I přes ukončení výroby je klasický Land Rover Defender stále velmi žádaným zbožím. To se rozhodla využít americká tuningová společnost EDC Automotive Design, která si vzala do parády Defender 110 a udělala z něj stylový a hlavně výkonný off-road.
Americká tuningová firma EDC Automotive Design se specializuje na úpravu vozů automobilky Land Rover. Pod vozem s názvem Project Rowdy se ukrývá klasický britský off-road, americké svaly a francouzská elegance.
Pod kapotou Defenderu v barevném provedení British Racing Green se nachází motor z ikony sportovních vozů Chevroletu Corvette. V8 6,2 LS3 je v tomto případě vyladěn na 415 kW (565 koní) a točivý moment přesahuje 600 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři 18 palcová kola, obutá do terénních pneumatik BF Goodrich All-Terrain, prostřednictvím automatické převodovky. EDC Automotive Design navíc přidal své vlastní patentové vzduchové odpružení, čímž je zajištěna vysoká míra komfortu.
Exteriér vozu zdobí ochranný černý trubkový rám doplněný o elektrický naviják, černé hliníkové nášlapy a ochranná klec sahající od A sloupku přes střechu až po C sloupek. Při výletech v noci přijdou vhod prodávaná LED světla na střeše vozu. V zadní části nesmí chybět pro off-roady typické náhradní kolo umístěné na zadních dveřích.
Interiér Defenderu se nese v elegantním tónu. Největší zásluhu na tom má ve velkém množství použitá béžová kůže. V béžové kůži jsou doplněna i sedadla od firmy Recaro a stylový dřevěný volant dodala firma Evander. Obsah kufru potěší milovníky vína. Nachází se zde piknikový koš a hlavně somelierská sada.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?