Společnost Nissan před pár lety spojila své síly s firmou RML a vznikly 4 kusy Nissanu Juke-R s výkonem 600 koní. Ještě výkonnější Juke se nyní objevil v Německu.
Oficiální název šíleného crossoveru je Nissan SVM Juke-R700. K pohonu všech čtyř kol slouží V6 o objemu 3,8 litru, kterého čerstvým vzduchem dopuje dvojice turbodmychadel. Motor původem z Nissanu GT-R, přezdívaný Godzilla, obdržel výkonnější vstřikovače a nový systém sání a výfuku. Celkový výkon je nyní 515 kW (700 koní).
Aby vůz mohl ohromný příval výkonu přenést na vozovku, bylo přepracováno odpružení včetně nastavitelných tlumičů. K bezpečnému zastavení napomáhají kotoučové brzdy firmy SVM a třmeny z GT-R. O styk s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone s rozměry 225/40 R20 vpředu a 285/35 R20 pro zadní nápravu.
Dynamické schopnosti supersportu s karoserií malého crossoveru nejsou známy. Ale již předchozí čtveřice vozů od společnosti RML s výkonem 441 kW (600 koní) a točivým momentem 652 N.m. uměla údajně zrychlit z 0 na 100 km/h pod 3s a uhánět maximální rychlostí přes 300 km/h. Zde je však výkon ještě o dalších 100 koní vyšší. 700 koní při váze vozu 1385 kg, známe poměr výkonu ku váze 1,98 kg na 1 koně. Například takové Bugatti Veyron je má 1.88 kg na 1 koně, což mu umožňuje překonat rychlost 100 km/h za 2,5 s. Tento Nissan Juke-R700 tak s největší pravděpodobností dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 2,6 až 2,7 s.
Juke-R700 je tohoto času nabízen německou firmou VDM Care za částku 649 000 € , což po zhoršení kurzu naší měny vůči té evropské znamená asi 17,8 milionů Kč. Pokud se mezi našimi čtenáři náhodou objeví takový, který by si vůz pořídil, budeme rádi, když ověří námi odhadovanou akceleraci a podá zpětnou vazbu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?