Vozy Ford Mustang první generace platí za jedny z nejkultovnějších muscle car vůbec. Drtivá většina majitelů se při jejich renovaci snaží o co největší autentičnost. To ovšem neplatí v tomto případě.
Američan Kyle Skif přetvořil Ford Mustang z roku 1967 na stylový rat rod, který nemá ve světě obdoby. Vše začalo zakoupením orezlého torza, kterému chyběl interiér a dokonce i motor. Navrácení vozu jeho původní lesk se jevilo jako finanční nesmysl, a tak se rozhodl postavit tento unikát.
Nejprve vlastními silami postavil trubkový rám včetně integrované bezpečnostní klece, na kterou posléze posadil karosérii Mustangu. Za pozornost rozhodně stojí odpružení kol tohoto projektu. Když se podíváte do motorového prostoru, určitě vám neuniknou vodorovné pružiny. Jedná se o odpružení Pushrod, které je hojně využíváno u závodních speciálů. Podobné řešení bylo použito též v případě zadní nápravy.
Pro zajištění co možná nejlepších jízdních vlastností se značně rozšířil rozchod kol, které se nacházejí mimo karosérii pod vlastnoručně vyrobenými blatníky z nerezové oceli. Čistě puristickému interiéru kralují kovová sedadla s velkým množstvím otvorů.
Pod kapotou našel své místo motor z Chevroletu Corvette C5. Je jím 5,7 litrový V8 s označením LS1. Ten již v základu udává solidních 257 kW (350 koní) a 483 N.m. To však bylo Kylovi málo, a tak motor obdržel řadu dalších vylepšení, včetně sacího potrubí Holley Mild Ram a výfukového potrubí Kooks. Výkon motoru samozřejmě putuje na kola zadní nápravy, která jsou pro přenos stáda koní vybavena dostatečně širokými penumatikami.
Dynamické schopnosti ratrod Mustangu nejsou známy. Ale již sériová Corvette C5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dokáže se rozjet až na 281 km/h. Není důvod nevěřit, že silnější a lehčí Mustang bude ještě rychlejší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.