100. podnik v historii šampionátu FIA GT na francouzském okruhu vyhrála posádka vozu Vitaphone Maserati s Thomasem Biagim a Jamie Daviesem. Ale jak?
Za nimi v cíli dojela posádka Race Alliance a třetí Phoenix Aston Martin DBR9. Ale kde skončil Jarek Janiš se Saschou Bertem, když po celý víkend a i do konce prvního stintu měli závod plně pod kontrolou? Zde je vysvětlení...
Jarek Janis předvedl v Dijonu fantasticky jezdecky výkon, o zasloužený triumf ho však připravilo sestřelení Thomasem Biagim. Po strhující stíhací jízdě se propracoval na čtvrté místo.
Nedělní závod FIA GT v Dijonu měl po předchozích trénincích jasného favorita, kterým byl vůz Saleen S7R týmu Zakspeed pilotovaný Janišem a Saschou Bertem. Závod rozjížděl český jezdec, který byl nejrychlejší v trénincích i kvalifikaci, rovněž úvod závodu byl plně v jeho rezii. První místo držel s přehledem, jenže těsně před plánovanou zastávkou v boxech došlo k pohromě. V té době o kolo zpét jedoucí Biagi zezadu strčil do Saleenu, který po dvojím kontaktu skončil v kačírku. To znamenalo značnou časovou ztrátu.
Prostředni stint odjel Bert, který z boxu vyjel na osmém miste a v průběhu hodiny si o jednu příčku polepšil. Janis se do vozu vrátil zdravě nabuzený na zbývající hodinu, během které předvedl nebývalou stíhací jízdu. Jeho časy na kolo neměly ani zdaleka konkurenci, postupně se prokousal až na čtvrté místo. Cílem projel těsně za třetím Andreou Piccinim.
Jarek Janiš: "Jsem hrozně naštvaný, protože jsme byli tento víkend jasně nejrychlejší. Nechápu, co Biagi dělal, v tu chvíli byl o kolo zpět a podle toho se mel chovat. V jeho případě přitom nejde o podobný incident letos poprvé. Až do té chvíle jsme měli závod plně pod kontrolou. Závěrečný stint jsem jel na ostří nože a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů. Škoda, že závod nebyl o pár kol delší, další dva soupeře jsem měl na dosah." V Kategorii GT 2 si vavříny zajistila posádka Melo / Bobbi s vozem Ferrari 430 GT2. Výsledky závodu - Dijon:
P
Č
Posádka
Vůz
Čas
Kola
Odstup
PR
1
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
2:55:10.533
132
171.80
2
33
GT1
Peter/Wendlinger
Aston Martin DBR9
2:55:30.466
132
19.933
171.48
3
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
2:55:34.155
132
23.622
171.42
4
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
2:55:34.287
132
23.754
171.41
5
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
2:55:57.997
132
47.464
171.03
6
23
GT1
Babini/Pescatori
Aston Martin DBR9
2:56:06.554
132
56.021
170.89
7
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2:56:00.005
131
1 Kolo
169.70
8
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
2:55:35.407
127
5 Kol
164.90
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
2:56:07.081
127
5 Kol
164.41
10
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
2:55:25.045
125
7 Kol
162.47
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:55:50.008
125
7 Kol
162.08
12
66
GT2
Felbermayr Jr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:16.969
123
9 Kol
159.08
13
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:21.306
123
9 Kol
159.02
14
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
2:56:14.472
122
10 Kol
157.82
15
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:55:10.596
118
14 Kol
153.58
16
69
GT2
Ried/Felbermayr
Porsche 996 GT3 RS
2:56:30.206
118
14 Kol
152.42
17
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
2:55:58.382
116
16 Kol
150.29
Neklasifikováni
--
4
GT1
Kumpen/Longin/Hezemans
Corvette C6R
17:01.138
13
D.N.F.
174.15
--
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
25:49.370
19
D.N.F.
167.75
--
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
38:27.357
28
D.N.F.
166.00
--
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
2:42:12.123
78
D.N.F.
109.64
--
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
14:36.236
11
D.N.F.
171.73
Foto: annimages.comJako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.