100. podnik v historii šampionátu FIA GT na francouzském okruhu vyhrála posádka vozu Vitaphone Maserati s Thomasem Biagim a Jamie Daviesem. Ale jak?
Za nimi v cíli dojela posádka Race Alliance a třetí Phoenix Aston Martin DBR9. Ale kde skončil Jarek Janiš se Saschou Bertem, když po celý víkend a i do konce prvního stintu měli závod plně pod kontrolou? Zde je vysvětlení...
Jarek Janis předvedl v Dijonu fantasticky jezdecky výkon, o zasloužený triumf ho však připravilo sestřelení Thomasem Biagim. Po strhující stíhací jízdě se propracoval na čtvrté místo.
Nedělní závod FIA GT v Dijonu měl po předchozích trénincích jasného favorita, kterým byl vůz Saleen S7R týmu Zakspeed pilotovaný Janišem a Saschou Bertem. Závod rozjížděl český jezdec, který byl nejrychlejší v trénincích i kvalifikaci, rovněž úvod závodu byl plně v jeho rezii. První místo držel s přehledem, jenže těsně před plánovanou zastávkou v boxech došlo k pohromě. V té době o kolo zpét jedoucí Biagi zezadu strčil do Saleenu, který po dvojím kontaktu skončil v kačírku. To znamenalo značnou časovou ztrátu.
Prostředni stint odjel Bert, který z boxu vyjel na osmém miste a v průběhu hodiny si o jednu příčku polepšil. Janis se do vozu vrátil zdravě nabuzený na zbývající hodinu, během které předvedl nebývalou stíhací jízdu. Jeho časy na kolo neměly ani zdaleka konkurenci, postupně se prokousal až na čtvrté místo. Cílem projel těsně za třetím Andreou Piccinim.
Jarek Janiš: "Jsem hrozně naštvaný, protože jsme byli tento víkend jasně nejrychlejší. Nechápu, co Biagi dělal, v tu chvíli byl o kolo zpět a podle toho se mel chovat. V jeho případě přitom nejde o podobný incident letos poprvé. Až do té chvíle jsme měli závod plně pod kontrolou. Závěrečný stint jsem jel na ostří nože a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů. Škoda, že závod nebyl o pár kol delší, další dva soupeře jsem měl na dosah." V Kategorii GT 2 si vavříny zajistila posádka Melo / Bobbi s vozem Ferrari 430 GT2. Výsledky závodu - Dijon:
P
Č
Posádka
Vůz
Čas
Kola
Odstup
PR
1
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
2:55:10.533
132
171.80
2
33
GT1
Peter/Wendlinger
Aston Martin DBR9
2:55:30.466
132
19.933
171.48
3
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
2:55:34.155
132
23.622
171.42
4
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
2:55:34.287
132
23.754
171.41
5
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
2:55:57.997
132
47.464
171.03
6
23
GT1
Babini/Pescatori
Aston Martin DBR9
2:56:06.554
132
56.021
170.89
7
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2:56:00.005
131
1 Kolo
169.70
8
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
2:55:35.407
127
5 Kol
164.90
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
2:56:07.081
127
5 Kol
164.41
10
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
2:55:25.045
125
7 Kol
162.47
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:55:50.008
125
7 Kol
162.08
12
66
GT2
Felbermayr Jr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:16.969
123
9 Kol
159.08
13
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:21.306
123
9 Kol
159.02
14
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
2:56:14.472
122
10 Kol
157.82
15
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:55:10.596
118
14 Kol
153.58
16
69
GT2
Ried/Felbermayr
Porsche 996 GT3 RS
2:56:30.206
118
14 Kol
152.42
17
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
2:55:58.382
116
16 Kol
150.29
Neklasifikováni
--
4
GT1
Kumpen/Longin/Hezemans
Corvette C6R
17:01.138
13
D.N.F.
174.15
--
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
25:49.370
19
D.N.F.
167.75
--
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
38:27.357
28
D.N.F.
166.00
--
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
2:42:12.123
78
D.N.F.
109.64
--
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
14:36.236
11
D.N.F.
171.73
Foto: annimages.comMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.