24h Daytona: Enge s 6. pozicí spokojený

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
Martin Hájek 29. ledna 2007 10:10
Sdílej:

Úspěšnou premiéru ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně zažil Tomáš Enge, který s prototypem Riley&Scott týmu Samax Motorsport dojel na šestém místě absolutního pořadí.

Jan Charouz neměl při svém debutu s Porsche GT3 týmu Farnbacher tolik štěstí a po nehodě týmového kolegy závod nedokončil.

Půldruhé hodině po sobotním poledni floridského času odstartoval čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně. Za volantem vozu číslo 7 seděl Enge, který po problémech v kvalifikaci startoval až jako poslední prototyp z 28. místa. Jízdu zahájil hodně dravě a rychle předjížděl své soupeře, po dvou hodinách předával vůz v kontaktu s první desítkou. Nadějný začátek přibrzdila kolize Chrise Festy s jiným vozem, která si vyžádala výměnu přídě. Po dlouhé hodiny pak Engeho posádka držela stabilní odstup pěti až šesti kol na lídra závodu. Ten byl hodně dramatický se spoustou kolizí, v polovině musel být dokonce na chvíli přerušen. Chris Pallis totiž ztratil kontrolu nad svým Porsche a poničil svodidla v první zatáčce natolik, že muselo dojít k jejich opravě.

Enge a jeho kolegové se v dalším průběhu závodu posouvali vpřed, dlouhou dobu jezdili na pátém místě. Hodinu a půl před koncem ovšem zamířil Roger Yasukawa s poškozenou převodovkou do boxů. Kvůli opravě klesli na sedmé místo, Enge byl následně poslán na trať s jasným cílem – pokusit se vylepšit konečné umístění. V napínavém souboji se mu podařilo dojet a předjet vůz č. 77 a protnul cílovou pásku na šestém místě.

Zatímco Enge bojoval za volantem prototypu, Jan Charouz usedal do GT vozu Porsche. Jeho posádka se pohybovala v první desítce a Charouz si i přes první start v Daytoně nezadal se zkušenějšími jezdci. Ve voze absolvoval přibližně dvakrát dvě hodiny, když druhou dvouhodinovku rozdělilo již zmíněné přerušení závodu. Dalšího stintu se již bohužel nedočkal, když jen pár kol před střídáním v sedm ráno jeho kolega havaroval a vůz dále nemohl pokračovat.

Tomáš Enge: „Závod jsem si hodně užil a hlavně po startu jsem se bavil. Během dvou hodin jsem se dostal z 28. místa do desítky, pořád jsem někoho předjížděl. Škoda, že jsme hned v první čtvrtině ztratili opravou vozu po kontaktu Chrise s jiným vozem asi pět kol, protože náš odstup na čelo se pak po většinu závodu držel na stejné úrovni. Samotný závěr byl hodně hektický, po problémech s převodovkou mě tým posadil do auta s tím, že mám jet naplno a pokusit se dostat aspoň na šesté místo. Většina aut už jela na jistotu na dojetí, zatímco já jsem naháněl vůz číslo 77 a oba jsme se rázně proplétali mezi ostatními. Nakonec se mi ho podařilo předjet a šesté místo hodnotím jako úspěch. Mí kolegové neměli s vytrvalostními závody velké zkušenosti a za daných okolností jsme si vedli dobře. Dvakrát silně pršelo a podmínky byly hodně špatné, ale zvládli jsme to. Dnešní závod byl pro mě i novou zkušeností, na rozdíl od Le Mans jsem jel s vozem, který byl v nejsilnější skupině a pokud si dobře vzpomínám, tak mě za celý závod nikdo nepředjel.“

Jan Charouz: „V tuto chvíli jsem hlavně rozmrzelý, že jsme nedokončili závod. Ráno jsem už byl připravený v boxech na usednutí do vozu, když došlo k nehodě. Na druhou stranu tento týden přinesl zajímavé zážitky a zkušenosti. Se svým výkonem jsem spokojený, dařilo se mi jezdit vyrovnané a srovnatelné časy. Provoz na trati byl hodně hustý, bylo to náročné na koncentraci.“ BPA sport marketing, a.s.

Foto: IndyCar Media

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.