Společnost Nissan před pár lety spojila své síly s firmou RML a vznikly 4 kusy Nissanu Juke-R s výkonem 600 koní. Ještě výkonnější Juke se nyní objevil v Německu.
Oficiální název šíleného crossoveru je Nissan SVM Juke-R700. K pohonu všech čtyř kol slouží V6 o objemu 3,8 litru, kterého čerstvým vzduchem dopuje dvojice turbodmychadel. Motor původem z Nissanu GT-R, přezdívaný Godzilla, obdržel výkonnější vstřikovače a nový systém sání a výfuku. Celkový výkon je nyní 515 kW (700 koní).
Aby vůz mohl ohromný příval výkonu přenést na vozovku, bylo přepracováno odpružení včetně nastavitelných tlumičů. K bezpečnému zastavení napomáhají kotoučové brzdy firmy SVM a třmeny z GT-R. O styk s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone s rozměry 225/40 R20 vpředu a 285/35 R20 pro zadní nápravu.
Dynamické schopnosti supersportu s karoserií malého crossoveru nejsou známy. Ale již předchozí čtveřice vozů od společnosti RML s výkonem 441 kW (600 koní) a točivým momentem 652 N.m. uměla údajně zrychlit z 0 na 100 km/h pod 3s a uhánět maximální rychlostí přes 300 km/h. Zde je však výkon ještě o dalších 100 koní vyšší. 700 koní při váze vozu 1385 kg, známe poměr výkonu ku váze 1,98 kg na 1 koně. Například takové Bugatti Veyron je má 1.88 kg na 1 koně, což mu umožňuje překonat rychlost 100 km/h za 2,5 s. Tento Nissan Juke-R700 tak s největší pravděpodobností dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 2,6 až 2,7 s.
Juke-R700 je tohoto času nabízen německou firmou VDM Care za částku 649 000 € , což po zhoršení kurzu naší měny vůči té evropské znamená asi 17,8 milionů Kč. Pokud se mezi našimi čtenáři náhodou objeví takový, který by si vůz pořídil, budeme rádi, když ověří námi odhadovanou akceleraci a podá zpětnou vazbu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.