I přes ukončení výroby je klasický Land Rover Defender stále velmi žádaným zbožím. To se rozhodla využít americká tuningová společnost EDC Automotive Design, která si vzala do parády Defender 110 a udělala z něj stylový a hlavně výkonný off-road.
Americká tuningová firma EDC Automotive Design se specializuje na úpravu vozů automobilky Land Rover. Pod vozem s názvem Project Rowdy se ukrývá klasický britský off-road, americké svaly a francouzská elegance.
Pod kapotou Defenderu v barevném provedení British Racing Green se nachází motor z ikony sportovních vozů Chevroletu Corvette. V8 6,2 LS3 je v tomto případě vyladěn na 415 kW (565 koní) a točivý moment přesahuje 600 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři 18 palcová kola, obutá do terénních pneumatik BF Goodrich All-Terrain, prostřednictvím automatické převodovky. EDC Automotive Design navíc přidal své vlastní patentové vzduchové odpružení, čímž je zajištěna vysoká míra komfortu.
Exteriér vozu zdobí ochranný černý trubkový rám doplněný o elektrický naviják, černé hliníkové nášlapy a ochranná klec sahající od A sloupku přes střechu až po C sloupek. Při výletech v noci přijdou vhod prodávaná LED světla na střeše vozu. V zadní části nesmí chybět pro off-roady typické náhradní kolo umístěné na zadních dveřích.
Interiér Defenderu se nese v elegantním tónu. Největší zásluhu na tom má ve velkém množství použitá béžová kůže. V béžové kůži jsou doplněna i sedadla od firmy Recaro a stylový dřevěný volant dodala firma Evander. Obsah kufru potěší milovníky vína. Nachází se zde piknikový koš a hlavně somelierská sada.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.