Tuningové studio ABT upravilo už tak extrémní kombi Audi RS-6. Nyní má výkon 750 koní a dynamické schopnosti těch nejrychlejších supersportů.
Novinka od ABT dostala velmi agresivně vypadající zevnějšek. Nové díly karoserie vyrobené z uhlíkových vláken proměnily již tak dramaticky vypadající Audi RS-6 v ryzího rváče, připraveného všem ukázat zadní světla. Přepracovaný byl přední nárazník, kompozitní zpětná zrcátka, boční prahy, zadní přítlačné křídlo a difuzor. Pod vytáhlými lemy blatníků jsou nyní 22" kola.
Pod přední kapotou se skrývá V8 4.0 s litrovým twin-turbem, který prošel důkladnou úpravou. Zvýšení výkonu bylo dosaženo pomocí nových turbodmychadel, mezichladičem ABT, přepracovaném softwaru řídící jednotky a nového výfukového potrubí. Díky těmto úpravám je konečný výkon tohoto agregátu 550 kW (750 koní) a 920 N.m. To zaručuje úžasné dynamické schopnosti. Velké kombi nyní dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v rozletu ho zastaví elektronický omezovač až při rychlosti 320 km/h.
Aby bylo možné velké stádo koní přenést také na vozovku, proběhly úpravy též na podvozku. Ten obdržel například nastavitelné tlumiče a stabilizátory ABT. O bezpečné zastavení se starají velké karbono-keramické brzdy.
Firma ABT má v plánu vyrobit pouze 125 kusů tohoto superkombi. Cena úpravy je 69900 Euro (1,9 milionů Kč). Plus tedy samozřejmě musíte dodat své Audi RS-6.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.