100. podnik v historii šampionátu FIA GT na francouzském okruhu vyhrála posádka vozu Vitaphone Maserati s Thomasem Biagim a Jamie Daviesem. Ale jak?
Za nimi v cíli dojela posádka Race Alliance a třetí Phoenix Aston Martin DBR9. Ale kde skončil Jarek Janiš se Saschou Bertem, když po celý víkend a i do konce prvního stintu měli závod plně pod kontrolou? Zde je vysvětlení...
Jarek Janis předvedl v Dijonu fantasticky jezdecky výkon, o zasloužený triumf ho však připravilo sestřelení Thomasem Biagim. Po strhující stíhací jízdě se propracoval na čtvrté místo.
Nedělní závod FIA GT v Dijonu měl po předchozích trénincích jasného favorita, kterým byl vůz Saleen S7R týmu Zakspeed pilotovaný Janišem a Saschou Bertem. Závod rozjížděl český jezdec, který byl nejrychlejší v trénincích i kvalifikaci, rovněž úvod závodu byl plně v jeho rezii. První místo držel s přehledem, jenže těsně před plánovanou zastávkou v boxech došlo k pohromě. V té době o kolo zpét jedoucí Biagi zezadu strčil do Saleenu, který po dvojím kontaktu skončil v kačírku. To znamenalo značnou časovou ztrátu.
Prostředni stint odjel Bert, který z boxu vyjel na osmém miste a v průběhu hodiny si o jednu příčku polepšil. Janis se do vozu vrátil zdravě nabuzený na zbývající hodinu, během které předvedl nebývalou stíhací jízdu. Jeho časy na kolo neměly ani zdaleka konkurenci, postupně se prokousal až na čtvrté místo. Cílem projel těsně za třetím Andreou Piccinim.
Jarek Janiš: "Jsem hrozně naštvaný, protože jsme byli tento víkend jasně nejrychlejší. Nechápu, co Biagi dělal, v tu chvíli byl o kolo zpět a podle toho se mel chovat. V jeho případě přitom nejde o podobný incident letos poprvé. Až do té chvíle jsme měli závod plně pod kontrolou. Závěrečný stint jsem jel na ostří nože a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů. Škoda, že závod nebyl o pár kol delší, další dva soupeře jsem měl na dosah." V Kategorii GT 2 si vavříny zajistila posádka Melo / Bobbi s vozem Ferrari 430 GT2. Výsledky závodu - Dijon:
P
Č
Posádka
Vůz
Čas
Kola
Odstup
PR
1
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
2:55:10.533
132
171.80
2
33
GT1
Peter/Wendlinger
Aston Martin DBR9
2:55:30.466
132
19.933
171.48
3
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
2:55:34.155
132
23.622
171.42
4
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
2:55:34.287
132
23.754
171.41
5
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
2:55:57.997
132
47.464
171.03
6
23
GT1
Babini/Pescatori
Aston Martin DBR9
2:56:06.554
132
56.021
170.89
7
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2:56:00.005
131
1 Kolo
169.70
8
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
2:55:35.407
127
5 Kol
164.90
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
2:56:07.081
127
5 Kol
164.41
10
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
2:55:25.045
125
7 Kol
162.47
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:55:50.008
125
7 Kol
162.08
12
66
GT2
Felbermayr Jr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:16.969
123
9 Kol
159.08
13
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:56:21.306
123
9 Kol
159.02
14
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
2:56:14.472
122
10 Kol
157.82
15
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:55:10.596
118
14 Kol
153.58
16
69
GT2
Ried/Felbermayr
Porsche 996 GT3 RS
2:56:30.206
118
14 Kol
152.42
17
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
2:55:58.382
116
16 Kol
150.29
Neklasifikováni
--
4
GT1
Kumpen/Longin/Hezemans
Corvette C6R
17:01.138
13
D.N.F.
174.15
--
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
25:49.370
19
D.N.F.
167.75
--
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
38:27.357
28
D.N.F.
166.00
--
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
2:42:12.123
78
D.N.F.
109.64
--
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
14:36.236
11
D.N.F.
171.73
Foto: annimages.comTento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.