Český jezdec Tomáš Enge rozšíří svoji sbírku startů v nejznámějších vytrvalostních závodech o start ve 24 hodin Daytony, kde se jede poslední lednový víkend.
V barvách týmu Samax Motorsport usedne do prototypu Riley&Scott MK XI.
Závody v Daytoně lákají jezdeckou špičku ze všech amerických sérií a v nadcházejícím podniku se představí i Enge. Ten poprvé ochutnal jízdu s prototypem týmu Samax Motorsport minulý týden na dráze Homestead-Miami, kde si vedl velmi dobře. Následná jednání měla rychlý průběh a Engeho manažer Antonín Charouz se s týmem dohodnul je jezdcově startu. Ještě před závodem čeká Engeho další testování, které se odehraje hned na počátku ledna.
Tomáš Enge: „Už po testu jsem říkal, že Daytona mi chybí ve sbírce prestižních čtyřiadvacetihodinových závodů a rád bych ji tam přidal. Nyní se mi toto přání podaří splnit. O konkrétních cílech v tuto chvíli nechci mluvit, protože ještě nejsou uzavřeny posádky obou vozů a více budeme vědět až po testech v prvním lednovém týdnu.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Samax měl o Tomáše zájem a po testu v Homestead-Miami jsme se dokázali s týmem rychle dohodnout. GrandAm je sice pro Tomáše nová série, ale americké závody zná a věřím, že potvrdí své dobré jméno. V tuto chvíli jsme dohodnuti pouze na Daytoně, ale v závislosti na jeho dalším programu v příští sezoně nejsou vyloučeny i další starty.“BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?