Vozy Ford Mustang první generace platí za jedny z nejkultovnějších muscle car vůbec. Drtivá většina majitelů se při jejich renovaci snaží o co největší autentičnost. To ovšem neplatí v tomto případě.
Američan Kyle Skif přetvořil Ford Mustang z roku 1967 na stylový rat rod, který nemá ve světě obdoby. Vše začalo zakoupením orezlého torza, kterému chyběl interiér a dokonce i motor. Navrácení vozu jeho původní lesk se jevilo jako finanční nesmysl, a tak se rozhodl postavit tento unikát.
Nejprve vlastními silami postavil trubkový rám včetně integrované bezpečnostní klece, na kterou posléze posadil karosérii Mustangu. Za pozornost rozhodně stojí odpružení kol tohoto projektu. Když se podíváte do motorového prostoru, určitě vám neuniknou vodorovné pružiny. Jedná se o odpružení Pushrod, které je hojně využíváno u závodních speciálů. Podobné řešení bylo použito též v případě zadní nápravy.
Pro zajištění co možná nejlepších jízdních vlastností se značně rozšířil rozchod kol, které se nacházejí mimo karosérii pod vlastnoručně vyrobenými blatníky z nerezové oceli. Čistě puristickému interiéru kralují kovová sedadla s velkým množstvím otvorů.
Pod kapotou našel své místo motor z Chevroletu Corvette C5. Je jím 5,7 litrový V8 s označením LS1. Ten již v základu udává solidních 257 kW (350 koní) a 483 N.m. To však bylo Kylovi málo, a tak motor obdržel řadu dalších vylepšení, včetně sacího potrubí Holley Mild Ram a výfukového potrubí Kooks. Výkon motoru samozřejmě putuje na kola zadní nápravy, která jsou pro přenos stáda koní vybavena dostatečně širokými penumatikami.
Dynamické schopnosti ratrod Mustangu nejsou známy. Ale již sériová Corvette C5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dokáže se rozjet až na 281 km/h. Není důvod nevěřit, že silnější a lehčí Mustang bude ještě rychlejší.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.