100. podnik v historii šampionátu FIA GT na francouzském okruhu vyhrála posádka vozu Vitaphone Maserati s Thomasem Biagim a Jamie Daviesem. Ale jak?
Za nimi v cíli dojela posádka Race Alliance a třetí Phoenix Aston Martin DBR9. Ale kde skončil Jarek Janiš se Saschou Bertem, když po celý víkend a i do konce prvního stintu měli závod plně pod kontrolou? Zde je vysvětlení...
Jarek Janis předvedl v Dijonu fantasticky jezdecky výkon, o zasloužený triumf ho však připravilo sestřelení Thomasem Biagim. Po strhující stíhací jízdě se propracoval na čtvrté místo.
Nedělní závod FIA GT v Dijonu měl po předchozích trénincích jasného favorita, kterým byl vůz Saleen S7R týmu Zakspeed pilotovaný Janišem a Saschou Bertem. Závod rozjížděl český jezdec, který byl nejrychlejší v trénincích i kvalifikaci, rovněž úvod závodu byl plně v jeho rezii. První místo držel s přehledem, jenže těsně před plánovanou zastávkou v boxech došlo k pohromě. V té době o kolo zpét jedoucí Biagi zezadu strčil do Saleenu, který po dvojím kontaktu skončil v kačírku. To znamenalo značnou časovou ztrátu.
Prostředni stint odjel Bert, který z boxu vyjel na osmém miste a v průběhu hodiny si o jednu příčku polepšil. Janis se do vozu vrátil zdravě nabuzený na zbývající hodinu, během které předvedl nebývalou stíhací jízdu. Jeho časy na kolo neměly ani zdaleka konkurenci, postupně se prokousal až na čtvrté místo. Cílem projel těsně za třetím Andreou Piccinim.
Jarek Janiš: "Jsem hrozně naštvaný, protože jsme byli tento víkend jasně nejrychlejší. Nechápu, co Biagi dělal, v tu chvíli byl o kolo zpět a podle toho se mel chovat. V jeho případě přitom nejde o podobný incident letos poprvé. Až do té chvíle jsme měli závod plně pod kontrolou. Závěrečný stint jsem jel na ostří nože a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů. Škoda, že závod nebyl o pár kol delší, další dva soupeře jsem měl na dosah." V Kategorii GT 2 si vavříny zajistila posádka Melo / Bobbi s vozem Ferrari 430 GT2.
P
Č
Posádka
Vůz
Čas
Kola
Odstup
PR
1
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
2:55:10.533
132
171.80
2
33
GT1
Peter/Wendlinger
Aston Martin DBR9
2:55:30.466
132
19.933
171.48
3
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
2:55:34.155
132
23.622
171.42
4
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
2:55:34.287
132
23.754
171.41
5
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
2:55:57.997
132
47.464
171.03
6
23
GT1
Babini/Pescatori
Aston Martin DBR9
2:56:06.554
132
56.021
170.89
7
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2:56:00.005
131
1 Kolo
169.70
8
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
2:55:35.407
127
5 Kol
164.90
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
2:56:07.081
127
5 Kol
164.41
10
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
2:55:25.045
125
7 Kol
162.47
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:55:50.008
125
7 Kol
162.08
12
66
GT2
Felbermayr Jr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:16.969
123
9 Kol
159.08
13
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:21.306
123
9 Kol
159.02
14
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
2:56:14.472
122
10 Kol
157.82
15
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:55:10.596
118
14 Kol
153.58
16
69
GT2
Ried/Felbermayr
Porsche 996 GT3 RS
2:56:30.206
118
14 Kol
152.42
17
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
2:55:58.382
116
16 Kol
150.29
Neklasifikováni
--
4
GT1
Kumpen/Longin/Hezemans
Corvette C6R
17:01.138
13
D.N.F.
174.15
--
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
25:49.370
19
D.N.F.
167.75
--
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
38:27.357
28
D.N.F.
166.00
--
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
2:42:12.123
78
D.N.F.
109.64
--
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
14:36.236
11
D.N.F.
171.73
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.