Dijon: Biagi vyhrál, ale jak?

Biagi/Davies
Biagi/Davies, foto: www.auto-news.cz
ar1 3. září 2006 23:31
Sdílej:

100. podnik v historii šampionátu FIA GT na francouzském okruhu vyhrála posádka vozu Vitaphone Maserati s Thomasem Biagim a Jamie Daviesem. Ale jak?

Za nimi v cíli dojela posádka Race Alliance a třetí Phoenix Aston Martin DBR9. Ale kde skončil Jarek Janiš se Saschou Bertem, když po celý víkend a i do konce prvního stintu měli závod plně pod kontrolou? Zde je vysvětlení...

Jarek Janis předvedl v Dijonu fantasticky jezdecky výkon, o zasloužený triumf ho však připravilo sestřelení Thomasem Biagim. Po strhující stíhací jízdě se propracoval na čtvrté místo.

Nedělní závod FIA GT v Dijonu měl po předchozích trénincích jasného favorita, kterým byl vůz Saleen S7R týmu Zakspeed pilotovaný Janišem a Saschou Bertem. Závod rozjížděl český jezdec, který byl nejrychlejší v trénincích i kvalifikaci, rovněž úvod závodu byl plně v jeho rezii. První místo držel s přehledem, jenže těsně před plánovanou zastávkou v boxech došlo k pohromě. V té době o kolo zpét jedoucí Biagi zezadu strčil do Saleenu, který po dvojím kontaktu skončil v kačírku. To znamenalo značnou časovou ztrátu.

Prostředni stint odjel Bert, který z boxu vyjel na osmém miste a v průběhu hodiny si o jednu příčku polepšil. Janis se do vozu vrátil zdravě nabuzený na zbývající hodinu, během které předvedl nebývalou stíhací jízdu. Jeho časy na kolo neměly ani zdaleka konkurenci, postupně se prokousal až na čtvrté místo. Cílem projel těsně za třetím Andreou Piccinim.

Jarek Janiš: "Jsem hrozně naštvaný, protože jsme byli tento víkend jasně nejrychlejší. Nechápu, co Biagi dělal, v tu chvíli byl o kolo zpět a podle toho se mel chovat. V jeho případě přitom nejde o podobný incident letos poprvé. Až do té chvíle jsme měli závod plně pod kontrolou. Závěrečný stint jsem jel na ostří nože a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů. Škoda, že závod nebyl o pár kol delší, další dva soupeře jsem měl na dosah." V Kategorii GT 2  si vavříny zajistila posádka Melo / Bobbi s vozem Ferrari 430 GT2. Výsledky závodu - Dijon:  

P

Č

Posádka

Vůz

Čas

Kola

Odstup

PR

1

2

GT1

Davies/Biagi

Maserati MC12 GT1

2:55:10.533

132

171.80

2

33

GT1

Peter/Wendlinger

Aston Martin DBR9

2:55:30.466

132

19.933

171.48

3

5

GT1

Piccini/Deletraz

Aston Martin DBR9

2:55:34.155

132

23.622

171.42

4

9

GT1

Janis/Bert

Saleen S7R

2:55:34.287

132

23.754

171.41

5

1

GT1

Bartels/Bertolini

Maserati MC12 GT1

2:55:57.997

132

47.464

171.03

6

23

GT1

Babini/Pescatori

Aston Martin DBR9

2:56:06.554

132

56.021

170.89

7

24

GT1

Gollin/Ramos

Aston Martin DBR9

2:56:00.005

131

1 Kolo

169.70

8

38

GT1

Bouchut/Leuenberger

Lamborghini Murcielago

2:55:35.407

127

5 Kol

164.90

9

58

GT2

Melo/Bobbi

Ferrari 430 GT2

2:56:07.081

127

5 Kol

164.41

10

63

GT2

Mullen/Niarchos

Ferrari 430 GT2

2:55:25.045

125

7 Kol

162.47

11

59

GT2

Salo/Aguas

Ferrari 430 GT2

2:55:50.008

125

7 Kol

162.08

12

66

GT2

Felbermayr Jr/Ried

Porsche 996 GT3 RSR

2:56:16.969

123

9 Kol

159.08

13

74

GT2

Moccia/Busnelli

Porsche 996 GT3 RSR

2:56:21.306

123

9 Kol

159.02

14

62

GT2

Kirkaldy/Kinch

Ferrari 430 GT2

2:56:14.472

122

10 Kol

157.82

15

77

GT2

Konopka/Rosina

Porsche 996 GT3 RS

2:55:10.596

118

14 Kol

153.58

16

69

GT2

Ried/Felbermayr

Porsche 996 GT3 RS

2:56:30.206

118

14 Kol

152.42

17

56

GT2

Kutemann/Gosse

Ferrari 430 GT2

2:55:58.382

116

16 Kol

150.29

Neklasifikováni

--

4

GT1

Kumpen/Longin/Hezemans

Corvette C6R

17:01.138

13

D.N.F.

174.15

--

55

GT2

Sugden/Alexander

Ferrari 430 GT2

25:49.370

19

D.N.F.

167.75

--

75

GT2

Collard/Riccitelli

Porsche 996 GT3 RSR

38:27.357

28

D.N.F.

166.00

--

101

G2

Leinders/Kuppens

Gillet Vertigo

2:42:12.123

78

D.N.F.

109.64

--

11

GT1

Balfe/Taylor

Saleen S7R

14:36.236

11

D.N.F.

171.73

Foto: annimages.com

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?