Dijon: Biagi vyhrál, ale jak?

Biagi/Davies
Biagi/Davies, foto: www.auto-news.cz
ar1 3. září 2006 23:31
Sdílej:

100. podnik v historii šampionátu FIA GT na francouzském okruhu vyhrála posádka vozu Vitaphone Maserati s Thomasem Biagim a Jamie Daviesem. Ale jak?

Za nimi v cíli dojela posádka Race Alliance a třetí Phoenix Aston Martin DBR9. Ale kde skončil Jarek Janiš se Saschou Bertem, když po celý víkend a i do konce prvního stintu měli závod plně pod kontrolou? Zde je vysvětlení...

Jarek Janis předvedl v Dijonu fantasticky jezdecky výkon, o zasloužený triumf ho však připravilo sestřelení Thomasem Biagim. Po strhující stíhací jízdě se propracoval na čtvrté místo.

Nedělní závod FIA GT v Dijonu měl po předchozích trénincích jasného favorita, kterým byl vůz Saleen S7R týmu Zakspeed pilotovaný Janišem a Saschou Bertem. Závod rozjížděl český jezdec, který byl nejrychlejší v trénincích i kvalifikaci, rovněž úvod závodu byl plně v jeho rezii. První místo držel s přehledem, jenže těsně před plánovanou zastávkou v boxech došlo k pohromě. V té době o kolo zpét jedoucí Biagi zezadu strčil do Saleenu, který po dvojím kontaktu skončil v kačírku. To znamenalo značnou časovou ztrátu.

Prostředni stint odjel Bert, který z boxu vyjel na osmém miste a v průběhu hodiny si o jednu příčku polepšil. Janis se do vozu vrátil zdravě nabuzený na zbývající hodinu, během které předvedl nebývalou stíhací jízdu. Jeho časy na kolo neměly ani zdaleka konkurenci, postupně se prokousal až na čtvrté místo. Cílem projel těsně za třetím Andreou Piccinim.

Jarek Janiš: "Jsem hrozně naštvaný, protože jsme byli tento víkend jasně nejrychlejší. Nechápu, co Biagi dělal, v tu chvíli byl o kolo zpět a podle toho se mel chovat. V jeho případě přitom nejde o podobný incident letos poprvé. Až do té chvíle jsme měli závod plně pod kontrolou. Závěrečný stint jsem jel na ostří nože a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů. Škoda, že závod nebyl o pár kol delší, další dva soupeře jsem měl na dosah." V Kategorii GT 2  si vavříny zajistila posádka Melo / Bobbi s vozem Ferrari 430 GT2. Výsledky závodu - Dijon:  

P

Č

Posádka

Vůz

Čas

Kola

Odstup

PR

1

2

GT1

Davies/Biagi

Maserati MC12 GT1

2:55:10.533

132

171.80

2

33

GT1

Peter/Wendlinger

Aston Martin DBR9

2:55:30.466

132

19.933

171.48

3

5

GT1

Piccini/Deletraz

Aston Martin DBR9

2:55:34.155

132

23.622

171.42

4

9

GT1

Janis/Bert

Saleen S7R

2:55:34.287

132

23.754

171.41

5

1

GT1

Bartels/Bertolini

Maserati MC12 GT1

2:55:57.997

132

47.464

171.03

6

23

GT1

Babini/Pescatori

Aston Martin DBR9

2:56:06.554

132

56.021

170.89

7

24

GT1

Gollin/Ramos

Aston Martin DBR9

2:56:00.005

131

1 Kolo

169.70

8

38

GT1

Bouchut/Leuenberger

Lamborghini Murcielago

2:55:35.407

127

5 Kol

164.90

9

58

GT2

Melo/Bobbi

Ferrari 430 GT2

2:56:07.081

127

5 Kol

164.41

10

63

GT2

Mullen/Niarchos

Ferrari 430 GT2

2:55:25.045

125

7 Kol

162.47

11

59

GT2

Salo/Aguas

Ferrari 430 GT2

2:55:50.008

125

7 Kol

162.08

12

66

GT2

Felbermayr Jr/Ried

Porsche 996 GT3 RSR

2:56:16.969

123

9 Kol

159.08

13

74

GT2

Moccia/Busnelli

Porsche 996 GT3 RSR

2:56:21.306

123

9 Kol

159.02

14

62

GT2

Kirkaldy/Kinch

Ferrari 430 GT2

2:56:14.472

122

10 Kol

157.82

15

77

GT2

Konopka/Rosina

Porsche 996 GT3 RS

2:55:10.596

118

14 Kol

153.58

16

69

GT2

Ried/Felbermayr

Porsche 996 GT3 RS

2:56:30.206

118

14 Kol

152.42

17

56

GT2

Kutemann/Gosse

Ferrari 430 GT2

2:55:58.382

116

16 Kol

150.29

Neklasifikováni

--

4

GT1

Kumpen/Longin/Hezemans

Corvette C6R

17:01.138

13

D.N.F.

174.15

--

55

GT2

Sugden/Alexander

Ferrari 430 GT2

25:49.370

19

D.N.F.

167.75

--

75

GT2

Collard/Riccitelli

Porsche 996 GT3 RSR

38:27.357

28

D.N.F.

166.00

--

101

G2

Leinders/Kuppens

Gillet Vertigo

2:42:12.123

78

D.N.F.

109.64

--

11

GT1

Balfe/Taylor

Saleen S7R

14:36.236

11

D.N.F.

171.73

Foto: annimages.com

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.