Společnost Nissan před pár lety spojila své síly s firmou RML a vznikly 4 kusy Nissanu Juke-R s výkonem 600 koní. Ještě výkonnější Juke se nyní objevil v Německu.
Oficiální název šíleného crossoveru je Nissan SVM Juke-R700. K pohonu všech čtyř kol slouží V6 o objemu 3,8 litru, kterého čerstvým vzduchem dopuje dvojice turbodmychadel. Motor původem z Nissanu GT-R, přezdívaný Godzilla, obdržel výkonnější vstřikovače a nový systém sání a výfuku. Celkový výkon je nyní 515 kW (700 koní).
Aby vůz mohl ohromný příval výkonu přenést na vozovku, bylo přepracováno odpružení včetně nastavitelných tlumičů. K bezpečnému zastavení napomáhají kotoučové brzdy firmy SVM a třmeny z GT-R. O styk s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone s rozměry 225/40 R20 vpředu a 285/35 R20 pro zadní nápravu.
Dynamické schopnosti supersportu s karoserií malého crossoveru nejsou známy. Ale již předchozí čtveřice vozů od společnosti RML s výkonem 441 kW (600 koní) a točivým momentem 652 N.m. uměla údajně zrychlit z 0 na 100 km/h pod 3s a uhánět maximální rychlostí přes 300 km/h. Zde je však výkon ještě o dalších 100 koní vyšší. 700 koní při váze vozu 1385 kg, známe poměr výkonu ku váze 1,98 kg na 1 koně. Například takové Bugatti Veyron je má 1.88 kg na 1 koně, což mu umožňuje překonat rychlost 100 km/h za 2,5 s. Tento Nissan Juke-R700 tak s největší pravděpodobností dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 2,6 až 2,7 s.
Juke-R700 je tohoto času nabízen německou firmou VDM Care za částku 649 000 € , což po zhoršení kurzu naší měny vůči té evropské znamená asi 17,8 milionů Kč. Pokud se mezi našimi čtenáři náhodou objeví takový, který by si vůz pořídil, budeme rádi, když ověří námi odhadovanou akceleraci a podá zpětnou vazbu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?