Může být Škoda Kodiaq RS ještě lepší? Může! Důkazem je další projekt tuningového specialisty BSR, jehož švédské kořeny sahají až do roku 1991. V nejnovějším projektu se v BSR zaměřili nejen na vylepšení výkonové charakteristiky vozu, ale také na zlepšení jízdních vlastností a individuální vzhled.
1 – výkon motoru optimalizace výkonu BSR Stage1 nabízí díky přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD pomocí unikátního PPC3 Tuning Systému výkon 292 HP/591 N.m. Individuálně vyvinutý software v modernizované laboratoři přináší velice příjemný nárůst výkonu v celém spektru otáček, zlepší reakci na povel plynového pedálu a ve vysokých otáčkách se chování vozu přibližuje zážehovým variantám. Vyšší točivý moment dokáže DSG převodovka efektivněji využít a řazení rychlostních stupňů je tak daleko přirozenější.
Cena: 12.447 Kč vč. DPH
– instalace homologovaného sportovního vzduchového filtru JR Filters snižuje rezistenci a dodá motoru požadované množství vzduchu v kratším čase. Tím se zrychlí odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Některá měření prokázala nárůst výkonu motoru 3 – 4 HP. Filtr je vyroben z nekonečné bavlněné příze. Filtr se nemění, ale pouze pere ve speciálním saponátu, který rozpouští organické a anorganické nečistoty. Následně se napustí olejem, a pokud se o filtr bude majitel správně starat, jeho životnost je 1.000.000 km. Filtrační schopnost filtru je 99,9% pevných částic o velikosti 2.8 mikronu. Čistící sada vydrží na 4 – 6 pracích cyklů. Vyrobeno ve Francii.
Cena filtru: 1.390 KčCena čistící sady: 43 9Kč
2 – zlepšení jízdních vlastností, zvýšení bezpečnosti vozuinstalace pružin Eibach Pro Kit. Pro-Kit je homologovaná sada legendárních pružin od Eibach, které přináší zlepšení jízdních vlastností a vzhledu - perfektní řešení pro silniční vozy. Díky pružinám Eibach Pro-Kit vůz získal: - sportovnější ovladatelnost a větší kontrolu při zachování komfortu jízdy. - Snížení těžiště vozu o 30mm na přední i zadní ose. - Kratší brzdnou dráhu, lepší akceleraci, menší naklánění vozu v zatáčkách, omezení ponoření přídě při brzdění, redukci přidřepnutí zádě při akceleraci – Vůz zůstane po delší dobu vodorovně s vozovkou. - Záruka 5 let. - Homologace TÜV - Vyrobeno v Německu.
Cena sady 4 pružin: 6.376 Kč
3 – individualizace vzhledu vozukola dělají auto, o tom není třeba polemizovat. V případě tohoto projektu se majitel rozhodl pro švýcarské ráfky Corspeed Deville Gunmetal Matt 9x20 ET40. Na zadní nápravě pro dokonalou pozici a skvělý vzhled byly navíc použity distanční podložky Eibach Pro Spacer o tloušťce 10mm. Ráfky byly osazeny pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/35 R20. Opět se jedná o homologované řešení zapsané ve VTP.
Cena: 12.590 Kč / ráfek
U tohoto vozu je navíc použito řešení, které umožňuje pomocí aplikace v chytrém telefonu individuální nastavení zvukového projevu výfukového systému s již v sérii dodávaným externím aktivním reproduktorem. Mezi jednotlivými uloženými zvukovými profily lze snadno přepínat stávajícím tlačítkem v kabině vozu (ESP, tempomat, jízdní režimy …) Identické řešení bylo použito i na BSR Show car 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.