Může být Škoda Kodiaq RS ještě lepší? Může! Důkazem je další projekt tuningového specialisty BSR, jehož švédské kořeny sahají až do roku 1991. V nejnovějším projektu se v BSR zaměřili nejen na vylepšení výkonové charakteristiky vozu, ale také na zlepšení jízdních vlastností a individuální vzhled.
1 – výkon motoru optimalizace výkonu BSR Stage1 nabízí díky přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD pomocí unikátního PPC3 Tuning Systému výkon 292 HP/591 N.m. Individuálně vyvinutý software v modernizované laboratoři přináší velice příjemný nárůst výkonu v celém spektru otáček, zlepší reakci na povel plynového pedálu a ve vysokých otáčkách se chování vozu přibližuje zážehovým variantám. Vyšší točivý moment dokáže DSG převodovka efektivněji využít a řazení rychlostních stupňů je tak daleko přirozenější.
Cena: 12.447 Kč vč. DPH
– instalace homologovaného sportovního vzduchového filtru JR Filters snižuje rezistenci a dodá motoru požadované množství vzduchu v kratším čase. Tím se zrychlí odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Některá měření prokázala nárůst výkonu motoru 3 – 4 HP. Filtr je vyroben z nekonečné bavlněné příze. Filtr se nemění, ale pouze pere ve speciálním saponátu, který rozpouští organické a anorganické nečistoty. Následně se napustí olejem, a pokud se o filtr bude majitel správně starat, jeho životnost je 1.000.000 km. Filtrační schopnost filtru je 99,9% pevných částic o velikosti 2.8 mikronu. Čistící sada vydrží na 4 – 6 pracích cyklů. Vyrobeno ve Francii.
Cena filtru: 1.390 KčCena čistící sady: 43 9Kč
2 – zlepšení jízdních vlastností, zvýšení bezpečnosti vozuinstalace pružin Eibach Pro Kit. Pro-Kit je homologovaná sada legendárních pružin od Eibach, které přináší zlepšení jízdních vlastností a vzhledu - perfektní řešení pro silniční vozy. Díky pružinám Eibach Pro-Kit vůz získal: - sportovnější ovladatelnost a větší kontrolu při zachování komfortu jízdy. - Snížení těžiště vozu o 30mm na přední i zadní ose. - Kratší brzdnou dráhu, lepší akceleraci, menší naklánění vozu v zatáčkách, omezení ponoření přídě při brzdění, redukci přidřepnutí zádě při akceleraci – Vůz zůstane po delší dobu vodorovně s vozovkou. - Záruka 5 let. - Homologace TÜV - Vyrobeno v Německu.
Cena sady 4 pružin: 6.376 Kč
3 – individualizace vzhledu vozukola dělají auto, o tom není třeba polemizovat. V případě tohoto projektu se majitel rozhodl pro švýcarské ráfky Corspeed Deville Gunmetal Matt 9x20 ET40. Na zadní nápravě pro dokonalou pozici a skvělý vzhled byly navíc použity distanční podložky Eibach Pro Spacer o tloušťce 10mm. Ráfky byly osazeny pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/35 R20. Opět se jedná o homologované řešení zapsané ve VTP.
Cena: 12.590 Kč / ráfek
U tohoto vozu je navíc použito řešení, které umožňuje pomocí aplikace v chytrém telefonu individuální nastavení zvukového projevu výfukového systému s již v sérii dodávaným externím aktivním reproduktorem. Mezi jednotlivými uloženými zvukovými profily lze snadno přepínat stávajícím tlačítkem v kabině vozu (ESP, tempomat, jízdní režimy …) Identické řešení bylo použito i na BSR Show car 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?