už jela na jistotu na dojetí, zatímco já jsem naháněl vůz číslo 77 a oba jsme se rázně proplétali mezi ostatními. Nakonec se mi ho podařilo předjet a šesté místo hodnotím jako úspěch. Mí kolegové neměli s vytrvalostními závody velké zkušenosti a za daných okolností jsme si vedli dobře. Dvakrát silně pršelo a podmínky byly hodně špatné, ale zvládli jsme to. Dnešní závod byl pro mě i novou zkušeností, na rozdíl od Le Mans jsem jel s vozem, který byl v nejsilnější skupině a pokud si dobře vzpomínám, tak mě za celý závod nikdo nepředjel.“
Jan Charouz: „V tuto chvíli jsem hlavně rozmrzelý, že jsme nedokončili závod. Ráno jsem už byl připravený v boxech na usednutí do vozu, když došlo k nehodě. Na druhou stranu tento týden přinesl zajímavé zážitky a zkušenosti. Se svým výkonem jsem spokojený, dařilo se mi jezdit vyrovnané a srovnatelné časy. Provoz na trati byl hodně hustý, bylo to náročné na koncentraci.“ BPA sport marketing, a.s.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.