Tuningová firma Brabus představuje terénní pick-up na bázi současné generace Mercedesu G63. Jak už sám název napovídá, pick-up s portálovými nápravami pohání přeplňovaný V8 o výkonu 800 koní.
Proměnit luxusní SUV Mercedes-Benz G63 na monstrózní pick-up bylo o dost složitější, než se může na první pohled zdát. Kvůli absenci zadní části střechy museli konstruktéři od Brabusu bojovat s torzní tuhostí. To se díky dostatečným výztuhám a zadnímu pomocnému rámu nakonec podařilo.
Brabus 800 Adventure XLP je oproti standardnímu G63 delší o 690 mm, rozvor povyrostl o 500 mm. Celková délka nyní činí 5310 mm. Interiér zůstal stále stejně prostorný a luxusní jako v G63, kdežto v zadní části nově vznikla velkorysá ložná plocha.
Úžasné terénní schopnosti novinky od firmy Brabus zajišťují portálové nápravy a propracované zavěšení kol. Světlá výška narostla na 490 mm. Jen pro srovnání jak je tento údaj opravdu nadprůměrný, můžeme zmínit legendární Hummer H1 s jeho světlou výškou "pouhých" 406 mm a třeba takové Suzuki Jimny má světlou výšku jen 210 mm.
Pod kapotou Brabusu 800 Adventure XLP se nachází přepracovaný 4.0 litrový V8 Mercedes-AMG. Zásluhou větších turbodmychadel a dalších nezbytných úprav nyní agregát dosahuje výkonu 588 kW (800 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 1000 N.m . To znamená skvělých 200 koní a 250 N.m na litr objemu. Brabus tvrdí, že 800 Adventure XLP dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,8 s a maximální rychlost je s ohledem na terénní pneumatiky elektronicky omezena na 210 km/h.
Ke speciální výbavě Brabusu patří například dron Wingcopter, který je navržen tak, aby dokázal zásobovat odlehlá a těžko přístupná místa. Dron se dokáže pohybovat rychlostí až 240 km/h a maximální dolet by měl být 120 km.
Ceny za Brabus 800 Adventure XLP začínají na částce 389 931 Euro (asi 9,9 milionu Kč). Vyobrazená "First Edition" včetně dronu Wingcopter je k mání za ďábelských 666 tisíc Euro (asi 16,9 milionu Kč)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?