Vozy Ford Mustang první generace platí za jedny z nejkultovnějších muscle car vůbec. Drtivá většina majitelů se při jejich renovaci snaží o co největší autentičnost. To ovšem neplatí v tomto případě.
Američan Kyle Skif přetvořil Ford Mustang z roku 1967 na stylový rat rod, který nemá ve světě obdoby. Vše začalo zakoupením orezlého torza, kterému chyběl interiér a dokonce i motor. Navrácení vozu jeho původní lesk se jevilo jako finanční nesmysl, a tak se rozhodl postavit tento unikát.
Nejprve vlastními silami postavil trubkový rám včetně integrované bezpečnostní klece, na kterou posléze posadil karosérii Mustangu. Za pozornost rozhodně stojí odpružení kol tohoto projektu. Když se podíváte do motorového prostoru, určitě vám neuniknou vodorovné pružiny. Jedná se o odpružení Pushrod, které je hojně využíváno u závodních speciálů. Podobné řešení bylo použito též v případě zadní nápravy.
Pro zajištění co možná nejlepších jízdních vlastností se značně rozšířil rozchod kol, které se nacházejí mimo karosérii pod vlastnoručně vyrobenými blatníky z nerezové oceli. Čistě puristickému interiéru kralují kovová sedadla s velkým množstvím otvorů.
Pod kapotou našel své místo motor z Chevroletu Corvette C5. Je jím 5,7 litrový V8 s označením LS1. Ten již v základu udává solidních 257 kW (350 koní) a 483 N.m. To však bylo Kylovi málo, a tak motor obdržel řadu dalších vylepšení, včetně sacího potrubí Holley Mild Ram a výfukového potrubí Kooks. Výkon motoru samozřejmě putuje na kola zadní nápravy, která jsou pro přenos stáda koní vybavena dostatečně širokými penumatikami.
Dynamické schopnosti ratrod Mustangu nejsou známy. Ale již sériová Corvette C5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dokáže se rozjet až na 281 km/h. Není důvod nevěřit, že silnější a lehčí Mustang bude ještě rychlejší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?