I přes ukončení výroby je klasický Land Rover Defender stále velmi žádaným zbožím. To se rozhodla využít americká tuningová společnost EDC Automotive Design, která si vzala do parády Defender 110 a udělala z něj stylový a hlavně výkonný off-road.
Americká tuningová firma EDC Automotive Design se specializuje na úpravu vozů automobilky Land Rover. Pod vozem s názvem Project Rowdy se ukrývá klasický britský off-road, americké svaly a francouzská elegance.
Pod kapotou Defenderu v barevném provedení British Racing Green se nachází motor z ikony sportovních vozů Chevroletu Corvette. V8 6,2 LS3 je v tomto případě vyladěn na 415 kW (565 koní) a točivý moment přesahuje 600 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři 18 palcová kola, obutá do terénních pneumatik BF Goodrich All-Terrain, prostřednictvím automatické převodovky. EDC Automotive Design navíc přidal své vlastní patentové vzduchové odpružení, čímž je zajištěna vysoká míra komfortu.
Exteriér vozu zdobí ochranný černý trubkový rám doplněný o elektrický naviják, černé hliníkové nášlapy a ochranná klec sahající od A sloupku přes střechu až po C sloupek. Při výletech v noci přijdou vhod prodávaná LED světla na střeše vozu. V zadní části nesmí chybět pro off-roady typické náhradní kolo umístěné na zadních dveřích.
Interiér Defenderu se nese v elegantním tónu. Největší zásluhu na tom má ve velkém množství použitá béžová kůže. V béžové kůži jsou doplněna i sedadla od firmy Recaro a stylový dřevěný volant dodala firma Evander. Obsah kufru potěší milovníky vína. Nachází se zde piknikový koš a hlavně somelierská sada.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?