Společnost Nissan před pár lety spojila své síly s firmou RML a vznikly 4 kusy Nissanu Juke-R s výkonem 600 koní. Ještě výkonnější Juke se nyní objevil v Německu.
Oficiální název šíleného crossoveru je Nissan SVM Juke-R700. K pohonu všech čtyř kol slouží V6 o objemu 3,8 litru, kterého čerstvým vzduchem dopuje dvojice turbodmychadel. Motor původem z Nissanu GT-R, přezdívaný Godzilla, obdržel výkonnější vstřikovače a nový systém sání a výfuku. Celkový výkon je nyní 515 kW (700 koní).
Aby vůz mohl ohromný příval výkonu přenést na vozovku, bylo přepracováno odpružení včetně nastavitelných tlumičů. K bezpečnému zastavení napomáhají kotoučové brzdy firmy SVM a třmeny z GT-R. O styk s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone s rozměry 225/40 R20 vpředu a 285/35 R20 pro zadní nápravu.
Dynamické schopnosti supersportu s karoserií malého crossoveru nejsou známy. Ale již předchozí čtveřice vozů od společnosti RML s výkonem 441 kW (600 koní) a točivým momentem 652 N.m. uměla údajně zrychlit z 0 na 100 km/h pod 3s a uhánět maximální rychlostí přes 300 km/h. Zde je však výkon ještě o dalších 100 koní vyšší. 700 koní při váze vozu 1385 kg, známe poměr výkonu ku váze 1,98 kg na 1 koně. Například takové Bugatti Veyron je má 1.88 kg na 1 koně, což mu umožňuje překonat rychlost 100 km/h za 2,5 s. Tento Nissan Juke-R700 tak s největší pravděpodobností dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 2,6 až 2,7 s.
Juke-R700 je tohoto času nabízen německou firmou VDM Care za částku 649 000 € , což po zhoršení kurzu naší měny vůči té evropské znamená asi 17,8 milionů Kč. Pokud se mezi našimi čtenáři náhodou objeví takový, který by si vůz pořídil, budeme rádi, když ověří námi odhadovanou akceleraci a podá zpětnou vazbu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?